ALKIIIŞŞŞŞŞ


Sıkıldık, üzüldük, bunaldık bu ara günlükcüm. Haydi elleri havaya kaldıralım da eğlenelim biraz.

Caaaanım yanmaz-yapışmaz tava ve tencerelerini, skoç braytla ovalamak suretiynen, yanar ve yapışır hale getiren üçüncü kişillerin ardından, kepçe, kevgir ve bilumum mutfak gereçleri fırlatmayan kadına..

Çamaşır asarken, düzgün olsun diye çırpaladığı ipli eşofmanın, uçkurunun ucundaki zımbırtıları, ısrarla her seferinde yüzüne çarptıran.. ve lakin heyhaaat.. canının acısına aldırmadan asım işlemini sürdürebilen kadına..

Kızartma yaptıktan sonra, ocağı hemen temizleyeyim aşkına, sıcak demire elini yapıştırmak suretiyle, avucunun içinde kocaman bir yanık oluşturan ve sonrasında, yaptığı kızartmayı afiyetle yiyebilen kadına..

Üzerinden çıkardığı gömleği gardroba geri asan ve sonra da benim gömleğim yıkanmadı mı diye soran erine, akşam yıkarım hayatım, diyebilen kadına..

Yavrularının odasını her sabah toparlayıp öyle evden çıkan, her akşam tekrar düzenleyen ve bunu yılmadan, her seferinde aynı katrina kasırgasının bu odadan geçeceğini bile bile yapan, ve de bu esnada şarkılar söyleyebilen kadına

Kirli sepetinin önünden, arkasından, sağından, solundan, üstünden kirli çamaşır toplayan ama ev ahalisine.. asla ve kat’a.. kirlilerin sepetin içine atılacağını anlatamayan, yine de, daha evvel koltuk altlarından çorap, vitrin içlerinden atlet bulan biri olarak, haline şükredebilen kadına..

Tuvalet kağıdı rulolarının, boşaldıktan sonra, kendi kendilerini yenileyemediğini ve hatta boşalan rulonun çöpe atılarak, yerine yenisinin takılması gerektiğini idrak eden ve uygulayan tek ev sakini olan kadına..

Tek sevdiği diziyi seyretmeye çalışırken, bir yandan bulaşık yıkayıp, bir yandan ertesi günün yemeğini pişirebilen ve de bu sırada yavrusunun pazılını tamamlamasına yardım edebilen kadına..

Sabahın dar vaktinde, 999 adet ütülü gömleği olduğu halde, ütüsüz olan tek gömleğini giyme isteğiyle yanıp tutuşan erinin, mor gömleğini, söylenmeden ütüleyebilen kadına..

Bütün bir gün, gelecek misafirleri için, envai çeşit börek, çörek hazırladıktan sonra, gelenlerin, perhizdeyim almıyim, rejimdeyim yemiyim söylemlerine kızıp ta, tepsileri kafalarına geçirmeyen ve hatta onlar için salata hazırlayabilen kadına..

Kapıda ayakkabılarını çıkarırken, yavruların acıktım nidalarıyla karşılaşan, çıkarmakta olduğu papuçlardan birini fırlatmak yerine.. yavrum dur bi içeri gireyim diyebilen kadına..


Şirketin, ilk dört katını, “ ay ben bu merdivenlerden düşücem he” şeklinde bir şom ağızlılıkla indikten sonra, son katta, arkadaşlarıyla geçmiş dönem merdivenden yuvarlanma vakalarını istişare ederek, başarılı bir şekilde iniş işlemini sürdürürken, kalan üç basamağı sırt üstü inen. Şişen parmağına, pörtleyen bel kemiğine ve de çizilen karizmasına aldırmadan ayağa kalkıp, gururla eve gidebilen kadına.

Cumartesi öğlen eve geldiğinde, yavrusunun kağıda yazmış olduğu, “Anne ben arkadaşlarla basket oynamaya gidiyorum” notunun altına, “Geç kalma çocuğum, yemeği beraber yiyelim.” yazan ve bununla da kalmayıp.. artık nasıl dağıldıysa o kafa… nerede kaldı bu çocuk, o kadar da geç kalma yazdıydım, şeklinde düşüncelere dalabilen kadına..

Pazar sabahın körü, herkes horul horul uyur, uçuşan pirelerine kış derken, üç saat boyunca, ebleh bir kız çocuğuyla, onun algısı zayıf maymununun hikayesini anlatan bir çizgi film seyretmek zorunda bırakıldığı halde, kusmamayı ve bayılmamayı başarabilen ve de bunun üzerine, Pazar kahvaltısı hazırlayabilen kadına..

Büyük bir alkış istiyorum günlük…

Sen kimler için alkış istersin günlük.. söyle de hep beraber alkışlayalım…

Yorumlar

uykucu dedi ki…
kocaman ellerim olmasada,alkışlarımın tamamı senin için olsun incem benim. ilk başlarda genel anlatıyorsun sandım sonra bir baktımki bu senmişsin hakkaten bravo.ben ortalıkta kirli çamaşır bulduğum zaman hemen ciyaklarım sende tecrübe var tabi evde 3 erkek olunca sinir duyguların alınmış, sakin sakin işine devam edebiliyorsun, banada az kaldı yakında robota dönerim.yazık bize ya:O(
renkler dedi ki…
Allkışşşşş! Hepimiz süper kadınlarız. Bu kesin! Dün saat 12 dolaylarında tam ev işi mesaim bitmiş ve balkona bir kendimi atmışken uyumamakta direnen ama ruhu uykuya geçmiş oğlumun bir bardak su ve bir kase neskuik isteğine sevgi dolu cevap verebilmiş, kalkıp bir koşuda istekleri hazılamış bir kadımın...
Adsız dedi ki…
Allkıışşş vallahi İncegül'üm kocaman alkış :) Öptüm seni çok çok.. Ne kadar tatlısın yahu ;)
benden sana koca bir bravo::)
ben bu kadar çok fedakarlıkları bıraktım biraz. birileri beni büyüttü.(yok bu eşim değil) gözümü açtı.
hayır demeyi öğreniyorum kısaca.
o hanımlara benden bir çuval selam söyle. salatalarını yanlarında taşısınlar.
ben sana gelince bacım vallah bütün tabağı bitiririm,daha da üstüne isteyebilirim pastadan yani.
bak Renkler gelirse o salata isteyebilir. karışmam.:)
Gamzeli dedi ki…
süper yaaaa, tam bit Türk kadınını anlatmış baravo yani :)

bende alkışlıyorum :) Şak şak şak şak şak...........
renkler dedi ki…
Yağmur damlacıkım, üzerime alınmıyorum çünkü ben biryere gidince rejimdeyim demem, çok büyük hakaret diye düşünürüm. Diyenlere de gıcık olurum. Çok yemeyebilirim, o ayrı ama ona göre ya hiç biryere gitmeyeceksin, ya da uyacaksın...

Not: Buranın ince gülcükümün bloğu olduğunu biliyorum da yağmur damlacıkı ile atışıyoruz işte:-)
FİGENCİM, canımsın.. ben de seni alkışlıyorum. Her kadın, aslında alkışı hak ediyor. Ben zaten kendi yaptıklarımı yazarken, tüm kadınları kastetmiştim şeker.:))

RENKLECİM, doğamız bu bizim. Değişmez kanun. Ay bir de ayakta dikilirsin dakikalarca, bişey istemezler, tam oturursun, ya da uzanırsın, talepler başlar. Canları sağ olsun. Sana da alkış canım.:))

BİLUNCUM, o senin tatlılığın canım benim. Seni de alkışlıyorum ve öpüyorum.:))

YAĞMURUMCUM, zamanında yaptıklarına sayarız biz de ve alkışımızı göndeririz. Hayır diyebilmek, yavrular için zor bacım ya. Canım siz gelin ben size o tabakları sonuna kadar bitirtirim zaten. Renklerciğime de çeşit çeşit salatalar yaparım, nolacak.:))

GAMZELİCİM, annene bak gör halini misali.. sen de geleceğini gör şimdiden. Şaka bir yana, seni de alkışlayalım canım.:))

RENKLERCİM, ne demek.. burası hepimizin mekanı arkadaşım. Tam senin gibi düşünüyorum. Gittiğin ortama uymak lazım. Zaten çok severim, börek çörek işlerini. Evde olsam yüz kiloya çıkarım herhalde.:))
anemon dedi ki…
alkışşşş alkışşşş canıma benim ah bir yazsak nelere alkış istedğimizi
dediğin gibi her sabah yada bir yere giderken onca ütülü gömlek varken ısrarla istediği seyi giymek isteyen erlere ve camasır sepeti yuerine yerlerde ve koltuk yanlarında duran kirli camasırlara odası varken salon oratsında giyenmeye ısararla calışan oğluma ve her seferinde tekara tekara anlatma halinde olan bana su an ben yorum yazmaya çalısırken hadi hadi diye ısrar eden oğlusa ucan tekme atmmak için kenidini zorlayan bana .................... böyle uzar canım
heeh Renklericiğimizi niye bu kadar seviyoruz işte. bu güzel huyları için..:)
canikom senin oğlanlar küçük,hayır demekiçin erken.
bizim baba gömlek konusunda hiç öyle yapmaz.
ama oğlan yapar "bende otur ütüle" derim. ooh.
benim gibi hanım almayacakmış.P
mayonez dedi ki…
AVUÇLARIM KIPKIRMIZI DEVAM EDEYİM Mİ:)) EŞOFMAN İPİNE ÇOK KOMİK BİR SES ÇIKARARAK KAHKAHA ATTIM:))
CeRkeS KıZı dedi ki…
kendimi bu kadın kimliği ile değiş tokuş etmek istiyom :P olmuyorsa acıcık bulaşsın istiyom..o da olmazsa sipariş vermek istiyom beklerim..
alkışşş
Annelog Atölye dedi ki…
Kesinlikle yürekten alkışlıyorum!!!!!:))
Düşünüyorum, alkışlık birşey yok bu aralar bende, seninkiler süper:)
BALDAN TATLI dedi ki…
Alkış sana, hemde diet colanın reklam filmindeki ellerle kocaman alkışşşş :)))
Nenoni dedi ki…
Alkışş tabii,ev kadınlarının %90 ı gibi olan ve doğruca cennete alınacağından emin olduğum bu kadına alkışş.
sadrazamcım dolabındaki gömleklerden eve gelen yardımcı bayanın ütülediklerini bir bir çıkarıp"olmamış bunlar nenoni illede sen ütüle" diyor.yahu nenoni çalışıyoorr,olmadıysa kendin ütülee demiyorum öf ve de pöf etmekle beraber yeniden kendim ütülüyorum...
CİVCİVCİM, kız yazık uçan tekme atma yavruya. Gerçi onlar, ne biçim teknikler biliyorlar. Üstelik lafla anne çıldırtma sanatı ustaları. Sana da tüm saydıkların ve sayamadıkların için alkış canım.:))

YAĞMURUMCUM, Renklercim, sen ve diğer blog arkadaşlarım.. herkes o kadar güzel ki, sevmemek ne mümkün. Hepsine alkış alkış alkış benden. Benimki de boyumu aştı bacım. Ne küçüğü. Bir sarılıyor, yarım saat nefessiz kalıyorum.:))

MAYONEZCİM, öpim avuçlarından geçsin. Ben de seni alkışlıyorum. Bütün güzelliklerin için.:))

ÇERKESCİM, aman bu kadın sakar, hiperaktif, biraz da saftrik.. değişecen mi yine de? Ben seni alkışlıyorum tatlı kız.:))

ANNELOGCUM, aklına gelmiyordur canım. Yoksa olmaz mı hiç, alkışlanacak bin tane özelliğin vardır. Ben alkışlıyorum seni yürekten.:))

BALDAN TATLICIM, tatlı dilli, kocaman elli arkadaşım, ben seni alkışlıyorum, kocaman ellerle.:))

NENONİCİM, cennet ha.. inşallah bacım. Senin elin değmeden, rahat etmiyordur onun içi. Çalışsan da, evde de otursan kaderimiz bu. Sana da kocaman alkış canım.:))
zeyno dedi ki…
Merhaba, bu filmde ben de başrol oyunculuğunu paylaşıyorum sanki.Israrla çorabının tekini bir yana, diğer tekini bir yana atan çocuğa ciyak ciyak bağırmadan diğer teki arayıp bulabilen kadına alkış... Tüm kadınlara alkış:)
Gamzeli dedi ki…
Kendimide alkışlayayım bari...Önümüzdeki günlerde ben bir Türk kadını olacağım :))
hayalperisi dedi ki…
su teflonla esofman ipi mevzusu bendede var ama en kocaman alkis sana tabiiki

bak kizimda alkis yapiyor (daha yeni ögrendide ne zaman bir müzik ciksa veya cani sIKILsa alkis yapiyor

valla sen süper hatta hipersin incegülüm benim :)
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
BENDE ÇOKKKKKKKK ALKIŞLIYORUM........
SÜPER OLMAK GENLERİMİZDE VAR GALİBA ,MECBUREN ,SÜREKLİ, İMKANSIZ OLAN HERŞEY BİZİM İÇİN ETRAFIMIZDA ,YORGUNLUKTAN AYAKLARIMIN TİTREDİĞİ ANLARDA BİLE İSTENEN TOSTLARI YAPMAK,UYDU YAYINI KESİK DİYE KIYAMET KOPARAN KIZIMI ONCA İŞ ARASINDA ARKADAŞA GÖTÜRMEK,
DARMAN DUMAN OLMUŞ EVİN YERLEŞMESİ GEREKİRKEN KIZIMIN BİRLİKTE YATMAZSAK UYUMAM DEMESİYLE BİR SAAT BOYUNCA YANINDA GÜZEL SÖZLER SÖYLEMEK,
VS.VS.VS
BİZİM EVİN GİRİŞİNE ASACAĞIM:
GERÇEKÇİ OL İMKANSIZI İSTE!...
kurunane dedi ki…
:))))))

helal olsun sana kız. alkışş...

bende bu sabahın köründe (6'da) kalkıp poğaça hamuru mayalayan ''yavrularım ve evimin direği'' ıscak ıscak poğaça yisin diyen kadına alkış istiyorum.
ZEYNOCUM, merhabalar.:) Bu filmin başrolünü, tüm kadınlar paylaşıyoruz sanırım. Çorabın diğer tekini bulabiliyorsun yani. Sana da kocaman alkışlar canım.:))

GAMZELİCİM, aynen öyle olacaksın işte. Tabii ki alkış canikom.:))

HAYALPERİCİM, hepimiz süper ve hiperiz. Yapacak başka bir şey var mı ki? O alkış yapan minik elleri yerim ben. Ben de seni alkışlıyorum canım, tüm güzelliklerin için.:))

PERİLİM, neylersin bacım, kadın olmak zor zenaat. Sana da kocaman kocaman alkışlar, benim güzel, becerikli arkadaşım. Şu tostlardan bir gün ben de yemek istiyorum. Senin elinden.:))

NANECİM, ahanda bir becerikli arkadaşım daha. Mis gibin poğaça kokutmuş sabah sabah evi. İnsanın içinden geliyor değil mi? Yani zorla olan bir şey değil. Ruhumuzda var. Sana da kocaman kocaman alkış, güzel kadın.:))
Emre dedi ki…
E ben bu İncegülüme ne diyebilirim ki "helal olsun sana" demekten başka, seni gidi biyonik İncegül seni, seviyorum ben seni ya valla bak:) Ve senin nezdinde İncegülüm tüm biyonik ev kadını ve annelere helal olsun diyorum hakkınız ödenmez diyorum başkada bişi demiyorum.
Adsız dedi ki…
bu ara oyalanmamam gerek diye sözüm vardı kendime, 10 gündür kendi bloguma bile girmedim. postumu koydum afedersin, ilk seni tıkladim. güldürdün beni iyi ki tıklamışım. zalım eşofman ucu şeyleri hep aynı. ben de öğrenemedim hala belinden tutup da çırpmayı, ocak kızgınken silmemeyi ve öğretemedim kirli sepetinin ne işe yaradığını.

ama ne diyeyim ince gül dora the explorer'ın canı sağ olsun :)
Ocean dedi ki…
fig hem ellerim hem ayaklarımla deliler gibi alkışlıyorum seni:)) ayaklarınla nasıl oluyor deme senin gibi anne ile karşılaşınca yapabiliyor insan:))
Ocean dedi ki…
kurunane sana neden yorum yazamıyoruuuuummmmmmmmm:(((((
Nesrin DERİNKUYU dedi ki…
Kocaman Alkışlar :))
Gulos dedi ki…
Kocaman kocaman alkışlıyorum seni ve beni ve diğer kadınları :))).Allah bize kolaylıklar versin :) .
ANNELOGCUM, :)))))

EMRECİM, ben de seni çok seviyorum ve alkış gönderiyorum en kocamanından. Geleceğini gör işte. Biyonik ve de hayata hala gülümseyebilen bir kadın.:))

BEYHANCIM, ne iyi etmişsin canım. Ben de seni kocaman alkışlıyorum. O çorabın tekini bulabilmek sadece, başlıbaşına bir şey. Bir de sor bakalım kirli sepetinin içi ve yanı arasında herhangi bir fark var mıymış?:))

OCEANCIM, sen hele bir annecik ol, eminim tam alkışlanacak bir anne olacaksın. Ben seni şimdiden kocaman kocaman alkışlıyorum. Bir sürü güzel özelliğin için.:))

NESCİM, sana da kocaman alkışlar, güzel, tatlı kız.:))

HACERCİM, hepimiz alkışı hak ediyoruz gerçekten. Seni de kocaman alkışlıyorum, tatlı Güloşun, güzel annesi.:))
Unknown dedi ki…
benden de sana büyük bir alkış..
ANDY dedi ki…
Kocaman bir alkış sana :) Tebrik etmemek münkün mü :) Hele anne olmuş ve hem işi, hem ailesini hem de evi eksiksiz idare eden tüm kadınşlara ALKIŞŞŞ :)
ELÇİNCİM, benden de sana alkışlar canım. Sonuna kadar hak ediyorsun.:))

ANDYCİM, sen var ya.. erkeklerin yüz akısın. Kıymet bilir, pırıl pırıl kardeşim, geleceğin süper babası, sana da alkış.:))
Minik Kus dedi ki…
Sak sak sak diye alkisliyorum, baska da bir sey diyemiyorum. Masallah bi de :)
SEVGİLİ MİNİK KUŞ, merhabalar.:) Teşekkür ediyor ve ben de seni, yaptığın o nefis yemekler ve tatlı yazıların için.:))
KUGUU dedi ki…
benden Kocaman GERCEK BIR ALKIS FIGcgm.
KUĞUCUM, ben de seni kocaman kocaman alkışlıyorum. Hemi de gerçek.:))

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM