NEYLERSİN DOSTU KIRMAK OLMAZ


“Sen düşünceden ibaretsin.
Geriye kalan et ve kemiksin.
Gül düşünür, gülistan olursun.
Diken düşünür, dikenlik olursun!”

Mevlana demiş. Ne güzel demiş.
Bize söyleyecek söz bırakmamış.
Düşüncesi gül değil, diken olana söyleyecek sözümüz yok.
Dilinden bal değil, zehir akıtana söyleyecek sözümüz yok.
Yapıp onarmak yerine, yakıp yıkana söyleyecek sözümüz yok.
Saygıyı, sevgiyi, hoşgörüyü unutana söyleyecek sözümüz yok.
Cam kırıklarına katıp, canları paramparça edene söyleyecek sözümüz yok.
Öyleyse sus dilim. Sus ki, sen de “dikenlik” olma.
Söyleyecek sözün güzelse söyle.
Yok, değilse, sus dilim.
Sus ki, hep kaçıp, saklandıkların gibi olma.
Şimdi yüreğin alevli, aklın karışık.
Sözlerin, hırpalar, yaralar karşındakini.
Sen şimdi sus dilim. Nasılsa bir gün, herkes hak ettiğini alır.
Ya bu diyardan… ya da öbüründen.

Yorumlar

canıım kim üzdü seni?
:( kıyamam yaa.
Deniz dedi ki…
Ne oldu fikrimcim, öylesine içinden gelen bir yazıdır umarım. Birisi üzdüyse seni pişmandır. Pişman olmalıdır... Yoksa pişman olacaktır :) Sen güçlü akıllı bir kadınsın doğru olanı yapacağından eminim.
uykucu dedi ki…
canım sende benim gibisin demekki üzülmüşsün.öbür tarafta hakkımızı alırız umarım.dert etmeyelim gülüp geçelim,her zaman olmasada:(
hani 'büyüklük bende kalsın' denir ya işte ondan olsun..
Adsız dedi ki…
kör gözler,
sağır kulaklar,
varsın anlamasınlar.
ego'ları ile yaşayanlar
size hiç varmasınlar.
pozitif,dost,güzel kardeşimiz bizim.! güler atabek
Sanem dedi ki…
N'oldu Incegul? Kim kirdi seni?
hayalperisi dedi ki…
ince gülüm ne oldu yaaaaaa

bak üzülme valla aglarim
hayalperisi dedi ki…
birde bir önceki postta can evimden vurdun beni ben o kari yüzünden adimi degistirecem yaaaaa:))
YAĞMURUM, üzene de selam olsun.. sağol benim güzel yürekli sultanım.

DENİZİM, keşke öyle olaydı. Kırılan kalbi onarmanın yolu, kalp kırmak olmadığından yapacak bir şey de yok ki. Sağol canım.

FİGENİM, ben hakkımı helal ettim. Lakin asıl büyük olan affeder mi bilmiyorum.

GÜLERİM, bu güzel sözlerin için nasıl teşekkür edeyim. Verdiğin moral için sağol.

SANEMİM, kimliklerin ne önemi var ki? Gönül hep umduğuna kırılıyor.

HAYALPERİM, sakın ha.. ağlamayasın. Ben sizi hep güldürmek isterim. Ağlarsan ben de ağlarım.
Boşver o hatun değiştirsin adını. Sana yakışıyordur ismin.
Adsız dedi ki…
Hayalperısı kardesımız kım bu,
ısmı nasıl sıze benzıyor. Allahaskına bı goz kırpıver ....
Aslı Mevlanaoglu
anemon dedi ki…
canım ya kim üzdü seni bosvr dostum dediklerinden tekme yemek koyar adamı yıkar benimde cok oldu ama hep suna inanmısımdır ben de bir hata yoksa tabikii ...
susarım kötü söz söylemem sabrederim beklerim bir gün gelri allh benim karsıma çıkarır ..ve ben sabretmemden dolayı başım dimdik çıkarım karsılarına utanan sıkılan dillerini tutamadıklarından pişman olan onlar olur sende öyle canım susu bu dünyada değilsede öbür dünyası var öanmel olanda odur zaten....


HATIRIMIZ İÇİN BİR KAÇ GÜN DAHA SABREDİNİZ:,ÇÜNKİ SABIR SEVİNCİN ANAHTARIDIR...MEVLANA
Gamzeli dedi ki…
Hakikaten güzel söylemiş...
Bişeyemi canın sıkıldı senin, üüzlme, allah bilsin...
Yahu bir haftadır gezemiyorum blogları, bir alttaki yazını okudum bir ara çok güldüm, bugünde bakayım dedim Fikrişim neler yazmış diye ama içim burkuldu.
Üzüldünmü,içindenmi geldi anlayamadım, umarım içinden gelmiştirde yazmışsındır. Üzüldüğün konu varsada boşver ya,bizi üzenleriden hakkımızı alırız öbür tarafta...
Annelog Atölye dedi ki…
Hak yerini öyle veya böyle bulur diye inanırım ben de Fikriminincegülücüm. Düzelir. Haklı da kazanır. Hiiiç merak etme, üzülme:)
renkler dedi ki…
Kalp camdandır, kolay kırılır... Canım üzülme lütfen. Güzel bir haftasonu geçir olur mu? Seni kıranı takma kafaya. Demekki buna layık değilmiş...
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
seni çok özlemişim kız incegül de çok dokunaklı bu yazdıkların...
değer verdiğin birileri ise insan gerçekten kötü oluyor değil mi?...
hayat ekmekten de bayat,boşver....
Sanem dedi ki…
Incegul, uzen her zaman uzulenden daha cok uzuluyor sonradan, o yuzden artik uzuluyorsan uzulme, insanoglu vicdani ile er gec hesaplasiyor. Bu sozler Yaprak dokumunun sezon finalinden alinma degil, bilakis kendi hayat felsefemdendir, senaristle ayni mantikda olmamiz benim sucum degildir ;) Bir de sunu diyim, bu uzuntunu aratcak sey yasama insallah, sonradan coook bos geliyor hersey.

Cok operim,
S.
SEVGİLİ ASLI, sanırım Hayalperisi, aşağıdaki posttaki kadından bahsediyor.

CİVCİVİM, sabır her şeyin anahtarı. Zor ama, sabretmekle kazanılacakların çokluğunu ve güzelliğini düşünürsek. Canımsın. Zaten insan değer vermediklerinden gelen darbelere pek aldırmıyor yaa.

GAMZELİM, doğru diyorsun bitanem. Allah bilsin.

BÖĞÜRLENCİĞİMİN ANNESİ, çokça kırıldım, çokça üzüldüm.. ondan içimden geldi tabii. Canım benim, geçer merak etme.

ANNELOGUM, keşke hiç yaşanmasa böyle şeyler. Üç günlük dünyada, kavgasız gürültüsüz yaşayabilsek.

RENKLERİM, sağol canım. Umarım senin de haftasonun çok güzel geçer.

PERİLİM, hoş geldin canım. Ben de seni özlemişim. Sıcacık, taze ekmek kokusu gibi geldin bana şimdi.

SANEMİM, canımsın. Bu felsefene sonuna kadar katılıyorum. Bu yüzden de susmak en iyisi. Söylediğin sözleri geri alma şansın da yok çünkü. İnşallah, hiç birimiz üzüntüler yaşamayız.
Adsız dedi ki…
susmak güzeldir...susabilmek marifettir..
canım benim pcde sorun vardı, onun için birkaç gün yoktum. bu ayzın üzdü benide.Rabbim yardımcın olsun.

ama alt yazı müthiiiş. Mehmet aliyi unutmuşsun yanlız.onuda ben güneşe giden uzay gemisine koyuyorumdur..
Adsız dedi ki…
bazı insanlar var ki konuşsan da değişen bişey olmayacak, belki kırdığının bile farkında değil ya da farkında umursamıyor o dah da kötüsü... Susabiliyorsan bravo sana takma be gülüm öpüyorum
Unknown dedi ki…
Sabır edebilene ne mutlu ...Seni üzmüşler .Teselli etmeyide hiçbilemem ama bu dünyanın bir de öbürü var..
Emre dedi ki…
Ne diyim İncegülüm canım benim, seni üzen seni tanımıyo sanırsam hiç, ne diyim bende üzüldüm şimdi ama, gün gelir devran döner canım elbet hak ona layığını verir burda yada orda ne varki son pişmanlıkta fayda etmez ne bana ne ona ne kimseye, mümkün olsada seni üzen şu yazılanları bi okusa ah ah.
ÇERKESİM, bazen öyledir değil mi canım?

YAĞMURUM, benim evdeki bilgisıyır da problem çıkardı yine. Bir süre ondan bana hayır yok. Mehmet Ali konusunu sana havale etmiştim. Gereğini yapmışsın.:)

FATMAZEHRAM, boşa konuşmak yerine, ağzından kırıcı sözler çıkarmak yerine, susmak en iyisi diye düşündüm. Başarırım herhalde canım.

ELÇİNİM, insanlar, öteki tarafı düşünseler, dünya bu hale gelmezdi. Teselliye gerek yok, yanımda olmanız en büyük teselli bana.

EMREM, kendisi de istememiştir böyle olsun. Amma velakin, ağızdan çıkana sahip olmak lazım. Söylemediklerinin efendisi, söylediklerinin kölesi olursun. Hele ki susmayı bir öğrenebilsek, yerli yerinde canım.
KUGUU dedi ki…
F.I.G.cgm uzuntun hafiflemistir insallah. Dil yarasi zordur bilirim.
SOn yoruma cvbindaki soz deguzel "Söylemediklerininefendisi, söylediklerinin kölesi olursun. "

Bu durumlardan ceken biri olarak son 1 yildir Mevlananin sevdigim ve bana cok uyan bir sozunu de ben yazaym:
"Edep, edepsizlere cevap vermemek ve tahammul gostermektir".
Sevgiler.
Gamzeli dedi ki…
iyi haftalar canım...
canııım,nasılsın?
Gulos dedi ki…
incegül ? hayırdır ?
KUĞUMCUM, iyiyim canım şimdi. İlk anda insan sarsılıyor da, sonra toparlanmak lazım. Mevlana'nın sözü de çok güzel ve ne çok şey anlatıyor. Paylaştığın için sağol.

GAMZELİM, sana da iyi haftalar canım, sağol.

YAĞMURUM, canım sağol. İyiyim merak etme. Siz yanımdayken ve bana böyle destekken, nasıl kötü olabilirim.

HACERİM, canım, çok önemsenecek bir şey değil. Çok kırıldım ama, geçti. Sizi üzdüm ya daha çok üzüldüm. Yarın eğlenelim azıcık.
Adsız dedi ki…
İncegülüm yanında olup, sana sarılmak istedim kocaman.. Üzme o güzel yüreğini.. Lütfen..
Adsız dedi ki…
Geç kalmış yorumum için çok özür dilerim bu arada :(
Adsız dedi ki…
MODERN MÜSLÜMANLIĞA HAYIR!
ILIMLI İSLAMA HAYIR!
TÜRBANA KONAN YASAKLARA HAYIR!
İŞYERLERİNDE NAMAZ KILAMAMAYA HAYIR!

BUNLAR İÇİN TEK ÇARE AKP!
ALLAH RIZASI İÇİN,PEYGAMBER HAKKI İÇİN OYLAR AKP'YE!
DİNİNİ SEVEN,KUR'AN HAKKI İÇİN OYLAR AKP'YE!

İSLAMİ CİHAT ÖRGÜTÜ
BİLUNUM, canım benim, ne demek özür.. yanımda olup sarılmışsın gibi hissettim, sağol güzelim.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM