KANIMI GERİ VER FITIĞIMI AL!


Günlükçüm naber.. iyisindir inşallah. Ben pek iyi sayılmam. Niyekine diyorsun yani…

Miniciğimde fıtık çıktı. Ameliyat olması kuvvetle muhtemel.

Miniciğim nasıl ameliyat olacak bilemiyorum. Korkuyor çok. Doğal olarak tabii. Ama, onun korkusu daha çok iğneden, ondan da çok kan vermekten. Adamın kan vermeye karşı alerjisi var. Doktorun masasıyla, kapı arası otuz bilemedin kırk saniye. Yavru bu mesafede, yirmiiki defa, kan vermem gerekecek mi diye sordu.

Son kan verme vukuatımız da çok eğlenceliydi. Hastane ayağa kalktı. Başımıza belki on tane hemşire toplandı. Doktor gelip, teskin etmek zorunda kaldı bizimkini. Şimdi bu kan verme sırasında, Mini kişisinin döktüğü incilerden bir demet.

Ben hasta diil miyim? Kan vericeenize, bi de kan mı alıcaksınız ya? (Aslında düşünürsen, mantıklı bir yorum.)

O koca iğneyi bana saplayabileceğinizi sanıyosanız, çok yanılıyosunuz. (Koca iğne dediği de bildiğimiz şırınga.)

Neden kanımı alıyosunuz. Ben sizin kanınızı alsam hoşunuza gider mi? (Niyeti bozdu velet. Milletin kanını alacak.)

Bütün kanımı bitirip, beni öldürmek istediğinizi bilmiyorum zannetmeyin. (Paranoya başladı.)

Bu arada bütün hastane seferber oldu. Hemşireler, gülmekten ve muhtemelen sinirleri bozulduğundan, kıpkırmızı oldu. Hastalardan bile ikna çabaları. Bizimki hala feryat figan. Artık başka çaresinin kalmadığını anladığı an.. umudunu kaybetmek üzere. Tabii ki son dayanağa başvuruyor yavrum.

Annecim, seni çok seviyorum. Beni bırakma bu cani insanların eline. (Kıyamam ben sana. Güler misin, ağlar mısın?)

Annecim, ne istiyolar benden, nolur evimize götür beni. (O kadar nameli ve duygusal söylüyor ki, herkesin gözleri dolu dolu.)

Sonunda pes edip, omzuma yüzünü kapattı. Kanı aldılar. Tüpü laboratuara götürüyoruz. Sinirli sinirli, el hareketleriyle konuşuyor bu sefer.

Anne, verir misin o kanı bana. İçicem. Hiç kanımı bırakmadılar. Ne kadar acımasızlarmış be. Bi de hemşire olacaklar. (Bir küçük tüp hepi topu işte. Bir de versem içecek deli.)

Sen hele bir yaşlan. Ben seni hastaneye getirip, bütün kanını aldırmıycam mı. ( Aha kinlendi yavru. Yandık valla. Allah, eline düşürmesin, ne diyim.)

Doktora tahlil sonuçlarını getirdik. Muayene bitti. Tabii, hastanede çalışan herkes, Dr. Hanıma şikayet edildi. Çıkıyoruz odadan. Döndü bu doktora:

Tamam mı artık? Bitti mi her şey? Lütfen telefon açın, ben giderken götürücem kanımı. ( E yuh artık.)

Burası doktor ve annenin koptuğu noktadır. Ulen ne kıymetli kanın varmış be. Cimriliğin de bi sınırı olur değil mi?

İşte günlük. Yüreklerimiz sıkıntılı şu sıra. Küçük te olsa, ameliyat adı, ürkütüyor insanı. Anne olunca böyle oluyor. Benim canikom, bakalım nasıl geçirecek bu olayı. Komik yavrum benim. Yani aslında o çok ciddi de. Biz onun maceralarına gülüyoruz.

Babasıyla hastaneye giderken bana dönüp, “ya ameliyat başarılı geçmezse,” dedi yaa…

Neyse yine haberleşiriz. Belki de ameliyat olmasına gerek olmadan düzelir. Bugün tekrar ultrasona girecek. Ondan sonra belli olacak her şey. Ne bileyim. Umut dünyası işte.

Yorumlar

KUGUU dedi ki…
Cok gecmis olsun canim. Belkide ameliyata gerek kalmaz.
Fakat senin minik de tam armut dibine duser modeli annesi!! Minigin haline hem uzuldum hem de koptum gulmekten... Acil sifalar olsun.
Aslı Cin dedi ki…
Hay Allahım, çok geçmiş olsun, inşallah kolayca atlatırsınız, daha sı ameliyata da gerek kalmaz belki???
anemon dedi ki…
incegülüm günaydın ve büyük geçmiş olsun
korkma üzelme benimde oğlumda geniz eti problemei vardı ben ameliyat stresini cok yasadığım ve postu kaç sefer deldirdiğimden hepürktüm biraz zamanı gecirdim egeye gelince gecen yaz sonu yaptırdık ..cok kısa sürdü ..ve kilo aldı oğlusum demişlerdide inanmasıtımm..benim oğluşta bebekliğiden beri allh dağına göre kar verir derlerya hep hastalıklarla büydüğü için gıkı cıkmazdı küçücük oturur o koltuğa birde bakardı kan alınırken büyüdükce gecenlerde tahlil yaptırmam lazım bütün hastane ayağa kalktı bir kartladı sesi anneciğim banaeeee aldırmıycam bıktım yeter hiç bir kuvvet alamaz kanımı alında göreyim diye birde hemşirelri kışkırtmak inan popmdan ter aktı mideme kramplar girdi aldırana kadar oldu biiti bak gerek varmıydı bu yaygaraya dedim her halde vardı bak morardı ne kadar canım acıdı sen biliyormunnn:)))kıyamam kız onlara ben
uykucu dedi ki…
çok geçmiş olsun inşallah ameliyata gerek olmaz olursada umarım kolay geçer ameliyatınız. küçük erkek çocuklarında hep oluyor bu fıtık işi.hastane diyaloglarıda süpermiş:) sivri zeka olacağı, hazır cevaplığı şimdiden belli koptum gülmekten.eee kimin oğlu!! sana bir fikir ''senin kanın dünyada çok az bulunan bir kan olduğu için özel araştırmalarda kullanılıyor o sebepten kan aldıklarında fazla itiraz etme bilime hizmet ediyorsun'' desen acaba hoşuna gidip sakinleşirmi?hani çocuklar bilime falan çok meraklı ya:))
CeRkeS KıZı dedi ki…
ne fıtıgı yaaa...nerdeymiş bu fıtık..öpsek gecmezmi ki :( gözlerim doldu ..meger pek sevmiyomuşum ben bu minigi :)) kıyamam tıpkı ben..vukaatsız kan aldıramam abicim :) illa 5 ve üstü hemşire olacak :)) koluma yüklenecek hepsi :) üzülme sen incegül kişisi..sen üzülünce duramam aglarım ben :( hem mini güçlüdür aslında..bakma sen önce direnir dogasında var ondan..baktı ki kacış yok dimdik durur :( ya nerden cıktı şimdi bu durup dururken..hiç bahsetmedin şikayetlerinden falan..ben yine de öpelim derim :( belki gerek kalmaz hee :((
KUĞUCUM, çok teşekkür ederim canım. Haber geldi. Ameliyat demişler.:(( Ya demi ablası, komik yavru.:))

ASLICIM, çok sağolasın. Senin miniğe de çok geçmiş olsun. Umarım iyidir şimdi. Sitene yorum bırakamıyorum, bir sorun var ama, anlayamadım. Önümüzdeki hafta ameliyat olacak canım.:((

CİVCİVCİM, çok sağol canım. Benim büyük te geniz eti ameliyatı oldu. 3.5 yaşındaydı henüz. Zorluklarını çok iyi bilirim. Canım seninkine de geçmişler olsun. Rabbim, hepsine sağlıklı bir ömür versin. Yerim ben onu. Demek morarmış. Vah yavrum.:)

FİGENCİM, sağol canım. Umarım kolaylıkla atlatır. Nerede varsa, hepsi için, aynı dualar olsun.:) Senin bu fikir de süpermiş yalnız. Mutlaka deniycem. Cevabını da paylaşırım. Canı pek tatlı bu yavrunun.:))

KIZ ÇERKES, beni de ağlattın şimcik. Öptüm ama geçmedi gülüm ya.:(( Ameliyat kesinleşti. Canım benim, Allahın izniyle atlatır Mini kişisi bunu da. Senin gibi, onu seven ablalarının duaları hep yanında. Ben seni öpüyorum çok. Deli Çerkes Güzeli.:))
CeRkeS KıZı dedi ki…
deme yaa :( demek kesinleşti..atlatır tabii ne sandın..hem sen ameliyattan sonra neler yapacak onu düşün :)) emir erleri olarak dizecek sizi sıraya heheeyyytt yakışır benim minime :)) şipşak olup bitecek işte..
ANDY dedi ki…
Bu yaşta hastane ve özellikle (umarım gerek kalmaz) operasyonla tanışması ne kadar üzücü. Sendeki cesaret ve azimden nasibini almışsa hemen atlatır.

Allah kolaylık ve acil şifalar versin.

Biliyorum çok alaturka oldu ama idare et artık :)
Koyubeyaz dedi ki…
gecmisler olsn... hersey yolunda gidicek allahin izniyle...
Ferhanca dedi ki…
Çok geçmiş olsun Allah iyiylik versin .Bunlar çaresi oln şeyler biran önce iyilşesin senin miniğin inşallah ..bizleri haberdar et merak ederim..geçmiş olsun..
Gamzeli dedi ki…
Ayy kıyamam çok geçmiş olsun...korkmayın bişey olmaz...Benim dayımın oğlu 10 yaşında sünnet olurken fıtık ameliyatıda oldu...

Yine inşallah gerek kalmaz ameliyata
ÖSNURCUM, canımın içi, aynı fikirdeyim valla. Hepimize kök söktürecek. Çok ta nazlıyızdır ablası.:) İnşallah atlatacak Allah'ın izniyle.:)

ANDYCİM, malesef bu yaşta tanışacak bizim arkadaş. Güzel sözlerin ve iyi dileklerin için sağol. Şu durumda inan ki o benden çok daha kuvvetli. Elim ayağım kesik sanki. İnşallah iyi olacak herşey.:)

KOYUBEYAZCIM, çok teşekkür ederim canım. İnşallah. Ümidimiz o yönde.:)

FERHANCIM, çok sağolasın. İnşallah iyileşecek tabi. Allah, çaresiz dert vermesin. Mutlaka haberdar ederim. Tekrar teşekkür ederim canım.:)

GAMZELİCİM, senin emmoğluna da geçmiş olsun diyeyim. Canım, iyi olacağını biliyorum Allah'ın izniyle geçip gidecek. Ama ah analık işte. Yaşa ve gör.:)
canım benim ya, bu senin oğlan öldürecek beni bir gün gülmekten ama inşallah tereyağından kıl çeker gibi atlatacak.
bütün teyzelerinin duaları onunla. gözeri dola dola hemde..
Allah'a emanet olsun inşallah.
renkler dedi ki…
Canım, kendi derdime düşmüşüm, şimdi biraz kendime geldim de okudum... Çok geçmiş olsun. Umarım ameliyata gerek kalmaz. Allah sağlık versin... Allah geçer dert versin. Minicikimi çok öpüyorum... Herşeyin başı sağlık.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
Nerden çıktı bu fıtık fikrimcim ya...
hiçde anlatmadın gerçekten...
offf ,kan alırken kök söktürmüş umarım ameliyat (olma düşüncesine alışınca)daha sakin olur...
fikrim mini hangi takımı tutuyor du?:::
LoLa dedi ki…
çok geçmiş olsun yaa inşallah çabucak atlatırsınız...
denizanasi dedi ki…
çok geçmiş olsun.. ben de şimdi tahlil için ilk defa kan aldırdığımız zamanı hatırladım. 1,5 ay kadar önceydi. 5 kişi zor zaptedip oyle aldırmıştık. soğuk terler dökmüştüm. o da bir o kadar gözyaşı :(
YAĞMURUMCUM, sağol canım. İnşallah atlatacak. Yarın gidiyoruz ameliyata. Muhtemelen aynı gün çıkacak hastaneden. Sizin gibi teyzeleri olduktan sonra, Rabbimin izniyle kolaycacık olacak inşallah.:)

RENKLERCİM, sağol canım. Ameliyat olacak ablası. Ama Allahın izniyle, kolaycacık olacak. Amin canım duana. Rabbim dermansız dert vermesin. Sen de ferah tut kalbini arkadaşım. Herşeyin başı sağlık dediğin gibi.:)

PERİCİM, canımsın. Birden çıktı bu fıtık. Hiçbirşeyi yoktu yavrunun. Bir akşam aniden fırladı. Fırlama çocuğun, fırlama fıtığı. Alıştı o ameliyat fikrine teyzesi. Şimdi ona almamız gereken hediyelerin listesini yapmakla meşgul.:)) FENERBAHÇELİDİR KENDİSİ.:)

LOLALOLACIM, canım benim sağolasın. İnşallah canım. Hele şu yarın bir olsa da bitse de geçse.:)

DENİZANACIM, sağolasın canım. Yavrularımız için kolay değil tabii. İğneyi görünce, bizimki zaten kendini kaybediyor.:) Seninki de küçük daha. İnşallah bir daha gerek olmaz kan aldırmaya da, o kadar gözyaşı dökmez bıcırık. Kıyamam ben ona.:)
Gulos dedi ki…
İncegüll,
geçmiş olsun.Nasıl oldu o fıtık yaaa.Kuzuummm kıyamam ben ona.Vermiyorsa vermesin kanını.Allah allah kendi kanı değil mi kardeşim vermez vermez.Öp onun yanaklarından benim için.
sevgilerimle.
Nenoni dedi ki…
Geçmiş olsun.En kısa zamanda düzelir inşallah.Düzelene kadar da elinden çekeceğiniz var gibi görünüyor bu bilmişin:D Kanımı geri verin kısmında da artık iyicene gülmeye başladım.İlahi Minik...
BALDAN TATLI dedi ki…
Çok geçmiş olsun. Ufaklıklarda kan alınması beni oldu olası gerer. Oğluma da kanla ilgili test yapacaklarında nasıl geriliyorum anlatamam. Sağlık haberlerini bekliyoruz. Sevgiyle ve sağlıkla kal..
Gamzeli dedi ki…
haklısın ana yüreği işte :(
Unknown dedi ki…
Canım hiç korkma rahat ol aynı ameliyattan benimde yiğenim oldu çok rahat geçti hem çok kısa sürüyor.Geçmiş olsun...
Canım haberlerini bekliyoruz. Allah'a emanet olun.
Ocean dedi ki…
fig cim allah miniğe uzun ömürler versin güldürdü yine yüzümüzü. Benimde 10 yaşında dayı kızı fıtıktan ameliyat oldu. Kontrol eden doktorla ablam ameliyat tutarı hakkında konuşurlarken bizimki ablamın kolunu çekiştirip sessiz sessiz bende 5 milyon var yetermi diye soruyormuş:))))))))) herkes kırılmış gülmekten:)) çok kısa bi operasyon hemen ameliyat edip evine gönderiyorlar zaten bizimki iki günde evde yattı.Allah büyük dertler vermesin acil şifalar diliyorum...
kumralada dedi ki…
çok geçmiş olsun canım,bilirim ne dertlidir...5 yaşımdayken o kan aldırma seanslarını hergün geçirdiğimde neler çektiğimi bi ben bilirim bide annem...
dilerim bian önce iileşir,sağlığına kavuşur,miniciğinde sende hastane hemşireleride kurtulursunuz :)
ümran dedi ki…
İncegül'cüm yeni okudum,çok geçmiş olsun canım..İnşallah problemsiz atlatmışsınızdır ameliyatı..Allah şifa versin..
Nesrin DERİNKUYU dedi ki…
Merhaba Hayatım Büyük geçmiş olsun
Sanem dedi ki…
Ana ve oğulları, çok tatlısınız siz, güle güle geçsin ameliyat da inşallah ve hatta umarım gerekmemiştir bile. Çok öperim ikisini de.
Benim Hayatim dedi ki…
Zehir gibi bir çocuk bu mini kişisi. Umarım ameliyata gerek kalmadan atlatır. ÇOK GEÇMİŞ OLSUN.
Adsız dedi ki…
Çok geçmiş olsun,tez zamanda
sağlığına kavusur inşallah.
Sevgi ve Selamlar,Güler Atabek
cesur kedi dedi ki…
gecmisler olsun.. soylediklerini okuyunca minigin buyumus de kuculmus cinsten olduguna karar verdim , canim ya .. cin gibi masallah.. tez zamanda saglikla ziplamasi dilegimle..Allah'tan acil sifalar diliyorum
CeRkeS KıZı dedi ki…
ne zaman olacak bu ameliyat incegül kişisi...nerdesin..haber ver..

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM