MİSTİK DOMATES, RUSTİK PATLICAN




Günlükçüm, her akşam olduğu gibi, mutfağıma girmiş, ne yemek pişirsem diye kara kara düşünmeyi yeni bitirmiş, tamam şimdi buldum diye sevinç çığlıkları attıktan sonra, tencere ve içine girecek diğer malzemelerle haşrolmuş, neşe içinde yemek pişirmeye çalışırken, Mini mutfağa girdi.

Anneee, mistik domatesi gördün müydün sen?
Yok oğlum, ben bir tek bahçe domates biliyom. Onu da doğruyorum şimdi. (Allah allah bu da yeni çıktı herhal.)
Ya anne, kartlarım var ya benim. Bak bu işte. (Gösteriyor, hilkat garibesi, ne idüğü belirsiz bir yaratık.)
Heeeeee… (Hee ya he. Cahil anne. Sen elindeki bahçe domateslerini, bostan patlıcanlarının üzerine, ilkel bir şekilde konuşlandırmaya çalışırken, parmak kadar bebeler, mistik, rustik falan uçmuşlar billa.)
Anneee, benim destemde eksiklerim var. Kart almam lazım.
Oğlum, yarın tamamlarsın desteni, akşam akşam dellenme yine. (Bir de bu kartlarımız çıktı.)
Annee, bak şimdi.
He bakıyom.
Sen küçükken, böyle kız çizgi filmleri seyrediyodun dimi? Hani böyle sihirli, büyülü filan.
He seyrediyodum. (Bakalım sonu nereye varacak bu muhabbetin.)
Şimdi o karakterlerin kartları olsaydı…
Yoktu ki ama….
Mesela diyorum, olsaydı. Sen de onları biriktirseydin.
(Haydi hayırlısı bakalım.) Eeeeee?
Desten eksik kalsın ister miydin?
(Dur bi patlıcanlar da yumuşamaya başlamış.) İstemezdim herhalde ne biliyim..
İşte ben de istemem anne.
(Bu yavrunun ikna kabiliyetine bitiyorum. Beni bile kandırıyor yahu.) İyi tamam, ama çabuk gel.

Yemekten sonra dizilere takılayım dedim biraz. Malum, her kanalda Binikiyüzellişer tane dizi başladı. Anası babası ayrılmış minik bir yavrunun, ne yardan, ne serden geçemediği için döktüğü masum gözyaşlarına, normal bir anne olarak kayıtsız kalamadım.

Anne yaa, böyle aptal saptal şeylere ağlıyosun ya sen, sinirlerim bozuluyo. (Bil bakalım bu cümleyi sarf eden kimmiş?)
Oğlum, bugün ağlayasım var biraz. Ağlak bir moddayım anlayacağın. Yoksa film milm bahane.

Sıkıldım, bunaldım çok. Azıcık suya sabuna dokunmak lazım. Ben gidip buzdolabını temizleyeyim. Yarın pazardan aldığım mistik domates ve rustik patlıcanlarımı temiz temiz yerleştiririm.

Kakılmışın yan şubesi olarak, dilimde bir türkü, kaptırmış giderkene, heyecanlı bir sesle daldı mutfağa bizim fırlama.

Anne anneee, Pınar’la Genco burunlarını birleştirdiler he.
Hönk.. Töbe töbe. Minicim sen yatsana canikom artık. Ne var bunda. Arkadaş onlar. (Bu arada Pınar’la Genco da kim len?)
Anneee, zaten daha ileri gitselerdi, abimin gözlerini kapatmak zorunda kalacaktık.
Miniii sen acilen yatağına git, yat, uyu yavrum.
Anne, izin ver de, ben şunu bi döviyim. Anne be, nolursun be.
Maxicim lütfen yavrum. Uyma sen ona. Deliyle deli olma.
Anne ya, tutma beni, bi girişiyim şu abime.
Minii, en son seni tutmadığımda, yol ortasında tozunu almıştı abin. Hatırlatayım dedim ben.
Dimi anne.. o kadar da karate yapmıştı bu deli.
Abiiiii, bak bana deli deme, kötü olacak senin için.
(Allahım boyuna da bakmıyor ki. Buna deli cüreti denmez de ne denir?)
Anneee, biz çok komik aileyiz he.
Yok canım. Niyeymiş o? ( Çocuk tespit yapmış işte. Hem de doğru tespit.)
Ya baksana, sen buzdolabının kapağını siliyon, haldır haldır.
(He yani, en absürd eylemimiz bu diyorsun sen.) Hadi anneye bi öpücük ver de uyu bakalım tatlışım.

Tam kapıdan çıkıyorken döndü ve aynen şu cümleyi kurdu adam.

Anne, sen de işini çabuk bitir. Suyu fazla harcama, bak ışık ta boşa yanıyor. Küresel ısınmaya katkıda bulunuyosun. Dünya çöl olacak senin yüzünden. İyi geceler annecim.

İyi geceler Minicim, iyi geceler günlük, iyi geceler Küçük Cooo…

Yorumlar

Mutluveumutlu dedi ki…
Maşallah ya yerim ben o miniyi,onu benim içim sıkıştıra sıkıştıra öp incegülcüm olur mu?Valla bu günlerde böle siz çocuklarınızı anlattıkça özeniyorummu ne :)Hele iki çocuk annesi olmak hepten süper bişeydir herhalde :)Öpüyorum seni ve oğluşlarını
Unknown dedi ki…
O KARTLARLA BENİMDE BAŞIM BELA DA,ÇOCUĞU KÖYE GETİRDİK HALA KARTLARLA OYNUYOR OYNASANA ÇOCUĞUM TOPRAKLA AĞAÇLA BÖCEKLE YA BUNLAR NASIL ÇOCUK ANLAMADIM Kİ.SANA KOLAY GELSİN KARDEŞ...
Gamzeli dedi ki…
Allahım yaaa, allah bana da mini gibi bir evlat versin inşallah, akıllı esprili, tatlı...

Annesi eğleniyorsundur sende, öptüm ikinizide :)
Allah bağışlasın Fikrişim. Maşallah süper şu Mini kişisi, öpüyorum onu bol bol. Maxiyide unutmadım onada öpücükler yolluyorum...
palyanço dedi ki…
valla bu mini ve maxi'ye dicek bir söz bulamıyorum ben..bunlar büyüyüpte küçüldülerde kimsenin haberimi mi yok acep?! ;)) yerim ben onları.. öp benim icin ikisini de incegülüm :) eh.. sende üzülme seni de heepp opuyom ben :)
pamuk dedi ki…
bayılıyorum ben senin maxiyle miniye çok tatlılar yaa allah herkese öle evlatlar versin öperim onları ben yerim yerim sen de çok güzel yazıyosun bu arada
uykucu dedi ki…
rustik domates kartı neki hiç duymadım .bizde birgün kitapcıda öyle değişik şeyler görüp bunlar neki diye sormuştuk satıcı oyun kartı bunlar çocuklar bayılıyor diye açıklamıştı. eşim gururla bende oğluma bunlardan alıcam büyüyünce dedi alsında görsün gününü işte..iki çocuk daha eğlenceli oluyor demi.heves ediyorum bende 2.ye göreyim günümü.bu arada domatesleri buzdolabının dışınamı koycan ne silip duruyorsun dışını, içini sil içini hoop uyuma bak çocuk farketmiş:))))hepinizi öptüm ince gülüm..mini filozof olacak bak demedi deme..
LoLa dedi ki…
çocuklara bak yaa maşallah zehir gibiler annesi benim çocuğum olursa böle olsunlar isterim sende o zaman işin inceliklerini anlatırsın dimiii?
seviyorum ben sizi. :)
bu arada canikom senin şu bebek günlüğünü bir aylık bebeğiolan bir anneye yorumlarda kopyaladım. :)
bayılmış gülmekten.:)
MUTLU VE UMUTLUCUM, Rabbim sana da hayırlısıyla, senin gibi güzel evlatlar nasip etsin. Yapıver bi tane hemencik, sıcağı sıcağına.:) Biz de seni çok öpüyoruz canım.:)

ELÇİNCİM, alışık değil ki yavrular, börtü böceğe. Bilmişler bir bilgisayar, kart, örümcek bilmemnesi takılıp gidiyorlar. Ev, halkalı çöplüğü gibi, kağıt yığınlarından geçilmiyor valla. Hepimize kolay gelsin canım.:)

GAMZELİCİM, bazen çığlık çığlığa bağırmak istesem de, çoklukla eğleniyorum.:) Amin canım benim, inşallah, hayırlısıyla, sana da nasip etsin.:)

BÖĞÜRTLENCİMİN ANNESİ, zamane yavruları işte. Sevimli ve ukalalar.:) Biz de seni öperiz canım.:)

PALYANÇOM, bunlar var ya, bu zamaneler, hiç çocuk olmadan, büyük doğuyorlar. Sadece bedenleri küçük. Aha geliyor bi tane de sana. Görecen annesi inşallah.:) Biz de seni kocaman öpüyoruz canım benim.:)

PAMUKÇUM, inşallah canım. Allah herkesin gönlündekini, istediğini versin.:) Teşekkür ederim bu arada. İçimden geldiği gibi yazıyorum sadece.:) Biz de seni öpüyoruz çok.:)

FİGENCİM, kız Allah iyiliğini versin cahil seni. Mistik Domates, Rustik Patlıcan.:) Duyarsın duyarsın, daha dur, Berkoşcum bi büyüsün daha neler duyarsın.:) Yap güzelim ikinciyi, sal senin kocanın başına ikisini bir, akşam olunca, bakalım şımartabiliyo mu bi daha.:) He hakkaten ya, dolabın içini silmem gerekiyordu dimi. İki tane canavarın elinde şaşkoloz oldum bacım ne ediyim.:) Biz de seni çok çok öpüyoruz, Berkoşumu da.:)

LOLALOLACIM, güzel kuşum, inşallah canım, Allah gönlüne göre versin.:) Lakin, sonra pişman olma bak, şimdiden söylüyorum.:) Taktikler çok basit, en az onlar kadar çatlak, onlar kadar hiperaktif ve onlar kadar çocuk olacaksın.:)
YAĞMURUMCUM, bakayım dedim, kiminle aynı anda yorum şettirmişim. Bi baktım Sultanımmış.:) Hehe çok sevindim, gülsünler bolca. Süt olsun, o güzel bebeğe.:) Biz de seni seviyoruz canikom.:)

Bu arada evdeki bilgisıyırda sorun var yine. Mini ısrarla sana selam yolluyor. Bir de şimdi Chetos reklamlarında, katkı yok filan diyorlar ya. Söyle Yağmur Teyzeme, ben bunlardan yiyorum arada diyor.:)
KUGUU dedi ki…
Boyle esprili tatli anneye boyle esprili akilli neseli cocuklar elbette. Armut dibine duser. Atalarimiz ne demisse dogru soylemistir:)) Masallah size.
aay hepsi yalan.
annesi ona incecik dilsin patatesleri ve kızartsın diyeyim.:)
incegülüm de beni kovalasın. :P :P

ya, iyi kızarsın diye biraya batırıyorlarmış diye duydum ben.:(
Bu yorum yazar tarafından silindi.
ama ah kuzumnu selamı başım üstüne.
bilmukabele ve bir dolu öpücükte ekte olarak.:)))
üstteki silinmiş te benim yorum. nasıl becerdi isem önceki yorumu 2 tane şeytmişim.:(
KUĞUMCUM, canım benim, sağol yahu. Dadımdan yenmem bazen.:)) Seviyorum ben bunları aslında, normal çocuklarım olsaydı, bende de bu kadar malzeme olmazdı demi. Öpüyorum canım.:))

YAĞMURUMCUM, ben de aynen böyle diyorum. Onlar yalan söylüyorlar, inanma diye ama.. Kızartırım ben tabi de o pis şeyleri daha çok seviyorlar nedense. Ben ileticem notunu, selamını ve öpücüklerini. Hele birayı duyunca, yemez herhalde.:)
Emre dedi ki…
Kızım bi tanışıyım senlen yiycem ben o mini kişisini ve maxi kişisini, söle onlara. Valla da ne yazayım incegülüm, benide nüfusuna alsana be nolurrrrrrrrrr:)
Deniz dedi ki…
Sen kucukken barbili çıkartma kitapcıkları yok muydu? Niye cocugu kandırıyosun yoktu diye? Vardı cocugum, kitabını ayrı, cıkartmasını ayrı alırdık, yapıstırırdık. Ama o zaman ortaokuldaydık biz. Kocaman kızlardık. Kart olsa da biriktirirdik. Ama tabi "şunun gücü bilmemkaç kaplan, oburü suyu buza çeviriyor" gibi ayrıntıları ezberleyebilir miydik bilmiyorum. Ayrıca Minimi dünyanın geleceğine karşı duyarlı olmasından dolayı kutlarım, cocuklarımız bizden cok hassaslar. Aferim sana :)
hayalperisi dedi ki…
yaziyi tebessümle okudum ben bu miniyi istemeye gelecem ne zaman müsaitsiniz

bende küresel isinmaya fazla katkida bulunmamak icin kapatiyom pcyi

bak ciddiyim ona göre olmadi kaciririm :)
EMRECİM, kız getir nüfus cüzdanını. Kızım da yok biliyon. Hazır büyümüş kız çocuu.:)) Öperiz biz de seni şeker.:))

DENİZCİM, yok be canım. Ben uğraşamazdım o kartlarla. Yok o canavarın gücü şu kadarmış, enerjisi bu kadarmış.:)) He ya vardı dimi çıkartmalar. Bir de kağıttan bebeler vardı hani, kesip kesip giydirirdik. Heyt gidi gençlik.:)) Şaşırdım ben de ama, bu küresel ısınma konusunda, geçen gün bir komşu teyzemize bilgi vermiş.:))

HAYAL PERİCİM, ne demek, ben sana göndereyim onu. Uğraşma sen öyle isteme falan diye.:)) Ama sonra kızı da alırım ona göre.:))
ANDY dedi ki…
Kartlarla oynaması, playstation 3 istemesinden daha iyi ve daha az masraflı değil mi? :)

Maxi'ye soyle enformatik okusun ;)
He ya ANDYCİM, en azından ciyuv ciyuv sinir bozucu da değil. Ama dağınığı çok oluyor. Evin çeşitli köşelerinden kart topluyorum.:))
Maxi'ye söyliycem bu önerini. Sağol.:))

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM