DİKKAT ON YEDİ


Ay oğlum, ağlamak istiyorum. Çok duygulandım, çok. Bak gözlerim nasıl da nemli nemli. Evi toplamışsın. Antrenman formaların kapı önünde değil kirli sepetinde, sonra koltuk minderleri yerlere dizilip üzerinden kamyon geçmiş gibi ezilip büzülmemiş, ne bileyim işte kostümlerin ranzaların üzerine idam edilmemiş, mutfak tezgahına üç takım bardak dizilmemiş. En önemlisi; ben söylemeden çöp dışarıya çıkartılmış. Bu gün tarihi bir gün, not etmeliyim bunu bir kenara. Allah’ım, bu günü de gördüm ya; gayrı ölsem de gam yemem.

Anne var ya, nankörsünüz siz he… Her gün arkanızı ben topluyorum, temizlik yapıyorum, çocuğunuza bakıyorum, futbolcu olup geleceğinizi garanti altına alayım diye günde kaç saat antrenman yapıyorum, bu şartlar altında bir de iyi karne getiriyorum, yine de yaranamıyorum he.

Hööö?

N’oldu anne?

Dumur oldum…

Olma…

Oldum bile…
_______________________________________________

Anne, ‘Küçük Kadınlar’ diye bi’ dizi varmış biliyo musun?

Var galiba oğlum. Ne bileyim ben. Dizi mi seyrediyorum?

Varmış varmış… Bizim çocuklar hep seyrediyolarmış. Bana da söylüyolar, sen seyretmiyo musun, bak mutlaka seyret, çok güzel diye.

Eeee, seyret o zaman!

Şimdi küçükler ya bu kadınlar…
Eeee?

Büyüsünler öyle seyredicem.

Ehi ehi ehi… İlahi çocuk…

Komik mi?

Hııı…

Bence değil…

Kütsün.

Kütüm.

Olsun ben seni bu halinle seviyorum.

Sırnaşma anne…

_____________________________________

Anne yaaa… abime bi’şey söyle ya… Babamla sen git yarışmaya katıl diyoo.

E ne var ki bunda. Gidersin oğlum işte ne güzel. Hem yeşil alan, çuval yarışı filan da varmış.

Anneeee… bu yarışma BABA-KIZ yarışması yaaa…

Ya oğlum ısrarla bu çocukla uğraşıyorsun. Kızdırmasana kardeşini. Bak sen ağabeysin, kocaman adam oldun, delikanlı oldun, oysa senin tam yarı yaşında. Dikkat edersen, artık kendimi paralamanın anlamsızlığını fark ettim ve sakin sakin anlatıyorum, hem de binlerce kere, ama olmuyor. Öyle diyorum olmuyor, böyle söylüyorum olmuyor… dır dır dır… vır vır vır…

Annee… bi susmayı denesen, belki olur.

Olur mu dersin?

Olur olur…

Bence olmaz…

Bence de…

İyi… Ne haliniz varsa görün o zaman.
________________________________

Bak benimle dans etmezsen gebertirim seni. (Önce sert yapılıp, gözü korkutulmaya çalışılır)

Anneee, böyle tehditlere pabuç bırakmam bilirsin.

Hadi be oğlum, bak kaç yaşına geldin, daha bi’ kere bile dans etmedik seninle. (Sökmeyince, tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır yöntemine geçilir.)
Ya anne. Bunlar bize ters hareketler. Öyle dans, mans. Layt mıyım ben ya?

Ya Memuzin, bi’şey söyle şuna ya. Bu düğünde dans etsin benimle. (Araya hatırlı tanıdıklar sokulur)

Dans edilecek anneyle. Höööyyt… (Dayı mafyaya bağlamıştır)

Yengesiyle de etsiiiin. (Yüz bulunmuş astarı istenmektedir)

Yengeyle de edilecek. Höyyyyt… (Dayı coşmuştur)

Ya dayı yaaa… Olmaz ki ama… (Fısıltıyla) Anne bak hayatta etmem, haberin olsun. Hiç dayıma güvenme.

Cep telefonun gitti ya… Üzme beni, en güzelinden alayım. (İllegal yollara sapılır. Rüşvet en geçerli akçedir)

Dört çekirdekli leptop isterim. (Ohaaa… ulen bu kadar rüşvete Bretle dans ederim ben be.)

Aşk olsun oğlum, uçma istersen.

Tamam tamam bi Ayfona olur. Yengemle etmem ama. (Bir de pazarlık yapıyor sıpa)

Beş dakika benimle, beş dakika yengenle dans et, Ayfonun en kısa sürede cebinde. (Salak kadın, bi’ de en kısa sürede demez mi?)

Söz ama bak tamam mı? ( Uyanık sıpa bilir ki; yapamayacağım şey için asla söz vermem, söz verdiğim şeyi de muhakkak yaparım.)

(Sonunda danslar edilir, saftronik anne muradına erer.)

Anne ayfonumu istiyorum bak. Söz verdin, unutma. Yalnız küçük bir ayrıntıyı atlamışız annecim.

(Teknolocik gelişmelerden bihaber , piyasa araştırması sıfırın altında olan anne saf saf sorar) Neyi atlamışız canımın içi.

Fiyatı 1000 dolarcık cık cık cık cık…

Ooohaa…

Çok ayıp anne…

Demiyim mi?

Deme…

Peki… Yuh diyim o zaman.

Tamam onu de…

________________________________

Şimdi sen On Yedi oldun diye, öyle istediğin saatte eve girip çıkacağını, istediğin yere gideceğini, istediğini yapacağını sanıyorsan yanılıyorsun şekerim. Hem burası Türkiye ve ben de klasik bir Türk annesiyim. On Sekizinde de hiçbir şey değişmeyecek ki…

O zaman ben de seneye doğum günümde evlenirim. Hem düğüne de gerek olmaz, ikisi bir arada, evlen ve çık.

Bu sefer oha diyecem, çıkarı yok.

De… Bunca yıl besledin büyüttün, o kadarına hakkın var. Heheheheee…

Sıpasın işte…

O benim işte…


Günün Dip Sosu: Daha dündü, hatırlıyorum. Beyaz boyalı, dar bir hastane koridorunda vermişlerdi kucağıma. Öylesine küçüktü ki, tutmalara korktum önce. Şaşırdım, kaldım.Yüzüne baktığımda, yabancı bir duygu gelip yerleşiverdi yüreğimin tam ortasına. Boğazıma koca bir yumru oturdu kaldı. Kirpiklerimin ucundan analık denen o acı ama doyumsuz su akıverdi onun kara gözlerinin bebeğine.

Bir vakit tombik, pamuk ayaklarını ısırdığım bebek, şimdi Kırk Üç numara ayakkabı giyiyor.Minicikti bir zaman, artık camış kadar oldu.Boyu boyumu aşalı hayli zaman var. Lakin, salına salına geçti mi önüm sıra, şöyle baktı mıydı o kara gözleriyle yüzüme, içimden bir şeyler akıyor hala ılık ılık. “Aşk” diyeceğim ama az gelecek, hafif kalacak biliyorum. Ben bu On Yedilik çıtırı çok seviyorum yahu.

Yorumlar

suzem dedi ki…
doğum günü kutlu,
ömrü uzun,sağlıklı ve bereketli,
hayatı mutlu ve huzurlu,
yeni yaşı bol süprizli,
herşey ama herşey gönlünce olsun inşallah...
onlar büyüdükçe sevgileri dahada katmerleniyor ablacım.
bi günün dip sosuda benden olsun:kandiliniz mübarek olsun incegül ve ailesi vede blog misafirleri :))
meleklerim ve ben dedi ki…
Bende 17'lik çıtır delikanlının doğumgününü kutlarım,herşey gönlünce olsun inşallah.

Berat kandilinde mubarek olsun İncegülüm.
Belgin dedi ki…
Incegülüüüüm, nine olacagimiz günler yaklasiyor desene, baksana citir seneye evlenme planlari yapiyor:)))
Dogum günü kutlu olsun, hayati mutlu, huzurlu, saglikli, basarilarla dolu olsun:))

Bunlar büyüdükce, sevgileride kendileriyle büyüyor be gülüm, hele su zeytin gözlü olanlar yokmu, tadindan yenmiyorlar:))

Kandiliniz mübarek olsun canimin ici:))
uykucu dedi ki…
hımmm sen bu onyediliğin evleneceği gündeki senin duygularınıda azıcık hesap edin yazsaydın ..bakalım neler hissederdin:))
bende benim böcüğümün bir gün büyüyeceği ve benim onu eskisi gibi öpüp koklayamayacağım günlerin geleceğini düşünüp kafayı yiyorum,demek dans etmek istemiyor ha dövseydin ne pazarlık yapıyorsun:)
iyiki doğurmuşuz demi bunları, iyiki doğmuşlar.doğum günüsü kutlu mutlu olsun
muko dedi ki…
incegülüm yaa kahkalarla okudum diyaloglarınızı,hasta yatan eşim içerki odadan "yavaşş yavşş başım ağrıyor" diye söylensede kahkalar tam gaz devam yani:)

önce güldümm sonunda gözlerim nemlendi en sonunda yine güldüm,rabbimde seni hep güldürsün .

dip not*bu mübarek günde bak ne güzel dua ettim senin için kıymet biline yani:P

uzun lafın kısası deyip sadede gelsem hiç fena olmayacak galiba:)
17 lik çıtır delikanlının doğum günü kutlu olsun


kandilinizde mübarek olsun efenim.
cenebaz dedi ki…
17'lik kuzuya nice mutlu yıllar, doğum günü kutlu olsun:)
sufi dedi ki…
İncegülüm;
ı7 yaşına gelmiş çıtır camışının yeni yaşını sevgilerimizi göndererek kutluyoruz.Benim gibi sen de nine olasın inşaallah.Bana TONTİNİ diyen küçük diller gibi sana da isim takan torunların olsun dilerim.Seneye evlendir kurtul tez zamanda muradına er canım.
Deniz dedi ki…
Yakışıklı oğlumuzun yeni yaşını kutlarım :) Artık seneye ne biz ona yorum gönderebiliriz ne de o yüzümüze bakar. Önce de delikanlıydı ama bu yaş özel bir yaş. Bu yaşı da güzel geçsin, gelecek yaşları da. Geleceği hep aydınlık ve mutlu olsun Maximizin.
Unknown dedi ki…
yeni yaşı hayırlı olsun benim oğlum da 9 yaşına girdi bakıp inanamıyorum daha dün vermişlerdi elime ay şimdi tatilde anneannasinde güzel yazını da okuyunca özledim
hayat ne kadar hızlı akıyor:(
Nenoni dedi ki…
Yenı yaşı hayırlı olsun,hep mutlu olsun hayat ona güzel şeyler göstersin hep.
İncegül'üm,
Bu gidişle sarı,şeker kızı sen babaanne olarak kuçağına alacaksın gibi...
17'lik kuzunun yaşamı uzun, sağlıklı, mutlu, 3G telefonlu ve gönlünce olsun...
Sevgi ile kalın...
Blogumu dışarı kapamak zorunda kaldım :(
Eğer istersen davetiye gönderebilirim sevgili ablacığım.

sevgilerimle
simge

symbol16@gmail.com
Hayatta Giderken dedi ki…
Canım benim, yine çok güzel yazmışsın. Oğluşunun yeni yaşı kutlu olsun, daha nice nice yaşlarını damatlıklarını, torunlarını da gör inşallah...
Nice güzel yaşlar ve yıllar diliyorum selvi boylu 17 lik gencimize.
CANLAR, HEPİNİZE ÇOK AMA ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ. GÜZEL DİLEKLERİNİZ, DUALARINIZ, BİZİM İÇİN DÜŞÜNDÜĞÜNÜZ TÜM İYİLİKLER BİN KATIYLA SİZİ BULSUN.

SAHİ SEVGİLERİMLE...
Tabiat Ana dedi ki…
incegülüm oğluşun doğum günü kutlu olsun uzun ömürler dilerim ona sağlıkla sıhhatle.
Lalegül dedi ki…
Merhabalar İncegülüm, benimde var ağağı yukarı aynı günlerde doğmuş karagözlü bir sıpa tanıdığım..Kendisini çok severim ilk gördüğüm andan beri, her ne kadar sevmesede hiç mıncıklanmayı.Ve benimki o rüşvetle bile dans etmez, çok maçodur kendisi..
Şaka bir yana çok güzel olmuş yazın eline sağlık..
Lalegül dedi ki…
Seni ve yazdıklarını çok özlemişim İncegül..
ÇOK TEŞEKKÜR EDERİZ KIZLAR. ALLAH HEPİMİZİN KARA, YEŞİL, MAVİ, ELA GÖZLÜ KUZULARINI KORUSUN.

ÖPTÜM SİZİ...

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM