SANCI



Karşımda kocaman bir siyah bazen, hiçliğimi çokluğa kattım. Oysa bir sarı gülümsemeli, belki mor hüzünlenmeli, ille de kırmızı yansımalıydım

Bilsem de derinlerin vurgununu, maviye bağladım gönlümü, yollarımı düşlere saldım. Hercai gemiler uzaklaşırken kıyılarıma bir bir, ben lacivertlerin en koyusundaydım. Lal renkli yaşamaklardan yudumladım ömrümü an be an. Ve en sonunda nefessiz daldım.

Tozu dumana katan yolculuklarda, her limandan bir parça demir aldım. Yankılarımı duymuyordu o leyla, yine de dilimde vaveyla, yüreğimi salıp sulara, fısıltılar haykırdım.

Martılar uçurdum göklere kanatlarında türküler… Belki de öyle sandım. İçim dalgalara köpüklenirken saklı kuytularda, aslında çaresiz bir karabataktım. Ki dem be dem daha çok daldım.

Penceremden bulutlar geçiyordu saf saf… Kah açıldım kah kapandım. Yağmurun ne çoktu taneleri, sayılmıyordu küçücük ellerle. Bense buğuya çizilebildiğim kadardım

Zerre oldum toprakta bazen. Katre katre sürgün verdim yeşile, umuda açtım. Dünya uzaklaştı evrenimden an an, vefalı bir yıldıza sevdalandı eyvah! Ben, yine bana kaçtım.

Sahipsiz sokaklarda inadına lambalar yanıyordu. Ki zifiri karanlık, kör bir yaşamayı kucakladım. Kim bilir belki diğer elimi bulsam, bir kuytuda rastlasam sarhoş yanıma ya da; daha hızlı koşacaktım.

Bazen bir güvercin düştü kanadıma, ürkek ve beyaz... Hani neredeyse uçacaktım. Oysa özgürse de ruh, sürgündü beden nefese. Umar yoktu ki başka; kahkahalarla ağlayacaktım.

Ömrümün en yükseğinde bilmem hangi bahar, çiçekli bir çatıya çıktım. Güneş derdini döktü yanan ellerime. Karlar yağdı gözlerime tutam tutam, eritip suya kandım.

Kalemimin beşiği hazır değildi daha, söz söz içime aktım. Ah dostlar bir bilseniz ne çok şiir doğdu ellerime. Sıktım kana kesmiş avuçlarımı kalan bütün gücümle.

Yazabilsem... Yazacaktım!..


Öykü Atölyesi'ne sevgilerimle...

Yorumlar

Belgin dedi ki…
"Kahkahalarla agladim" iste bu benim özetim...
suzem dedi ki…
Martılar uçurdum göklere kanatlarında türküler...
sanırım buda beni yansıtan cümle..
ama tümüyle yine çok güzel..
sevgiler ablacım.
adsız dedi ki…
yaz yazdevam çok güzel
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
İncegülüm, merhaba.Çok güzel yazmışsın. Yüreğine sağlık canım. Sevgiler.
Unknown dedi ki…
çok hoşmuş yazı
İncegülüm,
Biraz zaman tasarrufu yapsan da gitmesen buralardan. İstersen uyku saatlerimi biraz daha aza indirip sana zaman göndereyim ha ne dersin.
Lalegül dedi ki…
İncegülüm,
morda hüzünlenme, kırmızıyla yansıma yada ne bileyim sarıya gülümseme..
Senin rengin engin mavi.
Bugün bir telefon açsan diyorum, seni bu kadar hüzünlendiren, şiir yazdıran duygunun sahibine yada her neyse özlemin ona.
Mevsim bahar olmakta yeniden.
Merhaba incegülün zarif yüreğine.
Selamlar.
renkler dedi ki…
İnce gülcüküm... bi önceki postunda koptum valla. oğluşun büyümüş de bak ne planlar yapıyor:) ben de kız çocuk tutkusu ile arada depreşsem de iyi ki oğlum var diyorum... öptüm seni:)
Belginim, kahkahalarla gülmeni dilerim hep. :)

suzemim, seviyorum seni biliyorsun. :)

adsız, sağol. :)

muhabbetim, nasıl özlemişim ya. :)

sevgili bahar gelsin, çok teşekkür ederim, o sizin güzelliğiniz. :)

ah nur ablam, kıyamam ki sizin uykularınıza. ama azıcık daha, azıcık daha olsa... ne edelim, bize de böyle işte. :)

lalegülüm, maviye sevdalı bu hatunun tam da bam teline dokundun. Çok sağol canım benim. :)

renklerin en güzeli, seni de çok özlemişim ya. yanlış anlama, gelip gidiyorum senin tükana. eski faaliyetleri özlüyorum ya. hareketli blog günlerini. Mersi canımın içi. :)
yetenekli sizsiniz bu arada. :)

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM