OKU DA ADAM OL ÇOCUUUM...


Matematik, Fizik, Edebiyat, İngilizce, Biyoloji… bu ve benzeri derslerden üst üste, bıkmadan, usanmadan yazılı olmuş, bu vesileyle beyni jöle kıvamına gelmek üzere olan Liseli bir yavrucak ve onun liseyi yeniden, ikinci kez, tekrardan okumak zorunda kalan, bu nedenle inceden kafayı kırmakta olan tatlı, güzel, muhteşem ötesi, harika annesi tarih dersine çalışmaktadırlar.
  • Önce biraz motive edelim yavruyu. Bilinçli bir annenin kuracağı şöyle bir cümle onu ders çalışma konusunda yeterince ikna edebilir:
  • Bak yavrum.. bakıyooo.. şimdi çok ders çalıştığın için sana inek diyebilirler... derler de yani acımazlar... lakin ileride, okumuş, başarılı bir adam olduğunda... inşallah... bütün çıtırları sen kapacaksın ve o seninle kafa bulan ve popüler olduğunu zanneden hıyarlar, sadece lisede çıktıkları sümüklü kızların anılarıyla abaza bir hayat geçirecekler.

Haydi başlayalım. Anadolu’daki Türk Devletlerini biliyon mu sen?
Sular seller gibi anne..
Peki söyle bakalım o zaman, Hitit Devleti’ni kim yıkmıştır?
Persleeer…
Diil len sıpa. (Çocuğun kulağına işaret parmağı sokularak beyne kan gitmesi sağlanır. Çocuk bundan nefret eder ama, olsundur.)
Anne yaaaa.. yapmasana şunu.. iğrenç yaaa…
Yaaaa deme anneye.. Söyle bakalım bunların yaptığı en önemli ilk neydi peki?
Ateşi mi bulmuşlar?
He he he.. çok komiksin… hani anlaşma falan…
He Perslere karşı ilk anlaşmayı yapmışlardıııı…
Ne Persleri beeee .. (Enseye ilk şaplak indirilir.) Başlıycam Perslerine şimdi.

(Mini kişisi kikirdemektedir bu arada)

Peki Frigleri kim yok etmişti?
Persleeeer..
La oğlum taktın he Perslere.. bak bi daha Pers dersen, yiyecen elimin Persini.
Neyse bari şu ilk meclisi açanı söyle..
Ya anne kuşlu bişeydi de.. heh Baykuş..
Pankuş len Allah iyiliğini versin. (Enseye birkaç şaplak daha indirmek suretiyle çocuk şapşallaştırılır. Kikirdeme hususunda Mini kişisine destek verilir.)

(Mini kişisi kendini yere atıp, ayaklarını havaya kaldırmış, garip hareketler yaparak kahkaha atmaktadır.)

Peki bu Lidyalılar neler yapmış anlat bakalım.
Parayı buldular ya anne. İlk döviz kurunu, pariteyi, serbest piyasa ekonomisini bunlar şettirdiydi.
Oooolum dalga geçmesene.. adam gibi çalışalım işte. (Bu arada saçlar yolunarak kakılmuuş hareketi çekilir ve kahkahalar odayı çınlatır.)
Tamam anne ya.. söz ciddi olucam. Ame sen de güldürme..
Haydi o zaman yavrucuğum söyle bakayım anneciğine bu Lidyalıları kim duman etti?
Kikir kikir … (ulen bu camışa kikirdemek te çok yakışıyor bee..)
Söylesene len, hani söz verdin ya.. düzgün çalışacaktık.
Söyleyemem anne ya..
Niyeymiş o?
Sen dedin ya, bir daha Persler deme diye o bakımdan.. (Yavrunun alnının ortasına bir şaplak daha indirilerek iyice afallaması sağlanır.)

(Mini kişisi bu esnada, halının üzerinde yüzükoyun bir şekilde uzanmış, kafasını yere vurmak suretiyle gülmekten katılmak üzeredir.)

Peki Persleri anlat o zaman.
Ya anne bırak ya. Nesini anlatiim. Ona buna saldırıp durmuş, kavgacı lavuklar. Sonunda bunları ortadan kaldırmışlar da millet bi rahat etmiş..
La oğlum bi dek dur lan.. şimdi sorarım ben sana.. ( Bu sefer yavru yere yatırılıp hırtlağına çökülmek suretiynen, bilgilerin iyice bellenmesi sağlanır.)

(Mini kişisi ayağa kalkmış tepinmeye başlamıştır. Eğer hala işemediyse, birazdan altına kaçıracak diye düşünüyorum.)

Bu arada salonda TV seyretmekte olan koca kişisi bir hışımla odaya dalar. Kapıyı tıklatmamış olmasını kınadığımız koca şahsiyeti şöyle seslenir:
Hani siz ders çalışacaktınız? Bu ne gürültü yahu? Savaş mı çıktı?

Ben deniz gayet pişkin İncegül şahsiyetsizi şöyle cevap verir, gariban kocaya:
Aaaa.. ne var ki.. biz Tarih sınavına hazırlanıyoruz. Sen yanlış duymuşsundur canım. Ya da münasebetsiz komşulardan biridir.. Allaa allaaa ya.. bak bütün konsantremizi bozdun şimdi…

(Tabii anne bunları söylerken , Mini üçkaatçı sıpası ranzaya yatmış, elindeki masal kitabını okuma numarası yapmaya başlamış, biz de çalışma masasının başında en ciddi pozumuzu takınmışızdır. Adamceyiz ne etsin her zamanki çaresiz ve mahsun bakışı attıktan sonra olay mahallini terk eder.)

Neyse.. bu kadar Tarih yeter. Anladın dimi oğlum bütün konuları?

Anlamam mı anne… sen bi dershane açsana. Gıcık aldığım bütün salakları sana göndereyim. Çalışıp kurs paralarını da ben öderim.(Şimdi bu dana iyi bişey mi söyledi anlayamadım ama neyse..)

De haydi biraz da Dil Anlatım’a bakalım. Teyy teyyy… (Anne cosutmuştur.) Hımmmmmmmmmm söyle bakalım düz ünlüler ve yuvarlak ünlüler hangileridir?

Düzleri bilmiyom da.. yuvarlaklar Fatih Ürek, Kuşum Aydın ve .Dr. Bilaldir anneciğim…

(Tamam yeter bu kadar.. burada kopulur ve ders çalışmaya son verilir. Zaten Mini kişisi kendinden geçmiş, helak olmuştur. Yazıktır ona.)

Yorumlar

Muhabbet Çiçeği dedi ki…
İncegülüm çok güldüm yaa.Nasıl bir ders çalışma macerası bu böyle:)Allah iyiliğini versin canım. Benim böyle öğrencilerim olsa valla hapı yuttular:) Öptüm canım
ipek dedi ki…
Ben de yeniden okumak ve sizin derslere katılmak istiyorum:))) Söz veriyorum şimdi yaptığım gibi, gülmekten sandayleden düşmiycemm:DDDD
TuBiKKo dedi ki…
incegül örtmenim ben burda sizin yazılarınızı okurken girdiğim gülme krizlerinden dolayı iş arkadaslarım tarafından deli şeklinde yorumlanmaya başlıcam yawww... :D Garip garip bakıylar bana ehehe... Yaw yazıktır günahtır İncegül Maksi bir olmuşsunuz miniği ne hale getirmişsiniz...Ondan sonra dolanmasın ortalarda anne karnım karnım diye...Babaya da yazık bu arada...Bir an kendi babam geldi gözümün önünne...Aynısını biz de yapardık annem kardeşim ben de babam da tıs tıs föner giderdi :D
anemon dedi ki…
incegülüm benim oğuşumu anlattın sen şimdi bizmkide hiç konumadığı kadar ve hiç yapmdığı esprileri ders sırasında yapar gecende test çöözüyoruz oğlum oku dedim huhpuhp yaptı bu nasıl okumak dedim ben bir sey anlmadım sen anlamıycan zaten ben anlıycam anne ddedi peki sen anladınmı görcez şimidi dedim çöz bakalım çözemedi hani anlmıştınn anlmıştım anne ama sen konsantre mi bozdun işte bu zeki çocuk elinizde aptal oluyor demezmi
yada sesli oku dediğimde profösör edasıyla oturup okurken her sıra basında dönüp bilmiş bilmiş bakışarı ve ses tonunu değiştirmesi yokmu gülmemek için kendimi tutupta en sonunda beraber kahkahayı patltıyoruz
bunun adına dersi kaynatmak diyor bu yavrucaklar
TuBiKKo dedi ki…
incegül aplaaaaa yetişşşş bu biyonik gaci coşmuş coşmuş ki ne coşmuş :) bizim kobacanın sayfasına bi yorum bırakmış ki bizim bi el atmamız lazım geliyo koş gel benim sayfada linki verdim..
Not: GElirken terlik oklava ne varsa getir lazım gelebilir.. :D
Unknown dedi ki…
Çok güldüm ya hemde sesli sesli ben seni okurken civciv de yanımda vila elinde yer siliyor hehehehe :)hakkat ya persler ne kavgacı milletmiş yahu haklı galiba senin yavru kişisi,inan bende en az mini kişisi kadar güldüm allah ta seni güldürsün....
sabah sabah benide helak ettiniz anne o�ul :):):):):)
harikas�n�z g�rmek isterdim o halinizi:):)
pamuk dedi ki…
ya bu nasıl bi ailedir anne çocuk ilişkisidir. süpersiniz yemin ederim okurken gülüyom da millet bana bakıyo ne oluyo die deli sancaklar beni bi daha lüplen komik olmasın :)) süpersiniz
incegül ablacım ben tarih çalışamam hiç bana da anlatırmısın ama özellikle perslerden çakmıyorum :)
Muhabbetim Çiçeğim, biz de çalışırken çok güldük.. lakin yavru bu yazılıdan kallavi bir not bekliyor. Ben de öptüm canım..:)

İpekim, ne kadar mutlu olurum. Senin gibi bir sınıf arkadaşı.. kopya da veririz birbirimize.:) Aaaa bizim derslerimiz gayet ciddidir..:)

Tubikko kızım, şimdi sen sayfa 9785 'i aç oku onlara. Bu sayfada kısaca şöyle der "akıllı olup şu hayatın kahrını çekeceğine, deli ol hayat senin kahrını çeksin.:) Biz onu her yazılı çalışmasında kovuyoruz ama, yavru bumerang gibi.. geri geliyor her seferinde. Kendi kaşınıyo ablası..:)

Civcivim, heh işte benimki seninkinin biraz serpilmiş, semirmiş hali. Bazen çıldırma kıvamına gelsek te çoğu zaman zevkli çalışıyoruz.:) Kız sen o zeki çocuğu niye aptallaştırıyon bakiim.. gönder İncegül teyzesinin dershanesine. Para mara da istemiyorum. Tam benlik öğrenci modeli.:)

Tubikkom, geldim kuşum. Aha da bir kere daha diyom.. öyle hack mack yıldırmaz bizi. Arkandayım meraklanma sen.:)

Elçinim, yazık be civcikime.. temizlik temizlik nereye kadar.:) He gülüm valla, hangi devlete baksan bunlarla savaşmışlar. Haklı yavrucak tabii.:)Amin canım Allah hepücüğümüzü hep güldürsün..

Cemilem, ah güzelim valla ben aklıma geldikçe gülüyorum hallerimize. Hep stres mi olacak dimi, biraz da eğlenelim.:)

Pamuk şekerim, gülüm gel biz sana Persleri falan ne gerekiyorsa anlatırız.:) Gül be anacım. Ne olacak.. seni deli sanarlarsa bana gönder de deli görsünler.:)
:))))))))
motivasyonuna hayran kaldım doğrusu :)))))
renkler dedi ki…
Zaten bütün suç Perslerin... Hatta eğitim sisteminin de! Yeğenime katılıyorum:-)
Mutluveumutlu dedi ki…
Allahım böyle örtmene can kurban :)) Ama ben burada en çok altına kaçırmakta olan miniye üzüldüm, çocuğun suçu ne, rahat bırakın da sakin sakin okusun masalını :))))
Öpüyorum ablacım kocaman
İncegülüm çok yaşayın siz emi. Valla nasıl özlemişim Maxi ve Mini kişilerinin muhabbetini.Öpüyorum hepinizi.
Adsız dedi ki…
tam Karagöz ve Hacivat oyunları izler gibi oldum. Senin enseye şaplak indirdiğin anlarda perde arkasında tef çalınır :))))
Hheheehehehhe çok güldürdün beni incegül.
Dikkat! biyo var ! dedi ki…
Baba süpersiniz bea!!
Öyle melek anne olmaz abicim!
Ne o öyle iclal aydın gibi yımışak,pambık gibi anne!
Hadde lenn!
Bebeler gerçek hayat nedir öğrensinler,görsün,bilsin,
anlasınlar!
Ben senin öğretmeninolursamm sen de benim anam olur musun Fikrimcimmm.Anam benim!
Gökhancım, sanırım 15 yaşında bir delikanlıya Pankuş'un ileride ne işine yarayacağını anlatmak oldukça zor olurdu.:)

Renklerim, heh güzelim.. "eğer kim şu kadar para ister" yarışmalarına katılmayacaksa ne etsin yavru Persleri dimi ama?:)

Mutlumm, oncağızım neredeyse "eğitim zaiyatı" olacaktı ablası. Anam o bizden kuduruk zaten, canına minnetti emin ol.Seni de bekleriz bir akşam ders çalışmaya gülüm..:)

Börtlenimm, canım valla komşu olsak, senin bıcırık da derslere katılırdı ne güzel. Abisi ona Persleri anlatırdı.:)

Demli çayım, aha da sen deyince o tef sesleri geldi kulağıma. Bi dahaki sefere Mini kişisine söyleyelim tef işini halletsin canım.:)

Biyoom, kız gülüm, anne dediğin şöyle bağırdı mı yavruların ödünü b.kuna karıştıracak, vurdu mu gümbür gümbür ses getirecek bacım. Heh tamamdır sen bana örtmenim canım benim ol, ben de anan olurum senin. İki çatlak bi tımarhaneye diyosun.:)
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
ıhhh incegülüm ,sen öğretmen olsaydın yandıydı bebeler,okulda hepsi seni görünce bir tarafa kaçardı valla, -kaçın kulağa işaret parmak sokan hoca geliyor..brrrr
-ana enseye şaplakçı geliyor,kaybolun..
heheh sıfırcı incegül..
amma bu arada yıkılıp yerlere yatan bir mini kişisi vardır ki bu şiddet olayının gerçekliğini gözler önüne sermekte ve bütün bunların asla ve asla hayata geçemeyeceğinin mesajlarını da vermektedir....
aslan kafası gözükür ve aslan sesi çıkararak film biter....
:))))))
ANDY dedi ki…
ya sen bunları birde kameraya ceksene :) Odanın bir köşesine gizli kamerayı yerleştir :) ileride izler gülersiniz :):)

Hatta bunlardan kısa metrajlı film yapar kanallara satarız :) Baksana salak salak diziler bile reyting rekoru kırarken, hayatın gerçeklerini anlatan komediler nasıl tavan yapar allah bilir :):)

Ailenizin menejeri :):)
palyanço dedi ki…
siz süppersiniz :) söyleyecek tek kelime bulamıyorum.. iyi güldürdünüz beni de bu halimle.. yazık değil mi bana karnım burnuma çarpa çarpa gülüyorum :)) afalladı yavrum içerde :))
KUGUU dedi ki…
kendinden gecen tek kisi MINIKisisi degil be INCEGULUM... cabnim benim okadar uzun zamandir boylesine gulmemsitim.....

Maxi kisisi ile tarih dersine calismakta olan O!, inceden kafayı kırmakta olan tatlı, güzel, muhteşem ötesi, harika annesi ne ne desem az olur, ben onu kocaman ve Ozlemle kucakliyorum:))
Oldu mu? Olur mu? kabul Mu* ah tatlim benim yaaaa:))))cok yasa sen .... hep sacitigin sevgi denizinde bogulacak kadar cok sevgi icinde hep yasa emi sen.... SS.
KB!
Gulos dedi ki…
İncegülcüm allah kolaylık versin sana.Bir ergeni ders çalıştırmak kadar zor olan başka ne vardır acaba hayatta.Benim kuzenim vardı benden bir sınıf alttaydı ozamanlar.YEngem her yazılıdan önce getirirdi bize çalıştır hacer derdi.Anlat anlata bilirsen.Son gün çalışılan dersten hayır gelmez diye.Nitekim sınıfta kalmıştı o zaman.Sonra meslek lisesine gittide rahatladı(k).

Öpüyorum seni ve yavrularını .
Sevgilerimle...
Hayâl dedi ki…
Merhaba İncegül :)..Sana ilk kez yorum yazıyorum..Sabah sabah çok iyi geldi bu ders çalıştırma taktiklerini öğrenmek...Gülmekten öldüm :)))))))))Bağaaa böööle otomatik bi neşe hali geldi yaaa :)))))....
incegül ablacım yukarıda yorum yazan hayal ablamdır. kimseye yorum yazmıyor bana bile. sana yazmış demekki hakikaten çok gülmüş :)
Perilim, sahi benden ne öğretmen olurdu dimi? Ne güzel anlatmışsın valla. Bi an okulun koridorunda kaçışan yavrucaklar ve parmağını ileriye uzatmış onları kovalayan çatlak örtmen kişisi (İncegüüül)gözümün önüne geldi de.:)) Mini kişisi eğitim zaiyatı oluyordu neredeyse Peri Teyzesi.:)

Sevgili Menejerimiz Andy kişisi, sen talimatları ver, biz uyarız kardeş. Sanat için ne lazım geliyorsa. Hatta soyunma konusunda
Liselime olmasa da Mini veledi için söz verebilirim. Biraz tombik ama idare ediver artık.:)

Palyançomm, gülüm ya, yazıktır minik kuşuma. Niye çarptırıyosun annesi bebeyi? O okumalar öğrenecek de İncegül teyzesinin onun için yazdığı masalları okuyacak daha.:))

Kuğumm, canım ya yavruya tarih bilinci aşılamaya çalışıyorum sen de bu Mini kişisiynen bir olup bana gülüyoaun demek aşkolsun.:)Canım benim aynı sevgi ve hasretle ben de seni kocaman, sıkı sıkı kucaklıyorum. Bu güzel dileğin de böyle içime içime işledi. Çok tatlısın sen yahu.:) Bu arada ekleşemedikti ya msn de onünçün senin adres yoktur bende. "ayvazovski_kaos@hotmail.com" benim adres. Beklerim.:)

Hacerim, bu yavru okulda çalışıyor derslerini aslında. Lakin benim içim rahat etmiyor. Hani sınav öncesi bir tekrar yapalım baabında çalışıyoruz mutlaka. Bir Edebiyat'ı kötü. Onun haricinde şimdilik iyi gidiyor ablası.:) Derslerin iyiyse senden başka yavruların da derslerini iyileştirmen beklenir ya.. olmaz işte. İyi olmuş. En güzeli meslek sahibi olsun işte. Ben de seni çok öpüyorum. Lüle saçlımı da tabii.:)

Sevgili Hayal, sana da merhabalar sevgiyle.:) İlk selamlaşmamız ama ilk tanışıklığımız değil. Ayrıca ortak!! tanıdıklarımız var. (Bkz. alt yorum.) Sabah sabah neşelenmene vesile olduysam ne güzel. Umarım hep öyle kalırsın.:))

Gökhancım, biliyorum kardeş. Heybesinde Hayal taşıyan tatlı kadın. Kıskandın mııı? Ohh işte.. yazmıycak sana yorum..:) Şaka bi yana çok mutlu oldum bu selama.)
Annelog Atölye dedi ki…
:)))) Derse son noktayı da Maxi koymuş:))
Adsız dedi ki…
her zamanki formundasın :)mucuk
ZRPNDT dedi ki…
Mini kişisinden beter durumdayım gülmekten koca kişisine okuymadım da :))) Varol
Annelogcum, hakikaten fena koydu noktayı.:)

Çerkesimm, hoşgeldin tatlı kız. Mucukxx sana da.:)

Fezem, gülüm ne var gülünecek. Tarih çok ciddi bir derstir bi kere.. bak hala gülüyo yaa.:)
Adsız dedi ki…
bu sene bizimde başlayacak ders fasıllarımız..
bakalım ne edeceyiz:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM