İKONCANIN KİM GÜZELİM





Pek bi şekilci olduk biz günlükçüğüm.

Kızlar kendilerini trend bir mekana götürmeyen çocuklarla çıkmıyor artık. Muhallebiciler tarihe karıştı. Starbucks var.. Gloria Jeans var.. gideceksen oralara git. Öyle nostalji olsun diye pastaneye falan gideyim deme sakın. Demode olursun bak baştan söylüyorum. Hele üzerine "çakma" bir şey almaya kalkma, hemen anlayıp kınarlar seni, benden uyarması.

Bir de yavrularda marka takıntısı var ki, sorma gitsin. Bizim zamanımızda da gençler marka giymeyi severdi. Ama şimdi parmak kadar bebeler ayakkabının Adidasını, kot pantolonun Levis'ını istiyor da ben pek bi şaşıyorum.

Anneee...
Heeeeeee....
Bi yere gidelim mi?
Nereye gidelim mi?
Mek Domalds olur Börger Kink olur ne biliiiim işte. Yabancı bi ismi olsun da...

Anneee.....
Heeeeeeee.........
Bana Adi-daz eşofman alsanaaa..
Niyeee? Aadii-daz olunca kuş mu konduruyo?

Anneeeee...
Heeeee çocuuuum heeee...
Arkadaşım dizlik almış ıvır marka çok güzel biz de alalım..
Markasız bi şey alsak da iki katı para vermesek dizin küser di mi bize?

Anneeeeee
Hay annenizin de sizin de... Efendim benim güzel yavrum..
Bana okul çantasını dandiğinden aldınız amaaa... abiminkisi nıyak markalı.
Ooolum sen daha Miniciksin. Hele biraz büyü, sana da alırız... Hem o dandik dediğin çanta kaç yetaale haberin var mı senin?
Siz beni sevmiyonuz.. hep abimi seviyonuz.. ühüüü..
Yavrum bizim zamanımızda böyle bavul şekli çantalar var idi. Okulda çanta, evde ters çevirip üzerinde ders yapılacak bir masa.. heyyyt gidi be. Anne baba ne alırsa beğenirdik. Yok bana Barbülü çanta al, yok efendim Vinikslisinden istiyom.. nerdeeeee... Önürcek adamdan öğğğk getirmek üzereyim ben mesela.
Zaten bana pumaa ayakkabı da almadınız... ühüüüüüü...
Oğlum ben sana burdan puma gibi uçup bi kafa atmak istiyorum ama, sizin şimdi psikolojiniz de ota b.ka bozuluveriyor. Sizin psikolojiniz bozulmasın diye genç yaşta psikopat olucam yeminle. Ulen ne sağlam bi nesilmişiz biz. Yerdik misler gibi azarımızı da, dayağımızı da... Bak hiç bi halt olmadı psikolojimize. Domuz gibiyiz çok şükür.

Bir de Nişantaşı modası diye bi şey var. Yeni yeni öğreniyorum. Şimdi bunların stayıl ikonları var ya -ki Viktorya ve o rüküşlük abidesi Britnii bunların başını çekiyor- bu arkadaşlar herhangi bir şey giydiler diyelim, güzel, kötü, rüküş, hatta iğrenç hiç farketmez, iki güne kadar aynısından ya da en kötü ihtimal muadili bi şey almazsan Nişantaşı caddelerine çıkma. Diyelim b.k rengi bi ruj sürdü bu hatunlar. Hemen aynı renkten sürülüp salınılacak ertesi gün. Tiksinç görünüyormuş, yakışmıyormuş ne gam.

Hayır klonlanmış kız sürüsü gibi dolaşmanın ne alemi var. Saçlar aynı kesim, aynı renk, kaşlar incecik yoldurulmuş Gündeş modeli. Giyimler ufak nüanslarla hemen hemen birbirinin kopyası.. makyajları bile aynı... Bir stilin bir tarzın olsun değil mi? Senin bir farkın olsun. Sen sen ol. Niye başkası olmaya özeniyorsun? Dans grubu gibi ortalıkta bir örnek gezinmenin anlamı ne?

Sadece kızlar değil ki... erkek çocuklar da öyle. Üzerinden düşecek gibi bir kot.. ama marka olacak. Üstlerin sade yazıları ve renkleri farklı. Saçlar dineltilecek ve bolca jöle, köpük artık Allah ne verdiyse... inek yalamış gibi.
Tabii ki temiz olacaksın. Bakımlı olacaksın. Güzel giyineceksin. Ama herkesin aynı şeyleri giymekten hoşlanması, aynı yerlere gidip, aynı şeyleri yiyip içmeyi sevmesi biraz tuhaf geliyor bana. Yani insanlar farklı mizaçta yaratılmışlardır değil mi? Birbirinden ayırt edilmeleri gerekmez mi?

Ben bu işleri pek de anlayamıyorum ne yalan söyleyeyim şimdi. Benim anlayışım mı kıt ki acep?

En Önemli Not: Pek sevgili Deniz kişisi, artık mekana geri dönme vakti gelmedi mi? Bak millet ne hallere düşmüş, görmüyon mu? Şu resimlere bakıp hiç mi vicdanın sızlamıyor? Tamam, şekilci olmayalım dedik de, bunlar da çok şekilsiz geldi bana. Sen ne dersin? Eğer bir vakit daha o dükkanı kilitli göreyim, gelip kıracam kapıyı bacayı haberin olsun.

Tüm Deniz'i çok özleyenler adına söylüyorum işte... Yuvana dön Denizim. Sensiz buraların eski tadı kalmadı.

Yorumlar

okula giden �ocuklar g�r�yorum liseli ortaokullu ger�i ortaokulda kalmad� art�k yaa..sa�lar o bi�im rujlar t�rnaklarda ojeler kulaklarda k�peler hemde erkeklerin kulaklar�nda bu k�peler �zerindeki okul k�yafetimi oda ayr� bir bilinmezlik..bizim zaman�m�zda s�k�ysa giy s�k�ysa sa�lar�n� toplamadan gel s�k�ysa y�z�ne ufac�k bir boya s�r :):) ahhh kotlarda ne buluyorlar hala �zebilmi� de�ilim k.�lar� g�r�n�yor yinede umurlar�nda de�il allh�m nas�l nesiller yeti�iyor evlatr�m�z� neler bekliyor bilmiyorum.b�y�k konu�mak istemem hi� bi zaman ama benim kz�lar�m �yle olmaz in�lh..
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Canım, katılıyorum sana sonuna kadar. Arkandayım:)) Nedir bu marka özentisi. Ve hep birbirinin aynı olma huyu anlam veremiyorum bende. Okulda, dershanede hep aynı şeyler yaşanıyo. Klasları sarsılır canım marka giymezlerse onlara göre, rezil olurlar aaa:) İncegülüm ne yapalım maalesef böyle bu gençlik artık. Öptüm seni
firdevs dedi ki…
:)))

ben kendimi artik yaslanmis olarak goruyordum bee :p

demek benim gibi dusunen bir hatun daha varmis :) sevindim valla :))

ben markayi yalnizca beyaz esyada onemserim :p gerisi hikaye ;)

git al bir adidaas marka ayakkabi kucuk velet top oynarken ucucnu yere surtsun :p gitti bilmem kac yetale :p

bu bence yeni nesil anne babalarin sucu :) yemelerine icmelerine giymelerine o kadar dikkat ediyoruz ki sonunda hic bir seyi begenmeyen mutlu olmayan bencil bir nesil yetistiriyoruz !

sanki biz d*anonelerle buyuduk :p
bence herseyin ortasi iyidir ..

sahi biz kucukken pisikoloci varmiydi :p
Adsız dedi ki…
Ortadaki teyzeye çok güleceğim geldi ama gülmedim :P

Bazen kendi psikolojimin tuhaflıklarından yakındığım oluyor ama çoğu zaman faydalarınıda gördüm ,mesela sizin bu yazınızı okuyunca iyiki böyleyim bile diyesim geldi :D
herkes mersine ben tersine .
Söylemlerinize kesinlikle katılıyorum bizim başımızda da var aynı bu anlattığınız gençlik modelinden bir adet kardeşim olur kendisi ,babam bi gün donu düşücekte sokakta rezil olucak elaleme diye arkasında koşmaktan tik sahibi olucak zavallı adam :)
Bide gothic akımı var ona da değinin bir gün ,sizin Türkçenizle okumak birşeyleri daha zevkli oluyor (:
Öykücü dedi ki…
Ben de Denizi çoooook özledim.Deniz Deniz buralar sensiz eksik kaldı.

Çok şekilciyiz.Kınıyorum.Aynı tip kızlara hem şaşırıyorum hem gülüyorum.Saç tonları bile aynı.Ama bu her zaman böyleydi.İspanyol paça modayken dar paça giyen var mıydı mesela.Annemler de şekilci,aynı tip falanmış.Biz de öyleydik belki.Bizim zamanımızda şimdiki kadar belirgin değildi çünkü saçımızı falan boyatmazdık,kaşlarımızı almazdık,makyaj bile yapmazdık.Yani aynı tip giyinsek bile saç renklerimiz,kaşlarımız farklı olurdu:))))

Beşinciyim yuppi diyor kocaman öpüyorum:))
Deniz dedi ki…
Ben de diyorum ki "Neden kulaklarımda bir uğultu var?" Aman efendim, sen istersin de ben dönmez miyim :) Öykücüme de buradan teşekkür ederim, o zaman bunların birini sana birini öykücüye hediye etmek suretiyle elden geçireyim :) İkon da nedir, bu hususta da görüşümü paylaşayım. Benim için stil ikonu sadece giydiği ile değil, yaşam tarzı ve sosyal sorumluluğuyla da öne çıkan kişilerdir. Bizim yerli ikonlarımız yabancıların taklitçisi oldugundan, aynen dediklerine katılıyorum.
muko dedi ki…
yine döktürmüşsüsn maşalalh:)
ben hiç dayak yemedim ama bir bakış atarlardı yeterdi bile,şimdikilere istediğin kadar bak "ne var anne"diyiveriyorlar,bende hiç anlamam hele şu ergenlik olayını,biz hiç ergen olmadık ya ne bu şimdikiler aman ergen o dokunmayaın aman alttan alın geçici dönem ne bu yaaa sıkıldım ben valla
dipciknot*bir ergen anası :D

çok şükür ki marka takıntısı olmayan bir evladım var 14 yaşında olandan bahsediyorum
nerden alırsak giyer hiç sorun yapmaz,ama adidasımızda varr naykımızda işte zamanla marka tutkunu olursa kim suçluuuu tabiki babaaaaaa:P

birde şimdikiler hiç bişey beğenmiyor,teyzemiz geçende küçüğüme tişört almış ,dene diyoruz,aman teyze boşver denerim sonra diyor
çünkü doymuşlar,sevinmelerine fırsat vermiyoruz ki ebeynleri olarak sürekli alıyoruz zaten

benim küçüklüğümde senede bir kere oda ramazan bayramında kıyafet alınırdı,kurbanda masraf olduğu için kıyafat alınmazdı,oda pazardan alırdık,şimdiki gibi nerde pazarda iyi kalite mallar uyduruk olurdu ama okadar kıymetli olurduki sabah kadar başucumda bekletirdim uyanır uyanır bakar duururdum..

ayyy ne çok uzun yazmışımmmmmmm,dertliymişm demk bu konuda
sevgi selamlar efemmmmmm..
Adsız dedi ki…
İncegül,
süper bir yazı yazmışsın, tam olarak..Her yanı ayrı güzel..
Dünya herşeyde özgün olana yöneldi..Biz tek tip olduk..Kızlar bir örnek giyiniyor.."Kızılay dağıymış gibi""
Erkekler ayrı film..Paralı kokoş tayfasının estetikçileri aynı malum..Onların durumu içler açısı..İnsan desen diyemiyorsun, yaratık ayıp oluyor...
Evet insanın kendi tarzı olmalı..Sadece giyinirken değil..Toplamda bütün yaşamda...
Saçında, konuşmanda, çatalı tutuşunda belki...Benim ne giyeceğime, kimse karar vermemeli..Kimse beni, beyinsiz yerine koymamalı..
Birşey görüldüğünde, a bu tam.....göre denmeli..
Herkes tarzını, kendi hayat standardına göre belirlemeli ayrıca..Birinin yatında gezerken giydiği kıyafet, işçi kıza nasıl uygun olur fabrikada anlamıyorum ki..Bu da tüketim sektörünün çok iyi planlamaları...
Yerel esnaf, sırf bu yüzden can çekişmekte..Paralar çok uluslu şirketlere, gitmekte...
Neyse İncegül,
Bam telime bastın..Ne yapalım...
Kusuruma bakma...
Lalegül
paticanlar dedi ki…
Canım yaa, yarama tuz basmışsıın. neyseki artık adam oldu da o takıntı hafifledi bayağı bizimkinde.:))
Dikkat! biyo var ! dedi ki…
Dün akşamki güzellik yarışmasıda öyleydi.
Kopya bissürü dolly koyun gibi salındı kızlar.
Hangisi hangisi anlayamadım.

Deniz gel kurtar bizi niaagghhhhhh
ev perisi;) dedi ki…
Fikir testim;

üretmişiz gene;)
Hakketten yaw bu ne böle kızılay dağıtmış sankim he;)

Marka işine de fena tekıkım...
No comment;))))))
Öptüm seni gülüsüm...

Sakin hafta sonları...
SAKİİİİİİİİİİN;)
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm ben evlenirken kaş aldırdım,
üniversite bitip göreve başladığımda ilk levisim oldu vs. vs..
daha bir sürü bunu gibi şey.Ama sorun etmezdik...
yalnızca tv de lee coper reklamı vardı popo sallayan kızlar ,müziğiyle beraber nasıl hoşuma gider ve beğenirdim.Ama lee coperım yok diye ,dünyayı zindan etmedim kendime...
Aylık dergilerim hey ve onyediyi bulamazsam çıldırırdım ama yalan söylemiyeyim...
benim kızlarda şimdilik çizgi film karekterli takıntılar var ileride ne yaparıuz artık bilmem...
Deniz konusunda sana katılıyor buradan protesto çekiyorum...:)
Adsız dedi ki…
Merhaba İncegül, deniz özleyen birisi olarak, son cümle ilgimi çekti..
Birisi yazmış zaten "dolly" demiş iş bitmiş..Sadece giyim kopya olsa sorun değil de kafalarda öyle maalesef...
En sevmediğim lafta şudur.."Benim neyim eksik"...Beynin diyesim gelir kim söylese..
Çakma bir toplum olduk maalesef..
Çetin Altan' nın dediği gibi "bize benzeyeni sevmiyoruz".
Onun için zevkle kopyalıyoruz...
Gülbahar
Unknown dedi ki…
benimki marka belasının daha farkında değil nasılsa uyandırmamak lazım...
Aymen dedi ki…
Şimdilerde insanı tavuk görünümüne sokan bi kot modası var ya öldürüyo beni. Yeni yetişen gençlerinde boyu beslenmelerinden midir nedir kısa kısa hepsi, bide o paçaları dar kotu giymiyorlarmı yakışmıyor işte. göbek fırlamış bi yandan. Yavrucum siz daha kaç yaşındasınız göbek edinecek. aynaya baksa kesin giymeyecek öyle ama bi bakabilse. herkes giyiyor ya işte en geçerli neden.
уαѕємin... dedi ki…
ee takıntılıyız bu konularda öyle bi şekidle gidiyo ki marka takıntısı dur durak bilmiyo genel olarak biz daha küçüğüz bakalık bizde neler baş gösterecek bu konularda benim bızdıkta beğenio bişi büyüyüünce işim daha zor olacak gibi yeni nesil anne babalarin sucundan olsa gerek 2 tane bişi beğeniyosam hangisi die ona seçtiriyodum şimdi beğenmezse zar zor ikna ediyorum

tesbitlerin ahria olmuş bu konuda ;)

bi şekilde idare dicez artık kuzucukları napalımm gençlik iştee
nymphea dedi ki…
Merhaba, ne zamandir Denizin sayfasina girdigimde senin sayfana da tikliyorum, yazilarina cok guluyorum:) Bugun de yine tam benim dusundugum seyleri yine cok eglenceli bi dille yazdigini gordum yorum birakmadan edemedim:) Valla ben de nisantasi kizlarina cok guluyorum:)
Cocugum yok henuz ama isteklerine guc yeter mi diye de dusunmek lazim seni duyunca..
nymphea dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
CANLAR, BAŞIMI KAŞIMAYA VAKİT BULUR BULMAZ HEPİNİZE TEK TEK YANIT YAZICİİİM. ŞİMDİLİK TEŞEKKÜRLERİMİ SUNARIM. BİR DE BENİM LİSELİMİN GÜNAHINI ALMAYIN ARKADAŞLAR. YAVRUCAĞIM HİÇ BÖYLE ŞEYLER YAPMAZ. BUNLARI SÖYLEYEN HEP O KÜÇÜK SIPA. YENİ YETME VELET İŞTE... SEVGİYLE KALIN...
Sevgili İncegül,
Sen daha dünkü çocuksun ya ben ne yapayım bunca yabancı marka ve isimle. Boşver desemde ananane sen bilmiyormusun diyiveriyor ya.
Dahası "dost" marka yoğurdu bizim evde gören prensesim demez mi
" ben bu marka yoğurtlara hiç güvenmiyorum niye "danone" almadınız.
Daha neler olucak dur bakalım.
Sevgilerle,
Mutluveumutlu dedi ki…
Bende suratı fondotenli , saçları düz fönlü liseli kızlara takmış durumdayım, hepsi bir örnek ve çok kötü duruyorlar yaaa...Güzel olsalar bir örnek olmalrına yine birşey demeyeceğimde :))
Gamzeli dedi ki…
Bende hastanede verilen flarları köpek tasması gibi takanlara gıcık oluyorum, (Hastanedeyim ya o yüzden :)))
cinar dedi ki…
Marka takıntısı bizim zamanımızda da vardı ama biz o gruba çok takılmadık sanırım. Yani o zamanlar öylesi de böylesi de vardı. Ama şimdi hepsi aynı dediğin gibi. Miniminnacık çocuklar sidik yarışı gibi evdeki televizyonlarına kadar sayıp döküyorlar. İnanılır gibi değil. Aile aile bir yere kadar da çocuklar sürekli evde olmadıkları için çevreden çok kötü etkileniyor. Şu herkesi azdıranı bir bulsam puhahah :))
anemon dedi ki…
ablam ya bende aynı kafanadan gezen bir sürü erkek çocuk görmekten
sacları aynı keslmiş ve düzlestiriciyle düzletilmiş kız modeli görmekten ve kapiçino eskpresso
karale li kahve sac görmekten öğğğğğğğ dedim ya
dediğin gibi herkesibn bir tarzı olmalı moda diye heryanda aynı tipler dolasmamalı
anemon dedi ki…
kızlrın tangasını görmekten bıkmamış gibi
erkelrde kıllı catallrını acıp geziyorlar yavvv
biri pacasına bassa
cıktı bir yerleri dısarıya
cenebaz dedi ki…
Liselileri geçtim, ortaokuldaki 12-14 yaş kızların saçları boyalı, kaşları alınmış ya. Bunların anaları-babaları dur çüş demiyo mu bu kızlara? Yazık 25'e geldiklerinde yoluk yoluk olacak o saçlar-kaşlar. Allahtan kızım yok diyorum; kesin girerdik birbirimize, kalırdı o saçlar elimde:))
Adsız dedi ki…
Merhaba İncegül,
senin arkadaşlarının yazıları harika gerçekten..Gerçekten herkesin tarzı olmalı bu gerçek..
Ama gençleri birazda basın özendiriyor..
Bende düşük bel pantolon modasına gıcıktım..Çok da uzun sürdü..
Beller acayip yükseldi duyurulur..
İç çamaşırının görülmesi ayıp bence..Bu moda olmaz..Ama ben eski kafalıyım biraz..Katılmayanı hoş görürüm..Ama kızım yapsa hoş görmem tabi.Saçını da zor boyardı kanımca..
Gülendam
Cemilem, yok yapmaz bizim kızlar öyle annesi. Tarz onlar tarz. Gördüm ya en son kıyafetini.:)

Muhabbetim, malesef yaşadıkları ortam yavrucakları bu hale getiriyor. Daha idrakinde değiller ne yazık ki.:(

Firdevsim, hiç olur mu.. dur daha be ne yaşlanması. Olgunlaştık diyelim biz ona güzelim. Biraz bizim de suçumuz olduğunu kabul ediyorum. Ama mahrum etmek de çok zor. Ne edecez şaşırdık işte böyle..

Sananekibananesanım, güleydin keşke beee.. ben çok güldüm. Önürcek adamın yavuklusu ya bu hatun.:) Canım o donlar düşmesin diye dua ediyorum ben de hep. Dur ben bu dediğin akıma bir el atayım bakayım.:)

Öykücüm, yahu gölgelerin açıklısı koyulusu bile aynı yerde. Bu kadar mı benzerdik biz birbirimize. Tabii ki takip ederdik ucundan kıyısından. Mesela ben hiç şalvar pantolon giymedim. Oysa 80 lerin vazgeçilmeziydi malesef.:)

Denizim, valla çok özledik seni yahu. Her gün uğrayıp boş dönmekten çınlatıyordum kulaklarını o bakımdan uğuldamıştır.:) Canımsın. Öykücü incecik oluyor, ona şöyle afilli bişeyler çızıktırıverirsin artık.:)

Mukom, ben ergenden ziyade, minik faremden çekiyorum. Ergenim zaten çok ağır usul bir evlattır sağolsun. Hani pek üzmez beni. Lakin küçük fırlama beter beter. Düşünsene bunun ergen olduğunu.:)

Lalegülüm, o kadar iyi özetlemişsin ki, her durumda insanın bir tarzı olmalı. Bu budur dedirtmeli. Koyun sürüsü olmanın bir anlamı yok.

Yağmurum, tamam işte Oğuz'u gönderiyorum sana. Nasılsa sen özlemişsindir o durumları.:)

Biyoom, kedim, seyretmedim ama ertesi günü heryerdeydiler. Şimdi bunların hepsi bir örnek de giyiniyorlar ya.. iyice karışıyorlar canım.

Peri Kızı, sakin olacaktım ama olamadım. Öperim ben de kocaman seni.

Perilim, aha da bir Converse ayakkabı istediydim kırmızı... Lisedeydim. Ondan başka bilmem. Çok güzel reklamdı sahiden de. Şimdi dilime takıldı müziği.:) Deniz konusunda eylemleri sürdürelim derim ben.:)

Gülbaharım, evet aynen dediğin gibi. Zevkle kopyalıyoruz. Araya karbon koymuşsun gibi. Herkes bir örnek.

Elçinim, bulandırmayalım denizi tabii.:) Yakındır uyanır meraklanma.:)

Aymenim, o göbek konusu beni de çok düşündürüyor. Fast food beslenen bir nesil. Meyve yerine cips yiyorlar. Çikolata, vırt, zırt ellerinden düşmüyor. Ne bekliyoruz ki. İncecik olmaları zor.:(

Yaseminim, aile bir yere kadar etkili aslında. Hele bir okul, dolayısıyla arkadaş ortamlarına girsinler, her şey daha farklı oluyor. Yaşayıp göreceğiz. Hayırlısı inşallah.

Sevgili Nym, merhabalar. Güzel düşüncelerin ve tatlı selamın için çok teşekkür ederim. Çocuğun olduğunda zannımca her istediğini yapmam, asla şımartmam sözlerini bir anlamda yutmak zorunda kalabilirsin. Lakin güçlü ol, başarabilirsin kanımca.:)

Fikriminincegülü manyağı, bitlendin mi? Niye başını kaşıyorsun ki. Bak bir daha seni buraya yorum yazarken görmeyeyim. Uleeen bu benmişim be.:)

Sevgili Yaşamın Kıyısında, güzel yürekli ablam, şimdi bana dünkü çocuk dediniz ya, ben kendimi böyle minicik, gencecik hissettim. Yarın saçlarımı boyatıp, kaşlarımı incecik yoldurursam şaşırmayınız.:) Prensesi yerim ben. Demek güvenmiyormuş o marka yoğurda. Ben de Dost alıyorum ama.:) Sevgiler kucak kucak...

Mutlum, a onlar düzleştirici mi kullanıyorlar. Ben de diyorum bu saçlar nasıl böyle duruyor. O tazecik yüzlerini fondötenle mahvediyorlar ya.. Üzülüyorum sadece.:(

Gamzelim, niye hastanedesin. Girmeye çalıştım senin oraya sorun var yine. Ne oldu gülüm. Hasta mısın? Yoksa çalışıyor musun orada. Nedir? En son bebe vardı. Bir şey mi oldu? Kestane kebap, acele cevap...

Çınarım, işte ben de onu söylüyorum. Elbette bizim gençliğimizin de tasvip edilmeyen durumları vardı. Ben koluma deri sarıyorum diye az fırça yemediydim. Lakin hepimiz bir örnek gezmezdik ve hepimiz aynı markaları giymezdik. Hele tutturma diye bir şey olabilemezdi. Biliyorsun. Kim o provakatör acep?:)

Anemonum, Civcikim, halk oyunları topluluğu gibi. Lakin Los Encılıs yöresinden.:) Çatal görmekten midem alt üst oldu. Don dediğin de içeride olur değil mi? Milletin gözüne sokulmaz ki a canım.:)

Çenebazım, al benden de o kadar. Kızım olsa o kaşlar evlenene kadar aldırılamaz, saçlar kırkından önce boyatılamazdı kanımca. Ulen ben daha boyamıyorum saçımı be. Parmak kadar bebeler röfle yaptırıyorlar.
Gülendamcım, hayır donunu göstermenin nesi moda olsun. Benim oğlum da göstermemeli, kızım da. İç çamaşırı bu adı üstünde.:)
NAZLICA dedi ki…
Çok doğru şeyler yazmışsın İncegül. Hele çocuklar bu marka zımbırtısına alıştımı yandın ki ne yandın. Bizde var bir örnek illallah ettim.Çuvalla parayı marka diye abuk sabuk şeylere veriyoruz. Bu hastalığa yakalananları allah islah etsin ne diyeyim.Sevgiyle.
ümran dedi ki…
Ben kınamıyım da başıma gelmesin malum bizimki yolda :))
Ferhanca dedi ki…
incegulum, dogru yamisinda cocuklar anlamiyor orta yolu bulucaksin.
Bizim zamanimizda lafini hic sevmesende simdi kulamdim senin yuzunden :))) ben lisede okurken ablmadan aldigim leecooperpim vardi oda Ankara amaerikan pazarindan almisti ben konmustum uzerine sonrada leeviaim oldu onlari hic cikarmazdim her yer onalri giyerdim makyas zaten bilmezdik kas aldirmak ayipti:))kas isine kirkindan sonra beyazlar karissin araya diye sariya boyattiktan sonra baslamis bulunuyorum..lisede ayaginda convers olanlar vardi bizim evin oarda subay lojmanlari vardi babsi pilot olnalrin ayaklarinda convers ustlerinde livees mont olurdu cok begenirdik ama olsun diyede bir israr olmazdi simdi israr olayi fena oldu olanla olmayan ctaisma haline girdi kotu.
cok guzel yazmisin eskiler goturdun..
sevgiler.
ZRPNDT dedi ki…
Valla Niğde-Bor itibarıylen nişantaşı olaylarının bizim buralara sudur etmesi yaklaşık bi 3-4 ayı buluyor :P Ama veledlerdeki marka takıntısı heryerde aynı :) Aynısından öğretmenlerde bilem var ki çocuklara ne dyecen..."Benim kıza bi eşofman aldık adidas, spor ayakkabı d atbiii ki adidas" hay adidas kadar... yok efendim bilenziğinin markası ney fln da feşmek.. Yahu günümüzde altın alan takan hani memur kadın var ki işçiliksiz almasın :)))) Neyin markasını soruyon. Altındaş işte daş kafalı :P yaaaa benim herif de atasay alır hep bana eyi sok gözüne atasayını sen :))) Bak sinirlendim yine :)))
ZRPNDT dedi ki…
Valla Niğde-Bor itibarıylen nişantaşı olaylarının bizim buralara sudur etmesi yaklaşık bi 3-4 ayı buluyor :P Ama veledlerdeki marka takıntısı heryerde aynı :) Aynısından öğretmenlerde bilem var ki çocuklara ne dyecen..."Benim kıza bi eşofman aldık adidas, spor ayakkabı d atbiii ki adidas" hay adidas kadar... yok efendim bilenziğinin markası ney fln da feşmek.. Yahu günümüzde altın alan takan hani memur kadın var ki işçiliksiz almasın :)))) Neyin markasını soruyon. Altındaş işte daş kafalı :P yaaaa benim herif de atasay alır hep bana eyi sok gözüne atasayını sen :))) Bak sinirlendim yine :)))
Nazlım, çocukları alıştırmamaya çalışıyoruz ama mümkün olmuyor pek. Reklamlar, arkadaşlar etken biliyorsun. Evet evet Allah ıslah etsin...

Limonum, hele sizin doğuracağınız bebeler neler yapacak kim bilir.:) Şefika Barbüüü diye tutturursa karışmam bak.:)

Ferhanım, al benden de o kadar. Daha boya yaptırmadım. Kaş işi de bir arkadaşımın ısrarıyla bir kaç yıl evvel şöylesine düzelttirdiğimden, öyle ayda mayısta bir toplattırıyorum o kadar. Hani tamam bizim gibi olsunlar demiyorum. Ama genç kızlar da doğal olsunlar, su gibi, pırıl pırıl olsunlar istiyorum. Çok şey mi istiyorum?:)

Fezem, ah benim minik kuzum da aadi-daz mı giyiyormuş.:) Aaaa lütfeeen... sen yoksam markasız bilenzik mi takıyon. Hiiç yakıştıramadım, çok kınadım seni.:) Benim koca da öyle işte... hayatta markasız bırlanta almaz bana. Her gün bi başka marka. Hemi de kocaman, sokamıyom bi yere yani o kadar.:))
Adsız dedi ki…
Merhaba İncegül,
Çuvaldız başkalarına, iğneyi de kendimize batıralım bari...
Ben de kendi adıma bazı markaları severim giyinirken..Onların kalıbını, dikişini ne bileyim tarzını severim..Özellikle birine takıntılıyım..Yine spor giyimde de var bir iki markam..Asla dükkan dükkan gezmem..Sadece belli Yerleri kullanırım kabul..Ama çok beğendiğim birşey olursa alabilirim markasız da olsa ender olarak..Fakat ben kendi tarzıma uygun olduğu için takarım markaya..Başkasında görerek değil..
Takıya gelince..Takılarım da özellikle el işi tecih eder hatta yaptırırım..Hemen hepsi bana özeldir.Hatırladım marka çok az..
Adı üstünde takı bu..Özel olmalı..İşçiliksiz altın takı değildir bence..Belki yatırım..
Tamam kabul var hepimizde biraz marka takıntısı...Ne yapalım bazı markalar daha iyiyse.
Abartmamalıyız ama...
Lalegül
fortuna dedi ki…
fikrimin ince gülü blogunuzu ne iyi ettimde keşfettim.ne güzel yazmışsınız öyle.elinize gönlünüze sağlık.
Sevgili Fortuna, teşekkür ederim güzel sözlerin ve içten selamın için. İyi ki o zaman... Hoşgeldin.:)
Ferhanca dedi ki…
incegulum boya icin daha cok gencsin :))
Ferhanım, sabah sabah moralimi nasıl da yerine getirdin. Gencim dimi?:))
suzem dedi ki…
okul çantası tersini dönderince pratik bi çalışma masası olan çantadan benimde vardı..hemide kırmızı... :)
annem "kırmızı olsun beş fazla olsun" mantığıyla hareket ederdi hep...ne güzel günlerdi.
teşekkürler ablacım..

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM