SÜRGÜN


Sen çiçekleri mis kokulu yağmur tarlasında sırılsıklam..

Sen en masum ve en ateşli gülüşünü kuşanmışken baharın..

Ben dağına, taşına, kurduna, çakalına hasret kaldım sılanın.

Ben bir kuytuda hepten tarumar.. ben sonsuz matemin acısıyla talan..

Ben artık gözlerinden kan süzülen bir enkaz..

Sen ufkumda bir çizgi, gönlümde bir sızısın kalan.

Sen solgun bir anısın şimdi, belki yırtık bir fotoğraf..

Sen çocukluğumun elimi bıraktığı o kaldırım taşından da uzak..

Ben bu şehrin karanlığında düşler kurmaya çalıştım yarım yamalak.

Hırçın dalgalar bir yara daha eklerken yaralarıma..

Seni anlattım, beni anlattım göğün sonsuzluğuna.

Acıdı bulutun bağrı, sağanak oldu, akıttı zehrini yüreğime bu gün..

Gözlerim yüreğine vurgun, yüreğim gözlerine sürgün..

Yorumlar

denizanasi dedi ki…
bu ne hüzün.. ama çok güzel bir şiir...eline sağlık..
sıla dedin yüreğimi dağladın.o kadar uzun yıllar olduki sılamdan ayrılalı.hep derlerdi taşını toprağını özledim diye ne demek isterler derdim ne kadar saçmadır dağ taş özlenirmi hiç...özlenirmiş hem dağı hem taşı hem toprağı..başkaymış sıla ayrılmadan bilinmezmiş...kim bilir ne zaman vuslat...
Ebru Oğuş dedi ki…
çok çok ama çok güzel! seni bu kelimenin esas oyuncusu seçtim ben. bayıldım, kalemine sağlık arkdşm...
Adsız dedi ki…
İncegül,
eskiler bilir, askerlerde görülürmüş "sıla hastalığı"
şu gönlümün iyileşmeyen yarasıma dokunmuşsun yine. Bir yanım yıkıktı zaten soN zamanlarda diğer yanımda yıkıldı.
Asıl ben çok mutsuzum şu günlerde..
Çok güzel değil sadece, çok içten, yürekten.
LALEGÜL
Adsız dedi ki…
İncegül,
eskiler bilir, askerlerde görülürmüş "sıla hastalığı"
şu gönlümün iyileşmeyen yarasıma dokunmuşsun yine. Bir yanım yıkıktı zaten soN zamanlarda diğer yanımda yıkıldı.
Asıl ben çok mutsuzum şu günlerde..
Çok güzel değil sadece, çok içten, yürekten.
LALEGÜL
Hayatta Giderken dedi ki…
Kalemine sağlık arkadaşım, hüzün dolu fakat hoş bir şiir olmuş :)
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Canımcım, yüreğine sağlık. Çok içten olmuş yazdıkların. Çok beğendim canım benim. Kocaman öpüyorum seni.
Adsız dedi ki…
Merhaba Arkadaşım,
şiirin, şarkıların, yağmurun güzel olduğunu bilirdim eskiden de, ya da öyle zannederdim.
Ama şimdi bambaşka bir yere taşıyor yazdıkların beni. Hem çok güzel çok büyüleyici, her adımda biraz daha derine çeken ve hemde korkutan?
Ne deyim.Yazdıkların karşısında dilsiz hissediyorum kendimi...
Sıla acısı kötü ama daha acısıda varmış, İncegül bilesin..
Birliktelikleri ise öldürücü bile olabilirmiş...
Gülpembe
Adsız dedi ki…
Ne demeliyim bilemedim..Verdiğim kelimeler senin kalemine de böyle düştü ya!Neşenin tacsız kraliçesi hüznünüde sevdik..sevgiler..
TuBiKKo dedi ki…
off off ...senden de böyle satırlar dökülmüş ya...kalemine sağlık gülüm...:(
Unknown dedi ki…
eline yüreğine sağlık incegülüm..
Berrin dedi ki…
bu ıkı kelıme ıcın yazılabılecek en guzel sıırlerden..
yuregınıze saglık..
Adsız dedi ki…
İncegül
ne demişler bilirsin.
"söyleyene değil, söyletene bak"
Allah bütün ömrünü bahar etsin.
Gülbahar
Tabiat Ana dedi ki…
okuduğum her cümle bana farklı bir hüzün yaşattı
ellerine sağlık incegülüm...
---OPTiO--- dedi ki…
cok güzel olmus..cok baska cok farkli..cok degisik ...cok acitan..

yüregine saglik...

kocaman sevgilerimle..
Aylin Ünlü dedi ki…
hüzünlü kelimeler,yüreğine sağlık..
Geveze Kalem dedi ki…
İncegül ne güzel yazmışsın yaa. Hüzünbaz demiş ya "hüznünü de sevdik," diye, ben şiiri okumaya başladığımda altında usta bir şairin adını bulacağımı sanmıştım, düşün artık.:))
Ellerine sağlık...
ablacım bunu senmi yazdın çok güzel çok hoş bir şiir bence hep yazmalısın :) bekliyorum. kal sağlıcakla ablam
Sevgili İncegül,
Şiiri zaten çok severim, böylesine de bayıldım doğrusu. Yüreğine sağlık
Sevgiler,
Boncukçu dedi ki…
Sevgili İncegül,
Yüreğine sağlık ne hoş dizeler böyle
cinar dedi ki…
Arka plandaki güzel şarkının eşlik ettiği yazını okumak hem hüzünlendirdi beni hem de şaşırttı. Bloguna ilk defa geldim, daha önceki yazılarını bilmiyorum henüz. Belki de o yüzden, bilinen güzel bir şiirle başlayıp sonlandıracağını düşünmüştüm yazını. Oysa şiirin kendisiymiş yazın! Gerçekten çok beğendim. Ellerine sağlık!
Denizimin annesi, teşekkür ederim canım.:)

Cemilem, ah o sıla hasreti insanın ciğerini yakıyor. Hele bir de sılada sevdiklerin varsa. Ne diyelim.. Allah kavuştursun bizi.:)

Ebrum, güzelim çok teşekkür ederim. Nacizane işte, utandım bak şimdi.:)

Lalegülüm, bu kadar mutsuz olmana çok üzüldüm canım. Biz de bir nevi askerlik yapıyoruz o halde. Teskere gelecek, ayrılanlar kavuşacak sılaya. Çok teşekkür ederim.:)

Demlim Çayım, çok teşekkür ederim arkadaşım. Sağol.:)

Muhabbetim, güzelim sağol, çok teşekkür ederim. Ben de seni kocaman öpüyorum.:)

Gülpembecim, çok teşekkür ederim güzel sözlerine. Lakin hüzün bir anlık olsun hayatında hep, sonrası mutluluk. Evet daha da acıları var, umarım hiç yaşamayız o acıları.:)

Hüzünbazım, hüzünlerin kraliçesi, benim vurgunum sılaya, sürgünüm gurbete başkaca bir hüznüm yok çok şükür. Ne edeyim ben böyleyim işte. Sevdiceklerim, sevenlerim olsun, hep gülerim. Çok teşekkür ederim bu güzel sözler için. Ama ben senin hüznünün içime sızan satırlarını çok seviyorum.:)

Tubikkom, sağol güzel kuşum. Bazen hüzünlenmek de iyi geliyor. Hep laylaylom olmuyor be yahu.:)

Elçinim, bidenem sağol güzelim.:)

Sevgili Berrin, çok teşekkür ederim. Çok ince bir iltifat, sağol.:)

Gülbaharcım, amiin.. bu dileğin senin için de bin katıyla olsun canım, sağol.:)

Tabiatım, çok teşekkür ederim canım. Oy kıyamam.. hüzünlenme öyle.:)

Optiom, bal gözlüm, çok çok sağol canım. Benden de sana kocaman sevgiler. Kocaman da öperim o güzel yanaklarından.:)

Sevgili Aylin, çok çok teşekkür ederim canım.:)

Sevgili Sema, ben yazdıklarıma şiir demeye çekinirken, senin gibi muhteşem bir kalemden bunları duydum ya, kim tutar beni artık.:) Çok teşekkür ederim.:)

Sevgili Yaşamın Kıyısında, çok teşekkür ederim. Nazik ve ince iltifatınız mutlu etti beni. Benden de çok sevgiler.:)

Boncukçum, çok teşekkür ederim canım benim. O senin güzelliğin.:)

Sevgili Çınar, hoşgeldin.. merhaba.:) Beğenin ve güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Çok incesin.:)
Gökhancığım, affet arada görememişim senin yorumunu. Sen ablanın ihtiyarlığına ver olur mu? Ben yazdım evet, ama şiir deyip de şairlere haksızlık etmesek mi?:) Sağol kardeşciğim, sevgiler kocaman.:)
anemon dedi ki…
nediyim ablam kelimeler kifayetsiz kalır
süper olmuş
muko dedi ki…
çok güzel olmuş yüreğine sağlık
şengül dedi ki…
incegül canım ellerine sağlık yüreğine sağlık bulup yayınlaman çok güzel çok duygulu ve anlamlı bir şiir çok teşekkür ederim sana çok büyük bir zevkle okuyorum blokunu
Civcikim, canımsın benim. Öpüyorum kocaman.:)

Mukom, teşekkür ederim canım benim.:)

Şengülüm, canım benim, bulup yayınlamadım kuş.. benim dizelerim bunlar. Benim sürgünüm, hep bir yerlerde gizli.Çok sağol canım.:)
uykucu dedi ki…
incegülüm ben bu kelime oyunlarını daha çözemedim nasıl konu bulup yazıyorsunuz,bende istiyom!! .bunları toplayıp şiir kitabı çıkarın bari nefis olmuş, ama baktım da son dönem hep hüzünlüsün kommik yazılarını ve ev maceralerını özleyenler var bloglara geri döndüm azıcıkda gülmek istiyorum bak hala hastayım ..
uykucu dedi ki…
yok bir önceki yazıyıda okudum ama yine hafif hüzün sezdim sanki ..yanılıyormuyum?
Mutlu Kum Taneleri dedi ki…
Çok güzel yazmışsın. Bayıldım.
Aymen dedi ki…
Hayatta şiir yazamam incegül çok şair gördüm seni tebrikler:)
Kuaybe dedi ki…
Sevinince böyle yapıyoruz :))
Üzülünce böyle :((

Beğenince ne yapıcaz peki?

(İncegulüm, bana yahoo veya gmail adresinden bi mail şeettirir misin rica etsem.. minik.melek@yahoo.com.tr'a )
Adsız dedi ki…
Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my blog, it is about the TV Digital, I hope you enjoy. The address is http://tv-digital-brasil.blogspot.com. A hug.
etki alanı dedi ki…
İncegülüm,
Son zamanlarda okuduğum tüm şiirlerden müthiş keyif almaya başladım..Şiiri,okuyan herkes,istediği anlamda okuyabilir..Ben anne gözüyle okudum,çocuklarıma özlem duydum(halbuki yanımdalar),Birden evlendirdim onları ve burnumda tüttüler..sonra birden annem aklıma geldi..
Amma hayal gücü yükledin bana!!
Muhteşem..
TüTü
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
usta kalembaz şiir de yazar elbet,hem de en hüzünlüsünden,en duygu yüklüsünden...
gözlerim yazılarına vurgun,
yüreğim sevgi dolu dünyanda sürgün...
Figenim, canım kuşum iyisin değil mi birazcık daha. Sevindim seni gördüğüme. Canım yanda gördüğün kelime oyuncuları bloguna tıkla. Her seferinde birisi belirliyor kelimeyi, herkesler de yazıyor onun üzerine. Zevkli ve insanı yazmaya zorlayan bir oyun. İstiyorsan hemen katıl bidenem. Yok be bacım hüzün değil de yorgunluk diyelim. Tamam peki.. sen istersin de yazmaz mıyım neşeli şeyler.:)

Mutlu kum tanem, sağol canım benim.:)

Kuaybem, akşama gönderiyorum maili, anladım ben onu. Canım benim sen hep :)))) yap inşallah. Anladın sen onu.:)

Tütüm, yazan kendi duygularını yazar, okuyan kendi duygularını katar, güzeldir şiir. Ay evlat hasreti göstermesin Allah kimseye. Hep yanımızda olsunlar be.. Teşekkür ederim canım o senin muhteşemliğin bi kere.:)

Perilim, sen o zaman bu sürgünden hiç kurtulamazsın. Ben yüreğini yüreğime prangaladım çünkü. O kadar seviyorum seni anla işte.:)
şengül dedi ki…
Allah'ın rahmeti bereketi sizinle olsun gönül güneşiniz hiç solmasın yüzünüz aydın olsun, kabriniz nur dolsun makamınız Firdevs, dualarınız kabul olsun. Kandiliniz mubarek olsun.
Bendeniz.. dedi ki…
çok güzel olmuş..yüreğine sağlık..suskunlaştırdı beni..
sözün bittiği yer...
Şengülüm, Allah razı olsun. Senin de kandilin mübarek olsun canım.:)

Bendenizim, sağol canım benim. Sen susma ama.. konuşacak çok şey var.:)
Aymenim, kaplanım, affet senin yorumunu arada görmemişim. Teşekkür ederim efenim. Bence yazarsın. Sağlam kalemden her şey çıkar diye düşünüyorum.:)
ZRPNDT dedi ki…
naaptın sen incegül... son mısrada koptum :'(

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM