KADININ GÜNÜ VAR



Gerektiğinde bir kaya gibi sert, yeri geldiğinde pamuk gibi yumuşacık. Bir sözüyle acıları dindiren, bir öpüşüyle gönüllere sevgi veren, bir gülüşüyle ağlamalara dur diyen.

Derleyen, toplayan, üreten, okuyan, okutan, yetiştiren, büyüten, yaraları saran, zaman gelip yara olan, kimi ağlayan, çoğu güldüren, yavrusuna ana, eşine yoldaş…

Evi ev eden avrat, yuvayı yapan kuş, saçı uzun aklı da uzun, eteği eksik olsa da namusu şerefi tam..

Evde, sokakta, tarlada, her yerde çalışan, bugüne, yarına emek veren…

Dünyayı omuzlarında taşıyan, geleceği şekillendiren, ona yön veren kadınım! Günün kutlu olsun.

Bu, Dünya Kadınlar Günü Notu: Bu Yüzyıl’da hala “töre” diye, seven gönlüne hançer vurulmasaydı, sevdiceğim dediğin adam gönlünü tokatlamasaydı, çalıştığının karşılığını alabilseydin, tacize uğramasaydın, hakkın yenmeseydi, yolun kesilmeseydi, onurun çiğnenmeseydi, ezilmeseydin de “günün” de olmasaydı keşke.

Bu da Dünya Kadınlar Günü Notu: İstiklal Yolu’nda cepheye mermi taşıyan Elif Ana’ların torunları, sabahların sahte sultanlarıyla göbek atmaz… atmamalı...
Bu da Bir Başka Dünya Kadınlar Günü Notu: Lütfen, bunun da suyunu çıkarıp hediye alma günü haline getirmeyelim. Haklarını almak için mücadele ederken yanan kadınların kemiklerini sızlatmayalım...

Yorumlar

Unknown dedi ki…
bencede incegülüm bencede hade kadınlar günün kutlu olsun bakem...bir gün bir gündür bize verilecek en güzel hediye değer vermektir şukadarcıkta olsa..
Nenoni dedi ki…
Biz bugün Zonguldaklı kadınlar bir yürüyüş yaptık ve hem sesimizi duyurmaya çalıştık ve hem de birbirimizin kadınlar gününü kutladık.Hediye mediye yok bugün.Bu gün öyle bir gün olmamalı...
Derin Sularda dedi ki…
Böyle bir günün anlamını bilip düşünecek bir kaç kişi bile olsa çok şeyler değişirdi zannımca ama sen zaten gerekli notları vermişsin;)
Sevgiyle kal..
Öykücü dedi ki…
Beş görünümlü dördüncü yorum.Ay birden tekrar geriledim zannettim.

Kadınlar günün sevmiyorum ben.Neden erkekler günü yok? Kadınlar günün kutlamak zayıf!,güçsüz!olduğumuzu kabul etmek gibi geliyor.Lütfetmiş bize gün vermişler.Hıh.

Kadınların hayatını önce babalar,sonra kocaları yönetiyor biz de saf saf kadınlar günü kutluyoruz.

Sevgiler..
Elçinim, biz zaten çok değerliyiz, onları beklemeyip kendi değerimizin farkında olmak lazım. Kutlu olsun canım. Sevgiyle..:)

Nenonim, ne güzelsiniz. Kadın almak istediğini alabilecek bir gün. Sen ve diğer Zonguldak'lı kadınları öpüyorum ve kutlu olsun diyorum.. sevgiyle..:)

Dileğim, evet en doğru kelime bu "bilinç". Herşeyin anahtarı da bu olsa gerek. Sağol canım, günün kutlu olsun.. sevgiyle..:)

Öykücüm, görüntüyü de düzelttim dikkat edersen.:) Canım, dün patronum sordu, neden bizim günümüz yok, sizin var diye. Ben de ezilen tarafın günü olur, bu iyi bir şey değil, dedim kendisine. Hislerini anlıyor ve aynen katılıyorum. Yine de kutlu olsun. Sevgiyle..:)
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
kadın olmak çok güzel bir şey aslında ama kadınlığından haberi olmayan,gece gündüz en ağır işler de çalışan,hak etmediği durumlara maruz kalan o kadar çok kadınımız var ki....
biz buradan kendimizi ifade ediyoruz en özgür sesimizle,ya hiç sesini çıkaramayanlar ,kadınlığını bilemeyenler......
ben çok hüzünleniyorum kadınlar günün de ,mutlu hissetmiyorum kendimi.
Gamzeli dedi ki…
Kadınlar günümüz kutlu olsun ablacım :)
Kuaybe dedi ki…
İncegülüm..
Ben gel(e)meyeli neler olmuş neler.. Önce iyi olduğunu okuyup sonra hasatlıkla ilgili hayali(!) hikayeyi okumak güzeldi ama.. Sonra çok merak ederdim valla..

Dişsiz afacana ailesiyle birlikte uzuuun ve hayırlı bir ömür diliyorum.. Hep öyle sırıtsın, göstersin dişleri :))

Ve son not..

Evet, hediyeden daha fazlasına ihtiyaç var :(
muko dedi ki…
Kadınların bir günümü olur diyenlerdenim bende,kadına değer verilmedikten sonra ikinci sınıf vasfına sokulduğu sürece hiç bir şey düzelmez diye düşünüyorum,
Dün katıldığım ayşe böhürlerin seminerinde öğrendiğim malezyada bir adada kadınlar hakimmiş çok hoşuma gitti bu ve dünyada tekkk
Adsız dedi ki…
Harikasın İncegül,
ama düşündüm buraya yazı yazmaya hakkım varmı diye. Ama o tanımladığın kadın olmayı çok istedim inan. Yazı kime yazılmışsa onun olmalıydı bu hak sanki. Aslında bunları konuşmak bile istemiyorum. Ama ülke bu. Sen tuafiyeciye bir şey soruyorsun adam dönüp yanındaki erkeğe cevap veriyor. Ne bileyim. Sevmiyorum yaşadığım hiç bir şeyi.
Ben eşimin ne arkasında ne de önünde olmak istiyorum. Ben onun yanında, tam yanında olmak istiyorum. Elini tutup yan yana yürümek istiyorum.Onunla yarışmak değil paylaşmak istiyorum.
Ama diyorum ya , artık konuşmuyorum bile sadece susuyorum...
Gülbahar
Adsız dedi ki…
Bende burdan kadınlar gününü kutluyorum ve şusözlere deyinmek istiyorum...fikriminincegülü bütün kadınlarımız için söylüyorum...
geleceye umutla bakmak ister.savaş bitsin ister.
çoçukları geri dönsün ister.hukuk ister.demokrasi ister.
düzeni deyiştirmek ister.
itiraz etmek ister. sesi duyulsun ister. eşinin arkasında deyil yanında olmak ister.kıyafeti üzerinden politika yapılmasın ister.çalışmak ister.
emeğinin karşılığını almak ister.kazandığını istediği gibi harcaya bilmek ister.
eşitlik ister.
yok sayılmasın ister. tüm bunları istemenin gerekli olmadığı birdünyada yaşamak ister.
Aymen dedi ki…
Kadınlar kendini eğitmeyi öğrenmeyi gelişmeyi geliştirmeyi şiar edinmedikleri sürece isterse yılın 365 günü kadınlar günü olsun ne çıkar. Ne demiş atamız :) Eğitim şart
şengül dedi ki…
incegül canım dünya kadınlar gününü ooooo kadar güzel anlatmışsınki biz türkiyede yaşayan bayanların (yannız batıdaki bayanlar) çok şanslı sayıyorum dünyanın hiçbir yerinde bizim gibi rahat yaşayan topluluk olduğunu düşünmüyorum Türkiyemizin ve eşlerimizin kıymetini bilelim beyler diyorum.
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Canım, ne güzel anlatmışsın kadını. Hepimizin kadınlar günü kutlu olsun. Bencede bugünün suyunu çıkarıp hediye haline getirilmesin.Öptüm
Hayatta Giderken dedi ki…
Bravo sana incegül, yazdıklarına diyecek sözüm yok... bravonun dışında :)))
Ayçiçeği dedi ki…
Her gün bizim günümüz değil mi :P
KUGUU dedi ki…
Resim bir harika. Karikatur demeye dilim varmiyor, trajikomik ve cok anlamli
renkler dedi ki…
Tüm özel günler gibi bu günü de reddediyorum. Kadınlar günüymüş! Hıh! Zavallılar günü olarak kutlanabilir ancak ülkemizde! Ay içini sıktım biliyorum ama acıyorum ben kadınlarımıza. Düşün yine en iyileri bizleriz!
paticanlar dedi ki…
evet o gün sadece "benim" günümdü. çünkü turkcell "bugün bütün turkcellilerle bedava konuşabilirsin" dedi.
ben de bu hakkın tam olarak hakkını verdim.:)))))
36 yıl önceki ortaokul arkadaşlarımla bile bol bol konuştum.
Not: zaten hala görüştüğümüzü özellikle belirteyim. ama hiç biri ile aynı şehirde değilim .:))
diyecek bişey bırakmamışsın cnm yüreğine sağlık demekten başka...
anemon dedi ki…
120 kadın için herkesin kadınlar gününü kutluyorum herkez değil pardon biz kadınların

keske erkeler karsınsında dahada güçlü kalabilsek bastırılmasak daha cocukluktan ki zaten güçlüyüz
ama yetiştirme lerden bu konumdayız
bence annne olarak o sevdiği kadının gönlüne hancer sokan erkek çocukları bizler yeiştirmyelim bari
öpüyorum ablam
Adsız dedi ki…
Genetik diye bir bilim ve onunda değişmez kuralları var. Anlayacağınız bu ,iş sadece yetiştirmekle olmuyor. Adamlar doğuştan erkek olma bilinciyle doğuyorlar kardeşim. Yoksa mutasyonamı uğramışlar belli değil. Zor işler kardeşim.
Ama kadın olmak herşeye rağmen güzel...
Sadegül
Calimero Mutfakta dedi ki…
Gecmis kadinlar gunun kutlu ve bundan sonrasi mutlu olsun ablacim :)
Sevgili İncegül,
Tek yorum
Seni alnından,yanaklarından
öpüyorum.
ev perisi;) dedi ki…
Eveeeeeeet nokunu çıkarmayalım lütfen;)
Bırakun dadunda kalsun;)))
Adsız dedi ki…
Kadınlar gününüzü kutluyorum.Yazı
her zaman olduğu gibi harika.Keşke
her gün böyle kutlanabilse.
Sevgiler,
Ayşegül Pırlanta
Adsız dedi ki…
Bende kadınlar gününü kutluyorum veşu sözlere deyinmek istiyorum!!!
Elvan elvan çiçek açar ağaçtır kadın...
sofranın bereketi yazda kışta baharda dört mevsim kadın...
ve zannımca üçyüz altmış beş günkadın...
hakzızmıyım fikriminince gülü...kadın olmak gibisi yok kadın berekettir...
hepinizi öpüyorum...
TATLI CADI dedi ki…
Canım İncefikirlim,ben sadece
Mustafa Kemal Paşam'ın bu güzel sözünü yazmak istiyorum, biliyorum ki Atatürküm bizleri en iyi anlayan tek erkek.
"İnsan topluluğu kadın ve erkek denilen iki cins insandan oluşur. Kabil midir bu kütlenin bir parçasını ilerletelim, ötekini ihmal edelim de kütlenin bütünü ilerleyebilsin? Mümkün müdür ki bir cismin yarısı toprağa bağlı kaldıkça, öteki yarısı göklere yükselebilsin?"
Ne mutlu bir Atatürk yetiştiren Türk kadınına, ne mutlu O'na sahip olan Türk milletine!..
Bri; dedi ki…
Kadınlar gününde otobüste iğrenç bir şekilde tacize uğramasaydım da keşke böyle bi gün olmasaydı.

Kadın olmak hele ki bu ülkede...Çok zor çookkk
Çok sevgili, Perili, Gamzeli, Muko, Kuaybe, Gülbahar, Esmer, Aymen, Şengül, Muhabbet Çiçeği, Demli Çay, Ayçiçeği, Zarif Kuğu, Renkler, Paticikler, İkizlerin annesi, Anemon, Sadegül, Calimero, Yaşamın Kıyısında, Ev Perisi, Ayşegül, Diğer Kuğu, Tatlı Cadı, Bridget;

Hepinize çok çok teşekkür ediyorum. Geleceğe daha umutla bakmayı diliyorum.. tüm kadınlar adına. Gününüz yine de kutlu olsun ve iyi şeylere vesile olsun. Öpüyorum çoookk..
Bendeniz.. dedi ki…
İŞTE SENDEN BEKLEDİĞİM TEPKİ VE YAZI BU,
BENZERİNİ BENDE YAZDIM SONRA ÇIKARTTIM SAYFADAN UĞRADINSA GÖRMÜŞSÜNDÜR:))
SANA MSJ YAZDIM GÖRDÜĞÜM GÜN AMA BLOGGER HATA VERDİ BİŞİLER OLDU,
KUTLANACAK BİŞEY YOK!
KUTLANACAK TEK ŞEY BU HAKLARI ALMAK İÇİN MÜCADELE VERENLER
TOPRAKLARI BOL OLSUN..

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM