UMUDUN BİTTİĞİ YER HAYATIN BİTTİĞİ YERDİR


Ucundan, kıyısından tutunursun hayata… ya da yapışırsın saçlarına sımsıkı. Her şey seninmiş gibi sarılırsın ya da aslında hiç senin olmamış gibi dokunursun sadece..

Bilirsin, farkına varırsın.. umursarsın.. ya da bilip bilmeden atlarsın.. Her şey olursun ya da hiçbir şey olmazsın..

Güneş açar, için ısınır.. yağmur yağar, iliklerine kadar sırılsıklam.. ya rahmet dersin.. ya da bir şemsiyenin altına saklanırsın. Bazen gece olur yüreğin, kimi zaman aydınlık gün gibi pırıl pırıl..

Sonbaharda, arınır ağaçlar tüm yapraklarından.. sarıya boyanır her yan ama, bilirsin.. tekrar giyinecek doğa yeşil entarisini.. ya da bilmek istemez, sararıp solarsın.

Çiçekler yetiştirirsin bahçende.. suyu sevgi, gübresi sabır, toprağı emek.. çiçeklerin solar gider bazen.. ya da renk renk, tomurcuk tomurcuk yayılır.

Seversin adam gibi, kadın gibi, insan gibi.. ya da sevmezsin ve boşa yaşarsın. Bir çocuğun saçını okşadığında, gözlerinin içi parlar.. bir insan ağladığında, yüreğin titrer.. ya da boş boş bakarsın.

Karışırsın kimi zaman, dağılırsın.. çözülürsün.. açılırsın. Toparlarsın.. ya da öylece kalırsın. Çokça sendelersin.. tökezlersin.. ama, kalkarsın.. dimdik. Yürürsün.. ya da düşer, orada kalırsın.

Bazen gurur duyarsın kendinle.. ya da nefret edersin.

Susarsın.. çığlıklar atarken yüreğin, susarsın.. susmak kazandırır sana kimi zaman ya da kaybedersin.

Hayat dalga geçer bazen seninle.. ya da sen hayatla dalga geçersin.

Trenler gelir, trenler gider. El sallarsın ardından.. iki damla gözyaşı, ya sevinçten ya da ayrılıktan..

Son istasyona geldiğinde kaçan tüm trenlerin ardından öylece bakarsın.. ya da yakaladığın trenler için sevinç duyarsın…

Ne olursa olsun, umut hiç bitmez değil mi? Umudu yeşertmek ve onu taze tutmak gerekir. En olmadık zamanlarda öyle bir şey olur ki, belki bir el uzanır, belki dost bir yürek bir ışık yakar ve karanlıklar aydınlanır birden.

Ne bileyim günlük.. öyle bir şey işte..

UMUT HİÇ BİTMEZ DEMİŞTİK DEĞİL Mİ...... BU ÇOK GÜZEL HABERİ PAYLAŞALIM

Yorumlar

KUGUU dedi ki…
Ummadik sekilde vuran bir link cikti verdigin INCEGULcgm:(
Emre dedi ki…
Zaman İçinde

Bak! İşte gizleri yaşamın, işte mutluluk
Gülümsüyor bir kapı aralığından
Ellerimizi uzatsak tutabiliriz belki
Şimdi ya da hiç bir zaman

Unuttuğum bir şarkı mı? neydi o
Çok eskilerde düşmezdi ağzımdan
Birlikte yine söyleyebiliriz belki
Şimdi ya da hiç bir zaman

Gülen bir çocuk vardı yıllarca önce
Düşleriyle bulutlar üstünde yaşayan
Belki bir kez daha yaşarız o günleri
Şimdi ya da hiç bir zaman

Nasıl da yandı bir anda. Görüyor musun?
Dev ağaçlarıyla o içimizdeki orman
Yanmamış bir yer buluruz belki, ararsak
Şimdi ya da hiç bir zaman

Kişi sımsıkı sarılıyor bulduklarına
Umutların bir rüzgarla savrulduğu an
Yine de bir şeyler kurtarabiliriz belki
Şimdi ya da hiç bir zaman

Her şey bize biz kadar yabancı artık
Giderek yitiyor zaman içinde insan
Oysa ki, çağları aşabiliriz birlikte, gel
Şimdi ya da hiç bir zaman

ÜMİT YAŞAR OĞUZCAN

Canım yazın süper ne diyim, umut önemli, umut insanı ayakta tutan hayata bağlayan, umut yoksa eğer içinde, zor iş yaşamak hayata tutunmak hayatta kalmak o ince çizgide kalmak. Verdiğin linki okudum ve elimden ne geliyosa yapıcam bunun için, senide öperim ayrıca.
Hicbir vakit tam karanlik degil gece
Kendimde denemisim ben
Kulak ver dinle
Her acinin sonunda acik bir pencere vardir
Aydinlik bir pencere
Hayal edilecek bir sey vardir
Yerine getirilecek istek
Doyurulacak aclik
Cömert bir yürek
Uzanmis acik bir el
Canli canli bakan gozler vardir
Bir yasam vardir yasam
Bolusulmeye hazir.

Paul ELUARD


Ya umut olmasaydı o zaman ne yapardık bilmem.
Teşekkürler yazdığın yazı ve verdiğin linkler için sana. Elimden geldiğince gerekeni yapıcam inşallah...
kakaolusevgi dedi ki…
İNSANOĞLU GERÇEKTEN ÇOK DEĞİŞKEN BİR RUHA SAHİP VE YARATILMIŞ OLAN VARLIKLARIN EN ŞANŞLISI.ÇÜNKÜ AKIL İHSAN EDİLMİŞ BİZE.
UMUT İÇİMİZDE KAYBOLURSA,HERŞEY BİTMİŞ DEMEKTİR.EN SIKINTILI ANLARDA BİLE UMUDUMUZ YETİŞİR BİZE.
UMUT BENCE KENDİMİZİ SEVMEKTİR ASLINDA.
SEVGİLERİMLE.
ümran dedi ki…
İncegül'cüm verdiğin linkteki yazıyı okudum..İnşallah bişeyler yapılabilir..Unutmayalım hepimizin bi gün ihtiyacı olabilir..
renkler dedi ki…
Verdiğin linke girdim. Offf... Allah arkadaşa acil şifalar versin. Bununla ilgili ne yapılabilir? Çok canım sıkıldı.
CANIM ARKADAŞLARIM, SANIRIM BİR KAMPANYA HESABI AÇTIRMASI GEREKİYORMUŞ. HESAP NO'SUNU YAYINLADIĞI ZAMAN BEN DE BURADAN DUYURACAĞIM. AYRICA DA, BU İŞİ BİR ÇIRPIDA HALLEDEBİLECEK İNSANLAR VAR. ORALARA MAİL OLARAK GÖNDERİYORUM. İNŞALLAH BİR FAYDAMIZ DOKUNUR. AYRICA İLGİNİZ İÇİN HEPİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM.

KUĞUCUM, hakikaten sarsıcı canım. Kendime gelmekte zorlandım.

EMRECİM, ben de bu güzel şiir ve güzel yorumun için teşekkür ederim canım. Umut hep vardır değil mi?

BÖRTLENCİMİN ANNESİ, yazdığın bu güzel satırlar ve ilgin için asıl ben teşekkür ederim canım.

KAKAOLUCUM, insan nesli bu üstünlüğünün farkında olduktan sonra, yapamayacağı hiç bir şey yoktur Allah'ın izniyle canım.

LİMONCUM, çok haklısın canım. Hepimizin başına gelebilir birgün.

RENKLERCİM, amin canım inşallah şifa bulsun. Ama, o kadar azimli ki, inanıyorum ki Rabbimin izniyle sağlığına kavuşacak.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrimcim Edacığımın blogunda okumuştum bu haberi,
çok üzücü tabi,hastahanelerimizin durumu içler açıcı,bizler bazı durumlar da çok güzel örgütlenebilirken bazı durumlar da bunu beceremeyen insanlarız,
bunun için de hep bir lider gerekli ,kendiliğinden gidip ,gerekeni yapmaz
insanlarımız,
oysa ki bir gecelik yemek bedelidir ,ya da bir günlük güzellik salonu bedelidir bu para...

bizler karınca kararınca üzerimize düşeni yapacağız tabi ki,sosyal topluluk bilinci böyle olmalı ,damlaya damlaya göl olur...
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrimcim şimdi baktım edanın bloguna tam 5 tane koltuk bağışlanmış,15o ytl civarında da para...
sosyal topluluk bilinci ne güzel ki var,hep olsun inşallah,milletce buna ihtiyacımız var çünkü....
Unknown dedi ki…
Allah kimseyi hastalıkla sınamasın ,acil şifalar ve umut diliyorum..
ZRPNDT dedi ki…
İncegülüm, hep gülerek ayrılırdım ya blogundan... anladım ki sen de hüzünlüsün bu gün... Umutların yeşersin yeniden yine... Hepimizin değil mi... Ben tükettim sanki tüm tomurcuklarımı, sanki bir daha hiç çiçek açmayacak gibiyim :( bu günlerde böyleyim işte...
PERİLİM, canım şimdi ben de baktım ve çok sevindim. Aslında o kadar çok ki böyle durumlar. Biz haberdar değiliz sadece. Üstelik dediğin gibi, bir gecelik yemek, bir kıyafet parası kimi için bunlar. Bunların yanında, ne kadar güzel insanlar da var. İki günde çözüldü koltuk meselesi.

ELÇİNİM, amin canım. Sağlık en büyük zenginlik. Kıymetini bilebilirsek. Yine de insanların umudu her zaman olmalı bence..

FEZEM, güzelim hüzünlendim biraz. Ama şimdi de mutlu oldum. Hepsi anlık şeyler bunların. Sen niye bu kadar karamsar oldun gülüm. Her insan arada böyle hisseder, lakin o tomurcuklar bir bir fışkırıp, yeniden çiçek açarlar. Senin gibi gözlerinin içi gülen biri için yeniden çiçek açmak an meselesi ben inanıyorum..
BALDAN TATLI dedi ki…
Ben sayfamda bahsedecekken güzel haberleri öğrendim. İnan çok mutlu oldum. Sevgili Devin artık koltuklara kavuşmuş. Kul sıkışmayınca Hızır yetişmiyor. Bir kez daha doğruladı bu söz kendini. Sevgiyle kal canım.
uykucu dedi ki…
incegülüm ben bu yardım haberini asortik krepin blogunda görmüştüm .hemen bağışlar başlamış ne güzel umarım tüm hastaneler bu tür yeniliklere kavuşur kimbilir bilmediğimiz neler var daha...
bidamlacik dedi ki…
ya sonu çok tatlı bağlanmış bu işin. çook sevindim.:)
NAZLICA dedi ki…
Sevgili İncegül, moralsiz bir anda biraz gülümsemek için koştum sayfana. Umut hakkında yazdığın dizeler kendime getirdi beni.Verdiğin link'i açınca beterin beteri var diye geçirdim içimden.Böyle güzel bir yardımlaşmayı duyurduğun için çok teşekkür ederim. Hesap numarasının açıklanmasını bekliyorum. Damlaya damlaya göl olur misali omuz vermek lazım. Sevgiler
akçahan dedi ki…
Merhaba;

İnsan ümid olmadan yaşayamaz. Korku ve ümid insanın hamurunda var olan. İnsanı denge de tutabilen. Güzel bir yazı ve güzel bir blog keşfetmiş oldum bugün.

Haberi daha önce okumuştum,yardımlar çok sevindirdi beni de. İnsani özelliklerin, hamiyetin yaşaması ne güzel... Sevgiyle...
Gamzeli dedi ki…
Çok güzeldi yaaa, okuması hele müthişte...umutlarımızın hiç tükenmemesi dileklerimle...Umutlar olduğu için yaşıyoruz zaten...
BALDAN TATLICIM, bu kadar kısa sürede organize olup bu işin halledilmesi de ayrıca güzel.:))

FİGENCİM, inşallah canım. Daha bilmediğimiz ne eksikler vardır aslında.:))

DAMLACIKIM, ya gerçekten çok sevindirici. Darısı diğerlerinin başına inşallah.:))

SEVGİLİ NAZLICA, biraz gülümsemek için aklına gelmiş olmak ne kadar sevindirici. Canım, çözülmüş mesele. Allah gerektirmesin ama, başka kampanyalarda inşallah. Desteğini bilmek güzel. Sevgiler.:))

SEVGİLİ AKÇAHAN, Merhabalar.:)) Güzel sözleriniz için teşekkür ederim. Ben de burada olmanızdan dolayı mutluyum.:)) Bazı insani duyguların ölmeyeceğine inanıyorum. Her ne kadar zaman, teknoloji bir sürü etken olsa da. Biryerlerde hep yaşayan güzellikler olacaktır.:))

GAMZELİCİM, umutlar hiç bitmesin güzelim. Umut olmazsa, zorlukların üstesinden gelebilir miyiz?:))
Gamzeli dedi ki…
Gelemeyiz elbette...

Bu arada Fikrimin İnce Gülü Show tv de yarın akşam sanırsam 22. de...Aydan şener ve kenan ışık başrolde...İzlemeyi düşünüyorum güzele benziyor :))
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrimcim senin dizi Amasra 'da çekildi biliyormusun,bartın çekimleri de benim eve çok yakın nefis bahçeli müstakil bir evde yapılmış...
sen gelemedin ama bak dizi de gelicen :)
GAMZELİCİM, gülüm dur bakalım fırsat bulabilirsem ben de bakarım yarın akşam. Kadro çok iyi. Bence de güzel bir iş olmuş.:))

PERİLİMCİM, he canım ben dedim onlara gidin oralarda çekin diziyi diye.:)) Ön hazırlık dizi geldi. Bakalım başka kimler gelecek oraya. Bilemiyorum ki ben?:))
B5 dedi ki…
Müzik ne hos geldi kulaga, kelimelerle birlikte :)
Selamlar,
SEVGİLİ b5, Merhabalar.:)) Beğenmene sevindim.:))
Deniz dedi ki…
Güzel yerlere doğru şekilde gidecek yardımlara herkes, herzaman evet der. Yeter ki, yerine ulaşsın.
TATLI CADI dedi ki…
Dün elektiriklerimiz kesildi yazamadım.Yazın inanılmaz güzel,
umut ancak bu kadar mütiş anlatılabilr eline sağlık.Elimizden gelenle amadeyiz.Vesselam.
DENİZCİM, aynen öyle canım. Doğru adrese gittiğini bildikten sonra, hepimiz elimizden geldiğince bir şeyler yapmak isteriz.

TATLI CADICIM, sağol canım. Umudu kaybetmeme sebebimiz de işte böyle güzel yüreklerin hala var olduğunu bilmemiz değil mi?

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM