YANIK


Uzak bir sahilde, bir kadın yaşarmış.

Gözlerinin bebeğinde hüznün karasını taşırmış.

Kadın her sabah gün doğumunda, güneşi kucaklarmış.

Balıkçılar ‘vira bismillah’ derken kadını görür, şaşarmış.

Kadın hiç aksatmadan, o sahilde yeni günü karşılarmış.

Kadın, balıkçıları görür, ağlarmış.

Gözyaşlarını suya, hıçkırıklarını martı çığlıklarına katarmış.

Bir avuç kahırmış onunki, bir avuç mutluluk ararken bulmuş… Bırakmamış.

Kadın her sabah, avuçlarındaki yangını söndürmek için güneşi tutarmış.

Uzakta bir sahil, sahilde bir kadın, kadının yüreğinde bir yara…

Kanar babam kanarmış.

Kadın avuçlarmış yüreğini her sabah, denize salarmış.

Kadının bedeni sahilde, yüreği denizde kalmış.

Kadın acıya eş, kalbinde bir ateş, ellerinde güneş…

Yanarmış da yanarmış.


Yıllar evvel Nazım’ın Benerci’sine ağlarken, “bir gün ben de böyle ‘yalın’ kelimelerle, ‘derin’ bir şeyler yazabilir miyim” diye düşünmüştüm. Binlerce fırın ekmek yesem, böyle bir şeyin mümkün olmayacağını bilecek kadar kendinden haberdar bir insan olarak, buna cesaret edemem doğrusu. Lakin, yine de ucundan, kıyısından bir şeylere bulaşabilme kaygılarımın çabasıdır bu satırlar... Yukarıdaki fotoğraf ve Öykü Atölyesi vesilesiyle!

Yorumlar

Dikkat! biyo var ! dedi ki…
YANIK başlığını görünce " hiiii amaninnnnn"didim :D
meleklerim ve ben dedi ki…
Kadın acaba eşini mi kaybetmiş yoksa evladını mı? Bu kadar yandığına göre.Çok güzel olmuş ellerin dert görmesin.

Not: Yorumunda yazdığın meleklerin melek annesi hitabın çok hoşuma gitti.Teşekkür ederim.

Meleklerin melek annesi Dilekten sevgilerle.
Adsız dedi ki…
Nasıl güzel bir yüreğe sahipsin ve onu dışarıya gösterebildiğin için de çok şanslısın İncegül'üm..
Ellerine ve de en önemlisi yüreğine sağlık..
tutsak dedi ki…
Başarabildiniz mi diye sormuşsunuz ama onu söyleyen ben değilim güneşi yakalayan kişi ve fotoğrafçı kendi açılarından söylemişler :))
Adsız dedi ki…
bu hüzünlü şeyler neden insanın tam en hassas hatta bunalıma yakın olduğu dönemlerde karşısına çıkar insanın :/ arada bir çekim gücü oluşuyor sanırım .aahh incegül abla ahh yaktın geçtin inan
Ferhanca dedi ki…
Sen her zman becerirsin. gene harika bir yazı ellerine sağlık.Yazı hüzünlü, hüzün senden uzak olsun..
sevgiler.
Aylin Ünlü dedi ki…
Bence çokta başarılı yazmış,özellikle kafiyelere bayıldım.Kısa hikaye gibi olmuş,keyif aldım
Adsız dedi ki…
Çok duygusal bir öyküydü.Çok etkileyici.Ellerine sağlık
Adsız dedi ki…
Güneşin batışı ustaca nasıl fotoğraflanabiliyorsa,kalem de bir o kadar güzel anlatıyor resmi...
Unknown dedi ki…
güzelll..
Mukadder dedi ki…
fotoğraf ve yazlılanlar bu kadar mı tamamlar birbirnini,eline kalemine sağlık canım çokda güzel yazmışsınn..
öpüyorum sevgiyle..
уαѕємin... dedi ki…
yüreğine kalemine sağlık canım harika olmuş
Adsız dedi ki…
"Yalın ve derin" birbirine uyum sağlayan en güzel kelimeler değil mi?Sana da, bana da az da olsa bulaşmış değilmi?Bulaşmış bulaşmış!:)
Bendeniz.. dedi ki…
Gözlerinin bebeğinde hüznün karasını taşırmış.

Kadın her sabah gün doğumunda, güneşi kucaklarmış.

bunları resmin üzerine photoshopla yazsan bile yetermiş...
şahanesin ruhum..
öptüm..
Kitaplikkedisi dedi ki…
İnanılmaz güzel olmuş, çok çok çok beğendim ben...
Gamzeli dedi ki…
Çok güzel olmuş, okurken insana götürüyor uzaklara

öpüyorum ablacım seni..
şengül dedi ki…
incegül canım her zamanki gibi okurken kendimden geçtim çok güzel kalemine sağlık helede
((((Kadın acıya eş, kalbinde bir ateş, ellerinde güneş. Yanarmış da yanarmış.
bu sözleri çok güzel canım ellerine sağlık
KOZA dedi ki…
Sevgili Incegul
Bence ,sen zaten binlerce olmasa bile yuzlerce firin ekmegi yemissin.

Kelimeleri yine tereyagin uzerinden cekip cikarmissin :))

Ellerin dert gormesin
Lalegül dedi ki…
Merhaba Arkadaşım,
başkasını bilemem ama, her yazdığınla ve fonda çalan o şarkınla beni mutlaka ağlatıyorsun..
Çok ama çok güzel..yazıda yüreğinde...
İncegülüm,
Sırf yorum olsun diye söylemiyorum, sen hiç kayıtdışı birşey yazmıyorsun, tüm yazıların çok güzel ve buda çok güzel.
Ellerine sağlık,
Sevgiler...
oguzhan dedi ki…
Güzel bir yazı. Düşüncelerin ve sözcüklerin seçkin. Takip etmeye çalışıcam.
Tebrikler ve başarılar. Bu arada sizi takip ettiklerim listeme ekliyorum.
Layık görürseniz sizinde beni eklemenizi isterim. Şimdiden teşekürler.
ZRPNDT dedi ki…
İncegülcüm nasıldı haftasonun?
Biyom, o senin amanin dediğin yanıklara alışık bu bünye gülüm.:)

Meleklerin melek annesi, teşekkür ederim güzelim, güzel yorumuna. Meleklerinin yanaklarından öperim.

Bilunum, tatlı dilli, güzel gönüllüm. Ne diyim ben sana, canımsın.

Sevgili Tutsak, fotoğrafçı durdurabiliyorsa, yazar da durdurur zamanı. Ben espriyi beğendiğim için, bir başka espriyle cevap vermek istemiştim. Yoksa mesajı aldım yani meraklanma.:)

Sananekim, Bananesanım, n'olmuş bakem benim minik caponuma? Kim üzmüş kuzumu? Kıyamam, etme. Senin yaşında hüzün olur mu hiç? Öperim tatlı yanaklarını.

Ferhanım, amin. Hüzün senden de, hepimizden de uzak olsun can arkadaşım. Sevgiyle...

Sevgili Aylin, çok teşekkür ederim. Ne güzel sözler bunlar, sağol.

Sevgili Mehtap, merhabalar. Çok teşekkür ederim, güzel yorumun ve selamın için.

Umarcığım, teşekkür ederim. Çok naziksin. İnşallah anlatmıştır, sağol.

Elçinim, yerim ben seni yahu.:)

Mukom, canımsın. Sağol güzelim. Çok öpüyorum ben de seni.

Yaseminim, çok teşekkür ederim canım benim.

Hüzünler Kraliçesi, sen bulaşmış diyorsan, ne diyim? Ucundan azıcık.:)

Bendenizim, o senin kendi, öz şahaneliğin kuşum. Öperim kocamanından.

Fezem, ben de buna çok çok sevindim şimdi. Sağol canım benim.

Gamzelim, kayıp kuzum. Ben de seni çok çok öpüyorum.

Şengülüm, çok sağol güzelim. Beğenmene çok sevindim. Teşekkür ederim gülüm.

Sevgili Koza, çok teşekkür ederim. Ne kadar güzel bunları duymak. Ayrıca, sıcak ekmeğin üzerine tereyağı sürmek istedi canım sabah sabah.:)

Lalegülüm, canım kıyamam. Ağlamanı hiç istemem ki ben. Duygulu lalem benim.

Sevgili Nur Ablam, ne diyeyim, güzel gönlünden dökülmüş bu güzel sözlere teşekkür edeyim. Kucak kucak sevgiyle...

Sevgili Miray, hoşgeldin. Güzel yorumuna ve güzel selamına teşekkür ederim. Link konusuna gelince, estağfurullah, layık görmek ne demek. Lakin, linklerimi güncellemeye fırsatım olmadı ne zamandır. Bir çok arkadaşımı bile sık kullanılanlardan takip ediyorum. Zaten yandaki linkler kolay ulaşım için bana göre. En kısa zamanda, yenilediğimde mutlaka seni de ekleyeceğim. Tekrar teşekkür ederim.

Fezem, canım benim. Kakılmış beni kıskanmıştır muhtemelen bu hafta sonu. Bütün kemiklerim sızlasa da, misssler gibi bir evde uyanmanın keyfi hiç bir şeyde yoktur.:) Canımsın sen ya.. öperim kocaman.
etki alanı dedi ki…
İncegülüm,
Ben yine bir yerlere gittim ama nereye bilmiyorum...
Bir ara bir film seyretmiştim...Çocuğunu kaybeden bir anne,suyun içinde bulduğu bir yassı taşı bağrına basıp,yıllarca onunla avunmuştu..Bu yazı birden onu anımsattı bana....Bir güneşe sarılmak...
Yazın çok hoş bir tad bıraktı damağımda...
TüTü
Tütüm, hakikaten ne güzel bir filmdi o. Ne ağlamıştım ben onu seyrederken.:( Canım benim çok sağol. Ne mutlu oldum bu güzel sözlerine.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm harika bir şiir yazmışsın,gerçekten usta şairleri cebinden çıkaracak dizeler bunlar,
çok ama çok beğendim.....
harikasın.....
duygularımı anlatmak bile şiirinin yanında hafif kaldı valla...
Esra dedi ki…
mumkunmus bence boylesine yalin ve guzel yazmak... bu yazi en guzel ornegi... ellerine saglik. Bayildim!
Tabiat Ana dedi ki…
:))
çok güzel ve çok yalın olmuş.Sen bu işi biliyorsun bence incegülüm:)
Perilim, canım benim nasıl yüreklendiriyor senin bu güzel yüreğin beni. Çok teşekkür ederim. Bunu söylemekten hiç bıkmıyorum 'seni çoook seviyorum'.

Esracığım, çok teşekkür ederim. Nasıl mutlu ediyor bilsen bu sözleri duymak beni. Sağol gerçekten.

Tabiatım, canımsın. 'Bilmek' ne iddialı bir kelime. Öğrenmeye çabalıyorum diyelim. Çok teşekkür ederim can kuşu.
nt dedi ki…
Leyla ela gözlü bir çöl ahusu
Saçları bahtından daha siyahtı
...
Çağdaş'ın Leyla şarkısını aklıma getirdi bu yazı. Başkasının acısı sadece satırlarda da olsa hüznü ve tadı aynı anda veriyor. Tıpkı dram dolu bir filmi izler gibi...

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM