UMUT


Ey Hayat! Ey benim belalı başım!
Bir ağaç gibi saldım toprağına köklerimi.
Kimi köklerimi çürüttün içten içe, kimi dallarımda çiçekleri.
Kör kuyulara attın bedenimi, zifir karanlıklarda bıraktın yüreğimi.
Boynuma zincir, ayaklarıma pranga oldun kimi zaman.
Kimi de dermansız bıraktın dizlerimi.

Hayat, Ey Hayat! Benim kaypak arkadaşım.
Çokça yarı yolda bıraktın.
Bir acı dost sözüyle, bir terk edişle içimi yaktın.
Kalaba iken başım bedenim, yersiz yurtsuz koydun, amansız koydun.
Kendini kandırırken bu yürek, cansız koydun, canansız koydun.

Hayat! Vay gidi çile yoldaşım!
Nankör değilim. Mutluluklar da verdin… Pahası yok… Biçemedim.
Renkler sundun allı, morlu, hercai.
Ben en fazla yeşilini sevdim.
Zehir yeşili, orman yeşili değil ama…
Umudun yeşilini.
Her cefanda, bin defa daha dirilmemi sağlayan o parlak, o tanımsız yeşili…
Her düştüğümde kaldıran o berrak, o saf yeşili…
Üzerime ne kadar yüklenirsen yüklen, ayakta tutan o baskın, o acı yeşili.
Ben en çok yeşilini sevdim…
Sen ne kadar karartırsan karart, beni yeşerten umudun yeşilini…

Ve ben en fazla umut etmeyi bildim.
Darda, zorda… Her daim bir damla ışık gibi, kana kana umudu seyretmeyi…
Gözümün bebeği gibi, cebimin içi gibi bildim umut etmeyi.

Ve sen benim şaşkın arkadaşım!

Her şeyimi alsan da umudumu alama diye

Yeşile boyadım yüreğimi.

Yorumlar

anemon dedi ki…
elerine sağlık ablam ya
ahh bu hayat daha kaç rengini yüzünü gösetereck bizlere
Unknown dedi ki…
Bbenim umudumun rengide pembe olsunmu incegülüm....
Bendeniz.. dedi ki…
bana hep kara yüzünü göstermekte inat etse de hayat,ben beyaz yüzünü çevirmekte karalıyım:))

bu umut olmasa nasıl yaşanır gülüm..
güzel bir hafta dilerim
kakaolusevgi dedi ki…
Umutlar hiç yokolmasın,her daim içimiz de olsunlar ki hayat böyle daha yaşanılabilir.
Tabiat Ana dedi ki…
hayatın tüm renklerini görmek zenginleştirsede ruhu aslında yıpratıyor birazcık da .Bu kargaşada,keşmekeşte bazen sadece yaşayıp gittiğimiz düşünüyorum.Bir yerlerde duruluncaya ve yolculuğumuz sona erinceye kadar hayat hep istediğin renklerini göstersin sana arkadaşım.Yeşile bayılırım;)
harika yazmışsın .....sevgiler..
Emre dedi ki…
İncem benim, incelikli güzel insan, insan gibi insan, ne güzel yazmışsın yav, bayıldım yüreğine eline sağlık.
yaaa ben bu fotodan çok korktum bee ...yılana olan fobimdenmidir nedir acep...foto gözükmesin diye binbir şekle soktum kendimide sayfayıda :):)

umudunu hiç bir zaman yitirmeyen insanlardanımdır ama şimdi bir isim daha ekledim yitirmediğim yarınlarıma ''yeşil umut''...sağol incegülüm...
Adsız dedi ki…
bence foto gayet iyi biyolocist damarlarım kabarıyor besin zinciri falan :D

son kıtaya bayıldım (kıta kelimesi tam karşılıyor mu orayı kestiremedim ama :P )
yüreği yeşile boyamak ifadesi müthiş bir ifade olmuş aplam herzamanki gibi hayran bıraktın yine
MERHABA iNCEGÜL,
YAZI SÜPER, AMA DÖNÜP BAŞ KISMINI yeniden OKUYAMIYORUM..YILANDAN ÇOK KORKUYORUM..
Evet yeşili bende çok seviyorum..Her tonunu..Ama en çok da umudun yeşilini..
Bende mavi olsun istiyorum hayatımın rengi. Huzurlu olayım hep,huzur içinde yaşayayım ,olurmu ?
Şiiri sabah okudum ,bayıldım,çookk güzel.
Resimde sabah sabah uykumu öylebir açtıki sorma gitsin :)
Zavallı kurbağacık hayattan hala umudu var işte çırpınıp duruyor :(
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
sabah ilk yorumu yazacaktım,ancak "uyuz "yorum gönder yazısı yoktu gene ,sinir oldum ,şimdi evdeyim,,bir kez daha okudum ve bir kez daha hayran oldum....
bende bir çift laf edeyim,
"hayat ekmekten de bayat..."
Adsız dedi ki…
Ahhhhh bu hayat çekilmezzzzz..
Ahhhhh bu hayat çekilmezzzzz..
Sennnn olmasaann mahmutttt...
Ahhhhh bu hayat çekilmez....

Nırınımmm nım nım nırır nırı nım
Nırınım nım nım nırınınınım nırırnıırınnım.
Doya doya
Kana kana
içimi dökmüşsün İncegülüm.
Sağolasın, yazıların hiç tükenmesin. Yeşilide bir severim ki sorma!
Sevgiler...
Kremali'nin annesi dedi ki…
Ah canim benim, keske geri geri ziplamayi bilse de kurtarsa canini. Gicik fotografci, insan bir el atar kurtarir dii mi? Ama bilmem ne fotografcilik odulunu ben kapayim bu sene diye her anini goruntulemistir hayvan herif.

Bu arada, zehir yesili nasil oluyor sevgili Incegul? Mesela resimdeki yesillerden hangisine denk geliyor senin umut rengin? Kurbaganin cirpinan bacaklarindaki yesil mi, canli ve dimdik duran calilardaki yesil mi, yoksam kurumaya yuz tutmus bodur cimenlerin yesili mi?

Sevgiyle kal, guzel dusunen uretken kadin.
Adsız dedi ki…
İncegül güzel bi yazı...
Hayat İNSANA öyleacılar yaşatıyorki!!
Adsız dedi ki…
Ben ençok...
Kendini kandırırken bu yürek,cansız koydun, canansız koydun bölümünü okuyunca çok, etkilendim:((
__ --- __

Ayrıca yılandan korkarım yılanı görmemek için hızla geçiyom...ve düşünü yorum???
insanlar niçin acı cekmeye meraklı bence aşırı benciliz...
yeterince paylaşmayı bilmiyoruz.. duygularımızı gerek tiyizaman... açıklama fırsatını kullanmıyoruz...
diye düşünüyorum yada araya engeller mesafeler hiç hesapta olmayanmeseleler giriyo ve biz, kendimizi bikenara koyup onlarla meşgul oluyoruz..
ve kendimizi, unutuyoruz ver elini acılar!!nerde acılı bi şarkı çalsa kendimizi...
o parçanın sözlerinde buluyoruz... ben öyleyim aşırı duygusal ve içine kapanık herşeyi paylaşmayı sevmem yaşadıgım herşey çok gizli bi hazine gibidir..
hepsi kalbimde bunların hepsi ve fazlası beni ben yapan yada özel...
belkide gün gelir, bunlardan ayrılmayı başara bilirim sevgili ince gül çok uzun oldu buyazı ilhamveri yosun...bazan acı bazan tatlı... yüreyine saglık...
Lalegül dedi ki…
Merhaba İncegül,
yazın çok duygu yüklüydü bu defa..
Her şeyin başka türlü bir arka planı var değil mi??
En güzel görünümlü yaşamların bile ne büyük acılar saklamadığını kim bilebilir ki.Ama doğru, paylaşılsa belki daha farklı olur..
Civcikim, sağol bidenem. Ömrümüz var ise görürüz daha çoook.:)

Elçinim, olsun be gülüm. Sen ne renk istersen, yeter ki umut olsun.:)

Bendenizim, hayat çoğu zaman kara yüzünü gösterse de onu beyazlatmak senin elinde. Sen öyle de bir hatunsun işte. Yok be gülüm yaşanmaz umut olmadan.:)

Kakaolum, solmasın hiç umutlarımız. Hele senin şimdi tazecik bir umudun var ne güzel.:)

Tabiatım, ne doğru bir tespit. Zenginleşen ruh aynı zamanda yorgun da düşüyor acılardan. O zaman bu hayat hepimize en güzel renklerini göstersin. Hep bahar renkleri. Ya da biz onun içinden istediğimiz renkleri seçelim. Çok teşekkür ederim güzel arkadaşım. Sevgi en koyu renginden sana da.:)

Emrem, benim içi güzel, dışı güzel, dili tatlı, minik kuşum. Senin güzelliğin diyorum o. Senin insan gibi insanlığın.:)

Cemilem, e biz doğalarda yaşıycaz. Otla, çimenle haşır neşir olacaz. Nasıl olacak? Börtü, böcükten, yılandan korkmak yoook.:) Canım benim, senin umutların hep yemyeşil olsun dilerim.:)

Sananekibananesanım, oy biyolocistini yesinler senin. Senin tosbaayı yese bu canavar bakem yine de böyle diyon mu?:) Canım benim sağol be yaf. Utandırdın beni yine. Senin yüreğin de yemyeşil olsun hep güzel kuşum.:)

Nar Çiçeğim, ya ben bu isme bayıldım bu arada söylemeden geçmeyeyim. Evet görüntüsü soğuk bir hayvan. Ama sen dokunmazsan o çeker yoluna gider. Karnını doyurmaktır derdi, insanlar gibi değildir yani. Sevdiğin umut yeşili, hep de istediğin tonda seninle olsun.:)

Börtlekim, senin bu tespitlerine hastayım zaten. Demek hayattan umudu var çırpınıyor. Bizim gibi diyorsun yani.:) Senin hayatın da hep mavi olsun o zaman canım benim. İstediğin her maviden. Deniz mavisi, turkuaz, gök mavisi...:)

Perilim, gönlümün ilki, sultanı. Seviyorum seni ne diyeyim başka bilmiyorum. Canımsın.:)

Umarcığım, kim bu Mahmut? Sen niye bu Mahmut'a şarkılar yapıyon? Ben tanımıyom ki valla bak.:) Alemsin... Alem. Sabah sabah ne güldüm. Sen de hep gül.:)

Sevgili Nur Ablam, kızmazsınız değil mi böyle hitap edersem. Çok çok yakın hissediyorum kendimi size. Umarım ki, ben de torunlarımı severken bir gün, Nur Ablam gibi umut dolu, yemyeşil gönüllü biri olurum. Sevgiyle...:)

Sevgili Kremali'nin Annesi, ben de bu tür fotoğraflara bakarken hep aynı şeyi düşünürüm. Ya da bir belgeselde, aslan ceylanı lüpletirken. Ama doğa bir denge kurmuş, zaten her bişeyin anasını ağlatan insan, bari buna el atmasın diye düşünüyor olmalılar.:) Zehir yeşili, siyaha yakın koyu bir yeşildir. Hani yine yılanlarda olan bir yeşil. Yalnız umudun yeşiline baştan tanımsız demiştim. O bambaşka bir yeşil. Herkesin kendine ait bir yeşil! Hoşgeldin, sefayla geldin diyeyim bir de. Ve sen de sevgiyle kal, teşekkür ve sevgilerimle.:)

Kardelenim, şimdi insan acı çekmeye meyilli bir yaratık. Hani filmin dramını, şarkının en acıklısını severiz biz. Sonra da hüngür hüngür ağlarız. Lakin hayattaki bazı acılar, çekilmek için hazır gönderiliyor. E çekmesen olmaz, çeksen bi türlü. O zaman giriyor umut devreye. Bir sonu vardır her şeyin diyorsun. O zaman yeşile boyuyorsun yüreği işte. Belli bir zaman ve epeyce sabır lazım bunu kazanmak için. Sevgiyle kardelen...:)

Lalegülüm, bazen paylaşmaktan ziyade üzerine toprak basıp, rengarenk çiçekler dikmek de çok işe yarıyor gibi... Ne dersin? Güneş aslında batmaz bir de biliyorsun. Sadece dünya ona sırtını döner ve karanlığa gömülür. Günaydın bu arada canım.:)
şengül dedi ki…
incegül bloğu açtım yılanı görünce korktum ve üürperdim çok korkarım yılandan gelelim yazıya çok çok güzel çok beğendim ellerine yüreğine sağlık arkadaşım
Lalegül dedi ki…
İncegül ,
sadece kendin değil, yüreğin değil çok da kıvrak , ince bir zekan var..Kelimelerle çok güzel oynuyorsun..Topaç gibi, bilye gibi..
Ebru Oğuş dedi ki…
umudunu kimsecikler alamasın, hep yeşil hep taze kalsın..
Kremali'nin annesi dedi ki…
Hos ve sefali bulduk Incegul:)

Biliyorum, doganin kanunu geregi bu tur ham yapma sahneleri kacinilmaz. Ama ben cidden sinir oluyorum bazi fotografcilara. Hadi hayvan hayvana yiyisenleri goruntulemeyi bir dereceye kadar anliyorum diyelim. Ya o Afrika'da acliktan olmek uzere olan bebenin ve bir an evvel geberse de lesini yesem diye bekleyen akbabanin ayni karede bulustugu odullu meshur fotografa ne demeli? Onu ceken insan musveddesi fotografci, dogdugunda ailesi tarafindan bir akbaba mescidinin avlusuna terkedilmis de kendisini bulan bir akbaba tarafindan mi buyutulmustur sence? Insandan cok akbabadan yana durduguna gore aklima baska bir aciklama gelmiyor cunku!
уαѕємin... dedi ki…
ne güzel bş yazı olmuş gene

unudumuzu kaybetmeyenlerden oluruz inş.

sevgiler
Mutluveumutlu dedi ki…
Mutluluk ve umut en sevdiğim iki kelime, adımdanda belli zaten değil mi :)
Umut hayatımızda hep olsun ki, hayat da yaşanılası olsun...
Şengülüm, gülüm, çok teşekkür ederim. Yılandan korkma. Eğitimli o. Ezdim zamanında başını, sadece kurbakları yiyor.:)

Lalegülüm, ne diyeyim şimdi yahu. Birbirimizi iyi anlıyoruz zannımca.:)

Ebrum, hepimizin umudu kalsın yanına kar. Canım benim senin de umutların hiç solmasın.:)

O şekerler şekeri(maşallah)Kremali'nin Annesi, o fotoğraf, yüreğimi acıtan, gözlerimi yaştan kıpkırmızı yapan bir hayat karesiydi. Ne kadar haklısın. Onun gözü alacağı ödülden başka bir şey görmüyordu. O anda belki o kuş bile o insandan daha insandı!

Yaseminim, kuzum teşekkür ederim. Sevgiler kocaman sana ve kızlara.:)

Mutlum ve de umutlum, bayılıyorum zaten senin bu ismine. Hayatın boyunca ismindeki gibi ol inşallah.:)
Ferhanca dedi ki…
Hayatla iyi kavga etmiş ve içini dökmüşsün ..iyi ki söyledin içinde kalmadı.Hayat utansın yaptıklarından.
Umutların kaybolmadığını bilsin,bu yüreklerle baş edmez ...

Benim sisli bina resmi geldi aklıma Arch resmi, umut koy ismini demiştin ben de eklemiştim umut ismini..

her insanın her daim umugudu olsun...
sevgiler
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Çok güel olmuş incegülüm. Yüreğine sağlık.
Öptüm.
Ferhanım, ömür sürdükçe hayatla kavgamız bitmez bizim. Evet bizimle baş edemez. Biz umut yüklü hatunlarız değil mi? Canım benim şimdi gidip tekrar baktım o yazıya. Nasıl da ismini değiştirmiştin benim tatlı arkadaşım. Sevgiler kocamanından. Yine bir sürü güzel şey eklemişsin. Hele lalelere bayıldım. Ama niyeyse yorum bırakamadım.:(

Muhabbetim, sağol bidenem. Ben de öptüm.:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM