HARBİDEN GERÇEKALTI DİYALOGLAR


Hayatım barok bejine ne dersin?
I-ıh… Çok koyu…
Bak bu da İstanbul beji???
Yok ya… Bu da çok açık…
Bak bu güzelmiş he?
Krem mi yapıcaz yani? Yok beğenmedim. Yeşil istiyorum ben.
Ama canım, yeşil renk, koltuklarımıza uymaz ki.
Allaaa allaaa ya… Doğa yakıştırmış, iç içe koymuş yeşille kahveyi, bize mi kaldı ‘bunlar birbirine uymuyo’ demek?
Bu konuda polemiğe girmiycem hatun seninle. Heh bak bu iyi gibi…
Bu ne ya??? Zaten koltukları da yeşil istiyodum ben.
Canımın içi, zaten attığımız koltuklar da yeşil diil miydi?
Olsuuun…
Zırrrrr… zırrrr…. Aloooo!!!
Apla, kıız… Bak kum beji alın. Çok güzel duruyo. Hem koltuklara da uyar. (Yakacam len bu koltukları. Ömrümü yedi be!)
Bak bak bu renge de hayır demezsin herhalde. Çok güzelmiş ya…
Hııı güzel, güzel…
Tamam, anlaşıldı, usta sen bize yeşil ver… Fosforlu olmayanından.
Hehehehe…

Ya onu atma bari ya… Ben kullanıyodum.
Aman ne kullanıyodun? Bin senedir kitaplığın arkasında durup duruyo.
Kızım, o gömlekler daha yepyeni, niye atıyosun ki?
Çünkü boşu boşuna gardrobumu işgal ediyolar. Alıyon alıyon asıyon. Başka numarası yok bunların. İsraf israf…
Bari şu mavi kalsaydı be!
Kalmasın koca, kalmasın. Kalan 29 mavi gömleğini de atarım. Bozma benim kafamı!
Tamam tamam. Beyazlara dokunma ama! (Ben onlara çoktan dokundum koca, sen üzme canını)
Yok canım! Dokunur muyum hiç? Hayatım bu yer minderlerini n’apiyim sence? Atiim dimi?
At hatun, at! Nasılsa kafana koymuşsun.
Bu dolap da hiç işimize yaramıyor zaten. Boşa yer işgali…
Tamam, onu da at o zaman.
Aaaaa! Bak bunlar da çeyizimden; dantelalar, işlemeler, örtüler, mörtüler… Vay be! Ne kadar zaman geçmiş dimi? Ömür geçmiş be. Daha dün gibi bunları ütüleyip ütüleyip yerleştirmiştik. Sana diyorum, koca kişisi!
At hayatım at… Bak büyük çöp poşeti masanın üstünde.
Höööö!!!

Goçtaşşşa mı gidiyoruz şimdi?
Hııı…
Şişli’dekine dimi?
Hııı…
---------
Peki bu kocaman sopa gibi şeyleri nasıl getirecez eve? Arabaya, marabaya sığar mı ki?
Sığar sığar…
(Goçtaşşş ahalisinden bir hatun kişisi) Biz Bodrum’dağki yazluğmuz için alıyoz. Bunların arkasına güneşlik takılabiliyü diymi?
'Hıııı' desene koca, sana soruyo. Şimdi ben cevap verirsem, arkasına ne takılabiliyü konusu muallakta kalabülü.
---------
Aaaa bak bu ıncık cıncık bölümleri çok güzelmiş dimi?
Hııı…
Şurdan tablo falan mı alsak?
Alalım da önce şu acilleri halledelim.
Ay bak bunlar da güzelmiş dimi?
Hıııı…
Bak hayatım, senin evli olman benim için hiç önemli değil, biz birbirimizi sevdikten sonra her şeyin üstesinden geliriz. Karın ve çocukların umurumda bile değil. Sen de benim yaptığım gibi bırakıverirsin olur biter. Böyle üzgün ve sessiz olmana hiç gerek yok. Haydi şimdi evimiz için alış veriş yapalım!
(Goçtaşşş’ta bulunanlar ve hitabın sahibi! Koro halinde, haydin hep beraber söylüyoruz tamam mı?)
Hıııı???

Netice: Temiz ve yeşil bir ev, mutlu aile bireyleri, yorgunluktan bitap düşmüş, ayrıca da grip olmuş bir hatun.

Muhtemelen koca kişisinin ‘ah’ları tuttu.

Yorumlar

Adsız dedi ki…
Merhaba Arkadaşım,
evde yeşil mobilya uçuk bir tercih gibi..Yani yeşilin tonuda önemli tabi..
Bunlar çok sevimli diyaloglar ama..Çok şirin çok sevimli..
Keşke tek sorun mobilya rengi olsa..
Çok güzel yazı..
Nurbanu
meleklerim ve ben dedi ki…
Oh mis gibi evinde güle güle otur incegülcüm.

Bu fazlalıkları atma huyu bende de fazlasıyla mevcut ama eşim kızıyor artık.Bu fazlalıkları ata ata korkarım sıra bana ve kızlara gelecek demeye başladı.

Sevgilerimle.
yaa sen yeni boyatmamışmıydın evi benmi yanlış hatırlıyorum:) ama kum bejini bende severim ağır duruyor evde.:D
hadi güle güle oturun mutlu mesut rengarenk evinizde :)
uykucu dedi ki…
vayyy eskileri atalım yenileri alalımmı yaptınız ne güzelll bende istiyomda ben atma özürlüyüm kıyıpta atamıyorumki hiçbişeyi bizede gelip atma işine yardım edermisin:))şimdi doğru anlamışmıyım koltukları yeşil halılarıda bejmi yaptınız peki
perdeler nolldu?güle güle eskitin yenilerinizi,yeni ev ferahlatır insanı..
Sevgili Nurbanu, ben duvarları yeşil istiyorum dediğimde, bütün sülalecek, herkes karşı çıktı. Ama evin son halini görünce.:)) Bunlar tatlı telaşlar, tek derdimiz bu olsa dediğin gibi arkadaşım. Meraklanma farkındasın, farkındayım.

Meleğim, Dileğim, yahu evde gereksiz ıvır zıvır, işe yaramayan, sırf süs olan şeyleri sevmiyorum ve atıveriyorum, ne edeyim? He günün birinde işe yaramadığına kanaat getirirsek, neden olmasın ki eşinin dediği.:)) Çocuklar olmaz ama...

Cemilem, kuzum tadilat var idi bizim evde. Badana işi ertelenmiş idi. O da bitti şükür.:)) Evet canım doğru diyorsun, ağır duruyor. Zati koltuklar böyle bejimsi, kahvemsi ya duvarlarda hafif de olsa bir canlılık istedim. Çok da güzel oldu. Gülüm sağol. Dileklerinin bin katı sana inşallah.

Figenim, ne zaman istersen. Hemen gelirim. Fazlalık atma konusu benden sorulur. Hemi de bayılırım bacım. Bu işte ustalaştım artık. Annem onun evinde temizlik falan yaparkene başımda bekliyor. Bu deli bişeylerimi atmasın diye.:))Bak şincik, koltuklar bej, duvarlar İstanbul Yeşili, tüller perdeler bej, halılar bu iki rengin karışımı gibi. Sade ama canlı oldu. Goçtaşşşı sen sevmiyon ama, ıvır zıvırları çok şeker.:))
Adsız dedi ki…
Korkarım yakında kocakişisini de dolaplar,gömlekler gibi atacaksın.Hiç değilse bohçacıya verde çarşaf filan alırsın karşılığında.
SenaBera dedi ki…
Canımcığım, geçmiş olsun ve güle güle oturun yeni, cici boyanmış evinizde...

Arada bir fazlalıkları dağıtmak çok iyi oluyor..:)
Adsız dedi ki…
canım öncelikle güle güle ve sağlıkla otur evinde.Evden fazlalıkları atmakta herhalde bütün bayanlara özgü olsa gerek.Mesela bende detaylı bir temizlik yaparken yığınla atmak istediğim şeyler çıkar.Gün gelip lazım olduğu zamanda keşkeler başlar.sevgiler.
anemon dedi ki…
ablam bu badana muahbbeti gecen senede vardı yeşil yanii:)))
bence havana yada barok beji tavsiye derim ben sana
alış veriş olayları herkeste ayynıdır sanırm ve hep gerekli olmayan seyleri alıp cıkarsın yada alacaklarını almadan dopları bosaltıncada giymedikleri seyler kıymete biner buı kocaların
muko dedi ki…
hehehhee sanki kendimi gördüm gibi oldu yazıyı okurkenn :))

yaklaşık 5 yıl öncee bend etuturmuştumm yeşil diyee hemide fıstık yeşili,eşim kişiiss olmazda olmazz dediydii, ama kadının fendi galip geldiiii tabikii:D

şimdi iseee kesakağdı rengi diye tutturdumm ama velakinn erkek kişisisi yeşilden vazgeçmedii :S

ama bende ne yaptımm çocukların odasına ve mutfağın rengini kendi istediğimden aldım hehehehhe,leylak,hercai ve kesağıdı rengii nasıl amaaaaaaaaaa :P

ayy cumartesi bendede başlıyor badana olayıı nasıl bitecek işler yaa gözümde büyüyor vallaaa..

ayy benim herifde beni deli ediyor kaç yıllık giymediği pantolonları gölmlekleri dolapta bekliyor ,niyeymişş zayıflarsa giyermiş höhhhhhhhhh diyorum yanii höhhhhhhhhhhhhh :D
amabiir işe yaramıyorrrr..

öperimm seneiiiiii...
Umarcığım, yahu ben evdeki çul-çaputtan kurtulmaya bakıyorum. Çuval çuval atmışım, ne edeyim çarşafı? Şu bir önceki önerdiğin kampanya hala devam ediyor mu sen ondan haber ver.:))

Özlemciğim, ah teşekkür ederim güzelim benim. Allah cümlemize huzurla oturmayı nasip etsin evlerimizde, bunlar küçük detaylar işte, hayatı tatlandıran. Fazlalıklardan kurtuldum çok şükür.:)

Mehtapcığım, ben bir şeyi atıp, ertesi gün lazım olduğunda çıldırıyorum asıl.:)) Amaaan boş ver be gülüm. Evdeki depoları boşaltıverelim de yüreğimiz dolu olsun değil mi? Keşkesiz bir hayat dilerim ben de sana.

Anemonum, civcikim, kız o zaman taşınıcaz nasılsa diye ertelediydik, üstelik fosforlu yeşil diye tutturduydu adam.:)) Bu kez ben istedim yeşili. Koltuklar zaten bej, her yer donsun istemedim. Evde bahar olsun istedim.

Mukom, sana da kolaylıklar diliyorum canım. Valla badanaya giriştin miydi, ne kadar pislik varsa çıkıyor ortaya. Anladım ki ben kendi adıma, temizim diye geziniyormuşum ortalarda. Biraz daha dokunmasam nasılsa belediye gelip basacakmış.:)) Kız kesekağıdı rengi ne? Bejin tonu demi?:)) Sen o uyurkene yolla gitsin pontulları, nasıl olsa zayıflamayacaklar, kimi kandırıyorlar ki acep, kendilerini mi?:)) Öperim canımın içi çoook...
Unknown dedi ki…
yeşil iyidir huzur verir:))sus bende attım hemde 3 çöp torbası dolu olarak heueheuehue çoğundan haberi yok zamanla öğrenecek!!!!!
Ohhh temizlendin paklandın sende, haydi iyi günlerde kirletin evinizi :) Bende sana kumçakılı al diyecektim ama :)) boyamışsın, benim eşde oldum olası yeşil ister ama bu sefer açık renk oldu, amaannn temizlik gibisi yok illaki her badanada bende atarım ama ben daha kocanın dolabına el atma cesaretinde bulunamıyorum :) Zamanlan olur heral oda.
renkler dedi ki…
Yerim o köpüşü! Aklıma köpeğim fındık geldi. Ay bi yazı yazayım mı şimdi Fındık ile ilgili? Canım çekti!
Adsız dedi ki…
ehihhhehheh komedi filmi gibi ev ve kişiler :D yeşil renk iyi tercih olmuş renk bilimi üzerine birkaç kitap okumuştum huzur ve sükunet için olmazsa olmaz :)

insana iki uç noktadaki keskin duyguları tüm hatlarıyla yaşatabilen tek blog burası :D bir gün gülmekten ölüyoruz bir gün yazılar ciğerimize oturuyor kelimeler boğazımıza diziliyor.Her iki halinle de hiç eksik olma aramızdan aplam :)
Calimero Mutfakta dedi ki…
paralari paralari sac sac sac sac... :)

yesil koltuga kum beji de iyi giderdi ama :)

gule gule otur ablacim.. :)
Elçinim, zamanla ve zamanı gelince öğrenir ses etmeyelim.:) Yeşil güzeldir güzel...

Börtlekim, biraz daha eskiyince, istediğin gibi atıyorsun. Biz eskidik, kafa kağıtları eskidi, bari eşyalar eski kalmasın.:) Sağol canım benim. Sen de misler gibi oldun ya ohhh...

Renklerim, yaz canım yaz. Sana ilham olduk bak biz.:) Ben o köpüşün yerinde olmak isterdim doğrusu. Uyuuuu.:)

Sananekim, Bananesanım, heh işte, ben de huzur olsun yuvamızda, sevgi pıtırcığı, aşk böcüü olalım diye şettirdim. Ama anlamıyolar ki beni.:) Canım benim, iki duygu aslında kardeş birbiriyle. Aha da böylece ne manik-depresif bir manyakla karşı karşıya olduğunuzu anlayın şeker.:)

Calimerom, şahanem, gülüm, yok be kuzum. Nerdee bizde öyle saçacak para? 10 senedir aynı koltukları kullanıyordum, fenalık geldi. Taksitle alıverdik işte yahu. Kız koltuklar yeşil deel, zati bej. Bunlara kalsa beni beje boyıycaklardı. Müsaade etmedim. Boyadım duvarlarımı yeşil yeşil içim gibi yeşilledim evimi... ohhh misss.:) Sağol gülüm benim sağol...
paticanlar dedi ki…
benimde koçtaşım geldi bacım yahu, hatta geçen gün evden çıktım o niyetle ama olmadı,
pis hain gelinin evinden ayrılamadım.muhabbeti pek tatlı idi.:))
bir şeyi 6 ay kullanmadı isen onu atacakmışsın.demekki gerekli bir şey değilmiş.
sen ertesi gün arıyorsan, senin atmalar biraz fazla kaçmış bacım yahuuuuu.:))))
bizim evde çekmelerden kedi çıkar biliyon, şu an 11 yeni bebemiz var 3 ü bembeyaz.minişime selaaam.:)))
duysun seni yesin. hoh hooh hoh.
paticanlar dedi ki…
he bizim salon mum ışığı rengi,
koridor,mutfak yatak odası fıstık y. :))))
çok iç açıcı ya,daha epey renk değiştirmem oralarda.:))
Kremali'nin annesi dedi ki…
Sevgili Incegul,

Temiz ve yesil evinizde mutlu, saglikli nice yillar diliyorum. Koca kisisi ve oglan kisileri ile birlikte:)

Bir an evvel iyilesin insaallah ve hayatinizin tadi tuzu olan diyaloglari, monologlari bizimle paylasmaya devam edin emi?

Sevgiler,
Ayse Sule

pisipisi: resme bayildim! canim benim, nasil da guzel uyuyor cekmecenin icinde:)
oguzhan dedi ki…
Allah sizi mutlu mesut etsin.
Güldürdünüz beni valla :)
Evde atmadık bir şey kalmamış herhalde.
Derin Sularda dedi ki…
ilahi incegül, ne güzel yazmışsın çok güldüm... hiç bitmesin bu diyaloglar...;))
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm ağız tadı ile kirlensin eviniz,
eminim çok yorulmuşsundur canım ama artık sefasını sürersin inşallah....
LoLa dedi ki…
Bu yorum yazar tarafından silindi.
LoLa dedi ki…
bayılırım badana boya işlerine :)
bu arada bende kışlıkları kaldırıken epeyce attım napim evde eski ve kırık şeylere dayanamam ben bi tabakta küçük bi çizik olsa da atarım ne demişler erkeğin bi tabagını iki etme huehuehuehe
:)))
Bendeniz.. dedi ki…
MİMLENDİN TATLIM BEKLİYORUM:))
cinar dedi ki…
ooh ne güzel vallahi, baştan sona yenilenmişsiniz, güle güle oturun :)
Bizim ev de krem rengi, koltuklarımız da nefti yeşil :) ben de seviyorum krem-yeşil uyumunu.
Diyaloglar da pek şeker :)
Sevgilerimle.
şengül dedi ki…
pericim canım çok güzel bir yazı olmuş okurken çok güldüm bendede var temizlik badana boya ben boya rengine karar vermedim henüz bir kara versem önümüzdeki hafta başlancak bendede boya faslı ah ah

bizde eşimin kıyafetlerine ben karışmıyorum ama yavaş yavaş o farketmeden atıyorum büyük olanları atamıyorum söyleye söyleye kendisi çıkartıyor o kadar fazlaki onun kısmı olan dolabı yetmiyor ihtiyaç sahibi osa ben vericem artık
şengül dedi ki…
incegül yanlışlık oldu lütfen kusuruma bakma canım sana pericim dedim canım sünnet telaşem var ve bu gün istanbulda alış verişteydik çok yorgunum lütfen kusuruma bakma canım
denizanasi dedi ki…
ya ne güzel geliyor şu diyalogları okumak. bayılıyorum :))
İncegülüm,
Geçmiş olsun, güle güle otur.
Sende benim geçtiğim yollardan geçmişsin ama benimki çok ağır oldu neredeyse 20 gündür uğraşıyorum temizliyeceğim,atacağım diye. Neyse güzel olunca yorgunluk falan kalmıyor.Kışa rahat rahat yazılarımızı yazar temiz temiz otururuz.
Sevgilerle...
Bendeniz.. dedi ki…
gülüm düşündüm de,bende ilk iz bırakan belkide ilk keşfettiğim yazın boya badanayla ilgili olandı.kahkaha atmıştım pc başına delirdim diye bakmışlardı gelip
"http://fikriminincegulleri.blogspot.com/2007/09/boyanin-ustasiyim-fosforlu-yeil.html"
ve bir yıl olmadan yeniden tuttu kriziniz ve boyadınız ha,hem de yeşil:)))
bu yazıya yorum yazdım sanmıştım mimlemeye geldiğimde,neyse çok öpüyorum eş ruhum iyiki tanıdım seni...
Yağmuruuum, canım benim. Goçtaşşşın gelmiş ise haydi birlikte gidelim. Sen hangi yazlığına alışveriş yapacan?:) Bilmem mi ne tatlı dillidir sizin gelincik. Bal damlar, şeker sızar kelimelerinin arasından. E sen desen ayrı bir tatlı dil, bir araya geldin miydi, bırakılmaz kolay kolay. Ayrıca da Minişine gösterecem bu yorumu. Kudursun da, ben de yaz tatili boyunca göndereyim sana.:)

Ayşe Şulem, tatlı kremalinin tatlı dilli annesi, teşekkür ederim. Çok sağol. İyiyim şükür. E sürekli cam, kapı açık, e bir de üzerine yorgunluk fena yaptı. Ama geçti gitti şükür. Teşekkürler canım. Sevgiyle...

Sevgili Miray, valla attım gitti. Bir ferahladım ki, sorma. Onun hatırası var, bunun anısı saklı diye diye, çöp eve döndük yahu.:)

Yıldızım, inşallah bitmesin. Hepimiz için, kavgasız gürültüsüz, tatlı diyaloglar dilerim.

Perilim, sağol canım benim. He ya valla sızlamayan kemiğim yok diyebilirim.:) İnşallah sağlıkla oturalım hepimiz, bunlar minicik ayrıntılar.

Kuğum, mucuxxx.:))

Lolam, at gülüm at. Atmadık da ne oldu yıllarca. Birin iki olsun diye uğraşırsan hiiç kıymetin olmaz. Böyle yapacan ki, kıymet bilsinler.:) Şaka bir yana, gerçekten insan şöyle bir ferahlıyor kuzum.

Bendenizim, gördüm canımın içi mimi. En kısa zamanda güzelim.

Çınarım, budur işte. En güzel kombinasyondur krem-yeşil. Teşekkür ederim canım. İnşallah hepimiz güzelliklerle oturalım evlerimizde, sığınaklarımızda belki. Sevgiyle...

Şengülüm, ah canım Allah kolaylıklar versin. Sen bir de sünnete mi kalkıştın. Oy oy, hayırlısı inşallah canım benim. En zoru o karar verme aşaması zaten. Canım ya, ne kusuru. Bak beni peri gibi görmüş arkadaşım derim ben şimdi olur biter.:) Tekrar kolay gelsin ve sağol canım.

Denizciğin anası, hehe biz de bitmez bu diyaloglar. Senin bızdıkla diyaloglarına da ben bayılıyorum.:)

Sevgili Nur Ablam, ah bir haber etseydin ya, bırakırdık evdeki işleri sana gelirdik yardıma. Ah benim de bir 20 gün oldu başlayıp bitmesi. Çok zor çok. Size de çok geçmiş olsun. Güle güle, sağlıkla oturun misssler gibi evinizde. Evet şimdi yazı yazmak daha bir zevkli olacak. Sevgiyle...

Bendenizim, evet ruhum, bir kriz anında yaptık sonunda yeşili.:) O zamanlarda tanışmıştık değil mi? Zamana inanabiliyor musun? O zaman diyorum ki, iyi ki tanımışım seni. Ben de çok öpüyorum. Var mısın, yok musun diyorsun yani.:)
Kızıl dedi ki…
Yaaa çok güldüm yaaa. Bendeniz "ruh eşim" diyor senin için. Ve geldim gördüm ki, gerçekten o benzerliği hissettim bende... Bendenizin yazılarını okurken aldığım keyif, kesinlikle senin yazılarında da mevcut. Anlatımınızda çok benziyor doğal, yalın, içten :) Çok iyi yaa, bana bir kapı daha açıldı :)))

Sevgiler görüşmek üzere...
Sevgili Pandora, hoşgeldin. Çok teşekkür ederim bu güzel yorum ve güzel selam için.:) Kapım açıktır, çay, kahve, datlu neyin ne istersen mevcuttur. Görüşürüz tabii inşallah. Sevgiyle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM