OLUR BÖYLE VAKALAR


Zırrrrrrr…..
(Telefon acı acı(!) çalmaktadır. Açar İncegül kişisi kibarca. )
Heee… Ne var oğlum, işim başımdan aşmış, çabucak söyle!
Anneeee…
Heeee… nasıl geçti maçınız çocuuum?
Berbat anne yaaa.
Niyekine çocuuum? Fark mı yediniz?
Yok da… Telefonum çalındı.
Nasıl yani?
Soyunma odasından yürütmüşler anne.
Çüşşşş! Bak yürüyen telefonmuş. Sen kıymetini bilemedindi, elin evladı nasıl da yürütmüş. Efferim.
____________________________

(Bir karakol)
Şey bu karakol taşınıyor mu?
Çocuk şubesi olduk hanfendü.
İyi ya, alın bu sıpayı o zaman. Yatsın bi kaç sene içeride de, telefonunu çaldırmak neymiş öğrensin.
Anneeee…
_________________________

(Bir başka karakol)
Pardon memur bey, bizim telefonumuz çalındı da, başımızı hangi taşlara vursak diye size danışacaktık.
Hanfendi, savcılığa müracaat edin. Bizim yapabileceğimiz bi’şey yoktur.
E iyi ya... Düşelim o halde yollara da, halledelim ne zıkkımsa.
___________________________
(Yollar aç kurtlarla, tehlikelerle doludur)

Bak şu terbiyesize, nasıl da bakıyor kıza yiyecek gibi.
Anne bırak bize ne?
Olur mu hiç bize ne? 'Bana dokanmayan yılan bin yaşasın' mantığından geldi başımıza ne geldiyse. Tutma beni. Ne bakıyosun amca? Kızın yaşında görmüyon mu? Utanmıyosun da hiç!
Anne, bak biz karakolluk olucaz senin yüzünden… Yürüsene.
___________________________
(Yollar, taşla, toprakla, hatta odunlarla doludur)
Hatun, hatuuunnnn! Şakır şakır halı yıkıyosun hâlâ yahu. Yakında yüzünü yıkamaya su bulamıycan, o zaman silersin elini yüzünü tertemiz halılarına. Hiç mi televizyon seyretmiyosunuz, hiç mi bi’şeyden haberiniz yok? Kendini düşünmüyosun, bari çocuklarını düşün.


Vıdı vıdı vıdı vıdı…. Diy diy diy diy… gıy gıy gıy gıy…

Hem suçlu, hem güçlü işte ne diyecen? Bi' de nasıl haklıymış gibi konuşuyor. Pişkinnnn, paççozzzz... Aslında senin kafanı alıp o köpüklere gömmek var ya, ben hanımefendi çizgimden kaymak istemiyorum. Ben bunu şikayet edicem oğlum, başka çare bırakmadı bana, şahitsin.

Anne, sağa sola bulaşıp durmasana yahu! Valla bi gün fena dayak yiyeceksin, ben de geçicem karşıya, çekirdeğimi de alıcam bakkaldan, bi güzel seyredicem.

Nankör evlat, besledim, büyüttüm, bu boya getirdim. Ahan da bana tepeden bakıyorsun. Sana güveniyorum ben bir de, oğlum korur beni diye…

Bana ne anne ya, kocaman kadınsın, yaptığın şeylerin sonuçlarına tek başına göğüs germeyi öğrenmelisin artık.

Heeee… İyi o zaman... Çekirdeğin kabuklarını yerlere atma! Gebertirim!

__________________________________
(Sonunda, Adliye)
Anne, şimdi sorgu odasına alacaklar ya seni.
Seni de alacaklar.
Senin sabıkan falan çıkarmış, tutuklarlarmış bir de. Babamı ararım, annemi içeri attılar diye. O da gelir, temiz çamaşır filan getirir. Oğuz ağlar… Yazık.
Annem, ağzından bal damlıyor he. Seni de sorgu odasında tabureye oturturlarmış, gözüne de lambayı dayarlarmış. Artık Filistin askısı mı istersin, buz gibi kokakola mı? Hangisini beğenirsen…
Aaaa… bi de kola mı ısmarlıycaklar? Ne güzel.
Heee ısmarlayacaklar. Ama boş şişe. Gerçi artık kutu kola var, hem de laytı neyin çıktı. Sen nereden bilecen, o canım kola şişelerini? (Bak yine nostalji yaptım)
Annecim
Hııı, söyle kara gözlüm…
“Adalet mülkün temelidir” he, bunu iyi belle.
_________________________________

Hayatımızda ilk defa tanıştık adliye koridorlarıyla. Allah kimseyi mecbur etmesin. Gittim, gördüm. Sizin için yerinde inceledim. Hepsi okumuş çocuklar. Gencecik avukatlar, güler yüzlü, şakacı savcılar, mini etekli, çıtı pıtı memur kızlar, kokoş hatunlar…

Bizim için bekletilmek hariç, eğlenceli bir deneyimdi. Lakin, kolunda kelepçeyle dolaşanlar, gözyaşlarıyla polislerin arasında oturanlar, akıbetini bilememenin endişesiyle, donuk donuk önüne bakanlar için bizim kadar hoş değildi elbette.

Hele “serbest miyim şimdi” diye, polislere sarılıp, göz yaşlarına boğulan gencecik delikanlı, kimin yüreğini acıtmazdı ki, benim acıtmasındı.

Telefonun bulunması umudu pek yok aslında. Yani bu yakınlarda geçmez elimize. Belki bir, belki iki yıl sonra. Lakin, benim yavrumun harçlıklarından biriktirip aldığı, kendi emeğini kattığı o telefon kimselere yâr olmasın. Hurda da olsa geri dönsün, çöpe atayım.

Ulen zırtapozlar, siz kiminle dans ettiğinizin farkında mısınız leyyyn? Bak sinirlendim şimdi.

Yorumlar

Calimero Mutfakta dedi ki…
gelmis gecmis olsun ablacim.. insallah bulunur telefon en tez zamanda

Not: gorgugun gibi reader kullanilmaya baslandi hemen ama is isten gectikten sonra ne fayda :)
Emre dedi ki…
Geçmiş olsun oğluna İnce ya, yazıklar olsun bu insanları bu hale getirenlere başkada söyleyecek sözüm yok. ama herşeye rağmen güldürüyon be abla valla ne diyim süpersin
Ebru Oğuş dedi ki…
geçmiş olsun arkdşm, yahu bu arada içimde kaldı bu fotonu kaçırmışlığım, bari mail atsaydın göremeyenlere:-)
canım benbim yaa, yar olmasın o hainlere. inşallah sağlam sağlam dönsün elinize.
bu arada unicef'in yediği haltlarla ilgili mail attım sana. okursun.:)))
o benbim değil, benim olacak. klavye kullanmayı da unutmuşum yahuuuu..:(((
meleklerim ve ben dedi ki…
Geçmiş olsun İncegülüm,işte ülke ne hale geldi,bir anlık dalgınlık insanın başına ne işler açıyor.
Eskiden böylemiymiş insanlar evlerinde kapıları açık yatarlarmış komşuluk,arkadaşlık ve en önemlisi İNSANLIK varmış.Şimdi ise herkes kendi küpünü doldurma telaşında....Yazık çok yazık...
Sevgiyle kal.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
aslında üzücü olan soyunma odasından telefonu yürüten onun yaşıtı bir çocuk,
sen oğluna harçlıklarını biriktirerek almasını öğretmişsin ama öbür anne oğluna bunu öğretememiş,para biriktiremeyecek kadar parası olmasa bile çalmanın çok kötü bir şey olduğunu öğretememiş ,ne yazık,çok yazık...
kötü bir olay yaşasanız da gülümseme ile okuduk incegülüm ellerin dert görmesin....
ZRPNDT dedi ki…
Geçmiş olsun.... Tecrübeler yine eğlenceli de valla esaslı kadınsın bende ne gezer halı yıkayana sataşacak cesaret tebrik ettim bak seni... Sen hangi semtte ikamet ediyordun cicim haftaya istanbul sokaklarını arşınlarken elimde çekirdeğimle konuçlanacam oğluşunun yanında seni izlemeye de :P
Kremali'nin annesi dedi ki…
Sevgili Incegul,

Benzer bir olay yillar once benim de basima gelmisti. Ogle yemegi molasi sirasinda, is yerimdeki odama girip cep telefonumu calmisti bir veya birkac serefsiz. Hemen en yakindaki karakola gitmis, ama gorduklerim / duyduklarim karsisinda butun umidimi yitirivermistim. Iyi niyetine sonuna kadar inandigim, ama isi basindan son derece askin memur arkadas bana aynen soyle demisti: "Hanfendi, sizin telefonu bulmamiz imkansiz, ama isterseniz, burada daha once calinmis, sonra bulunmus bir suru cep telefonu var. Isterseniz aralarindan birini alip gidebilirsiniz!!!" O kadar sok olmustum ki, nasil yani diye soracak takadi bile bulamadan, ellerim bombos, gozumde yaslarla kos kos evime donmustum:(
TTK (Tuyu) dedi ki…
O telefonun radyasyonu yamultsun onları inşallaahhhh!
İbreti alem için:)
İncegülüm,
Beni de birgün sokakda dövecekler de herhalde yaşıma hürmet falan ediyorlardır.
Telefon için boşver üzülme, liselinin canı sağolsun.
Benimde birgün çantamı omuzumdan aldılar da sonra boş olarak bir arsaya attılardı. Tlf.para hakgötüre de kimlikleri bulduk Allahtan.
Aynı yazıların gibi hoşlukla kal...
Geçmiş olsun, incegül hanım, Allah beterinden saklasın, liselinin canı sağolsun, çalanların da radyasyon burunlarından çıksın inşallah,
rümeysaninrüyasi dedi ki…
Gecenin güzel yüzü yüregine dokunsun, seytan senden uzakta, melekler basucunda olsun, günes öyle bir geceye dogsun ki dualarin kabul kandilin mubarek olsun.
Geçmiş olsun! Bir de kendi harçlıklarıyla almış. Yazık! Ama bu nasıl bir anlatımdır! Süpersin!
meleklerim ve ben dedi ki…
Öyle bir insan ol ki akıllar dursun,
Ona buna değil ALLAH'a kulsun
Ziynetler içinde parlayan nursun
İncegülüm,senin gibi dostun kandili mubarek olsun.
şarşar halı yıkayanlara sokak yıkayanlara aynı bende sinir oluyorum tırlatıyorum onları görünce onlar gibiler yüzünden değilmi zaten düştüğümüz bu durumlar.hadi halıyı anladımda allhın sokağını niye yıkarlar hala olayı idrak edebilmiş değilim ya...

geçmiş olsun cana geleceğine mala gelsin derler ya ondan işte..umarım bulunur tlfn aslında bi numara falan olayı varya tflunun içinde hani hattı takınca direk sana bildiriyor tlfn nerdeyse ondan falan bulurlar belki...yada kapattırıyorsun tlfnu kullanıma hiçbir işlerine yaramıyor...
ab-ı hayat dedi ki…
Avuçların açıldığı, gözlerin yaşardığı, ilahi esintilerin kalpleri okşadığı, anın bir asra bedel olduğu bu gece dualarda birleşen gönüllerden olabilmek dileğiyle...


Miraç kandiliniz mübarek olsun...


sevgiler...
cinar dedi ki…
Çekirdek alıp seyredicem lafı kopardı beni ya :) Bu şakacılık ailecek var sizde herhalde :))

Telefon için de üzmeyin canınızı. Kendi parasıyla olması can sıkıcı, ama bir taraftan da öyle olduğu için değerini daha iyi anlamıştır. Çalınması onun suçu değil ama bir dahaki sefere daha dikkatli davranmasını sağlayacaktır bu (gerçi 5 milyon için bile karşısındakini dövüp hırsızlık yapacak kadar garip insanlar var bu dünyada). Polyanna mı oldum birden ne? :) Ama hakikaten cana geleceğine mala gelsin be. Yine alınır sağlık olsun.
Öptüm.
Geveze Kalem dedi ki…
Valla güldüm ama utandım da gülerken. Yani ne bileyim, gülmece tarzında yazmışsın ama bahsettiğin şeyler çok acı gerçekten. Sadece telefon meselesi değil; oğlunun emeği, duyarsız halkın zırvalıkları, adliye koridorlarının acı yüzü falan düşündürüyor insanı.

Bir zamanlar ben, apartmanımıza yeni taşınan kiracıların fuhuş yaptıklarını keşfetmem üzerine epey arşınlamıştım o yolları. Biri ona gönderir diğeri buna... Bir ona yazı yaz, bir buna... Tabii o arada 'mal'ı götürüyor millet! Gidip şikayet ederken ifade veriyorsun, adamlar neden şüphelendiğini soruyorlar elbet, tutup elin gencecik polis memurlarına duyduğun belden aşağı muhabbeti alalen anlatmak zorunda kalıyorsun. Hadi bir kere yüz kızartıp anlattık neyse, yetmiyor ki! Devamında savcılığa da anlat, sivil memuruna da anlat, memuresine de, kaymakamlığına da vs... Bu adalet işleri süründürüyor adamı valla, kolay gelsin İncegülcüğüm. İnşallah bulursunuz.
CANLAR, SAĞLIK OLSUN ELBETTE. TELEFONUN ÇALINMASINDAN ZİYADE, YAPILAN EYLEM ÜZÜCÜ. HELE BUNU GENCECİK, KÖRPECİK, GELECEĞİN UMUDU GÖZÜYLE BAKTIĞIMIZ ÇOCUKLARIN YAPMIŞ OLMASI DAHA DA ÜZÜCÜ. SADECE BİR KAÇ SAAT ORADA KALIP, SONRA BÖYLE BİR ŞEY YAPMIŞLAR. SEBEP NE OLURSA OLSUN HIRSIZLIK YAPMAYA ALIŞMAMALI GENCECİK ELLER.

HEPİNİZE ÇOK ÇOK TEŞEKKÜR EDERİM.

KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN.

SEVGİYLE...
Mutlu Kum Taneleri dedi ki…
Geçmiş olsun canım. Üzücü olmuş.
Mehtap dedi ki…
Geçmiş olsun canım.Ama bu durumu da tiyo alıp anlatman ve oğlun ile olan diyaloğuna bayıldım doğrusu.Bulunmazsa da sağlık olsun.sevgiyle...

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM