[ fiкяiмiи iиcє güℓü ]

Mis gibi sabun kokan tenler, çiçek kokulu bahçeler, iyot ve yosun kokulu sahiller, temizlik kokan evler. Koku, ne kadar da önemlidir insan hayatında. Ruh durumunu tamamen değiştirebilir. Sevgi pötürcüğüne de dönüştürebilir insanı, psikopat bir manyağa da.

Yaz geldi, sezonu açıldı. ‘Ter kokusu’ hepimize hayırlı, uğurlu olsun. Pırıl pırıl güneşin, canlanıp neşelenen doğanın yan etkisidir bu koku. Hayatı insana zindan eder, dünyanızı karartır. Hele kapalı bir mekândaysanız, kâbusunuz olur.

Öncelikle ter kokusunun çeşitlerinden bahsedelim efendim. Bildiğimiz üzere, ter kokusunun çeşitlenme sebeplerinden en önemlisi zıkkımlanılan gıdalarla ilgilidir.

Mesela, for eksampıl; beyefendi akşam içmiş, z.çmış, eğlencenin dibine vurmuş. Geceyi de çorbacıda noktalamış. İşkembe çorbası. Ağzının kokusunu geçtim, onu karısı düşünsün. Lakin o nasıl bir terdir ki, sarımsağa yatırılmış b.k gibi kokar. Şimdi bu adamın bir de ayakta olduğunu, ve tam da sizin oturduğunuz koltuğun dibinde durmuş olduğunu, bir de bu yetmezmiş gibi kolunu kaldırıp yukarıdaki tutaçlardan tutunduğunu düşünün. Düşünün düşünün. Düşüncesi bile yetti değil mi?

Sonra ki grup, fazlaca soğan tüketen şahsiyetlerin oluşturduğu soğanlı ter kokusu grubudur ki, bu kokunun tarif edilmesi imkansızdır, ancak yaşayarak bilinir. Zannederim, hepimizin bunlardan bir-iki tanesiyle bir gün, bir yerlerde karşılaşmışlığı vardır. Karşılaşmamışsak da, yaz bitmeden karşılaşacağızdır ve koklaşacağızdır. Kavrulmuş soğanın, birkaç gün güneş altında demlendirilmiş, kokuşmuş halini hatırlatır bu koku bize.

Bir başka müstesna ter kokumuz da, Kayseri dolaylarından nefasetli bir yiyeceğimiz olan pastırmayı çok sevenler tarafından üretilen kokudur. Pastırmanın lezzetinin yanında bilinen bir başka özelliği de yiyen kişinin, ortama pastırma yediğine dair mutlaka bir iz bırakmasıdır. Özellikle helalarda yoğun bir şekilde kendini hissettiren bu tip arkadaşların teri de aynı ç.işi gibi kesif bir pastırma esintisi taşır.

Sabahları duş alma, deodorant kullanma, suya sabuna dokunma gibi alışkanlıkları gereksiz, vakit kaybı diye nitelendiren bir kesim var ki, gerçekten aynı ortamda bulunmak, hele de koku manyağı biriyseniz çok zor. Ve maalesef bu insanlarla ister istemez bir yerlerde kesişir yolunuz. Burnunuzu kapatmak, yüzüne acı acı bakmak, ağzınızı buruşturmak suretiyle anlatmaya çalışırsınız. Oysa onun umuru bile değildir. Nasıl yani? Kendi kokusunu duymuyor olabilir mi bir insan evladı? E sıfatına karşı da “kokuyorsun hemşerim” denmez ki.

O halde bununla ilgili ne yapılabilir diye çok düşündüm, çok kafa patlattım. Uykularımı haram, gecelerimi ziyan ettim. Sonunda buldum. Evet, ben buldum. E ne edeyim, bünye zekâ küpü.

Diyelim ki, neşe içinde otobüse bindiniz, ya da püfür püfür bir vapur yolculuğu yapmaktasınız, ya da bir kayfede oturmuş soğuk drinkinizi alıyorsunuz. İçeriye son derece kötü kokulu bir şahsiyet giriş yaptı. Anınızı berbat etmesine müsaade etmiyorsunuz. Hemen arıyorsunuz 9999 TEKOMAT’ı (Ter kokusuyla mücadele hattı) derhal ekip geliyor. Ekip üyelerinin en kısası 1.90 boyunda, en zayıfı 120 kilo. Önce şahısı yaka paça tutuyorlar, sonra tazyikli suyla bir güzel dezenfekte ediyorlar ve hava tutarak kurutuyorlar. Daha sonra da basıyorlar güzel kokulu, ozon dostu bir deodorantı. Oluyor da bitiyor işte. Misss misss...

Ne dersiniz, olmaz mı?
17 Responses
  1. Olmazmı çok güzel olur İncegülüm.
    Allahtan ben servisle işe geliyorum yoksa ben de bir koku manyağı olarak 1.5 saatlik yolu hiç çekemezdim.Bu aralar servisi kaçırmamaya bakıyım bari,bu modellerden biriyle bile karşılaşmak istemiyorum ziraaa.


  2. Tabiat Ana Says:

    su+sabun olay bitmiştir.Yani pahalı parfümler deodorantlar gerekmez.İnsanın içinde olacak incegülüm.Yoksa sen adamı tutsam yıkasan nereye kadar.


  3. Ayyy hemide süper olur İncegül'cüm, ben de sabahın köründe servise yetişmeye çalışırken bu tip mahlukları düşünerek ayaklarım biryerlerime değerek daha da bir hızlandım, Allah korusun yani mazallah bir kaçırsam servisi yandım, sabah sabah bilumum kötü kokulu insanlar,
    inanın 4 yıldır ikamet ettiğim yerde servisimi l kez kaçırdım, binlerce kez pişman olduğumdan
    aman Allah bir daha göstermesin, bizim otobüslere binenlere de yardım etsin,
    (Biz az buçuk İETT Genel Müdürlüğünde çalışıyoruz da)söylemesi çok ayıp


  4. pazarda ki satıcılarda rastlıyorum bu olaya sinir oluyorum tabiii,hemen kaçıveriyorum oradan ,ee tamam izmir sıcak memleket ama her sabah duşunu alıp koltuk altındaki tüyleri traş edersen terin kokmaz satıcı kardeş,değil mi incegülüm....


  5. PaNDoRa Says:

    Offffffff bende bundan fena halde şikayetçiyim incegülüm yaaa. Toplu taşıma araçlarına sırf bu yüzden binmiyorum taksiyi tercih ediyorum, ama bugün bindiğim taksinin şoförü çok fena halde idi. Yaa tamam akşama kadar direksiyon sallıyorsun belki ama en azından bir roll_on kullan be kardeşim yaa. Klimalı aracın camını açtım bugün, adam "hanfendü klima çalışıyor ya" deyince "e ama sen ter kokuyon beeee" diyemedim :s Çok havasız klima yeterli değil diye cevap verdim mecburen :( Yanımda roll_on taşımak ve hediye etmek istiyorum kokan arkadaşlara. Iyyy ne feci bir konu bu yaaa...

    9999 tekomaaaaaaatttttttttttt yetişşşşşşşşşşşşşşş. Bu iyi bir fikir ama hee, tebrik ediyorum seni canımcığım. E hadi görüşürüz sonra, sende bana gel kahve içmeye olur mu. Sevgilerimi bıraktım sana...


  6. Süper olur :))
    Yaaa çok güzel bir konuya değinmişsin. Ne kadar kötü oluyor o kokular yaa. Su sabun yokmu bu insanların evinde. Sabah sabah kokuyorlar böyle ekşi ekşi. Iyyy. Temizlik imandan gelir yahu. Görüyorum bazen böyle bir süslü püslü kadınları. Ful makyaj falan. Ama bir geçiyorlar insanın yanından o kokuda ne diyosun yani.
    Dimi ama :)


  7. Emre Says:

    Tebrikler süper bi konuya barnak bastınız, ben işe malesef otobüsle gelenlerdenim allahtan tek otobüsle gidip geliyorumda öyle çok etkilenmiyorum, ama bazen harbiden fena kokuyorlar yavvv, TEKOMAT ile pis kokulu günlere son mis kokulu günlere merhaba mı diyecez şimdi.


  8. FZ Says:

    :)))) Şehrine indim hatuuuuunnn... Bizim oralarda hiç kullana,madığım toplu taşım araçlarını sizin buralarda kullanmak durumunda kalacağım şu günlerde çok ehemmiyetli bir konuya değinmişsiniz... :) Bi de bu cinslerin uzun yolda ayakkabılarını ayaklarından çıkarıp seyahat edenleri var ki Allah'tan denk gelmedik bu sefer :) Lady speed stick aloevera mıydı neyliydiyse acaip güzel öneririm... Bebek gibi kokuyosun bütün gün


  9. o hattı kurunca banada haber ver emi :D


  10. Aymen Says:

    tahammül sınırlarımı zorlayan mühim bir konuya temas etmişsin incegül. temizlik şartlarına uymayan kişiler ayrı birde teninin kokusu kötü olanlar vardır ki çözümü çok zor. yıkandıktan bir dk sonra bile kötü koku yaymaya başlarlar. Allah beterinden saklasın insanın eşinin bu çaresiz hal içinde olduğunu düşünüyorumda çok yazık. bu hassasiyetteki insanların başına gelebilecek berbat bir durum.


  11. mehtap Says:

    İnce gülüm canım ne kadar hızlısın böyle hızına yetişemiyorum.Yazılarını gün be gün takip edemiyorum.Toptan okuyorum artık.Yazılarını okurken de soluk soluğa kalıyorum.Bayılıyorum anlatımına.Kötü kokan insanlar konusunda o kadar güzel değinmişsin ki söyleyecek birşey bulamıyorum.Eskiden ben kamu bankasında iken bankolarımız çok alçaktı.Bazı kendini bilmez insanlar pis koktukları gibi,bir de ağzımıza kadar girerlerdi.Birgün adamın birinin kokusundan öğürmek geldi çok kötü oldum.Arkadaşlarım kolanyalarla falan beni kendime getirmişti.Temizlik imandan gelir arkadaşım.sevgiyle kal canım.


  12. Dileğim, sen yine de servisi kaçırma. Valla bu ara çok var bu tiplerden yahu.

    Tabiatım, aynen öyle işte. Su ve sabun, sihirli formül.

    Gülücüğüm, eh şimdi ben ne diyim sana?:) Ya müdürlerinle bi görüşsen de, ter kokanları otobüse almasalar.:) Şaka bir yana, ben de mümkün olduğunca yürümeyi tercih ediyorum.

    Perilim, tıraş önemli mevzu. Yani koksa bile, bu kadar kokmaz yahu. Ah temizlik, her şeyin başı işte canım ya.

    Pandoram, sadece toplu taşımada değil ki, bu sabah adamın biri yanımdan geçti, on dakika kendime gelemedim. Gerçekten biri söylemeli ama bunlara, işte denmiyor ne edecen. öyle havasızdı cam açtım deyip geçiştiriyorsun.:)

    Muhabbetim, sen de nefis bi konuya değinmişsin. Özellikle o süslü püslü, ful makyaj hatunlara gıcığım. Yani birazcık vakit harcayıp duşunu al, ondan sonra süslen. Bir de o kokuyu parfümle bastırmaya çalışmıyorlar mı, ölüyorum.

    Emrem, parnağımı gözlerine sokmak istiyorum bazen. Ya tamam akşama kadar güneşin altında kalıp çalışmışsındır, çok terlemişsindir, terin de kokan cinsindendir, amenna. Ama, sabah sabah, daha evinden yeni çıkmışsın. Demek ki dünün kiri duruyor üzerinde dimi? Ben işte buna parnak bastım.:) He işte son. Ekibi toparlıyorum. Var mı tanıdığın iri arkadaş?:)

    Fezem, hoşgeldin benim her türü içinde barındıran, kokalaklı şehrime.:) Hayatım, o ayakkabılarını çıkaranlarla ne yolculuklar yaptık vakti zamanında. Haşlak yumurta kokusuna karışırdı ayak kokuları.:) Şimdi yasak canım. Hemen uyarıyorlar.

    Cemilem, ekibi toparlamaya başladım bile canım.:)

    Aymenim, hakikaten bu insanlardan ikisiyle tanıştım. Hatunlar da bir titiz, bir temiz sorma. Evlerine git, temizlikten yıkılıyor. Kendileri desen keza öyle. Lakin duş alıyorlar, on dakika sonra ter kokmaya başlıyorlar. Çok zor bir durum gerçekten.

    Mehtapım, hakikaten bütün gün çeşit çeşit insan geliyor o bankalara. Ne kadar zor olmuştur canım ya. Zannımca, ben en son dayanamayabilirdim "yeteriiiyn, bi yıkanın yahu" diye bağırarak kendimi kaybedebilirdim.:) Canım benim sağol. Bu ara yazasım var herhal.:)


  13. ufff. super bir konuya temas etmissin ablacim.. temizlik temizlik temizlik.. cevreyi de dusunmek lazim.. Neyse ama kokular konusunda ben de cok hassasim.. guzel hos bir koku beni ilk duydugum yere, eskilere goturur hemen. evlenmeden once ceyiz yerlestirilirken hep sabunlar koymustum cekmecelere tek tuk kalmis bazilarinda.. acip kokuyu hissettigim zaman hemen o guzel heyecanli telaslar aklima geliyor.. :) guzel bir haftasonu ablacim..


  14. Lalegül Says:

    Merhaba arkadaşım,
    yine o kadar güzel birşeye değinmişsinki..Yazılarının öğretici bir yanı var bence..Bir şeyi geçme ama, sigara içen hanımlarda çok kötü kokuyor..Beler kokmuyor mu diyebilirsin..Ama biz bayanlar arasındayız o bakımdan..Kirli bir vücudun kokusunu bastıracak bir parfüm icat edilmedi edilemez de..


  15. Calimerom, temizlik imandan gelir derler ya. Hakikaten şöyle mis gibi kokular arasında yaşamak ne hoş oluyor. Hele o çekmecelerden gelen geçmişin kokuları insanı nasıl da mutlu eder. Sana da çok güzel bir haftasonu diliyorum kuzum.

    Lalegülüm, teşekkür ederim canım benim. Kadınların kötü kokanı da hiç çekilmiyor be canım. Çok haklısın. Parfümle olacak iş değil elbette. Biraz su ve sabun işte, hepsi bu.


  16. ebru Says:

    ya kızım bu tekomat türkiyenin her yerinden 9999 olarak mı çevriliyor yoksa izmir de başına 232 konulacak mı??? yahu eski iş yerimde bir ofis arkadaşımız vardı, yani nasıl iyi bir insan kalben anlatamam, cidden çok sevdiğim biri ama bir kötü huyu var ki ter kokuyor. haftanın her günü günün her saati adam ter kokuyor! ben diyeyim 10 kere sen de 50 kere nazik nazik uyardık ammmma yok anacım, evli barklı çoluklu çocuklu bu arkadaşımız non-stop (!) ter kokuyor!!!


  17. Adsız Says:

    harikasınız ...bayılıyorum ben size...
    şimdi kaçıncı sayfanızdayım bilmiyorum ama.bir sonraki yazıda aceba ne var diye çok merak ediyorum...ve bir gün bitmesinden korkuyorum...
    lütfen ben arşivinizi bitimeden siz yenilerini ekleyin.ekleyin ki hayatıma kattığınız tat ve neşe hiç bitmesin...
    sevgiler...

    suzem..