NE ALIRSAN Bİ' MİLYON


Kadın milletinin yüzyıllık tutkusudur alışveriş. Bazen gerçekten ihtiyaçtan, çoğu da günün birinde nasılsa lazım olur mantığıyla alınsa da genelde amaç, hatunun içsel huzuru yakalaması, ruhunu günlük hayatın kirinden pasından arındırması, kalben ve fikren zirve yapmasıdır, ki bu da zorlu yaşamında bir çeşit motivasyon olacaktır kendisine. Para verip mutluluk satın alır bir nevi. İndirimden alınan ve asla kullanılmayan ıvır zıvırı köklü temizlikler sırasında siyah ve battal boy çöp poşetlerine doldurup içi sızlayarak attığı da görülmüştür çok zaman. Ama olsundur, bunu bilmek bile bir kadın kişisini yıldıramazdır. Bu türün en belirgin özelliği ve vazgeçilmezidir alışveriş.

Birkaç yıl evvel hayatımıza giren, ne kadar kalitesiz Çin malı zımbırtı varsa bir araya toplanıp ‘ne alırsan bi’milyon’ mantığıyla satılan çok da cezbedici olan mağazalar bu çılgınlığın ve krizlerin atlatılması babında en ucuz ve en can kurtarıcı olması hasebiyle çok sevdiğim yerlerdir. En çok on yetale harcayarak, bi sürü gereksiz alet edevatın alınabildiği ekonomik bir stres atma mekanıdır benim için.

İşte yine böyle bir kriz anında daldım yeni açılan ‘bi’milyoncu’ya. Yaptım alışverişimi, döndüm evime. Bilen bilir; öyle ota-b.ka depresyona giren bi’ tip olmadım hayatım boyunca. Lakin bu ara bir grip geçiriyorum ki akıllara seza. Bir de ‘Masumiyet Müzesi’ durumu var. Sanırım bunların etkisiyle geçirdiğim bir beyin bulanması söz konusu.

Diyelim ki; ben bu aldıklarımı koca kişisiyle paylaşmak istedim. Aramızda geçecek muhtemel diyalog şöyle bir şey olurdu zannımca:

-Bak sevgilim, mes’ut yuvamız için bir sürü gereksiz ıvır zıvır aldım.
-Ah Nincegülüm, güzel olduğunuz kadar zevklisiniz de.
-Öyleyim değil mi? Bak bu şey… Iııı şeyyyy… Ya üzerinde sebze resmi var, zannederim soyma veya doğrama işi için. Bak bu karpuz çekirdeği ayıklayıcısı, ne hoş di miii? Bu da şeyyy… Şeyyy… Ya ne bu sence kuuzum?
-Dur şimdi. Evir, çevir, ııııı, sağına bak… soluna bak… ıııı… çözemedim ama, zannederim iyi bi’şey. Sen aldığına göre.
-Ah sevgilim ne kadar mes’udum bilemezsin. Bu şeyler mutlu yuvamızı daha da güzelleştirecekler. Hatta bir müze oluştursak biz de Pambık amca gibi; aşkımızı anlatan, en nadide parça da şu hıyar soyacağı ile, limon sıkacağı arası garip alet olurdu değil mi?
-Nincegülüm, Nincegülüm… Bu güzel yuvamızda artık çocuklarımızın şen kahkahalarını, neş’e dolu cıvıltılarını duymak istiyorum. Bir bebeğimiz olsun istiyorum.
-Salaklaşma sevgilim. Bizim zaten dana ve sıpa kıvamlarında iki yavrumuz var. Ve sen sabahın körü cıvıldaşıyorlar diye “İncegüüüül, sustur şu oğullarını, uykumun içine ettiniz he” diye hönkürüyorsun ya.
-Güzel olduğunuz kadar küstahsınız da. Hem ne bu aldığın saçmalıklar böyle? Hani minimalist bir anlayış benimsemiştin sen?
-Minimalist derken?
-Yani evde dağınıklık yaratan, işlevi olmayan şeyleri atıcam diyodun ya. Bunlar ne şimdi?
-Hıııı diyosun ki, evde dağınıklık yaratan her şeyi yok et. Senden başlamama ne dersin?
-Ahhhh Nincegülüm, güzel olduğunuz kadar manyaksınız da.
-Öyleyim… Şimdi ben aldığım bu klozet temizledikten sonra yüze piiling de yapabilen, ayrıca da saç kurutan ve sonra gelip meyveleri kurulayan bi’milyonluk mucize bezi deniycem. Lütfen beni kaderimle baş başa bırakınız genç adam…

Nelveda dünya, nelveda blog alemi, nelveda dostlarrrr… Ühü… Bühü…

Yorumlar

sühendan dedi ki…
Konuları ele alış,işleyiş tarzının beni bitirdiğini daha önce yazmışmıydım?

Süpeerr bir yazı.süpper bir konu.Gerçekten bu alışveriş merakımız ne olacak bizim?
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Alemsin canım yaaa. Tam konusuna değinmişsin. Buhün iş yerinde bu mevzu konuşuşuyordu. Çok şekersin yaa. Öpüldün.
Lalegül dedi ki…
Merhaba İncegül'üm,
bir kadının bütün zaaflarına karşı olan ben, kendi adıma kadınların en bilindik zayıflığına yakalanmış olmaktan utanmıyor değilim..Hatta alışverişe daima yalnız gidiyorum kimse görmesin diye ama, mümkün mü?
Ne olacak bu halim deyip bazan kara kara düşünüyorum..En az bu tarafımı seviyorum..
Çok hoş anlatmışsın yine inan..
Çok sevimli..
Sevgiyle kal..
Beter Böcek dedi ki…
Gereksiz şeyleri almakta bizim cinsimizin üzerine yok maalesef.
Tekirdağda bir milyoncu dükkanlarına girip abuk subuk şeyler alıp eve döndüğümde bin pişman olduğum gün geldi aklıma:)
KUGUU dedi ki…
tatlı catlagim Nincegulum:)))
sufi dedi ki…
Sevgili Nincegül;
Nayır nayır, nelvedan kabul edilmedi işte.
"Gitmeee, sana muhtacız
gözümüzde nursun, başımızda taçımız
Sana muhtacız."
Z.müren amcadan ve bizlerden sevgiler..
NAZLICA dedi ki…
Türk filmi tadında diyaloglarla yüzümü güldürdün yine İncegül. Bir ara pek cazip geliyordu da sonradan onların her türlü atıklardan oluştuğunu anladığımda yüzlerine bakmaz oldum. Bir daha da bakacağımı zannetmiyorum.Sana kolay gelsin de "Kader Diyemezsin Sen Kendin Ettin" diye bir şarkı aklıma geldi şimdi. Bez deneyinin sonuçlarını da yazarsın artık. Sevgiyle
Sühendanım, bir hatun olarak konuyu beğenmene hiiç şaşırmadım. Ay şımarttın beni. Çok bi mersi. Sevgilerle...:)

Muhabbetim, kuşum o senin öz be öz kendi şekerliğin. Kocaman öptüm örtmenim ben de seni.:)

Lalegülüm, kıyamam... Yalnız gitme gülüm. Çağır beni, ben sana bi' milyoncudan neler bulurum. Yahu üzme canını, bırak bunca zorluğunun yanında, hayattan bir damla mutluluk da biz alalım.:)

Tuana balım, kadınlık; alışverişten sonra asla pişmanlık duymamaktır. Olsun olsun... Sen şimdi gençsin daha, alışırsın meraklanma.:)

Kuğuuuum, seni böyle yüreğime sokasım var. Niye bu kadar özledim ki sence. S.S. Kocaman.:)

Nayır Sufiiim, gitmeliyim. Makus talihim, kara bahtım, kem kaderim, beni buna mecbur etti. Naffet... Naffet. Zeki de naffetsin. Seviyorum uleyyyn...:)

Nazlım, nazlı ceylanım, bez süper işe yarıyor. Lakin klozetten sonra yüzümü temizleyince böyle sivilce gibi bi'şeyler çıktı. Zannımca, alışma evresi. Birkaç kullanımdan sonra sorun çözülecektir diye düşünüyorum kuzum. Öperim...:)
zuzuların annesi dedi ki…
Güzel olduğunuz kadar,
espirili,becerikli,içten ve samimisiniz efendim...
Size en incesinden gülüm
diyebülürmüyüm?:))
Primarima dedi ki…
Güzel olduğunuz kadar beni en çok güldürensinizde bilesiniz :)
Belgin dedi ki…
Incegülüm gene cok güldürdün beni. Bezin sende yaptigi sivilcelere karsida bir dahaki sefere bir care bulursun belki bi´milyoncuda, hani söyle krem gibi mesela ;-)
Sevgiler
Nayır nolamaz gidemezsin, bizi bırakabilemezsin.
zehra dedi ki…
cok eglencelı bır yazı tarzın var ne ara okudum o yarım sayfa yazıyı anlamadım
supersın:)
bu arada o ne alırsan bır mılyon olayına bende bayılıyorum
ev perisi;) dedi ki…
İncegül gişisi;)

Offf Allahım katuldum yine bak gidiyom öbür tarafa bak bak bak aaaaaaaaa.

Muhabbetleeeeeeeee;)

Bide bişey itiraf edicem ; ben bu bir milyonculardan çok hedaye aldım arkidişlere ve onları kandırdım yurtdışından diyeeeeeee;)
Ehe eheee:D

Yşasun kötülük!

Neden böle yaptım hemen söliym;
Bi milyoncudan olduğunu sölesem atıyolar bi kenara amma yurtdışından dersem alıyolar başköşeye sankim bişey hıh;)
Banum, ah ne kadar mes'ut ettiniz beni. Ne isterseniz, nasıl isterseniz, öyle deyiniz.:)

Ebrum, gülmek sana çok yakışıyor, bilesin.:)

Belginim, hemen bu akşam uğruyorum tekrar. Evet evet, mutlaka bi milyona bir krem bulabilirim. Gitmişken, bir sırt kaşıyıcısıyla, bir saç biti ayıklayıcısı alırım hem.:)

Yaseminim, dur nağlama, gitmiyorum, gazino patronu kötü şerafettinin etkisiyle öyle demek zorunda kaldım.:)

Zehram, canım sağol. Kız gülüm, az yavaş oku o zaman. Hemen bitirme bee... Yazık.:)

Muhabbet Perim, ay dur az, nereye gidiyon. Ben kaparoyu yatırdım, ev seni bekliyor yahu. Ya evet değil mi; yurt dışından gelince kuş konduruyor çünkü.:)
ev perisi;) dedi ki…
Eveeet alın beni burdan taşıyın fikir testimin yanunaaaaaaa;)

;)))
denizanasi dedi ki…
ya eskisi kadar yok onlardan artık. sanırım krizden dolayı onlara da zam geldi :)
Adsız dedi ki…
Ah Nince gül yazını okudum.resmen ağzından baldökülmüş ve kaymak okuyunca çoook beyendim ve her okuyuşum da ekmeyi bandırıp yer gibi yazdıkların bal kaymak tadında inan... yürayine sağlık ve kalelemine kuvvet Nince, Gülümmmm..
Nil ham veriyorsun.kuzum..
Güzelliğinizi yakinen görmeyiarzu ve temeni ediyorum..tabi sizde beni anlar ve budileyimi yerine getirir seniz beni mesud bahtiyar edersiniz efendim... selamet kalın Nince gül hanım...
Adsız dedi ki…
sizin evin halleri beni bayağı eğlendirdi...
tebrik ederim nincegüll hanım...

suzem

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM