[ fiкяiмiи iиcє güℓü ]
Gurur duydum, gurur. Modernliğimizle, batılı duruşumuzla, dünyaya örnek olan televizyon yayıncılığımızla gurur duydum Günlük!

Mevzu şudur: İngiltere’de yayınlanan Buzda Dans yarışma programının sunuculuğunu yapan hanım kızımızın göğüs dekoltesi yüzünden kanala şikayet yağmış. O kadar tepki çekmiş ki bu durum, sonunda kızceyiz kapatmak zorunda kalmış çatalı!

Yarışmacıların donlarına kadar her bi yerlerini gördükleri bir programda, zavallı sunucu kızın me.melerine kafayı takan İngiliz manyaklarına da ayrıca “bravo” demek lazım ama, konumuz bu değil.

Biz yıllardır kendini on beşlik genç kız zanneden –bizimkileri yıllar da eskitemiyor maalesef- son derece şişme dudaklı, son derece sarışın ve son derece dişlek sunucumuzun bütün detaylarını ezberlemişken, ezberleyemediklerimizi de ezberlemek üzereyken, patates kıvamındaki az solistlerimiz teknelerde tangalarla yakalanıp koca gözünü, gözümüze gözümüze sokarken, selülitli bacakları, plastik göğüsleri ve bilumum gereksiz organı görmekten böğk getirmiş iken, orayı burayı arayıp “yeter uleeyyyn, yeter beee, et yiyemez olduk bunların yüzünden” diye şikayet ettik mi?

Niyeee? Çünkü biz, çağdaş, entelektüel, moderen, yüzünü batıya dönmüş bir milletin evlatlarıyız.
Şeytan diyor gönder bizimkilerden bi tanesini İngiltere’ye, yaptır orada bir sabah programı. Görsün elin yobaz gavuru Anyayı-Konyayı!

Bir başka gurur vesilemiz, ne kadar batılı olduğumuzun bir başka göstergesi ise, yıllardır her türlü modernliğine (!) alışık olduğumuz, ya da öyle zannettiğimiz bir şovmeyn amcamızın programıydı. Durumu olduğu gibi sana da anlatayım da, sen de benim gibi, geldiğimiz umut verici durumu anla isterim Günlük.

Şovmen amca yıllardır döndürdüğü programın o dakikasına kadar tüm belden aşağı ve bayat esprilerini kullanmış ve artık tıkanmış olduğu noktadadır. Tam da dönderme sırasının hemen hemen kendi kızı yaşlarında olan genç kıza geldiği zamanda olur bu kabızlık.

Ne yapsın ki amca? Reyting denen canavara tahvil edilmiştir artık tüm sahte hayatlar. Daha aşağı, daha bayağı bir şeyler yapmalıdır ki, kendisi de almalıdır bu pastadan şöyle kallavi bir dilim.

Kendi kızı yaşlarındaki genç kıza,benim ve diğer izleklerin afallamış bakışları arasında, son derece modern (!) bir cümle kurdu amca. Üstelik de son derece modern bir şekilde, pişkince sırıtarak.

Heh dedim… Eyvahlar olsun! İşte şimdi cevabı yapıştıracak kızımız. Adam da biraz utanma var ise yerin dibine kadar sokacak bir cevap. O ana kadar ağzının laf da yapabildiğini bildiğimden kıza güvenemedim bu hususta. Korktum ne yalan söyleyeyim. Bu batılı tablonun bir örümcek kafalı kız yüzünden bozulmasından çok endişe ettim.

Neyse ki, kız sadece kikirdeyerek bu endişemin yersiz olduğunu, kendisinin de ne kadar çağdaş bir genç kız olduğunu ispatladı. Oysa bu amca böyle bir cümleyi benim karşımda kurmuş olsa, kendisine hayatı boyunca unutamayacağı bir ders verebilirdim. Bu da benim ayıbımdı işte.

Aman Allah’ımdı… O da neydi? Amcanın da, benim de hesaba katmadığımız bir şey vardı. Kızceyizin babası da seyirciler arasındaydı. Ve tam modernize olamamış, çağa ayak uyduramamış her Türk babasının yapacağı gibi, şimdi koltuğundan fırlayıp dalacaktı ağız-burun. Gerici, yobaz adam… Berbat edecekti çuval çuval inciri.

Ancak yine yanılmıştım işte. Heyhat, bu hayat beni hep şaşırtmaya devam edecekti. Gururumu ikiye katlayan o sözler döküldü şambabanın gevrek gevrek sırıtan ağzından:

“Bir tur daha döndür kızım.”

Döndür kızım döndür… Bir tur daha… Hatta gerekiyorsa bir tur daha. O çarkların arasına sıkışmış kepazeliği bakalım kaç turda temizleyebilirsin? Döndür kızım… ya kaç çarşı puanı eder, bir genç kızın onuru.

Haydi gudbay Günlük. Bu kadar batılılaşmaya, böyle veda.

26 Responses
  1. beyhan Says:

    aman be incegül. canlı yayında külot bile indirildi ekranlarımızda. ötesi var mı?


  2. belki klişeleşti ama eğer çıplaklık çağdaşlık ve medeniyetin emareleriyse bilimum hayvanlar dünya medeniiisi çağdaş varlıklar .bu konuda ağzımı bi açarsam tam açıcam sonum ya tımarhane ya hapishane olucak, artık kusunçluk iğrenti geldi ne tvye bakıyorum ne gazete falan okuyorum yani onların o iğrenç hayatlarıyla ilgileneceğime gider bahçedeki gübre poşetlerinde bulunan karıncalarla ilgilenirim daha iyi .
    Çok damar bi konuya değinmişsin aplam sinirlerim streslendi yine ama şu var ki sinirleniyorum karşı çıkıyorum birşeylere el atmak istiyorum ama yapabileceğim şeylerin sınırlı ve yetersiz olduğunu görünce kendime daha çok sinir oluyorum :/ efff fenalık geldi.


  3. bunlar yüzünden değilmi zaten etraftaki batılılaşma....edep haya denin şeyin kalmaması...adamın yapmadğı rezillik kalmadı ama hala vede hala ekranlarda görüyoruz gözümüze gözümüze sokuyorlar ama suç onlarda değilki izleyen biz çağdaş insanlarda...


  4. figen Says:

    vay ben kaçırmışım o modern hareketi ,zaten son dönem pek izlemiyorum mahrum kaldım:)gerçi biz modernlik konusunda avrupayı geçeli çok oldu onlar hala inatla almıyorlar bizi birliklerine!(ben girmek istemiyorum zaten)


  5. Elçince Says:

    Ay seyretttim ben onuuuu iğrenç oldummm....


  6. Lalegül Says:

    Merhaba İncegül,
    iki kutup arasına sıkışmış bir toplum bu..
    Açılmayı modernlik sayan...
    Ya da, kadını tamamen kapalı bir figür yapan..
    Daha ilginci,
    her iki zihniyetin de aklını ve değer yargılarını hep kadına tahvil etmesi..
    Malum erkek cinsi tahta misali..Hep suyun üstünde kalır..
    Ahret hayalleri bile, hurilerle anılır..
    Kadın müslümanlara orada, kimlerin eşlik edeceği hep gözden kaçırılır..
    Her şeyin ortasını bulmak lazım..
    Teşhircilik hastalıktır, çağdaşlıktan ayırmak lazım...
    Ama ne zaman olur bunlar, bekleyip görmek lazım..
    Hoşçakal..


  7. Ne yazik ki batililasmayi, modernlesmeyi ozumsemek yerine yanlis ucundan tutup, isimize geldigi gibi yorumluyoruz. Sonra da boyle yozlasmis bir kultur ortaya cikiyor.

    Bahsettigin kisiyi anladim ama o kanali seyredemiyorum burada. Cok da sey kacirmamisim demek. Resim de yazinla oyle uyumlu ki... ellerine saglik...


  8. Ellerine diline saglik ablacim,
    bahsettigin programi izlemedim ama hergun benzerlerini defalarca goruyoruz malesef.. Unlulerden ve gecmis guzellerden bir tanesi bi programda katildigi guzellik yarismasini anlatiyordu -babasi izin vermeyecegi icin- mayolu kisma katilmamak icin bilerek gec kalmis, o zamanlar mayo giyemiyordum ama simdi ohoo... diyerek övdü!! kendini, gecmisini, aile itibarini..
    Simdiki unluleri birak unsuzler bile pek bi genis bu konularda, ailerler de alismis duruma, para mi tatli geliyordur nedir??

    Sevgilerimle ablacim


  9. kurunane Says:

    ay inan bana çok merak ettim. kız tv izlemeyeli aylaaaaar oldu. bizim evde ya cizcilim cd'si izlenir yada baby tv.

    ''merak etme hiçbirşey kaçırmıyorsun'' diiceksin ama ben öyle düşünmüyorum. dünyadan haberim yok. işe gidince arkadaşlar diyoki ''pirinç yüklü gemileri gördünüzmü'' ''yooooo, o neki leyn'' diyorum. inan bana tv seyretmeme sebebim entellektüelliğimden değil, vakitsizliğimden. eğer bi gıdımcık kendime özel vaktim varsa oda internette oyun oynamayla geçiyor.


  10. Beyhanım yahu, sen de heç anlamıyon he. Moderenlikten o moderenlikten.:)

    Sananekibananesanım, çıplaklık elbet moderenliktir. Sen daha bunun bilincine varamadıysan daha ne diyim ben sağa.:) Ah be gülüm, senin benim gibi geri kafalılar yüzünden gidemedik bir adım ileriye.:) Bak bi de utanmadan sitires yapmışız hep birlikte.:)

    Cemilem, rezillik, kepazelik pirim yaptığı sürece, insanlar bunlara tepkisiz kaldığı sürece gözümüze de sokacaklar... tövbe tövbe.:)

    Figenim, bak bak çok şey kaçırmışsın gülüm. İnsan bu modernlikten yoksun nasıl yaşar ki?:) Almasınlar ne edelim, bilmiyorlar ki biz onlardan daha Avrupalıyız.:)

    Elçinim, hiii çok kınadım seni. Böyle çağdaş şeylere iyrenç mi diyorsun yani?:)

    Lalegülüm, erkeklere huriler, bize de muhtemelen kazıklı voyvoda.:) Canım aynen dediğin gibi. Lakin biz kadınların da bunda hiç mi suçu yok. Kadınlar açar, herifler bakar. Sen kendini nasıl sunarsan öyle kabul görmezmisin canına yandığımın toplumunda.:(

    Esracığım, batılılar bize bakıp bakıp dalga geçiyorlardır eminim.:) Zaten biliyorsundur Avrupa'da en kallavi küfürlerden biriymiş "anneni Türk tv.si göstersin" demek. Daha ne olsun yahu.:( Çok teşekkür ederim...

    Calimerom, ben artık ne tv.ye ne gazetelere bakamaz oldum. Cıbıldak hatun görmekten böğk geldi desem yeri. O ünlümsüyü biliyorum canım. Allah ıslah etsin ne diyelim? Genişlik konusunda elimize su dökülmüyor çok haklısın maalesef.:(

    Nanem, gulüm nanem, boşkoy... seyretmeyip birşey kaybetmiyorsun. Nasılsa insanlar bir şekilde anlatıyorlar işte. Artık haberler de magaazinden farksız biliyon mu? Aaa sen şimdi Pı.narcığın düğününü, kınasını neyin de kaçırmışsındır yahu. Dur bi ara ben anlatayım sana.:)


  11. şengül Says:

    incegül canım o kadar ayıplanacak şeyler varki televizyonda seyredecek program yok zaten eğer şikayet edildiyse rütük 'ün ayıbı malesef ucu bize de dokunuyor her şekilde kendimizi reyting adına rezil ediyoruz (( en komiğide döndür kızım dı )) çağdaşlık adına çok güzel br şeye değindiğin için sana çok teşekkür ederim incegül


  12. İncegülüm,
    Beni çok iyi anlıyabildiğine eminim.
    Belki yazılarımın arasına sıkıştırıyorum ama anlayan anlıyor ne istediğimi.Anlattıklarının hepsi rahatsızlık veren şeyler.
    O kadın programları, sabah programları, sabahların sultanı (hiç seyretmediğim halde gözümün içine sokarcasına gazeteler ve raklamları var) kanlı diziler ve raklamlar.
    Hepsi almış başını gidiyor.
    Çok güzel ifade etmişsin.
    rezilliğimizi, umursamazlığımızı ve modernliğimizi!
    Sevgilerimle..


  13. Ayşe Says:

    Sectigin resimler yazilarina oyle uygun oluyor ki, supersin valla:)
    Ve sectigin konular da cok manidar...

    Ben bunlarin hepsinin bilincli bir sekilde yapildigini dusunuyorum...Bilerek boyle yozlastirilmaya calisiliyor ve bilerek modernlesmemiz(!) isteniliyor gibi geliyor bana...poffff...


  14. umar Says:

    İşte merak edip bir bakayım diyorsun bakmışsın ki rayting olmuş :)

    İngilizlerin yaptığını bizde yapabiliriz böyle bir şikayet mercimiz var biliyorsunuz.Reklam denetleme kurulu ve rtük.Reklamları,tv programları şikayet edip incelemeye alınmasını sağlıyorsunuz.Bir kişinin araması bile yetiyor.

    Beğenmediğiniz programları şikayet edin arkadaşlar çekinmeyin aramaktan.Kimse aramadığı için böyle duruma geldiğini de unutmayın.

    ''Medeniyet dediğin tek dişi kalmış canavar''m.a.ersoy


  15. Ferhanca Says:

    incegulum, insanlar layik oldugu gibi yasarmis. bir cok seye niye sairiyoruz bilmem. Izleniyor ki tv ciler koyuyor. yada topluma empoze edilip kaklaniyor boyle programlar..
    her neyse aglam sizlama kavga burdad cok seviliyorki buradki programlarda bile var ..dun ayrica iki uzman i tutusurdu spiker ayni bizim reha muhtar gibi ..
    Toplumlarin beklentileri nasil hic belli olmuyor,,daha dogrusu tv ciler ayarliyor ..en iyisi sen benim sayfadan soguk bi dondurma ye yuregin sogusun ,,sevgiler


  16. anemon Says:

    ahh ablam ahhh
    sorarsan biz gelenek görenek örf adetlerimize bağlıyız tırt olmuşşş
    bizm zamanında gavur icadı değiğmiz onlar cok acık ibze uymaz dedğimiz
    kınadığımız toplumlar bzikerden daha fazla bazı değerlere bağlı kaldılar
    biz ler neyi nazaman nerede kulanacağımızı hala öğrenemedik
    su düşük bel bile baska ülkelerde kaldırıldı ama
    bizler hala kadın erkek catalı görmekten bıkmadık
    tvde sacmasapan programlardan seyretmektende
    bakarsa hepmiz kızıyorux elştriyoruz ama rtk denelne yere kaçımız sikayette bulundu acaba bu konu varya uzara gider bir yorum bile br post tu gecebilir
    ahh ablam ahhh sonumz kötüüü

    sonra kendi bilmez ler seyrediyor bunları cok matah bir sey miş gibi
    annem yasında kadınlar 2o t-yasındakilerle evleniyor yasıyor bir kadına üç erkek düşüyor
    bunu dısarda bzilere uygulamaya kalkan bir cok densiz oluyor nasıl sa bunlar da böyledir diyeee
    kadın programları ya bize destek ya
    tam tersi köstek ler


  17. Cahilliğimi hoşgör İncegülüm, kaçırmışım , seyretmemişim ben o çağdaş programı...

    NOT : Akşam bütün gece rüyamda seni ve Mini yi gördüm. Sözde bizim çocuklar aynı sınıftalarmış. Bide aynı zamanda sünet olmuşlar. Sınıflarına sünet yatağı kurmuşuz. Biz seninle ilk defa orada karşılaşmışız,yani rüyamdada böyle bloglarda yazışıyormuşuzda ilk orada yüzyüze gelmişiz. Sen bizim oğlanın yatağınıda biz gelmeden süslemişsin. Bende diyorumki zaten ben anladım senin İncegül olduğunu, yine İnce düşünüp bizim yatağımızıda süslemişsin,sağolasın diyorum. Valla sonrada daha çok gördüm , hatta yine bloglarda birkaç kişiyi daha gördüm :)
    Sanırım fena taktım sünete , hayırlısı ile bir atlatsak. Benim rüyalarım bazen tutar , belki denk gelir sünetimize gelirsiniz, ilk orada karşılaşırız seninle rüyamdaki gibi :)


  18. Şengülüm, aslında bizde de kabahat çok. Sen aldıkça medya pompalamaya devam ediyor işte böyle. Biz kimleri baş tacı yaptığımıza hiç dikkat etmez olduk nedense.

    Sevgili Umar, evet haklısın sonuna kadar. Ben bu yarışma için kaç defa telefon açtığımı bile unuttum. Hele o sarışının tamamen hayatımızdan çıkması için. Ama bazı şeyler bizim bildiğimiz şekilde işlemiyor maalesef. Bir iki belgesel yayınlıyorlar ceza! olarak. Oldu da bitti işte. Sonrasında bir izlek daha vazgeçmiş, yılmış oluyor böylece.:(

    Ferhanım, en basiti şu ağlak kadın programlarından şikayet edip duruyoruz. Bu gün hangi eve gitsen, bir tanesi mutlaka açıktır bunlardan. Ağlayan, sızlayan hatunlarla birlikte gözyaşı döken seyirci hatunlar. Daha ne diyeyim? Herkes hak ettiği gibi yaşıyor ne doğru bir söz.

    Civcikim, artık Batı bizden örnek alsın bazı şeyleri. Koskoca Holivud starı bile geldi, siz çok moderen ve şık giyiniyonuz dedi. Daha ne olsun canım benim. Çatal görmekten kus getirenler arasındayım. Yeter artık yeteeeer.

    Börtlekim, ay bak çok şey kaçırmışsın. Neyse dertlenme nasılsa daha yıllarca verirler. Biri olmazsa birini seyredersin.:) Canım benim, hayırlar olsun. İnşallah sünnetiniz de tam istediğin gibi olur biter canım. Neden olmasın. Herşey kader kısmet. Çok öperim güzelim.


  19. Sevgili Yaşamın Kıyısında, dediğiniz gibi, seyretmesen de, tam seyrettiğin programın arasına bam diye sokuyorlar tanıtımını. Sen çocuklarına kan, şiddet göstermek istemiyorsun ama çizgi filmin arasına sokulan kesik kelle görüntülerinden nasıl koruyacağını da bilmiyorsun. Sizin de bizim gibi temiz bir yayın istediğinizin çok farkındayım. Ve umarım bir gün olur. Sevgiyle...

    Ayşem, ne kadar seviyorum bu ismi bu arada.:) Önce çok teşekkür ederim gülüm güzel sözlerine. Ben gördüğümü yazıyorum ve bu gördüklerimden benim gibi çok rahatsız olan insanlar olduğunu da biliyorum. Bilerek yapıldığını düşünmenin yanında, bir de nabza göre şerbet de veriliyor zannederim. Sabah programı seyircilerine baksana bir, yok mu sanıyorsun bunlardan binlercesi ekran karşısında.:(


  20. Ferhanca Says:

    incegulum, simdi gaykedi blogdan geliyorum yozlasmis populer kultur hakkinda cok guzel kisa bir yazi var okumani tavsiye edrim.Tam senin konunun ustune cok guzel olur.
    akil tuutulmasi okursun
    sevgiler.


  21. şengül Says:

    BU HAFTA DOSTLUK HAFTASI
    Seni çok seviyorum arkadaşım DOSTUM :)))Kuşlar gibi
    > > uçmayı, balıklar gibi yüzmeyi öğrendik ama basit bir
    > > sanatı unuttuk. İNSAN gibi YAŞAMAYI biliyor musun BU
    > > HAFTA DÜNYA DOSTLAR HAFTASI bu mesajı sevdiğin
    > > doslarına gönder eğer BEN de SEN in Yakın
    > > arkadaşınsam dostunsam banada yolla Bunu
    > > arkadaşlarına gönder bakalım kaç Cvp gelecek eğer 7
    > > den fazlaysa çookkk sevilen birisisin demektir.
    > > Dostluk Sabah öperek uyandırmaktır...Aynı dala
    > > tutunmaktır kimi zaman aynı bisikleti sürmektir.
    > > Ayağınız yetişmese bile...Dans etmektir kolkala...
    > > küçük hediyeler almaktır... ve Kimi zaman aynı kalbi
    > > paylaşmaktır.. Öpmektir onu doyasıya Ve bunu
    > > söyleyebilmektir'Dostlugun en büyük Armağan Bana'
    iyiki varsııınnn.sevgilerimle


  22. sessiz balik Says:

    incegül ;

    batı ve doğu arasına sıkışıp kalmak yerine mesela kuzeyleşsek

    bilyorsun insan vücudunda kuzeyde "beyin" var
    aklımızı kullansak , iş bitecek


  23. tv izlemeyi o kadar çok oluyor kii bizde tv açılmıyor genelde arada yumurcak tv oda küçük hnım ç.film izlemek istediğinde iki haber izleyelim diyoruz haberler bile magazin dolu olmuş

    sende o kadar güzel anlatmıssın ki izlemiş kadar oldum.. açılmayı modernlik sayan bi millet olmuşuz maalesef

    ingilizlerin yaptıkları gibi de şikayet edemeyen bi milletiz susup oturmayı tercih ediyoruz nedensee

    bu konu çok uzar be incegülüm

    sevgiyle kal..


  24. Fuzu be süper irdelemişsi olayı!
    İzlemediğim bir proğramı bile izletmiş kadar oldun ya pes!

    Bana da 3 eblek batılı!yarı çıplak kızın yarıştığı bi proğın maili geldi.
    Atasözlerini bilemiyorlar bu embesillerde.
    Aslında biliyorlar da şişirttikleri dudaklarından ve gögüslerinden enerjiyi bi beyinlerine aktarsalar söyleyecekler ve saçmalamayacaklar ama işte olmuyor!

    Çıkp ateşli dans ettiler seksi seksi,beyne kan hücum etmiyo biliyonmu


  25. Geveze Kalem Says:

    İncegül bahsettiğin programları izlemedim ama zaten hiçbir önemi yok. Çünkü günün her saatinde aşağılanan Türk milletimin nadide örneklerine rastlamak mümkün tv'lerde.
    Bu arada çok keyifle okunan bir yazı olmuş; hem güldürüyor, hem düşündürüyor, hem sinirlendiriyor...

    Ama sevgili sessiz balıkçığımın müthiş sözlerine değinmeden de edemeyeceğim; hay aklını öpeyim balıkçım.:))


  26. Ferhanım, baktım şimdi. Denk gelmiş sahiden de canım.

    Şengülüm, çok teşekkür ederim canım benim. Cevabını yolladım sana gülüm.

    Sevgili Sessiz Balık, hakikaten sessiz durup bombayı patlatmışsın. Kuzeye yönelmek en güzeli. Fikrinle yaşa.

    Yasemincik, hakikaten ben artık haber seyredemez oldum. Açılıp saçılmanın yanında başka kepazeliklerle gözümüze sokuyorlar be canım. Allah hayır etsin sonumuzu. Sevgiyle...

    Biyom, kedim, inan kaçırmışım ben o yarışma programını. Büyük kayıp.:) Biraz kafası çalışsa bu insancıkların, ben diğer rezillikleri de kapanır diye düşünüyorum ama. Neylersin işte. Her yer birden olmuyor demek.

    Semacığım, kendini aşağılatan canım Türk milletinin de aklını ben öpeyim bari.:) Çok teşekkür ederim gerçekten. Düşünmeye ihtiyacımız var galiba milletcek. Balık hakkındaki görüşüne yüzde yüz katılmaktayım söyleyeyim.