AHAN DA DON


Tablo şu: Bir kanepe, üzerine konuşlanmış çatlak bir anne ve işten yeni gelmiş, eşofmanlarını henüz giymiş bir baba yan yana oturmaktalar. Baba ne olduğunu anlayamadan kucağına bir miktar A4 boyutunda kağıt doldurulmuştur bile. Çatlak anne, babaya iyice yanaşır. Bu esnada halının üzeri, yer yer Legolarla süslenmiştir. Tombik bir yavrucak, bu Legoların arasından süzülerek, sek sek sekerek garip bir dans yapmaktadır.

Zavallı baba, nasılsa bu manyak şahsiyetler bana bir açıklama yapacaktır. Şimdilik sessizliğimi muhafaza edeyim modundadır. Kendisine beklenen açıklama yapılmaya başlanır:

Şimdi bak koca, biz seninlen hakem heyetiyiz. Bu ortada dolanan küçük çatlak da buz patencisi tamam mı? Şimdi gelip gösterisini yapacak. Biz de kendisini yorumlarımızla, puanlarımızla onore edicez. Anlaştık değil mi?

Koca kişisi, tam bir teslimiyet içerisinde sadece kafasını sallar. Ne etsin? Kaçsa, nereye kadar? İçeride odasında gayet ciddi bir şekilde bilgisayar başında araştırma!! yapan oğlusunun yanına kadar ancak…

Bizim tombul patenci gösterisini sunmaya başlamıştır bu arada. Anne, yani Elena yorumlara başlar.

Sporcumuz gayet güzel kaymaktaaa… biraz popişi lömbürdese de son derece estetik bir görüntü çizmektee. Ayrıca önden hafif çıkan göbüş kendisine ayrı bir hava katmaktaaa.. sanırım artistik puanlar oldukça yüksek geleceeek.. Eveeet bu dönüş de son derece başarılıııı.. sen ne dersin Kristofır?

Bu arada Kristofır hiç üzerine alınmamaktadır bu soruyu. O, olayın ciddiyetini henüz kavrayamamış olduğundan, arada gözünü televizyona kaydırıp, haberlere bakma gafletinde bulunmakta ve gözlerimi kaparım, vazifemi yaparım mantığı gütmektedir. Heyhat, buna izin verilmeyecektir.

Şşşşt sana söylüyorum Kristofır…
Heee!!!! Kristofır ben miyim????? Evet evet çok başarılı…

Sonra yavru “ahan da don” hareketi yapmaya başlar. Evin içinde dolanır dolanır, gelir bizim burnumuzun dibinde bu hareketi yapar. Çünkü hareketin hakem heyeti önünde yapılanı makbuldür. Bir de ismiyle seslendirir. Yaklaşık on kere, evin içini turlayıp hakemlerin önünde bacağını havaya kaldırıp “ahan da don” der. Arada bir sendelese de düşmeden serisini tamamlar bizimki. Hakem heyeti yorumlarını yapar tabi..

Hımmmm.. evet “ahan da don” hareketi de oldukça başarıyla gerçekleştiriliyor, bu tombik oğlan da iş var bence. Gelecek vaat ediyor. Uyuma Sayın Kristofıır.. sen de bişeyler söylesene.
Güzel güzel. Bunu da sen mi öğrettin çocuğa? Töbe töbee… valla bravo yani, çocuğu zıvanadan çıkarıcan sonunda İncegül.
Hangi zıvana bu.. biz öyle bi yere hiç girmedik ki Saayın Kristofır. Nasıl çıkalım? Hem eğleniyoz işte be.. kibarlık da bi yere kadar. Hem o kızlar yaparkene ayıp olmuyor, gözlerini gere gere bakıyon da bu minicik yavru, üstelik de üzerinde eşofmanı var iken yapınca mı terbiyesizlik oluyor. Hem benim adım Elena. Hakem heyeti başkanıyım. Benimle doğru konuş Kristofır!

Heyt anam be! Sen kiminen buz dansı yaptığının farkına varamadın mı bunca senedir. Benimle başa çıkılabilir mi?

Çaresiz boyun eğiyor Kristofır. “Düzeliiirr,” diye geçiriyor içinden muhtemelen. “Umut fakirin ekmee, ye Memet ye.”

Yorumlar

Lalegül dedi ki…
Günaydın İncegül,
PAZARTESİ SENDROMUYLA BAŞA ÇIKMAYA ÇALIŞIRKEN İYİ GELDİN..BU KESİN..
ÇO GÜZEL NE DEYİM...
Lalegül dedi ki…
Bu arada arkadaşım,
ilk yorumu yazmaktan mutluluk duyuyor,
iyiki varsın diyorum..
Umut hepimizin ekmeği bu arada sadece Memet'in değil..
KUGUU dedi ki…
Yerim ben patenci minishi. benden artistik ve teknik TAM 6.0 puanlar ona:))

Gunaydin ve iyi haftalar INCEGULum
Boncukçu dedi ki…
Günaydın Sevgili İncegül,
Ayılıp uyanma sürecindeyken, nasıl keyif verdi yazın anlatamam. O göbişten bi ısırık alsak mı :))
tombik göbüşlü miniğe bir alkışda bizden :):):) izlemeyen krostofuruda kınıyoruz burdan :)
Unknown dedi ki…
Pzartesi pazartesi iyi geldi be incegülüm,benim de bir buz patancim var biliyorsun,ama ben heeeççç yorum kızmına girmeden hemen pateni sonlandırıyorum nerde bende öyle sabır,(hepimiz birer memetiz)
sufi dedi ki…
Sayın hakem heyeti başkanı Elena hanım Buz patenciniz "tombul önden göbüş arkadan tombul popoşlunuzu"kutluyoruz perperformansından ötürü.Ancaaak hakem kurulundaki o üstün kişi var ya adı neydi kristofir mi ne ona da sarı kart bizden.Olur mu kardeşim artistik buz patinaj gösterilerinde 4 gözünü de açıyordu ya!Haberlere falan göz kaydırmak ta ne oluyor öyle?
Neşeyle sevgiyle kalın emi?..
Adsız dedi ki…
:)))))) bence yılın hatta asrın patencisi seçilmeli senin yavrun ,sonuçta kaygan kaygan buz tepesinde ben bilenem kayarım ama o haraketleri halı tepesinde mi artık fayans mıdır nasıl bir zemindir bilmiyorum ama öyle her yiğidin harcı değil hele hele ''ahan da don'' hareketini çekmek kimin haddine düşmüş :D
tebrikler incegül aplamızın minishi :) kocaman öptük seni :*
şengül dedi ki…
İncegül harikasın ya (((ahan da don ))) hasta hasta çok güdüm ellerine kalemine sağlık canım öptüm seni çok güzeldi
şengül dedi ki…
İncegül harikasın ya (((ahan da don ))) hasta hasta çok güdüm ellerine kalemine sağlık canım öptüm seni çok güzeldi
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
İncegülüm, ya pardon Elena :)) Hoş bir eleştiri olmuş. Oğluşunda gelecek var. Kristofır pek ilgili bir jüri olmasa gerek :))) Güldürdün beni yine:)
Öptüm canım
Mutluveumutlu dedi ki…
Sen anlatırken bile bayıldık bu "ahan da don" hareketine, birde görsek ne yapacaktık bilmem.
Benden kocaman bir alkış geliyor yakışıklı patenci için :)
muko dedi ki…
Memetlerin başını çekmeteyken şu sıra güldürdün beni yine Allahda seni güldürsün emi canım:))
o göbişiniden öperimmm tatlı dansçımızın:)
krıstofırmıydı neyse işte adı onu cürilikten mi jürilikten mi yoksa hakemlikten mi her ne meretse alın rici edicimmm,haberlere bakarken hak yer sonra alimallah:D
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
sabah ilk geldiğimde hiç yorum yoktu,pek bir sevinerek döşedim yorumumu,ehhe he sonra baktım yorum gönder yazan turuncu yer yok...:)
gitti bizim yorum,kısaca diyecektim ki sen oğluşunu buz pateni salonlarına götür birde orada göstersin size muhteşemliğini....
Lalegülüm, çok teşekkür ederim canım. Umut hepimizin ekmeği ise yiyelim o zaman bolca değil mi? Sen de iyi ki varsın.:)

Kuğum, o puanların karşısında, göbeenin elverdiğince revereans yapıp selamlar Miniş de seni. Ye ablası ye... Bayıla bayıla yedirir kendini.:)

Boncukçu teyzesi, ne demek... Isırıklar istediğin kadar. Hatta kendisi gösterir yerini. Şurdan burdan ısır diye. Çok sevindim gülümsemene katkım olduysa.:)

Cemilem, teşekkür edip, saygıyla eğiliriz biz de efenim. İstersen kızlara da bir iki figür göstersin abileri. Kristofuru kınayalım evet.:)

Elçinim, yavruya destek olmak lazım. Yarın öbür gün bunlar ünlü birer patenci olursa, tanımazlar gülüm bizi. Ahhh memedim benim. Haydi yiyelim o zaman.:)

Sevgili Sufi, sana da güzel bir tombik reveransla selam veriyoruz. Çok mersi diyoruz. Evet evet... kızlara gelince dört göz, bizim tombiğe yarım göz. Hiç olur mu dimi ama? Hepimiz neşeyle ve sevgiyle kalalım, teşekkürler kocaman.:)

Sananekibananesanım, aynen öyle ablası. Bu ayrı bir başarıdır. Öyle buzda herkes yapar onu. Mühim olan halıda kaymak. Biz onu başardık. Çok teşekkür ediyoruz ve biz de öpüyoruz.:)

Şengülüm, geçmişler olsun canım. Umarım önemli birşey değildir. Ne güzel güldürebildiysek seni canım benim.:)

Muhabbetim, evet Kristofır artık şaşırmış bir jüri üyesi. Ne etsin adamceyiz de? Bu kadar deliyle uğraşmak kolay mı? Canımsın sağol.:)

Mutlum, valla ben bile zor korudum ciddiyetimi. Eminim sen de olsan o bacağını kaldırıp ahan da donnn diye bağıran yumurcağa pek gülerdin.:)

Mukom, sen de mi memetlerdensin bu ara. Canım benim açtı benimki göbüşünü, istediğin kadar öp. He bir de gıdıklarsan pek memnun oluruz biz. Kristofırı jürilikten azad edecem de, yerine koyacak kimse yok evde. Liselim hiiiç bulaşmaz.:)

Perilim, bana da oluyor o ve çoook sinir oluyorum.:( Canım, valla sakarlıkta anasına çektiyse, o buzun üzerinde kafa göz yarar da maazallah Kristofır bizi o zaman sopayla kovalar.:)
Adsız dedi ki…
14 Nisan 2008
>
> ONEMLİ NOT:
> Bebegin tam adi 'Ege Mahir Yildiz' bu isimde internette web
> sitesi varmis. mumkun oldugunca yaygin duyurabilirsek belki
> kurtarabiliriz. Sevgiler d.
>
> Merak etmeyin, bu bir para yardımı talebi v eya hergün gelen
> sıradan zincir maillerden biri değil..
> Asla para istemiyorlar, bizden tek bekledikleri bu haberi
> mümkün olduğunca çok insana duyurmamız ve bu nakli
> Ege bebek için mümkün kılmamız.
> Bir de dualarınızı esirgemeyin diyorlar..
>
> Lütfen alttaki mektubu okuyun ve mümkün olduğu kadar
> etraftakilerinize iletin, ki yitirilen bir can bir bebeğe can versin
> olsun !
>
> Ümit beyin iletişim bilgilerini aşağıda bulabilirsiniz.
> O Hayata sımsıkı tutundu ama...
>
>
> [IMAGE]
>
> AdıEGE, bizim 2 aylık bebeğimiz....
> 51 günden beri İ.Ü. Tıp Fakültesi Yenidoğan yoğun bakımında
> yatmaktadır.Şu anda damardan beslenerek hayata tutunuyor. Çeşitli
> hastalıkların birbirini tetiklemesi
> sonucu incebarsağın tamamı ve kalınbarsağın yarısı alındı.Doktorların
> yaşamasına mucize dedikleri EGE'mize bir umut ışığı doğdu.
>
> İzmir Tepecik Eğitim Araştırma Hastanesi'nde incebarsak nakli
> yapılacak,tabi ki uygun donör(gönüllü)bulunabilirse. Donörün0-2 yaş
> arası 0RH+ kan grubuna dahil biri olması gerekiyor.Ne yazık ki
> ölmek üzere veya yeni kaybedilmiş bir donör olmak zorunda.
>
> Ailelerin ikna edilmesi gerekiyor bir şekilde. Bir hayat kaybedilirken
> bir hayatı kazanmak an meselesi...Eğer bulunursa ve nakil başarıyla
> geçerse Türkiye'de bir ilk yaşanacak, belki de Dünya'da..
> Zaman Ege'nin aleyhine işliyor . Lütfen yardım edin...
>
> Bir cana can katma zamanıdır...
> Herkes e haber verelim. Herkes e mail yollayalım.
> Tvlere,gazetelere ajanslara,hastanelere, belki milyonlara...
> Bu mucizeye herkes ortak olsun...
> Küçücük bir hayat yardımınızı bekliyor..
>
> Babası : Öğretmen Ümit Fikret YILDIZ
> umitfikretyildizz@hotmail.com 0505 662 68 72
>
Çok çok üzücü bir durum. İnşallah bebek için uygun donör bulunur diyeceğim, bu kez de bir başka bebeğin ölümü söz konusu. Ne diyeyim şaşırdım. Bir anne olarak yüreğim yandı. Allah ömür versin bebeğinize, şifalar versin. O en güzelini bilir. Rabbim yar ve yardımcısı olsun anne ve babasının.
Adsız dedi ki…
Bende büyük bi zevkle okudum...
ya incegül kuzum sizin başka işiniz yokmu!!!
buzda dans profos yonellik işdir o miniye bence eziyettir bu...
Hem düşer müşer allah muhafaza biyerini kırar bence gelsen buişten vaz geç... hem kırıstofırada yazık çok acıyorum onaya sessiz sakin ben böyle birini görmedim aynı zamanda duyarsız gördüm,ben onu yani sen boşuna kendini paralıyosun!!!amayinede sen bilir sin sendeki duygular bendede var seni anlıyorum sana ve minine kolay gelsin...
anemon dedi ki…
aaa incegül ablam yani
sayın juriye iyüesi
helena
bay kıristofur reyting yaptıracak kadar kavgacı değil herhalde ,
ben acıkcası kavga istiyordum juri üylerinden beöyle saygı cercevesinde olmaış maulumunuz biz millet olarak genelde sac saca bas basa kavga eden
bir birlerine anlamdı laf sokucu sarkılar söyleyen jurilere alısmısız
bir daha ki gösterinizde
bol reytingli bir program diliyorum

dedğin gibi kristofuruda daha duyarlı olmaya cağırıyorum
bir bayan ahanda don gösterisi yapsa
haber maber hak getire gözlerini ayırmaz yorumlarını ksik etmezlerdi

önden göbiş arkadan popiş ninik yavrununda ne kadar basarılı olduğunu
burdan bile tahmin edebiliyruz
öpüyorum onu
bu çocuklar buz üzerinde değilde halnın üzerinde bile artistik gösteriler yapıyorlar ya
helal diyorum
Sevgili Nadya, Minişim eğer enerjisini böyle boşaltmaz ise, düz duvarlara tırmanıyor ki böylesi daha tehlikeli. Evet bizim Kristofır dünyanın en sessiz insanlarından biri. Dağına göre kar işte. Bu kadar hipermanyağa, bir tane böylesi lazımdı. Teşekkürler.:)

Anemonum, civcikim, evet ben de bir süre kendisine sataşmak suretiyle kavga çıkarma ve reytingleri artırma çalışması yaptım. Lakin yemedi. Adam, bu delilerle mi uğraşacam, he he derim geçer gider düşüncesinde.:) He kuzum şimdi bu önden göbüş, arkadan popiş dansçımız beni kaldırıp lift mi ne yapacakmış. Kendini aşmaya karar verdi yani.:)
Adsız dedi ki…
Merhaba İncegül,
yazı harika..Kristopher kim bilmiyorum, ama hiç bir şeyin dışardan göründüğü gibi olmadığını bilyorum.."durgun sular derin akar malum"
ANDY dedi ki…
OOO...sen evi tam bir şenlik yerine çevirmisin yahu :) Benden de anlatıma tam 10 puan :)
Lalegül dedi ki…
Merhaba arkadaşım,
bugün canın mı sıkılıyor bana mı öyle geliyor..
Calimero Mutfakta dedi ki…
annesi gibi mini kisidinde de sanatci bir ruh ve kabiliyet var.. masallah.sevgilerimle ablacim.
uykucu dedi ki…
vay demek siporcu bir damat adayım var ha ne güzel:))yisene sen onu benim yerimede.iyi puan verin benim damata ha !!!
Ferhanca dedi ki…
incegulum, harikasin cok iyi hakemlik yapmissin ay pardon Elena diycektik sana:)))
Bak oglusunuda kendin gibi yapmissin ..Zaten cocuklar analarina benzemezmi kimim yetistirmesi.sen artik emekli oldun patencilikten yerini ogluna biraktin bravo arkadsim:))
Memetlerde duzelir diye beklemesinler bizler boyle gelmisiz boyle gideriz

sevgiler
Not Sunny bir ugra tijenin postuna bir bak.
Sevgili isimsiz arkadaşım, (uyduruk da olsa bir isim koyarsanız, hitap da kolaylık olur... Rica etsem olur mu?) beğenmene çok sevindim. Ayrıca bu Kristofır hakkındaki tespitin sonuna kadar doğru. Hemi de ne derin.:)

Andycim, biraz öyle yaptım galiba. Tımarhane diyor benimki bazen ama. Sen kibar adamsın, demezsin öyle.:) Benden de sana on tam puan diyor ve teşekkür ediyorum.:)

Lalegülcüğüm, ah güzelim, bu gün nasıl kötü bir iş günüydü anlatamam. Tamamen stres yüklendim. Nasıl anladın pekiyi. Hissettin mi arkadaşının sıkıntısını. Süpersin, sağol.:)

Calimerom, san'at camiası yeni bir yetenek kazanıyor. Bizim ardımızdan gelecekler sanırım.:) Canım benim sağol.:)

Figenim, senin damat hemi siporcu, hemi dans edecek şimdi 23 Nisan'da. Kızları dönderiyorlarmış, öyle diyor.:) Tamam canım, senin için de bolca puan veririz kendisine.:)

Ferhanım, evet işte... Armut bu, dibine düşecek. E her kıpır kıpır hatuna bir tane sakin adam lazım. Arada frenlenmek de istiyor bünye.:) Ah gülüm, şimdi Sunny'nin konusuna gelince: Senin gibi hoş bir hatun dururken mesela, kim bakar o botoxlu hilkat garibelerine diyorum ve bunu gerçekten, içimden gelerek söylüyorum. Sevgiler kocaman kocaman.:)
Sevgili İncegülüm,
Senin yazılarını okumak gerçekten beni çok rahatlatıyor. Tatlı Tatlı yazıyorsun ve okurken tatlı geliyor.
Sevgilerle,
Oğluşunuda, puz patencimizi öperim.
Ferhanca dedi ki…
Ah be gulum tam kalbimden vurdun.
dikensiz olsun gullerin , diken olursada hic ellrine batmasin, canim benim..
denizanasi dedi ki…
:))) bak biz de bunun breakdance versiyonu var..
Sevgili Yaşamın Kıyısında, bunları duymak ne güzel. Çok sevindim çok. Teşekkür ederim. Buz patencimiz de ellerinizden öper sevgili ablam. Sevgiler kucak kucak.:)

Ferhanım, o dikensiz gülleri bahçemizde yetiştirip kokuları arasında sıcak dost sohbetleri edelim olur mu? Sevgiler canımın içi.:)

Denizcikin anası, yerim ben o breek dansçısını. Ay o nerden biliyormuş bakiim bizim gençliğimizin danslarını. Canım ya.:)
hayalperisi dedi ki…
ben o buz pateni yapan göbisli yakisikliyi isirmak istiyorum mümkünmü acep
Hayallerimin perisi, ayarladın mı sen işlerini canım. Isır ablası ısır. Bayıla bayıla ısırtır kendini. Lakin biz de minik kuzuyu şöyle incitmeden mıncıklarız o arada dimi?:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM