KİM ÖĞRETTİ ALFABEYİ??? AAAA... BEEEEE... CEEEE...


Gün geçmiyor ki bloglar aleminde bir ebelemece, sobelemece olayı gerçekleşmesin sayın okuyucu. Sevgili Muhabbet Çiçeğim sobelemişti beni bir zamanlar. Geç oldu ama çok yoğunum. Kendisinin anlayışına sığınıyor ve yanıtlıyorum harf sobesini. Zevkle. İki arada bir derede oldu. Zaten harflerin ilk çağrıştırdıkları idi konumuz. İyi oldu. Üzerinde fazlaca düşünmeden, öylece aklıma geliverenleri yazdım işte. Aha da buyurunuz okuyunuz efenim.


A- ANNE.. tatlı sert, yumuşak, sınırsız sevgi, şefkat, gülümseyen mavi gözler.
B- BABA.. sağlam, güçlü, direk, bir çift kırılmaz kanat, istediğin kadar yiyecek.
C- CENNET.. sevdiklerimin yanımda olduğu her yer.
Ç- ÇARŞI… her şeye karşı.
D- DEDE… bembeyaz saçlar, bembeyaz sakallar, sinirli ve aksi görüntünün altında her an ağlamaya hazır masmavi gözler. Bir de cepten çıkan şekerlemeler tabii.
E- ERKEK.. ??????
F- FARE… ıyyyyykkkk
G- GIRGIR… gelin-kaynana kavgalarını bitireceği iddia edilen süpürge çeşidi.
Ğ- ÖĞĞĞK.. iyyyrençççç
H- HOR HOR.. ilk aklıma gelenin bu olması şaşırtıcı, duydum ama hiç gitmedim.
I- IŞIK.. hani şu ılık süt içen. Heyt gidi… Koca kız olmuştur şimdi.
İ- İNEK… çok faydalı bir hayvan.
J- JALE APLA… eski bir komşumuz. İsminden çok şikayetçiydi nedense.
K- KARPUZ… kabuğu denize düşse ya artık.
L- LAL… hala severek dinlediğim ve en sevdiklerim arasındaki şarkı.
M- MAL… hem kafiye oldu, hem de çok var ortalıkta ya.. o bakımdan.
N- NAŞ NAŞ… ehi ehi…
O- OLUK… su sesi, çiçek kokusu, köyüm.
Ö- ÖCÜÜÜ… korkarım ben yahu.
P- PİSİKLET… habire üzerinden düştüğüm.
R- RASTGELE… ne hoş bir dilektir
S- SABIR… her kilidin, her kapının anahtarı
Ş-ŞÜKÜR.. kuzularım.
T- TAHİR.. eski ve özlenen dost
U- UMUT… ekmeğim.
Ü- ÜLKEM… aşkım
V- VATAN… hasretim
Y- YAŞAM… fani… sonrası baki…
Z- ZAMAN… özgür bir kuş, dinlemez kimseyi.

Du bakalım. Galiba Mukocuğum ve Firdevsciğim sobelenmemişlerdi. Haydi kızlarssss…

Yorumlar

Adsız dedi ki…
İlk yorum olsun diye yazdım..İtiraf ediyorum okumadi..Güzeldir ama bu kesin..
Lalegül
Bendeniz.. dedi ki…
sunumunu yerim senim hehehe:))
reha muhtarım benim,çok güzel yazmışsın aklına gelenler bile işte ne şeker olduğunun göstergesi,
karpuz istedi canım iyiki hamile değilim:))
cinar dedi ki…
Pisiklet sayılır mı yaaa? :))

Diğer bloklarda okuduğumda a ve b den benim de ilk aklıma gelenler annecim ve babacım olmuştu. İyi ki varlar..

Sevgiler.
Lalegülcük, dimek birinç olmak istedin. Ne edelim sağol kuş..:)

Bendenizim, canım benim. Asıl şeker ötesi şeker olan sensin. Çilekli, limonlu, karamelli şekerim benim.:)

Çınarım, valla ben dedim oldu. Pisiklet... aha da yine dedim.:) Allah anne, babacıklarımızı başımızdan eksik etmisin. Sevgi kocamanından..:)
Unknown dedi ki…
DEDE demişya anlatmış ya mavi gözler demişsin ya:(
Adsız dedi ki…
hayret bişey benim dedem de aynı öyleydi yaw :/ bütün dedeler aynı mı ki ,çok özlemişim ayrıca :(

bu erkekler bi çocukluklarında bir de yaşlılıklarında tatlı oluyorlar zaten

sonlara doğru kaptırmışsın yine aplam :)
şiirsel bi güzellik gelmiş .
KUGUU dedi ki…
RASTGELE 'ne bayildim GULUM.
uykucu dedi ki…
incegülüm sen bu fotoları nerden buluyon bayılıyorum valla gırgırın reklamı bumuydu iyiymiş.
firdevs dedi ki…
firdevs derken :p link virmemissin uzerime alindium bak simdi :p
Elçinim, bir o kaldı bana.. Koca çınarım. Üzdüm mü seni kuşum. Gel benim dedemin ceplerini yoklayalım. Şeker neyin vardır mutlaka.:)

Sananekibananesanım, capon güzelim. Sen benim manevi kızımsın ya bundan kelli. E senin de büyük deden sayılır. Gel gidelim bu yaz. Evet bir çocukken bir de yaşlılıklarında. Ondan ötesi çok gerekli değil laf aramızda.:) Duygusala bağlamışım en sonda dimi...:)

Kuğum, zarifim, güzelim. Rastgele o zaman... Hayata.:)

Figenim, valla atıyorum arşive ordan burdan. Çok güzel hakikat yahu.:) Çok güzel siyah beyaz bir reklam filmi vardı. Film gibiydi. Sen daha güççüksün hatırlamazsın yahu.:)

Firdevsim, sorun çıkardı blogger. Bu yazıda link veremedim kuşum. Yalancıktan kırmızıya boyadım. Ama sensin cicim. Üzerine alınabilirsin istediğin kadar. Kontrol edicem haberin olsun. Bekliyorum.:)
uykucu dedi ki…
incegülüm ben iyicene küçülüp cebine sığsam gezerdik birlikte!!(len yaşlılıktan hafıza kaybı işte
:(
firdevs dedi ki…
aksama sobeni zevkle yanitliycam :)
ablacım günaydın:)
Figenim, valla gir kuşum cebime. Gezeriz gene. Dur daha sen miniciksin be.. ne yaşlılığı?:)

Firdevsim, sağol canım benim.:)

Gökhancığım, günaydın güzel kardeşim. Sesini duymak ne güzel.:)
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
Canımcım, teşekkür ederim cevapladığın için. Keyifle okudum. BAzı yerlerdede ilahi incegülüm alemsin dedim herzaman ki gibi. Canım benim öcüü demek. heheuheu:) Bende korkarım. Sevgiyle kal canım. Öptüm
Esra dedi ki…
Hep sevgi, huzur var bu cevaplarda.
(fare disinda. hehehe)
Sevgiler
muko dedi ki…
ne kadar güzel cevaplar böyle:)
sanırım sobeledğin muko ben oluyorum:)
eğer bensem heman cevaplamaya gidiyorum,yok değilsem bile olsun ben üzerime aldım bile::D
şengül dedi ki…
incegül canım döktürmüşsün gene eğer ilk aklına gelen bunlarsa düşünerek yazmanı hiç tahmin edemiyorum senin yorumuna bayılıyorum ve zevkle okuyorum inan canım ya
Adsız dedi ki…
İnek çok faydalı hakketten :) gülüyorum hala ...
Ebru Oğuş dedi ki…
sana nasıl da yakışmış bu cevaplar, tam beklendiği gibi:-))
çok hoş arkadaşım, yine süpersin!!
Muhabbetim, ne demek canım zevkle cevapladım. Asıl ben teşekkür ederim güzel kuş. Öpüyorum kocaman seni.

Esracım, kelimelerin arasında sevgi ve huzur bulmana çok sevindim. Hayatımızdan hiç eksik olmasın. Fare de çok sevimli hayvandır amaaa... Niye öyle diyorsun?:)) Sevgiyle...

Mukocukum, sensin evet sensin o. Başka Muko mu var ki! Canım benim eminim çok tatlı cevaplar çıkacaktır senden de..

Şengülüm, tatlı dillim çok sağol. Senin güzelliğin yansıyordur karşındakine. Ondandır canım benim.

Sevgili Umar, he valla... faydalı değil mi yani? Etinden, sütünden her bişeyinden faydalanıyoz hayvancağızın.:)

Ebrum, canımsın. Yakıştıran gönlündür ben ne diyeyim... Teşekkür ederim canım arkadaşım.
Derin Sularda dedi ki…
İncegül, ben en çok O harfi sana su sesi, çiçek kokusu, köy çağrıştırmış ya ona bayıldım...
Sevgiyle..
Adsız dedi ki…
cok mu salak ca olmuş bana mı öle geldi!:S
Dileğim, canım benim gidelim bizim oluğun başına.. birlikte koklayalım bir gün... Sevgiyle canım.

Merkez burası, yooo sana öyle gelmiştir. Kişi ne görmek isterse onu görür ya da hep bir yerlerde kendini görür ya o bakımdan.
Ferhanca dedi ki…
Incegulum, harikasin soben cok guzel olmus ..
c, i, p, se deemk istedim, u,y, z
bayildim bunlara hos sanada bayiliyorum seker kiz:)))
sevgiler.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm sen yazın köyüne gidicen mi...
bende gitmek istiyorum senin köyüne ciddiyim...
уαѕємiη dedi ki…
cevaplar çok güzell :) cüpperr

Ş v L tam benlik olmuşş

sevgilerr
Ferhanım, uzaklardaki güzel arkadaşım. Hislerimiz karşılıklı biliyorsun. Canımsın ya.. seviyorum seni. Valla bak.

Perilim, canım canım canım arkadaşım... ne kadar güzel olur. O güzelim köyüm, seninle daha da güzelleşir gözüme. İnşallah ya.. süper olur.
bisiklet diyince çocukluğa gittim birden ...kardeşim öğretmiştir bana binmeyi kulakları çınlasın taaa belçikalardan sabah sabah :)

bir bırakmıştı beni bayır aşa daha ilk defa binmişim iki teker üstüne aşa kadar indim kazasız belasız ama nasl oldu hala bende çözebilmiş değilim allahın sevilen kuluymuşum herhalde :):)
fotoya bayıldım harika bir manzara :) mutluluk tablosu :):)
Adsız dedi ki…
Merhaba,
bisiklete binmeyi bilmiyorum ben yaa...
Ne yapalım cici kızdık ya..
Evde sadece ben bisiklete binmedim..
Şimdi de biraz geç tabi..Doğal olarak.
Neyse artık..Bizde bebeklerimizle oynamıştık..
Lalegül
LoLa dedi ki…
zaman özgür bir kuş dinlemez kimseyi :(
ablacım zamanın ne olduğunu yaş ilerledikçe anlıyorum eskiden hiç ciddiye almazdım kendisini:))
Cemilem, valla ben hala tam öğrenebilmiş değilim. Sakatlana sakatlana, en son malülen emekliliğimi isteyeceğim bu pisiklet işinden. Çocukluğumuzun en güzel anılarından biridir değil mi?:)

Lalegülüm, cici kızlar binmez mi pisiklete. Neden geç olsun ki? Bak bahar geldi. Çık doğaya, al bisikletini.:)

Lolam lolam, yapma be kuşum. Daha sen çok gençsin bunlar için. Zamanın kıymetini bilmeli ama. Daha var diye, har vurup harman savurmamalı.:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM