KARA SICAK


Sıcak, alabildiğine sıcak…
Sıcak kör bir bıçak…
Bir adam, elleri nasır tutmuş
Adam yaşamaktan yorulmuş
Bir adam ki insanlığını unutmuş

Toprak bereketli, ana rahmi gibi…
Bir tohuma, bin fidan verir.
Doyurur toprak, yeşertir.
Lakin emek ister, ter ister toprak
Savaş ister topraktan ekmek çıkarmak.

Kasketi sırılsıklam bir adam
Babadan yadigar bir çift öküz
Kırık dökük bir kara saban.
Adamın ekmeği, aşı toprak.
Bağrında can alıcı bir kara sıcak.

Saban dişledikçe toprağı
Can bulur, can verir şefkatli ana.
Yeşil verir, sarı verir…
Coşar da el verir, hayat verir
Onu en çok kamçılayana.

Adamın sermayesi hayat...
Ve adamın hayali sofrada bir somun ekmek
Belki bir tas soğuk ayran.
Dilinde bir acı türkü hayat...
Ve hayat; ayaklarının altında kör bir bıçak.

Ve hayat; alabildiğine kara, sıcak...



Bu kez ZOR kelimesinin farklı kalemlerde şekillenmesi idi oyunumuz. Üstelik bu kelime geçmeyecekti yazının içinde. Katılmak isterseniz, ya da sadece şöyle bir dolaşmak, Atölyemize bekleriz sizleri de.

Yorumlar

Lalegül dedi ki…
Merhaba İncegül,
sarı sıcak duymuştum çocukluğumdan ber.Ama kara sıcak ilk ve çok etkileyici..Yüreğine sağlık..
Oooo İncegülüm, bakıyorum ziyarete gelmeyeli yenilenmişsiniz, anaa dedim ayol bura nere, ama o ince yazılarını okuyunca , haaahh dedim doğru adresteyim.
Çok güzel olmuş sayfan canım benim:...
Emre dedi ki…
Canımsın ya "zor" anca böyle güzel anlatılabilirdi zati eline yüreğine sağlık güzel insan ve tabi diğer kelime oyuncuları ellerinize sağlık, geçen seni aradım iş telefonumdan ama hemen kapandı telefonun sonrada mesaj gönderdim lakin o da ulaşamamış sana, bi sesini duymak istedim, tekrar deneyeceğimdir he he öperim canım benim.
Lalegülüm, teşekkür ederim canım benim.

Börtlekim, beğendiğine sevindim canım. Yeni mekan, ferah ferah. Teşekkür ederim.

Emrem kuşum, kesin şarjı bitmiştir. Hehe... nerede olduğunu unuttum. Kapalı olduğundan çaldıramıyorum da. Bulacam ama, söz.:) Ya benim gibisi var mıdır merak ediyorum. Lütfen biri çıkıp bana 'yalnız değilsin' desin.:)
HAYAT dedi ki…
vay zor bir kelime ve zor bir anlatım gerçekten süper
senin o ince fikirlerine sağlık
уαѕємiη dedi ki…
ohh ferah ferah olmuş yaz şerefine daha bir cıvıl cıvıl :)


yüreğine sağlık canım gitmek lazım, alabildiğine uzak,
alabildiğine sıcak yerlere...

öpüyoruz senii ;)
hikayelerin gibi şiirininde sıcak samimi içten alabildiğince özgür olduğunu gördük cnm..
yüreğine sağlık öyle güzel dizelemişsinki...
Tabiat Ana dedi ki…
işte o kadar zor olduğundan yaşamları milletin efendisi sıfatına layık görülmüşler.Keşke bugünde birileri çıkıp ne denli önemli olduklarını hatırlasa.Canım benim dökülmüş yine kelimeler.Ellerine sağlık...
meleklerim ve ben dedi ki…
İncegülüm;

Zoru başarmışsın tebrik ederim.
Aylin Ünlü dedi ki…
Bu kelimeyi çok güzel ifade etmişsin,kalemine sağlık.
muko dedi ki…
her zaman ki gibi çok güzel harika çok güzel anlatmışsın incegülüm..
eline yüreğine sağlık..
öpüldünnnnnnn efemmmmmmmmmmm..
sevgiylşe kalınız..
Ferhanca dedi ki…
Canım hayatda ne kolay ki? her şey zor..yaşamak, nefe almak ..
bunları zorlaştırmayalım vede zorlaştırmıcak insanlaral karşılasalım..sevgiler.
Adsız dedi ki…
ben şiirleri hiç sevmem nedenini bilmiyorum ezelden beri öyle :) nadir bir kaçtaneyi çok beğenirim ve sayılıdırlar yani buda onların arasına eklendi her zaman söylüyorum yine söyleyeceğim senin şu türkçeye attırdığın taklalara bayılıyorum aplam :))
Esra dedi ki…
oyle harika anlatmissin ki "zor"u... ellerine saglik...
ab-ı hayat dedi ki…
Merhaba,


Ben kurabiyelerde toz şeker kullandım,piştikten sonra biraz kıtırlık hissediliyordu sanki.İstersen pudra şekeri de kullanabilirsin.

Umarım güzel bir sonuç alır ve beğenirsin.


sevgiler..
Unknown dedi ki…
bir ben kalmışım yorum yazmayan aaaa:)))alkışlıyorum ben çoookkk..
şengül dedi ki…
ince gül söyleyecek bir tek kelime dahi yok ellerine kalemine sağlık her zamanki okurken alıp götüren götürürken de düşündüren çok şey var emeklerine sağlık canım benim
renkler dedi ki…
Canım, benim, kayıp arkadaşın Renkler:) Siten çok değişmiş:) Seni özledim... Bi uğrayayım dedim:)
İncegülüm,
çok güzel, "zor"kelimesiz bir zor anca bu kadar güzel olur.
Sevgiler...
Kitaplikkedisi dedi ki…
Valla çok güzel olmuş... Ben çok beğendim, bir ara aziz nesin okuyor gibi hissettim nedense :) Ellerine sağlık
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm,bana diyecek söz kalmamış neredeyse,çok sıkı bir çalışma olmuş doğrusu ,
süper....
Hislerimcim, teşekkür ederim canım.

Yasemincim, ah şöyle ferah ferah, sulu, denizli yerlere kaçmak lazım değil mi. Sağol.

Cemilem, teşekkür ederim canım benim.

Tabiatım, keşke dediğin gibi, birileri onların ne kadar önemli olduğunu anlayabilse. Sağol canım.

Meleklerin melek annesi, teşekkür ederim canım.

Aylincim, çok teşekkür ederim.

Mukom, sen de her zamanki gibi çok tatlısın. Öperim ben de kocaman.

Ferhanım, çok doğru söylüyorsun. Ve dileklerine çok içten amin diyorum. Sevgiyle...

Sananekim, bananesanım, bidenem teşekkür ederim. Bak şımartıyorsun beni şimdi. Biz kim, takla kim be gülüm. İçimizden geleni döküyoruz sadece..

Esracım, çok teşekkür ederim.

Sevgili Ab-ı hayat, çok teşekkür ederim. Ne kadar incesin, yüksünmemiş, gelip anlatmışsın burada. Sağol ya gerçekten.

Elçinim, ben de saygıyla selam veriyorum o halde. Sağol canım benim.

Şengülüm, çok teşekkür ederim canım benim. Sağol.

Renkleriiiim, kız kaçağım benim. Ben de seni özledim. Ne iyi ettin. Arada kaçamak yap böyle...

Sevgili Nur Ablam, çok teşekkür ederim beğeniniz için. Sevgiyle...

Fezem, gülüm, bir gün onun beğenmeyip, çöpe attığı müsveddelerin yarısı kadar iyi yazabilmeyi ne kadar isterdim. Oy sağol benim canım.

Perilim, canımsın. Çok teşekkür ederim. Tadım da geldi yerine biraz. Anladın sen... Öperim.
reality dedi ki…
Kara Sıcak;her zaman olduğu gibi
kelimeler ustaca ve büyülü şekilde
kullanılmış...Kutluyorum.
kakaolusevgi dedi ki…
Hayata başladığın ilk andan ititbarenb mücadele başlıyor ama bu dünya da bir sınav değil mi?Herşey insanoğlu için.
Aymen dedi ki…
Ellerine sağlık üslup akıcı sayfa cıvıl cıvıl.
Derin Sularda dedi ki…
İncegülüm hepsini bir kenara koyuyorum o son mısra varya işte o bile tek başına yeter diyorum... Eline yüreğine sağlık çok ama çok güzel olmuş.
Ayşe dedi ki…
Bu haftaki kelimeniz cidden cok zormus ve bu zor olan "zor" kelimesini ekmegini tastan cikaran adami aktararak amacina fevkalade uygun bir sekilde anlatmissin...ellerin ve yuregin hic dert gormesin insallah...
Kuaybe dedi ki…
Adamın sermayesi hayatsa.. İşi çok zor gerçekten de..

Kalemine sağlık İncegülüşüm..
Sevgili Reality, çok teşekkür ederim.

Kakaolum, dediğin gibi, mücadele doğduğun gün başlıyor, kimi için daha zor...

Aymencim, çok teşekkür ederim.

Dileğim, çok çok teşekkür ederim. Senin kadar ustaca kalem oynatan bir arkadaşımdan bunu duymak gurur verdi. Canımsın.

Ayşem, canım çok teşekkür ederim. Ekmeğini taştan, topraktan çıkaran nice elleri nasırlı insanlar var. Adam, kadın. En zoru onlar başarıyorlar aslında.

Kuaybem, haklısın... işi gerçekten zor canım. Çok teşekkür ederim.
Adsız dedi ki…
Merhaba,

Ben Ceyhun Çakar. dusuncekutusu.com isimli siteme yazmış olduğunuz yorumu görmüş ama yoruma internet adresinizi düşmediğiniz için yanıtlayamamıştım. Sitenizi bugün tesadüfen buldum. Aslında o deneme kardeşimindi, siteyi beraber hazırlamaya başladık. Yine de yorumunuz için çok teşekkürler. Öykü atölyesine "Renkler" için bir şiir daha gönderdim. Sitenizi okumaya başladım tebrikler, güzel bir site. Sizin için sakıncası yoksa adresinizi Bağlantılarıma (Blogroll) ekliyorum.

Saygılarımla

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM