SİTEM


Dilimde düğümlendi sözcükler…

Artık pek konuşamıyorum da zaten. Oysa hiç susmazdık seninle, hatırlar mısın? Birbirimizin gözlerine bakar, saatlerce sohbet ederdik. Ta ki birimiz uyuyana dek. Ki bu genelde sen olurdun.

Tek kolumun üzerinde yatar, lokum burnunu boynumun altına sokardın. Konuşurdun… konuşurdum. Yavaş yavaş sesin derinleşirdi, ben anlardım. Uyurdun sonra koynumda, melekler gibi. Cennet kokunu çekerdim içime sabaha kadar.

Şimdi uyuyamıyorum da pek. Geceleri soğuk oluyor taşlar…

En çok neyi özlüyorum biliyor musun kuzum; o gamzeli, tombik ellerinle saçlarımı okşardın ya… Hiç usanmadan, ben sıkılıp “yeter artık” diyene kadar. “İpek gibi, ne güzel saçların var anneciğim, bırakamıyorum ki” derdin ya o kara gözlerini kocaman açıp…

Beyazlar düşüyor insanın saçına zamanla, ipekliği de kalmıyor yavrum. İnan bana, yıllar hiç kimseye acımıyor.

Gözlerim ufka takılıyor bazı bazı; öyle dalıp gidiyorum. Kimi de yollara bakıyorum bir merdiven dibinde oturup… Geçmiş, belki de hiç yaşanmayandı… Belki hiç yaşanmadı. Her şey bu günde başladı ve bitecek. Belki sadece yürek sızısı, geçmiş dediğin. Belki de bir peynir tenekesinin aldığı kadar...

Neyse ciğer parem, sen iyi misin? Öksürüyordun ya son zamanlarda… Şimdi nasılsın? Nasıl oldun? Geceleri soğuk yapıyor artık. Aman üzerini sıkı ört emi benim kuzum?

Dün gece, bir ara dalmışım. Rüyamda gördüm o gül yüzünü; bulutlanmıştı gözlerin, hüzün çökmüştü o güleç tavrına.

Aman ha! Sakın üzülme yavrucağım! Sakın kahretme kendini olur mu? Senin gönlüne acı düşmesin, gözlerindeki bir damla yaşa fedadır ömrüm… Kalmadı ya fazla, neyse...

Üzülme kınalı kuzum! Sen göndermesen de, ben zaten gidecektim, kapılarda gelişini hasretle beklediğim, sevdamı ve seni büyüttüğüm evimizden… Gitmeliydim.

Sana söyleyecek çok sözüm var aslında, lakin dedim ya sözcükler düğüm düğüm…

Kulağına haberci kuşları fısıldasın yalnızca “annen seni çok seviyor, annen sana hiç kırılmadı, annen sana hakkını helal etti” diye.

Yorumlar

anemon dedi ki…
ilk yorum yazma serefine erdim ya
ablam ne de güzel anlatmsısın su resileri dili çok güzel bir fikir ve hepinizi sevrek okuyorum kimlere neler çağrıstırmış görüyorum
bende yazmak istiyorum demiştim ya bir baslasam bırakamıycam sanırım resim zaten cok sey ifade ediyor sende cok duygulu anlatmişsin öpeyrumm da seni kocaman
meleklerim ve ben dedi ki…
İncegülüm;
Ne güzel ifade etmişsin bir annenin yüreğinden geçenleri.

Annelerin yüreği kan ağlasa da kırılabilrler mi yavrularına üzebilirler mi hiç.

Kendileri üzülür kendileri çekerler şu dünyanın yükünü.Ta ki kendileri fani,yavruları anne veya baba olana dek...

Sonra roller değişir,hepimiz ana kuzusuyken gün gelir kendi kuzularımızın üstüne titreriz..

Yüce mevlam hiçbir anneyi yavrusundan,yavrusunu da annesinden ayırmasın inşallah.Amin.
Kremali'nin annesi dedi ki…
Mallarimiz ve evlatlarimizla imtihan edilmekten; kinali kuzuyken kurda donusmekten, donusturulmekten O'na siginiyorum.

Sabah sabah bu hikayeyle nemlendi gozlerim. Ellerinize, yureginize saglik sevgili Incegul. Dilerim insanlar insanligini hatirlar ve analarini, hersey icin cok gec olmadan, dizlerinin dibine alirlar.
Bendeniz.. dedi ki…
çok derin düşününce aklımı kaçıracak gibi oluyorum,beni yaşlılıktan bu denli korkutan bu işte..
o kadar tuhaf bi resim ki..
satırlarınla koptum gittim iyice..
kalemine sağlık bitanem..
Adsız dedi ki…
annemin yanındayım artık bu yazılar eskisi kadar dokunmuyor :)) resimdeki yaşlı teyze çok iç burkuyor ama :/
Derin Sularda dedi ki…
İncegülüm yine çok ince bir yerden dokundurdun hissiyatımıza...Sevgiler.
Aylin Ünlü dedi ki…
Gözümü doldurdu bu yazı,bir annenin hem çaresizliği hem dışlanışı hem de hala yüreğinde ki sevgisi...Çok gurur verici ve bir o kadarda kahredici.Eline sağlık
Tabiat Ana dedi ki…
ne olursa olsun hakkım helal olsun nıye boyle bu analık.???
KOZA dedi ki…
Allah kimseyi evladinin gonul evinden cikartmasin...
Mutluveumutlu dedi ki…
Yüreğine sağlık ablacım, ne güzel yazmışsın.
Allah hepimize hayırlı evlatlar versin.
Yazıyı okurken anneannem aklıma geldi, içim buruldu.
Ne denir ki? Çok güzel!...Fikrine sağlık!
Unknown dedi ki…
bu resim benide fena etti yazın dahada fena etti...
Ferhanca dedi ki…
Hiç annneler evlatlarına küser mi?
Canım ne güzel yazmışsın.Foto fena yürek yakıyor.
Her şeyin eskisi kıymetleniyor, insan eskiyince kimse istemiyor en değersiz şey insan eskisi herhalde derim ben..
sağlıkla kal..
sevgiler.
bunu okuyunca ne aklıma geldi biliyormusun.
Arkadaşımın Babası vefat etmiş. Annesi başucunda sabaha kadar sohbet etmiş kendisiyle. Veda etmiş eşine. Sabah olduğunda haber vermiş çocuklarına. !!

nimet
ZRPNDT dedi ki…
:( Naaptın sen incegülcüm? Ağlattın beni...
İncegülüm,
fotoğraf acı, yazılar acı,
sen birde ana oğuldan girmişsin, dediğin gibi benimde boğazım düğüm düğüm şimdi.
Yüreğindeki sevgi hiç tükenmesin, sevgiyle öperim.
Boncukçu dedi ki…
Annelere mi özgüdür bu kadar içten dillendirmek bu sevgiyi, eline sağlık Sevgili FİG
Geveze Kalem dedi ki…
Bundan sonra post başlığına uyarı yazısı koy: Anneler okumasın! diye. :(
Of yaa, gecenin bu saatinde keyifle oturmuş, atölye arkadaşlarımın yazılarını tırtıklayayım dedim. Ne yaptın İncegülüm ya, şimdi gidip kuzuma sarılıp uyuyasım geldi.:(((
Anemonum, sınırı yok ki yazmanın, içinden geleni yaz gitsin. Zevkle okuyacağımızdan eminim. Ben de seni öperim canım.

Meleklerin melek annesi, 'ben yanarım kuzuma, kuzum yanar kuzusuna' Doğanın kanunu. Gün olacak, devran dönecek. Bizim onlara sevgimiz hiç bitmeyecek. Ne yaparlarsa yapsınlar.

Sevgili Ayşe Şulem, amin, amin, amin. Rabbim yükümüzü çekebileceğimiz kadar versin. Ciğerparelerimizle imtihan etmesin. Teşekkür ederim güzel sözlerine.

Bendenizim, yaşlanmaktan ziyade, kimseye muhtaç etmesin Rabbim. Kendi yağımızla kavrulup, vakitlice... Anladım ben seni, anladın sen beni. Canımsın sağol.

Sananekim Bananesanım, kız tatlı capon, hoşgeldin. Annenin göğsüne yaslan, sıkı sıkı sarıl o halde. Ne mutlu sana. Allah uzun ömürler versin annelerimize.

Dilekim, değil mi, biz anne kişilerinin en hassas noktası bu. Canımsın. Allah hayırlı etsin evlatlarımızı.

Aylinciğim, işin içine evlatlar girince, zaten hep gözler dolu dolu. Sağol canım.

Tabiatım, can kuşum, ah bir bilsem. Rabbim nasıl bir duyguyla donatıyor bizi yavrularımızı kucağımıza verirken. Ah bir bilsem...

Kozacığım, en önemlisi de o galiba değil mi? Amiin...

Mutlum, kuzum amin. Rabbim hayırlı etsin evlatlarımızı. Canım benim ya... Kıyamam ben sana.

Seblacım, kuzum teşekkür ederim.

Elçinim, yapma yahu. Kıyamam ben sana deli kız. Dur bundan sonrası neşeli gelecek...

Ferhanım, insan eti ağır olur derler ya. Evet insanın kıymeti kalmamış. Kıymet verilenlerden eylesin Rabbim, ne diyeyim canım ya. Allah herkesin yavrularını hayırlı etsin. Sevgiler arkadaşım.

Nimetim yahu, ne acıklı. Ne kadar metanetli bir kadınmış ama, helal olsun.

Fatmam Zehram, ağlama be... Valla kıyamam.

Sevgili Nur ablam, belki sevginin her türü tükenir bir şekilde, ama onlara karşı tükenecek gibi görünmüyor. Öyle değil mi? Canım ablam ben de sevgiyle öperim. Teşekkür ederim sıcacık sözlerinize.

Boncukçum, annelere özgüdür bu kadar içten sevmek galiba. Çok teşekkür ederim. sevgiyle...

Semacığım, ah ben bunu yazarken Gevezem okursa, gider kuzusunun koynuna giriverir diye düşünmüştüm biliyor musun?:) Kıyamam ya, duygusal anneler klübünün başkanııı.:)
Ben yanarım yavruma, yavrum da yanar yavrusuna, bu kelime yengeme ait, kızının kucağında yavrusu, acaba açmı tokmu, sütüm yetiyormu diye düşünüp üzülürken, anası da yavrum bebeğine bakarken uykusuz kalmış, zayıflamış diye üzülmekte,

analık bu işte, hiç bitmeyen, azalmayan, küsmeyen kırılmayan bir sevgi, öyle yüce öyle kutsi ki, yavru büyüse de kocaman insan olsa da hatta o yavru vefasız olsa da sökülemez ana yüreğinden.
geçen akşam onları almaya gidiyorum kreşten.kreşin hemen yanında dershane var çıkışına denk geldim.gencecik taptaze kızlar geçiyor yanımdan birden taa uzaklara gittim dedim bigün bende görecekmiyim acaba böylesine günleri kendi ayakları üstünde durdukları günleri bana ihtiyacları olmadan tek başlarına yollarına devam ettiklerini bide dedimki acaba yine bugünki gibi annecim seni çok seviyorum diyip sarılacaklarmı boynuma :(
Lalegül dedi ki…
İncegül,
bugün yüreğimin en derinlerine dokundun..
Öyle sanıyorum yüreğimde kaleminin dokunmadığı bir yer kalmadı gibi..
Lalegül dedi ki…
Merhaba,
resim de çok dokunaklı bu arada.
Adsız dedi ki…
agla sabaha kadar... gözlerin şişinceye kadar... agla... sevildigini son kez duyamadıgına...
Sevgili Gülücüklerim Benim, hoşgeldin, merhabalar.:) Her koyun kendi kuzusuna yanıyor işte. Bizim annelerimiz nasıl gözümüzün içine bakıyorsa, biz de yavrularımızın gözünün içine bakıyoruz. Devran dönüyor böyle. Beyza ve Gülsüm'ünden hiç ayırmasın Rabbim seni.

Cemilem, inşallah canım. İnşallah büyüyüp kocaman olduklarında da 'anneciğim' deyip boynuna sarılacak. Vefalı kuzular onlar. Koydun mu yeni bi'şeyler. Bakayım hemencecik kızlarıma.:)

Lalegülüm, hassas, narin yüreklim. Acıtmadan dokunuyorumdur inşallah. Resim gerçekten dokunaklı. Hepimizi hırpaladı biraz galiba.

Sevgili Merkez Burası, çok güzel dizeler yazıyorsun yorumlarda. Teşekkür ederim, bu güzel renk için.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM