EVCİLİK OYUNU


Bir gün bir yerde karşılaşır iki çocuk yürek.

Dellenir sanki deli akan kan, daha da hızlı akar. Sanki kuş olur uçar birbirine doğru iki çocuk yürek.

Bedenlerin yönü farklıdır birbirinden. Biri başka, diğeri başka yere gidecektir.Lakin ayrılamaz birbirinden aynı yöne gitmek isteyen iki çocuk yürek.

İki farklı yöne esen iki deli rüzgar gibi savrulur yüreksiz bedenler.

Bedenler soğur, bedenler üşür, bedenler yüreksiz yaşayamaz. Anlar ki bedenler, yüreksiz yaşanamaz.

Yüreğinin peşinden gitme zamanıdır artık.Diğer söylenenlere kulaklarını tıkayıp, yüreğinin dediğini yapma zamanıdır.

Karşılaştıkları yerde kavuşur birbirine yüreğine kavuşmuş bedenler. Sağ yarısını bulmuştur çocuk, ya da sol yanını bulmuştur diğer çocuk.

Sonra bir daha hiç ayrılmazlar birbirlerinden.Birlikte büyümeye çalışır iki sevdalı çocuk.

Tozlu, topraklı yollardan, daracık patikalardan geçerler.Kirlenir, pislenir her yanları ama sevgilerine halel getirmezler.

Taşlara takılır kimi zaman ayakları, sendeler ama düşmezler.Kim takılırsa, diğeri hazırdır çünkü onu sımsıkı tutmaya.

Kimi zaman kucağında taşır biri diğerini, kimi de sırtında diğeri ötekini.

Bir çok diken kanatır ellerini, ayaklarını ama pes etmezler.Gül bahçesi vaat etmişlerdir oysa birbirlerine.

Dikensiz gül bahçesi olur mu hiç?

Yine de çok gül dererler acımasız dikenlere inat.Hep sararlar kanayan yaralarını.

Kimileyin birbirlerini de incitirler. Küserler kimi zaman.Ama asla dönülmez yollara sokmazlar sevdalarını. Kırmazlar birbirlerinin sırçadan gönül sarayını.

Hep yüzleri birbirine dönüktür. Ne olursa olsun sırt çevirmez biri diğerine.Kim zordaysa, diğeri onu kolaylar. Kim yorulursa, onun işini yapar öteki.

Zaman da durmaz yerinde bu arada akar bir coşkun su misali gürül gürül.

Kimi neşeli, kimi hüzünlü, böyle birlikte büyür iki çocuk.

Azaltmaz, çoğaltırlar sevdalarını.Ve çoğaltır biri diğerini, diğeri de ötekini.

Ve çoğaldıkça onlar, çoğalır çocuk yürekler.Çoğalan yüreklerle büyüyen bir dünya, yeşeren filizlerle gerçeğe dönen bir rüya gibidir onlar.

Ve evrenin orta yerinde evcilik oynayan dört çılgın çocuktur artık onlar.

Notsuz Olabilemez: Bu kadını, yeni kelime oyunuyla duygusallaştıran bu kadına ve bir de bu kadına teşekkürlerimle.

Yorumlar

anemon dedi ki…
yinede çok gül derlerler dikenlere inat.
ve azaltmazlar coğaltırlar sevdalrını
çok güzel anlatmışşsın yine incegülüm yav
Mutluveumutlu dedi ki…
"Yüreğinin peşinden gitme zamanıdır artık.Diğer söylenenlere kulaklarını tıkayıp, yüreğinin dediğini yapma zamanıdır."
En çok bu cümle etkiledi beni...
Muhabbet Çiçeği dedi ki…
İncegülüm, çok duygusal bir yazıymış bu. Çok etkilendim... Tam da duygusal moddayım.Off off:) Öptüm kocaman
Gamzeli dedi ki…
Çok güzel bir yazıydı ablacım, bizimle paylaştığın için teşekkür ederim...
Civcikim, sağol canım benim. Bazı şeyleri hatırlamak iyi geliyor işte.:)

Mutlum, Yüreğinin peşinden git o halde. Bazen saptırsa da, genelde doğruyu söylüyor inan.:)

Muhabbetim, aşıksınnnn nı nı nı nı.. böyle bi şarkı vardı. Tamam iğrenç bi şarkı kabul. Ben de seni çok öptüm canımm.:)

Gamzelim, teşekkür ederim canım. Yazı tamamen bana aittir. Tüm telifleriyle hehe.:)
palyanço dedi ki…
yine döktürmüssün incegülüm :)) oyy oyy.. süpper yazmıssın.. tamda su dygusallıgım gitsin bi incegulumu okuyupta guleyim demiştim kine.. o da nee!!

evrenin orta yerindeki 4 cılgın cocuga, evcilik oynayan 3 cılgından, gurbet kuslarından sevgilerimizleee :))
SenaBera dedi ki…
Aferin Onlara ve maşAllah...:) Hep böyle kalsınlar....
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
hımm duygular almış başını gidiyor...:)
da ben bugün duygusuz bir günümdeyim :)
sana gül bahçesi vadetmedim diye bir kitap var okumuşmuydun fikrimcim...
Palyançom, senin duygusallık artık gitmez kolay kolay canikom. Hele biraz zaman geçsin alışırsın. Ana oldun muydu böyle kuşum.:) Evcilik oyununa devam o zaman. Dörtlemeden olmaaaaz.:)

Senaberam, sağol, inşallah canım. Amiin.:))

Perilim, geçer geçer. Hatta geçti bile. Düzledim kendimi meraklanma.:) Canımsın, en favori kitaplarımdan biridir kendisi.:)
TuBiKKo dedi ki…
çok hoşuma gitti bu oyun ve çok da güzel yazıyorsunuz hepiniz :) ben de katılmak istiyorum :)
Adsız dedi ki…
Günaydın İncegül,
yazın beni öyle alakasız, öyle unuttuğum yarlere götürdü ki.Sıcak yaz gecelerine,yasemin kokularına ve hatta baharda nisan yağmurunda yürüdüğüm yıllara.Deniz kenarında oturur ayaklarını suya uzatır, suyun altındaki renkli taşlara bakarsın. Sadece denizin kokusuna ve dalganın sesine odaklanırsın.Müthiş bir huzur duyarsın.
Neyse hiç alakası yok belki de.Yazın çok güzel.
Adsız dedi ki…
İncegül,
Ben lalegül olarak yazmak istiyorum ama teknik bir sorun olarak öyle oluyor.
Öykücü dedi ki…
:) Ben teşekkür ederim:)) Ne güzel yazmışsın:)
Dikkat! biyo var ! dedi ki…
Öykücü beni aldatıyon mu len

Ben zati şüphelenmiştim,bi gün omzunda uzun,siyah bi link bulana kadar!
Şimdi emin oldum
Ühüüüüüüüüü
akçahan dedi ki…
Duygu yüklü bir yazı, teşekkürler İncegül.
Unknown dedi ki…
ne güzel bir anlatım ...
''Bir çok diken kanatır ellerini, ayaklarını ama pes etmezler.Gül bahçesi vaat etmişlerdir oysa birbirlerine.''
NE GÜZELDE SÖYLEMİŞSİN İNCEGÜLÜM...YÜREĞİNE SAĞLIK...
SEVGİ EVLİLİK BUDUR İŞTE EN KÖTÜ ZAMANDA BİLE YILMADAN YIKILMADAN BİRBİRİNİ AYAKTA TUTABİLMEKTİR...
SEVGİLEMİZLE...
Öykücü dedi ki…
Fikriminincegülü çok özür dilerim,yazıyla alakasız bu yorum için ama sence de bu Biyo çok komik değil mi:))

Biyo:)

Aldatmıyorum gerçekten fikriminincegülü ile tanışmıyoruz bile,saolsun zerafet gösterip bana teşekkür etmiş.

:)
Derin Sularda dedi ki…
İncegülüm, asıl benim sana teşekkürler etmem lazım bu güzel yazıları okumaktan bizi mahrum etmediğin için :))) çok içten olmuş yaaa, hele son satır! Allah sizi mutlu,mutluluğunuzu daim etsin...
Sevgiyle
Ferhanca dedi ki…
Dikensiz gül olmazmış, o dikenler elimize batsın yüreğimize batmasın yeter ki.
gene çok güzel yazmışsın gönlüne sağlık.sevgiler.
Tubikkom, tabii ki katıl canım. Sen de yaz okuyalım zevkle.:)

Lalegülcüm, senin olduğunu tahmin etmiştim. Duygusal yorumundan anladım ben onu güzelim.:)

Sevgili Öykücü, bu vesileyle merhabalar.:) Zaten takibimdesin. Okumaktan büyük keyif alıyorum yazılarını.:) Bu da Biyo kedisi için. Çok komik evet. Bir de deli kız bu.:))

Kız Biyom, çatla işte. Gizli gizli buluşuyoruz biz. Sen o siyah linki bulduğunda çoktan iş işten geçmişti. Sen de uyanık geçinirsin. Uyu sen uyuuuu... hem de ayakta.:))

Sevgili Akçahan, Ben teşekkür ederim güzel yorumun için.:)

Elçinim, canımsınnn.:)

Cemilem, zaten iyi günde herkes sever birbirini. Önemli olan zor zamanda büyütebilmek sevgiyi. Canım çok güzel söylemişsin sen de. Sevgiler bizden de size.:)

Sevgili Öykücü, estağfurullah, asıl sen nezaket gösterip ziyaret etmişsin. Bundan sonra ses soluk da veririm senin mekanda. Birileri de ağlar durur.:))

Dileğim, senin kadar mı içtenim ki? Balsın sen yahu. Dileklerin hepimize olsun. Amin. Sevgiler benden de sana ve miniğe.:)

Ferhanım, batmasın yüreğimize evet. Ele ayakta iyileşir de. Yürek yarası kapanmaz değil mi güzel yürekli arkadaşım.:)
Adsız dedi ki…
ZİLE AĞZI

Zile Anadolu'nun şirin ilçesi
Ne de olsa başka dili, lehçesi
Her sözün mutlaka vardır Türkçesi
Bazı kelimeler farklıdır bizde.

Çorba-helledir, lahana-kelem
Patates-kartuldur, belki-elleğem
Tadına doyum yok, yesem de içsem
Ayrana-çalkama denilir bizde.

Elbiseye-urba, banyoya-çimmek
Koşmak-yüğürtmektir, kaçmakta-tünmek
Ne güzel her şeyin anlamın bilmek
Köpeğe- kelp te denilir bizde.

Bazen kaynanaya "Bibi" de derler
Kapınpederi de "Emmi" ederler
Büyükler küçükler hepsi bilirler
Yengeye "Eci" de denilir bizde.

Azönce-bayaktan, çıplak-cıbıldak
Kadın-eğsüketek, fakir-dısdıylak
Kısa-gödektir, yağcı da-yalak
Cimriye de kısmık denilir bizde.

Geçen yıla-bıldır, göz etmek-ışmar
Yufkaya-işkefe, kocabaş-pancar
Dağdan kesilen odun da cımbar
Merkebe-gölük de denilir bizde.

Ceket-sakudur, işte- ahacuk
Gömlek-işliktir, palto da- gocuk
Çok fazla şımarık olursa çocuk
Şımarığa-cüğnük denilir bizde.

Kötü örnekler- mosturalıktır
Evlenmede gecikenler- galuktur
"Heri" siz konuşma hemen hiç yoktur
Kötüye- meymenetsüz denilir bizde.

Essahtır, sahidir - doğruyla gerçek
Hindi- culuktur, körsü - köstebek
İnat- öcbedir, sırıksa - göcek
Kel kafaya "keltoş" denilir bizde.

Yurt bahçesinde Zile'miz güldür
Şehrimiz, köylümüz öz be öz Türk'tür
Tembel- kanaradır, ÇİRKİN de - bettir
Güzele de Gözel denilir bizde.

Salih
Salih, merhaba.:) Ne güzel bir şiir. Güzele bizde de "gözel" denilir...:)
Öyle özlemişim yazılarını bir solukta okudum okuyamadıklarımı.
Maxiciğin diş ağrısı yazısına, Mininin yaptığı konuşmalara güldüm, Sevgili azsolist yazısındaki karşılaştırmada bizim tarafı anlatırken he İncegülüm hemde aynısını bahsetmişsin dedim, son yazını okurkende zaman zaman boğalyacak kadar kzıdığım kocisle taa 7 sene öncesinden bu güne kadar paylaştıklarımızı düşünüp hüngür şapır olmaya ramak kalacak kadar duygusallaştım...
Öpüyorum seni, komik,duygusal,romantik, kadın, anne, evlat, eş kişisi...

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM