İTÜ GÜNEŞ TAKIMI




Sevgili Biluncuğumun pasını aldıktan sonra, haberim oldu bu başarıdan Kendisine teşekkür ediyorum ve gecikme için özür diliyorum. Konuyla ilgili internette gezinirken, sanırım benim de duygularıma tercüman olduğu için, aşağıdaki yazı çok hoşuma gitti. Benim kadar keyifle okuyacağınızı umuyorum. Damlacıkım, Perilim ve Kuğucuğuma paslıyorum. Eminim seve seve duyuracaklardır.

Medyamız sayesinde çoğumuz magazine kaptırmış durumda kendini, kim kimle kiminle ne kadar önemli. Canlarımız, kanlarımız, kardeşlerimiz şehit olurken Doğu’da, Güneydoğu’da nedense bir Bülent Ersoy’un evliliği kadar ilgi çekmiyor. Bu magazin olaylarının tartışıldığı programlar dur durak bilmezken, ülkemizin gidişatı hakkında toplumuzu bilgilendireceği bir program neden yapılmıyor. Bunları çok merak ediyorum ve üzülüyorum.Bu sabah (11 Ağustos 2007) CNN Türk‘te “İnsanlar Yaşadıkça” adında bir belgesel izledim. Konu Nusrat’ın bugünkü ve geçmişteki başarısıydı.

Geçmişi ve bugünkü başarısı diyorum çünkü;
Nusrat Mayın Gemisi
“Nusrat mayın Gemisi, döşediği mayınlarla Çanakkale Savaşı’nın kaderini değiştiren 1912 yılında Almanya’nın Kiel şehrinde Germia tezgahlarında inşa ettirilmiştir. Bu tekne dar alanlarda kolayca manevra yapabiliyor ve az su çektiğinden mayın alanları üzerinde güvenle dolaşabiliyordu. İttihat ve Terakki Partisinin bir üyesi olan Albay Cevat tarafından yönlendirilerek boğazın çeşitli kısımlarına mayınlar döşemiş ve İngilizlere büyük kayıplar verdirmiştir.”

Evet, yıllar önce başarı üzerine başarı kazanan Çanakkale Savaşı’nın kaderini değiştiren Nusrat Mayın gemisi 92 yıl sonra İTÜ Güneş Takımı’nın projesi olan Türkiye’nin İlk Güneş Teknesine adını verdi ve yine yıllar sonra Türkiye’nin, Türk’lerin adını dünyaya duyurdu Nusrat ile İTü Güneş Takımı. 13 -17 Haziran 2007 tarihlerinde A.B.D’nin Arkansan Eyaleti’nde düzenlenen “Solar Splash 2007 - Güneş Tekneleri Yarışması Dünya Şampiyonası”nda üçüncülük derecesini aldı. Fakat bu başarıya rağmen İTü Güneş Takımı yarışma dönüşünde bir futbol takımı kadar ilgi görmezken, televizyon kanallarının ana haberlerinde bile yer bulamadı.

Çeşitli kategorilerde gerçekleştirilen yarışmada İTÜ Güneş Teknesi Takımı, yarışma sonucunda altı farklı ödüle layık görüldü. Dünya üçüncüsü güneş teknesi Nusrat, en iyi elektrik sistemi tasarımı, en iyi güneş enerjisi sistemi tasarımı, en iyi görsel sunum, en iyi çaylak takım ve manevra yarışı üçüncülüğü ödülleri ile birlikte toplam altı ödüle sahip oldu. Liderliğini İTÜ Gemi İnşaatı ve Deniz Bilimleri Fakültesi öğrencisi Münir Cansın Özden‟in yaptığı İTÜ Güneş Teknesi Takımı, Berkin Kılıç, Enishan Özcan, Ersin Demir, Esin İlhan ve Kenan Askan‟dan oluşuyor. Takımın danışmanlığını ise İTÜ Elektrik Elektronik Fakültesi öğretim üyesi Yrd.Doç.Dr.Deniz Yıldırım yürütmekte.

Bu tür başarı hikayelerine gün geçtikçe kavuşuyoruz millet olarak ama ne kadar destekliyoruz, ne kadar ilgi gösteriyoruz bu meçhul. Umarım bu başarı Türk Sanayisi İş adamlarıda biran önce görürler ve İTÜ Güneş Takımı‘na destek olurlar ve bu proje biran önce seri üretime geçer.

Sizleri kutluyorum İTÜ Güneş Takımı ve başarılarınızın devamını diliyorum.

Kadir Pirasoğlu

Yorumlar

KUGUU dedi ki…
Yaziyi yazanin eline saglik (cok anlamli ve guzel), buraya alip bizimle paylasanin da yuregine saglik diyor ve ITU gunes takimina bende basarilarinin devamini diliyorum.
Emre dedi ki…
İTU güneş takımını tebrik ederiz ama medyamızı ayrıca tebrik ederiz, bu kadar alakalı ve araştırmazı oloduğu için (anlayana)
ANDY dedi ki…
Yazar yerden göğe kadar haklı, biz maalesef toplum olarak bu tur önemli projelerden bihaberiz. Bende bu yazıdan sonra haberdar oldum boyle bir olaydan ve gurur duydum. umarım bu başarılı insanlarımızı yurt dışındaki kuruluşlar transfer etmeden once yurdum değerlerini bilir ve gereken desteği sağlar.
Mutluveumutlu dedi ki…
Böyle önemli bir başarıyı şimdiye kadar duymamış olduğuma üzüldüm.
İnşallah çok daha büyük başarılar da elde ederler ve en önemlisi de kıymet bilinirler.
Nenoni dedi ki…
Evet maalesef böyle bir başarı göstermiş olanlar medyada yer bulamazken bilmem hangi "sanatçı!" nın selülitleri her dakka defalarca gözümüze sokuluyor.
Annelog Atölye dedi ki…
Fakültemin genç mühendis adaylarının başarıları ile guru duyuyorum. Harikalar! Umarım daha nice başarılara imza atarlar:)
Adsız dedi ki…
Selam,İTÜ Güneş Takımı'nın başarısını kutlarım.Zavallı medyamız
ile ilgili koyduğunuz yazı ile ilgili de sizi kutluyorum.
Maalesef emperyalist güçler tarafından satın alınmış veya maaşa
bağlanmış medyamız nice başarılarımızı görmezden gelmek zorunda;çünkü yerli işbirlikçi
patronları Bülent hanım gibi sanatçı ,mafya,yabancı kredi kuruluşları ve hükümetin baskıları ile doğruları yazan onurlu gazetecileri işten çıkartmaktadır.
Ceplerini doldurmaktadır.

Doğan Medya Grubu-CNN Türk-TRT ve diğerleri ABD ve AB borazanları ile
saldırılarına devam etmektedir.

Şimdi onlar;Atatürk'e,Atatürkçülüğe
Ne mutlu Türküm diyene,laik,demok-
ratik Cumhuriyete,tam bağımsızlığa,
emeğe,sendikal örgütlenmeye,ay yıldızlı Türk Bayrağına,bölücülerle
ve ılımlı islam adı altında İran
rejimini sindire sindire;alıştıra
alışıra getirme emrini almadılarmı?

Şimdi onlar;Atatürk milliyetciliğiyle,Atatürk devrim ve
ilkelerinin anayasadan çıkarılmasını savunanlar,Ulusal
Kurtuluş Savaşı'na ve tam bagımsız-
lığa da karşı çıkıyorlar.Yanlarına-
da dönek solcuları almışlar;satın
almışlar.

Gözünüz aydın,kutluyorum sizleri :
tarikatcılar,din sömürücüleri,bölü-cüler,eski dönek solcular,neoliberaller,2.Cumhuriyetciler....bakalım satacak neyiniz
kalacak yakında....

Bir tek şeyi satamayacaksınız;onurlu Türk halkı
ile Avrupa'nın en büyük Türk Ordu-
sunun kucaklaşmasını..Meydanların
dolmasını...ta ki sizden hesap
sorulana kadar.Aydınlık Günler,Nur
akşam herkesler dolaşılmış,biz niye unutulmuşuz,küstüüüm.
(gerçi pas yemişiz bu şahane haber için ama)
KUĞUCUM, ne güzel haber değil mi. Sağol canım.:))

EMRECİM, medyamız gerçekten tebriği hak ediyor ama canım.:))

ANDYCİM, dileklerine aynen katılıyorum Umarım yetenekli gençlerimiz hep desteklenir.:))

MUTLUCUM, inşallah dediğin gibi olur ve kıymetleri anlaşılır.:))

NENONİCİM, aşkolsun, onların selülitleri daha fazla seyirci çekiyormuş ya.:))

ANNELOGCUM, ben de umarım ki daha nice başarılarıyla gurur duyalım.:))

SEVGİLİ NUR, onlarla gurur duyarken, medyamızdaki yanlışların da düzelmesini dileyelim.:))

YAĞMURUMCUM, sultanım ben seni es geçer miyim hiç. Saat 12,30 sularında elektrikler gitti. Linklerim alfabetik olduğundan, "Y" harfisi de sonlarda olduğundan, sabah gelebildim ancak. Pasımı al da gol yap caniko.:))
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
duyurunuz için çok teşekkür ediyor ve duyurmak üzere hoşçakal diyorum .
PERİLİM, şimdi çok sevdiğim dostumla görüştüm. Çok mutluyum. Bir de yorumu gördüm. Ben teşekkür ederim.:))
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
ya biraz evvel yaşadıklarım gerçek miydi,yoksa vakit geç oldu ben hayal mi gördüm,
iyi ki varsın,iyi ki blogun var ,iyi ki dostuz....
iyi ki doğdun,nice yaşların olsun....
saçlarımız beyazlaşana kadar bloglarımız devam eder umarım...
sevgiler...
PERİLİM, inanır mısın ben de hala etkisindeyim. Benim için gerçekti. Hem de o kadar gerçekti ki. Sağol canım Çok çok teşekkür ederim İlk kutlayan sensin bu arada. Bunun için de ayrıca teşekkür ederim.:)))
Adsız dedi ki…
itu nun bu buyuk basarisini yeni duydum ve tebrik ediyorum. gercektende gundem sacma sapan haberlerle dolu o neyapmis,bu ne yapmis, bunun selilutleri cikmis, sunun sevgilisi surasindan opmus, x bayan ustsuz yakalanmis falan falan....nedir bu sacmaliklar ya bir son verilsin artik bize ne bulent hanimin yedigi boynuzdan:p
Adsız dedi ki…
bu arada perilinin bloguna girdim dogum gununmus bu gun ilk kutlayanlardan biri olmak istedim bende gece gece duygulandim simdi insanin boyle dusunceli dostlari olmasi ne guzel FILIZ
Adsız dedi ki…
İTU güneş takımını kutluyorum ve başka güzel başarılara imza atmasını diliyorum.
Canım benim, bir buraya,buraya,buraya
bakarmısın?
Ben öyle liste sonu bekleyemem aaa.:P
Sen adımı "aa yagmur damlası" diye yaz o zaman.:)
Ben koç burcuyum yahuu.:)))
Mutluveumutlu dedi ki…
İncegülcüm doğum günün kutlu olsun canım.Eşinle,çocuklarınla ve tüm ailenle beraber daha nice nice yıllar diliyorum.
Öpüyorum çok seni
CaDı dedi ki…
Caniiim, DOGUM GUNUN KUTLU OLSUUN!! Datli ogullarinla, tum sevdiklerinle beraber nice nice guzel yillara. Operim coooooookk.. Yagmur ve Palyanco baya hazirlandilar bu gune;)
renkler dedi ki…
Burada bir doğumgünü çocuğu varmış ha??? Kimmiş o bakiim? İncecik gülcük mü? İyi ki doğmuşşşşş:-) Hani pastamız?
FİLİZCİM, böyle güzel haberlerin magazinden daha önemsiz olduğunu düşünüyor olmalılar.:))
Canım, teşekkür ederim. Ben çok şanslı bir kadınım. Dostlarım var daha neyim olsun.:))

AZİMLİCİM, umarım canım. Sanırım göğsümüzü daha çok kabartacaklar.:))

YAĞMURUM, kalbim alfabetik sıra bilmez benim. Geldim dediğin yere. Sen nasıl güzel bir kadınsın. Canımsın benim.:))

MUTLUCUM, sağol bitanem. Çok teşekkür ederim güzel dileklerin için. Aminnnn.:)) Ben de seni çok öpüyorum.:))

CADILARIN EN TATLISI, sağol kuşum. Çok çok sağol güzel dileklerine aminn. Bu günü sizlerle geçirmek ne kadar güzel. Canım benim sağol.:)) Yaa evet gördüm. Mutluluktan uçuyorum.:))
RENKLERCİM, canım aynı anda atmışız yorumu.:)) Doğum günü gencecik kızı benim hehe.:)) Pasta gelecek. İçeride pişiyor. Canım sağol.:))
paticanlar dedi ki…
canikom ben orada sana 3 tane yer dediiim.:))
her "buraya" yazısına ayrı tıkla.:)
Bİ DAMLACIKIM, damla damla mutluluk verdin ki okyanus oldu bu gün. Sağol canım sultanım.:))
mayonez dedi ki…
BEN YORUMLARDAN DOĞUM GÜNÜNÜ TAM KESTİREMEDİM AMA GALİBA 5 GÜN VAR..

KALBİ PAMUKCUK, TANIDIĞIM EN ÇATLAK ANNELERDEN BİRİSİN, İYİ KÖTÜ GÜNLERİMDE HEP YANIMDAYDIN..GERÇEKTEN ÇOK AMA ÇOK FARKLISINN.. SENİ ÇOK SEVİYORUM İYİKİ DOĞMUŞSUN
MAYONEZİM, tatlı çatlağım benim. Sen istediğin sürece ben hep yanındayım. Seni çok seviyorum. Biliyorsun değil mi? Sen de iyi ki varsın ve iyi ki hayatımdasın. Öpüyorum seni çoook.:)))
Unknown dedi ki…
bende tebrik ederim..

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM