İNCEGÜL TATİLDE / PART İKİ (SAĞLAM KAFA SAĞLAM VÜCUTTA)


İkinci Day: 17 Ağustos

Günlerden Cuma'dır günlükçüm. Okula gidip ön kayıt yapılması lazımdır. Yavrunun geleceği söz konusudur. Koşturmak lazımdır.

Sabah erken okul yolu düz gider şarkısı eşliğinde olay mahalline varılır. Sanırım daha evvel maraton koşuları yapılan bir bahçede, uzunca bir süre hızlı hızlı yürümek suretiyle kayıt olayının gerçekleşeceği binaya varılır. İki kat merdiven çıktıktan sonra, o sıcakta zaten yarım metre dışarıda olan dil organı bir metre civarında sarkmış bir şekilde, koridorun sağındaki ilk oda aranmaya başlanır.

Koridorun sağında hiç oda yoktur ki. Olsa.. ilkini bulmak, bu becerikli şahsiyet için çocuk oyuncağıdır. Sonunda yanlış koridorda aranıp duruyor olduğumuz anlaşılır ve şu meşhur oda bulunur. Dışarıda gezmeye devam eden ve her dakika uzadığı gözlemlenen dil organı, kıvrılarak içeriye sokulmaya çalışılarak, odaya girilir.

“Efenim biz ön kayıt yaptıracaktık.”
“Evraklarınızı alalım.”
Alır. “Hımmmmmmm bu tamam, bu hıhı, bu da tamam.”
Bu bakışı sevmedim. Eksik var bakışı. Nerde olsa tanırım.
“Dekontu göremedim.”
E olsa görürdün. Yok ki. Yani sen de bir sorun yok şekerim.
“Pardon ne dekontu aceba.” Ay ne kibar hatunum ben ya.
“Bilmem ne bankasına, bilmem ne okulu adına, bilmem ne kadar para yatıracaksınız.”

Hemen koşularak, Maxi kişisiyle birlikte bilmem ne bankası bulunur. Para yatırılır. Gerisin geri aynı yol tekrar koşulur. Aynı bahçe azmanı geçilir. Aynı katlar çıkılır ve aynı kız bulunur. Dil organının daha ne kadar büyüyebileceği konusu kafada soru işaretleri oluşturur bu arada.

“Buyurun dekont.”
“Siz de buyurun form. Dolduruverin bi zahmet.”

Doldurulur, imzalanır ve işlem tamamlanır. Maxi kişisi endişeli gözlerle sorar:
“Anneeee.. ben bu bahçeyi her gün yürüycem mi böyle?”
“Yok be yavrum. Ferrarine binersin. Aha da şu köşeyi sana ayırırlar oraya park ediverirsin.”
“Üffff anne ya”
“Üf deme anneye. Beynimin tepesinde mangal yapıyolar zaten.”

Aynı yollar tekrar arşınlanır. Ayaklara olmayan sular yürür. Kahvaltı edilmediğinden ve vakit öğleni geçtiğinden mideden garip sesler yükselmektedir. Maxi kişisine baş başa, anne oğul, güzel bir kahvaltı edelim önerisi götürülür ve ret cevabı alınır. Yahu çekilir de, bu kadar mı çekilir be yavrum?

Babasının biricik yavrusu bir an önce eve dönüp, KÖYüne bakmak istemektedir. Saldırıya uğrayabilirdir KÖYü. Askerleri öldürülebilir, hammaddeleri talan edilebilir, evlatçığımın köyü tamamen istila edilebilirdir maazallah.

Bu KÖY meselesi alengirli ve de abuk bir interaktif bilgisayar oyunu. (Kuğucuğumun kulakları çınlasın.) Bizim Bigbrother sayesinde, tüm aile bu işe sarmış durumda. Herkeslerin bir köyü var. Bir bu gariban İncegül kişisinin yok işte. Şu sanal alemde bile bir dikili ağacımız yok anacım. Zaten ben hiç almıyayım. İstemem köy falan. Muhtar mıyım ben? Ezelinden de aram hoş değildir bilgisayar oyunlarıyla.

Bizim Bigbrother da tatile giderken, köyünü Maxi’ye emanet etmiş olduğundan, yavrunun sorumluluğu iki katına çıkmıştır bu aralar. Çöpü dışarı çıkarması için otuz kere tekrar etmem gerekirken, yataktan kalkar kalkmaz köyünü kontrol ediyor olmasını hayretle izlemekteyim ya neyse. Odasını temiz tutmaktan yüksünen yavru, koca köyü hatta iki köyü birden idare etmekte. Züğürt Ağam benim.

Neyse efenim, zaten sıcaktan ve yorgunluktan üç metre yirmi beş santime kadar uzayan dillerimizi de alıp eve dönelim o halde. Çamaşır yıkamak ve ütü yapmak için sabırsızlanıyorum ben de. Hele gökten ateş yağarken, havuza ve veya denize gidip keyif çatmak yerine, ütü yapmak, nasıl büyük bir mutluluktur. Ancak hatunlar bilir bunu.

Günün Vukuatı: Mini kişisinin abisiyle aynı okula yazılmak için tutturması. (Bir an gözümün önüne geldi de, ergenlik çağında, koca koca delikanlı adayları ve aralarında bizim Mini.)

Günün Sakarlığı: Ayağın kaymasıyla gardrobun altına girmesi ve sol ayağın, sağ ayağın iki katına çıkması.

Fikrimin İnce Gülü: Ne dökülmüş olursa olsun, gardrobun önü yağ sökücüyle silinmemelidir. Yoksa kayaaar. Ne kadar durularsan durula kayaaar. Ayağın diyorum yahu. Ayrıca da iyi bir annenin kondüsyon çalışması ve bolca spor yapması şarttır. Yoksa koştururken bayılıverir maazallah.

Yorumlar

:)) Cucuk istemekten tamamen vas gececem, seni okurken bile nefes nefese kaldim...

Bu arada cok cok gecmis olsun, umarim ayagin yogun bakimi arar durumda degildir (seytan kulagina kursun)...

Bide soyle en sinir bozucu olaylara melek gibi baki$in yok mu? iste o oncelikle iyi bir insan ve sonrasindada mukemmel bi anne oldugunun gostergesi cicim...
Ayşe dedi ki…
off..ayağına üzüldüm..geçmiş olsun, inşallah iyicedir artık...
evet evet bir daha yağ sökücü kullanma o bölgede..
Köy oyununu çok merak ettim, uykudan kalkar kalkmaz kontrolü yapılmak için sabırsızlanılan oyunu..bu sanal alem nasıl bişey böyle yaa, aceba bizde mi bir köy edinmeliyiz ki talibi ve değeri iyice artmadan :)) ;p
Ayşe dedi ki…
bu arada söylemeyi unuttum, okul ön kayıdınızda hayırlı olsun, okulunu sevmesi ve başarılı olması dileklerimle..
Deniz dedi ki…
okurken dilim kurudu sıcaktan yahu!, ben de pek severim ütü yapmayı ağustosta. dün kafa, bugün ayak... yarın kollara ellere dikkat :) kayıt da hayırlı olsun :*
Adsız dedi ki…
incegülcüm yazını o kadar güzel uslubla anlatmışşın ki bayıldım valla:))))yeni öğretim yılınız hayırlı olması dileyle maxi ye başarılar diliyorum.
Ayağın içinde geçmiş olsun , bizde de aynı sorun mutfak için geçerli bir siliyorum nasıl silmekse o gelen giden sanki buzda patinaj yapıyor :)))
BoriPori dedi ki…
Fikriminceeeee! hiç merak etme, yakında kanlı canlı geliyorum sahalaraaaa, hem de nerelerden:))) saol beni merak ettiğim için, hoşuma gitti hatırlanmak:)
hay bu oğlanların oyunları.
&%+^$½$#$½{[][]][{{}[<>#
anladın sen onu.:(
Ben maxime de bir ferrari alıırm,üzülmesin:)
yeni yazı olmaaazmıı?
hemi de kandil yazısını bugünden koydum ki, isteyen yarın hatırlayıp oruç tutar,bana da dua eder diyeee.))
İBRAHİM VE ECEMCİM, Emeksiz yemek olur mu hiç? Hem dünyanın en güzel şeyini yaşayıp, hem yorulmamayı istemek hayal olurdu herhalde. Allah size de göstersin dilerim.Ne güzel şeyler söylemişsiniz öyle. Çok teşekkür ederim. Ancak mükemmel anne olmak nerde biz nerde.:) Ayağım iyi şimdi. Daha bununla bitti mi sandınız. Devamını bekleyin şekerler.:))

AYŞECİM, sağol canım iyi şimdi. Onu kullanmasam da, ben bulurum düşecek bir yol emin ol.:)) Hayatım bu köy mevzusu fena valla. Koca koca adamlar, köyüm de köyüm diyorlar. Hepsi ağa olmuş.:)) Çok teşekkürler canım. Umarım bütün yavrularımız başarılı olurlar eğitim hayatlarında.:))

DENİZCİM, ah yanıyor İstanbul. Bir de maraton koşusu yapınca ne dil kalıyor ne damak canım be.:)) İnan bana sakarlıklar bitmedi daha... Teşekkür ederiz ablası. İnşallah hayırlı olur hepsi için.:))

AZİMLİCİM, sağol canım. İnşallah başarılı olsunlar. Azmeden, çalışan başarır. bence özet budur.:)) Ay o mutfakta kaymalar pek te komik oluyor. Gelen giden vıjjt. Neyse gülmeyelim. Zaten yeterince geliyor başımıza.:))

BORİŞİM, anam sen geldin mi? Ay çok sevindim. Hatırlamaz mıyım. Bir arkadaşın, komşun, değer verdiğin biri ortalarda görünmezse merak edilmez mi? Haydi bekliyorum dönmeni.:))

YAĞMURUMCUM, canımsın. He sen alıver bacım ona Ferrari. Biliyon bilgisayar başında oyun oynamaktan yapışıyor popişleri, yürümek zor geliyor. Anladım işte ben onu.:)) Geliyorum o halde senin oraya..
Emre dedi ki…
İncegülüm sen çok yaşa canım feda olsun sana, hiç bir şeye değişilmez senin sevgin bu blogdaaaaaaa:)

Ya ne ekşınlı bi ailesiniz ayol aa, ama ben diyim sana bak evlenmeden önce senin eve gelip bir kaç hafta staj yapmak istiyom ben, hani dersenki evrak lazım, dekont lazım, ben hepsini tamamlayıp geleyim sana olurmu, tabi kontenjan dolmadan:)
EMRECİM, gel tatlım sen ne demek. Evrak mevrak istemez. Sadece biraz kondüsyonun kuvvetli olsun yeter.:)) Sana ayırdım ben yerini şekerim. Kontenjan sorun olmaz.:))
Nesrin DERİNKUYU dedi ki…
uuzun bir aradan sonra MRBBBBBB
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrim ,geçmiş olsun arkadaşım ,
yeni okulunuz da hayırlı olsun...
ben de hastaydım yattım bütüngün...
NESCİM, merhaba canım. Ne ikram edeyim sana.:))

PERİLİM, canımmm çok geçmiş olsun. İnşallah ciddi bir şey değildir. Havalar felaket. Hasta ediyor insanı. Dikkat et lütfen kendine.:))
Deniz dedi ki…
fiiikriiimiiin inceee güülüüü :) başlasa da sen diye Aydan Şeneri izlesek dursak :)) Biden çalınca nerden gelio ses diye bakındım meğer senden geliyomuş... Aman da benim yazısına link vermeyi beceremeyen ama sayfada müzik çalabilen canım arkadaşım :)
Mutluveumutlu dedi ki…
İncegülcüm,maxinin kaydı hayırlı olsun.Ön kayıt için girdiğiniz okuldan Allah diplomayla çıkmayı nasip etsin.
Sanada çok geçmiş olsun diyorum,ne gelirse başımıza telaşemizden geliyor zaten.Senide biraz telaşeli gördün bu yazında :)
Senin ve ailenin kandilini kutluyor,öpüyorum o güzel yanaklarından ablacım.
DENİZCİİİİMMM, çok güldürdün beni sabah sabah canım ya.:)) He aslında link vermeyi başardım senin tarifinle ama, isim değil de komple adres çıkıyooo. Anca o kadar yapabildim.:)) Müziği de benim Maxi hallediverdi. Yoksa benden hayır yok be arkadaşım.:)) Bu arada Aydan Şener'e de bayılırım. Hem güzel, hem hanımefendi, hem de iyi oyuncudur bence.:))
MUTLUCUM, canımmm sağol amin. İnşallah o günü de görürüz.:)) Bizim bütün hayatımız böyle harala gürele. Sağlık olsun da ne diyelim. Senin ve ailenin de kandiliniz mübarek olsun canım. Öpüyorum ben de seni.:))
CANLARIM MÜBAREK BERAAT KANDİLİNİZ KUTLU OLSUN. HEPİMİZ İÇİN HAYIRLARA VESİLE OLMASINI DİLİYORUM VE ÖPÜYORUM.:)))
uykucu dedi ki…
incegülüm gelde sanabir kurşun dökeyim nazarlardamısın nesin bune ya habire bir yerlerin uff oluyor(berkayın lafı )maksinin yeni okulu hayırlı uğurlu olsun,minide kıskandı ha:).köy oyunlarıda komedi işte, bizim iş yerinde odadaki koca çocuklar oynuyor(işi gücü bırakıyorlar ,dışardan gören önemli iş sanır) aman ne zor iş azıcık ilgilenmezsen köyünle haydutlar falan soyuyor,nüfus azalıyor bayağı zor iş .ama benide pek sarmadı.tetrisi bile sevmeyen ben ne anlarım.bunun 3. bölümüde varmı?kandilinde mübarek olsun canım.
FİGENCİM, ah o Berkayım gelsin, uf olmuş teyzesini bi öpsün geçer.:)) He canım ya, sen de biliyon bak. Bir de aralarında yazışıyorlar. Geçen birisi, senin köyü yıkıcam, ya da sömürgem olacaksın diye mesaj atmış benimkine. Ben bir celallen, kimmiş bakayım benim oğluma dayılanan diye.. şakacıktan tabi.:)) Canım, kandiliniz mübarek olsun senin ve ailenin.:))
Gamzeli dedi ki…
Ayy hakikaten çok zor şu okul işi, aynı olaylar kardeşim içinde yaşandı...Annem öldü bitti doğrusu...Hadi geçmiş olsun atlattınız...Öptüm canım İnce gül ablam..

Bu arada dün akşam tv de gördüm bir film başlıyor ama hangi kanalda unuttum ...Fikrimin İnce Gülü filmin adı...Hemen aklıma sen geldin...Güzele benziyor izlemeyi düşünüyorum...

Kandilin Mübarek Olsun..
GAMZELİCİM, canım size de geçmiş olsun o zaman. Rabbim mezuniyetlerini de göstersin inşallah.:)) He canım, başlıyormuş Show'daymış. Ben daha denk gelemedim ama, kararlıyım. Mutlaka görücem bu akşam.:)) Senin de kandilin mübarek olsun güzelim.:))
Adsız dedi ki…
Kandiliniz mübarek olsun.
Resminiz de ki şahış :
''Urfa'da Oxford vardıydıda bizmi
okumadıydık'',demişti.Şimdi gözü aydın;soyguncu parti baskanı onu
Harvard'a yazdırır herhalde.
O resim ile ilgili söylenecek cok şey varda neyse...
Sevgiler,Nur Aksoy
Gamzeli dedi ki…
sağol ablam...Amin..

Aa bak Show'daymış, müziği falan çok hoş...İnşallah denk gelirsin :)İSminide ne hoş yazmışlar öyle :)
KUGUU dedi ki…
INCEGULcgm sen cok yasa:)) kulaklarim demek bundan yaniyormus benim cin cin oterken :))

Senin evde 3 koy agasi var demek. Vallahi birde artiz sarkici adayi arkadasin var... sana kolay gelsin vallahi:)) Opuldun.

(yeni okulunuz hayirli olsun)
ablacım hayırlı kandiller bana da dua et
GAMZELİCİM, ya evet gördüm ben de sonunda. Hakikaten güzel yazmışlar. Güzel diziye benziyor.:))

KUĞUCUM, çın çın ötüyor değil mi kulaklar.:)) Valla benim sırtım yere gelmez bu gidişle. Köy ağaları, meşhur şarkıcı arkadaş. Ne biçim havam olur bundan sonra.:)) Canım sağol ablası. İnşallah hayırlı olur. Öpüyorum canım.:))

GÖKHANCIM, dualarımdasın kardeşim. Rabbim hayırlara vesile etsin. Senin de kandilin mübarek olsun sağol canım.:))
SEVGİLİ NUR, çok özür dilerim. Göremedim senin yorumu.:(( Kandilin mübarek olsun senin de, çok sağol.:)) Resimdeki şahıs ve onun gibiler için söylenecek çok şey var da başka bir zaman başka bir yerde dertleşiriz inşallah.:))
BALDAN TATLI dedi ki…
Okurken nefes nefese kaldım yav. Ne zor işler bu kayıt işleri. Gözüm korkuyor gelecek sene için. Sevgiyle kal.
BALDAN TATLI ASLICIM, sana da gelecek sene için kolaylıklar dilerim. Hakikaten zor işler bunlar ve de çok stresli ve de çok gurur verici.:))
ZRPNDT dedi ki…
eee ben buraya yazmıştım :( nerde benim yorumum :( yollamadım mı ki kafaya gel hee :D tövbeee maxinin okulu hayırlı oolsun bi de kandilin mübarek olsun yazmıştım
FATMAZEHRAM, gelmemiş demek.. olsun canımmm. Sağolasın ve senin de kandilin mübarek olsun.
ANDY dedi ki…
o oyunu hemen bıraktırmanı tavsiye ederim. Çünkü gene internet ortamında oyanan ama uzayda geçen bir oyuna bende bir ara takılmıştım da bırakınca çok rahatladım :) Oyunu zevk için oynadığı surece problem yok ama bir sure sonra geceleride kalkmaya baslıyorsun ve oyun tum sosyal hayatını yok etmeye başlıyor! Benden tavsiye hemen bıraksın ;)
Zaten Lise yılları bayağı yoğun olacak ANDY abisi. Ben senin yorumu da okuturum ona. Söz de verdi. Bırakmazsa interneti bile kapattırabilirim. Dediğin gibi, bütün gün aklında. Geçen sinemaya gidelim dedim, adam, köyüme saldırırlar diye gelmedi. O kadar yani.:((
ANDY dedi ki…
Birde oyun ile başka bir bilgi. Şimdi bu oyunların forumları falan oluyor. İşte oyuncular arası tatışma, savaş yazıları gibi. Burdan iyi arkadaşlar bulabilir ama çoğu normal yaşamda bir poh değilken oyundaki başarısıyla kendisini havaya sokup abuk sabuk konusuyor. Yani muhatap olmaya bile değmez ;)

O bilgisayar oyunu olan age of empire gibi oyunlar alsın ;)
Böyle birlik başkanları falan var. Hatta bi tanesi buna sen benim sömürgemsin diye not atmış, öteki de ben seni korurum falan demiş. Hiç hoşlanmıyorum aslında ya. Ama, dediğim gibi söz verdi. Senin önerdiğin oyunları da hemen alıcam ona.:))
Unknown dedi ki…
Bende biliyorum bu KÖY oyununu ve beni de hiç mi hiç sarmamıştı.Şu okullar yokmu dekontsuz olmuyor şeker olmuyor..
ELÇİNİM, Ah canım, benimkini fena sardı. İnşallah kurtarıcaz. O kadar dekontlar aldık, ders çalışsın ama değil mi?

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM