HAPY BIRTHDAY ŞEKERİM












2 Ağustos 1993 Pazartesi Saat 22.25

Biriciğim,

İlk çığlığın, dünyaya ilk merhabandı bu gün. O sesi duyduğunda ılık ılık oldu anacığının yüreği. Hele minicik bedenini kucağımda ilk taşıyışım. Yumuk ellerine ilk dokunuşum. Sen, bir de tuttun ya sımsıkı parmağımı, o zaman iki damla gözyaşı geliverdi ta derinlerden, bilmediğim bir yerden.

Bambaşka, yepyeni bir duygu. Daha önce hiç tatmadığım. Daha önce yaşadığım tüm sevgilerden, tüm mutluluklardan öte bir şey. Onca sıkıntının, onca acının ardından, bir filiz yeşeriverdi topraktan. Yaşamak bu olsa gerek. Hayatın anlamını bugün anladım.

Hayallerim var seninle ilgili, umutlarım da sana dair. Ağladığında ezilecek yüreğim. Güldüğünde, baharlar yağacak yüzüme. Hasta olunca, sabahlayacağım başucunda. Soğuk kış gecelerinde, koynumda uyutup, sımsıkı sarılacağım. Annemden öğrendiğim ninnilerle büyüteceğim seni.

Dizlerinin üzerinde ilk gitmeye başladığında, bademler çiçek açacak. İlk minik adımlarını attığında tüm gökyüzü, kuş resimleriyle dolacak . İlk sözcüğü söylediğinde gün doğacak geceye. İlk anne deyişinde annen, ilk baba deyişinde baban kanatlanacak.

A yı B yi tanıman, renklerle donatacak kitapların sayfalarını. Sen yeni yeni koşmacalara başlarken, ne çok sevinecek çocuk bahçesi. Salıncaklar, kaydıraklar ne çok sevinecek. Yarım yarım ezberleyeceksin ilk şiiri. İlk şarkını, “r”leri eğerek söyleyeceksin. Annen senin o pırıl pırıl, kara gözlerinde, yarınların aydınlık umutlarını görecek.

Canım oğlum, yanımda uyuyorsun şimdi. O kadar küçük, o kadar güzelsin ki. Belki bu satırları okuduğunda, büyümüş olacaksın. Kimbilir kaç yaşında, ne durumda. Ama, sen büyüsen de hiç büyütme yüreğindeki o masum çocuğu. Benim gonca kokulum, tatlı bebeğim, sen büyüsen de, kalbin hep bu günkü gibi tertemiz olsun. Sevgilerin en güzeli, mutlulukların en büyüğü hep senin olsun.

Bir gün hayat, beni senden ayırsa bile, bil ki, ben hep senin yanındayım. Sevgim, ruhum, kalbim ve sana kattığım parça hep seninle olacak. Bir gün hayat, beni senden ayırırsa gülyüzlüm, bil ki ben, bir yerlerden sana bakıyor olacağım. İşte bu benim oğlum, evladım, canımın parçası, her şeyim diyeceğim ve eminim seninle hep gururlanacağım.

İlk göz ağrım, yüreğimin ilk sızısı, ok kirpiklim, tatlı bebeğim. Seni çok seviyorum ve Rabbimden diliyorum ki, seni benden hiç ayırmasın bitanem.

Annen.

Bundan tam On dört yıl evvel, bir hastane odasında, hemşireden alınmış ödünç kalem ile, gencecik acemi bir anne tarafından, kareli kağıt parçalarına yazılmış bu satırların sahibi, artık büyüdün. Birlikte büyüdük. Hayatı birlikte bildik. Sen bana, ben sana öğrettik. Birlikte öğrendik.

O gün, ben kucağında tuttuğu yavrusunu, ne yapacağını, hangi pamuklara sarmalayacağını şaşırmış, gözü yaşlı, yüreği sevinçli bir çocuk anne.. sen ise yeni doğmuş, avuçlarıma sığan bir bebeciktin. Şimdi boyumu aştın, kocaman delikanlı oldun. Bense yolu çoktan yarıladım.

Lakin sen benim hala bir tanem, gözümün nuru, canımın içi minik bebeğimsin. Her ne kadar delikanlı oldum, büyüdüm havalarında olsan da, bilesin ki yavruları, annelerinin gözünde hiç ama hiç büyümezler. Sen hala dünyaya gözlerini açmaya çalışan o bebek, ben de hala o acemi anneyim.

Bir gün sana olan sevgimi anlatmaya kalksam, başaramam inan bana. Sana her baktığımda yüreğimin nasıl eridiğini, tırnağına kıymık batsa ciğerimin nasıl kanadığını, gülümsediğinde içimin nasıl ferahladığını anlatmak istesem, bildiğim kelimeler yetersiz kalır. O yüzdendir ki bunu anlatmaya çalışmayacağım yavrum.

Arada sırada kavga etsek te, birbirimize kırılsak ta, bazı kıskanç ve provokatör şahsiyetler aramızı bozmaya çalışsa da (ismi lazım değil, onlar kendini bilir) bizim sevdamıza zarar gelmez. Ve bu aşk her gün biraz daha büyür.

Kara üzüm gözlüm, yakışıklı oğlum benim. Ömrün uzun olsun. Yürüdüğün yollar dikensiz güllerle dolsun. Tüm yaşamında şans hep yanında olsun. Kaderin, bahtın güzel olsun. Yeni yaşın hayırlı uğurlu olsun. Doğum günün kutlu olsun.

Yorumlar

Mutluveumutlu dedi ki…
İncegülcüm gözlerim dolarak okudum yazını.Maxicimizin doğum günü kutlu olsun.Sağlık,huzurlu,mutlu,sizinle ve tüm sevdikleriyle beraber nice yılları olsun.
Allah sanada evlatlarının,büyük okullar bitirişlerini,iyi bir iş sahibi olmalarını,evlenmelerini,baba olmalarını ve tüm güzelliklerini göstersin inşallah....
Bu arada çok güzel bir bebekmiş ve şimdi çokkk yakışıklı bir delikanlı olmuş :)
KUGUU dedi ki…
Aglattin beni F.I.G.cgm ya.
Masallah diyorum once ve Yakisikli Oglushunun dogumugununu senin temennilerine katilip dua ederek ben de kutluyorum cnm:
"Ömrün uzun olsun. Yürüdüğün yollar dikensiz güllerle dolsun. Tüm yaşamında şans hep yanında olsun. Kaderin, bahtın güzel olsun. Yeni yaşın hayırlı uğurlu olsun. Doğum günün kutlu olsun"
LoLa dedi ki…
çok duygulandım anne olmak çok güzel bişeydir eminim
ne güzel fade etmişsin
Allah tüm kadınlara anne olmayı nasip etsin tabi gerçekten anne olabileceklere ...
Deniz dedi ki…
MAXI, artık kocaman delikanlı oldu. İyi ki doğmuşsun, annenin babanın oğlu, Mini'nin ağabeyi olmuşsun. Sana sağlıklı ve sevdiklerine birlikte huzurlu mutlu uzun yıllar dilerim.
Not: mini ile maxi, aynı yaşlarda çekilmiş fotolarıyla karşımıza gelmiş oldu. Anlaşıldı ki çeken fotoğrafçı abaküsleri çok seviyor ve bu iki yakışıklı akıllı delikanlı aslında görüntü olarak birbirine çok da benzeiyor :)
ümran dedi ki…
Maxi'ye nice yıllar canım..Ne güzel anlatmışsın öyle dokunaklı dokunaklı..Bende istiyorum bunlardan yaaa
palyanço dedi ki…
zaten sulu gözdüm,bu hamile halimde daha da bi arttı sanırım sulu zırlak hallerim :/ iş yerindeyim.. elimde mendil,kimseye çaktırmadan bogazımdaki koca yumruyla ve sulu gözlerimle mücadele ediyorum..

öyle güzel anlatmışşsın ki!!ben çenemi kapatıp,
Maxi'nin doğum gününü kutluyorum :))Daha nice yıllara hep beraber olursunuz diyorum :))

sevgilerimle..
ANDY dedi ki…
Öncelikle Maxi'nin doğum günü kutlu olsun. Nice mutlu, sağlıklı ve HUZUR dolu yıllar onunla olsun :)

Şimdi de gelelim sana anne kişisi :)

Vallahi maxi'nin sadece yaş günlerinde bu şekilde yazılar yazıp kalan gunlerde onlarla didişmelerini yazıyorsun! Gördüğüm kadarıyla çoçuklar nazi kampında gibi yazşıyorlar :) Herşey yasak! :) Hİç bir haları yok :) Olmazki canım boyle, sadece önemli gunlerde sevgi sözcüklari yaz, sonra hemen dikatator ol :):)
MUTLUCUM, çok sağol canım benim. Amin amin amin. Bizim için dilediklerinin bin katı sana inşallah. Yakışıklı dimi ablası. Kuzguna yavrusu kartal zaten.:))

KUĞUCUM, teşekkür ederim, canımsın. O zaman ben de duana amin diyorum ve o yakışıklı oğlumun adına seni kocaman kocaman öpüyorum. Kıyamam ya..ağlamaaa.:))

LOLALOLACIM, canım, Rabbim sana ve anne olmayı isteyen tüm kadınlara,, hayırlısıyla nasip etsin inşallah. Sonda dediğine iki kere amin.:))

DENİZCİM, sağol güzel ablası. İyi ki doğmuş hakikaten ya. Bu güzel dileklerin için, bu kadar dikkatli olup, benim de çok taktığım abaküs mevzuunu şıp diye fark ettiğin için, arkadaşım olduğun için sağol.:))

LİMONCUM, canım sağol. Amin inşallah, hayırlısıyla nasip etsin sana da. Olur olur. Hem de ne güzel anne olursun sen.:))

PALYANÇOMCUM, ay ben sana kıyamam. Hamile hamile bir de üzmüşler benim güzelimi. Bütün bu duyguları yaşayacağın günler çok yakın inşallah. Anlatabildiğimi zannediyorsan, o günü bekle. Hayırlısıyla bebeğini kucağına aldığın günü.:))

ANDYCİM, öncelikle, güzel doğumgünü tebriğin için teşekkür ederim. İnşallah, amin.:)) Sonralıkla, sen şimdi bana Frolayn Hitler mi diyosun yani? Hele bir gelsin EFEcim. Dünyanın kaç bucaktan oluştuğunu bi anlatmaya başlasın sana. O zaman görürüm ben seni de. Sevgi pıtırcığı gibi dolanabiliyo musun öyle.:))
Unknown dedi ki…
ÇOK GÜZEL ANLATMIŞSIN ANNELİĞİ DOLDURDUN GÖZLERİMİZİ ALLAH AYIRMASIN ACISINI GÖSTERMESİN...UZUN ÖMÜRLÜ OLSUN...
anemon dedi ki…
maxiciğimin doğum gününü kutlarım o güzel yanaklarından öperim onu

iyiki doğmus allah yolunu acık etsin her zaman bahtı güzel olsun allh sana bağıslasın onu öpüyürımm
kakaolusevgi dedi ki…
CANIM ABLACIĞIM,İÇİM CIZ ETTİ.GÖZYAŞLARIMI TUTMAK İÇİN İŞYERİNDE ÇOK UĞRAŞTIM.BEN ANNE YAZILARINI OKUYUNCA HEP BÖLE OLUYROUM.ALLAH EVLADINLA NİCE UZUN SAĞLIKLI ÖMÜRLER NASİP ETSİN.SANA DA ONUN BAŞARILARINI,MUTLULUKLARINI GÖSTERSİN İNŞAALLAH.
ELÇİNCİM, bitanem amin sağol. Allah hiçbirimizi yavrularımızdan ayırmasın. Onların yanında yakınında olmayı nasip etsin hep.:))

CİVCİVCİM, canım amin çok sağol. Rabbim cümlemizin yavrularına en güzel kaderleri nasip etsin. Biz de seni öpüyoruz.:))

Tatil kuşları özledik sizi. İyi eğlenin. Bizim için de dinlenin.:))

KAKAOLUCUM, güzelim benim. Amin canım sağol. Rabbim sana da güzel, hayırlı evlatlar nasip etsin. Sen de onların muratlarını gör inşallah. Ama ağlamaaa kıyamam ben sana.:))
Adsız dedi ki…
Canımsın yaa,nasıl ağladım okurken.yakışıklı oğlumun
yeni yaşı hayırlı olsun.onun için çok önemli bir sene.:) hep güzel geçsin hergünü inşallah..)
Ben bugün paticikleri bu adrese taşımakla uğraştım, görmemişim oğlumu bu saate kadar.:)

http://paticikler.wordpress.com/
YAĞMURUM, sultanım. Sağol güzel dileklerine amin.:)) Gerçekten çok zor bir yaş. Umarım onun için hayırlı olur, biz de kazasız bir şekilde atlatırız. Bize dua edersin dimi teyzesi?:)) Canım yeni adres hayırlı olsun. Ziyarete geldim paticiklere ama, yorum bırakamadım kaç kez. Sorun oldu sanırım. Yeni adrese, güle güle oturuna geliriz.:))
Emre dedi ki…
İyiki varsın İncegül
İyiki doğdun Maxi
İyiki varsın İncegül
İyiki doğdun Maxi
dıt dı dı dı dıııııııdııııı
dıt dııt dıııııdddddd
İyiki varsınız iyiki doğdunuz mutlu yıllar sizeeeee.

Öptüm canım sizi.
Ferhanca dedi ki…
Doğum günü kutlu olsun oğlışunun ..
Bu kadar duygusal yazı olmaz ki ama ,gözlerim doldu..Allah herkesin evladını anasına ,babasına bağışlasın.Bir az önce mutfağı toplarken bir yandan haberleri izliyordum hemde ağlyordum,anladın şehitlri gösteriyordu .Bunları yazmak istemezdim fakat içimiz çok fena özellikle askere gidecek olan oğlan ananalrının.. Allahım, herkesim evladını koru..Çok öpüyorum, sevgiler..
EMRECİM, güzel kuşum. Ne güzel doğum günü şarkısı söylemişsin sen böyle. Sağol canım sabah sabah mest ettin beni.Sen de iyi ki varsın Emreee.:))

FERHANCIM, amin amin amin. Rabbim yavrusunun acısını göstermesin kimseye. Şimdi benim de gözlerim doldu yorumunu okurken. O şehitlerin analarını düşününce. Oğulllarımızı gülerek, huzurla askere gönderebileceğimiz günler gelecek mi dersin? Rabbim cümlesini korusun kollasın.:))
Gamzeli dedi ki…
Gözlerim doldu, kardeşim ile aynı yaştalar benimkinin 07.04.1993 doğum tarihi...Allah size bağışlasın umarım hayatındaki bütün herşeyi elde eder başarıları ile...Öptüm oğluşunu kendi kardeşimide...Dün gördüm ama özledim birden kardeşimi şimdi :((((
Boncukçu dedi ki…
Sevgili FİG
Maxi'ye sevgilerle dostluklarla, başarılarl, mutlulukla dolu sağlık ve huzurla geçireceği nice yıllar dileğiyle.
Sevgiler
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrim ,maxinin doğum gününü çooooook kocaman kutluyorum,nice yaşlara diyorum ,daha uzun yazmak isterdim ama internet kafedeyim,sadece şunu söyleyeceğim seni çok özledim,denizle görüşmek kısmet oldu ,inşallah bir gün senle de görüşürüz canım arkadaşım...
GAMZELİCİM, sanırım evlat sevgisine en yakın olanı kardeş sevgisi. Rabbim seni yakışıklı kardeşinden hiç ayırmasın canım. Güzel dileklerin için sağol güzelim, amiin.:))

BONCUKÇUM, amin amin amin. Ne güzel dilekler bunlar. Sağol canım ya. Bütün yavrularımız için inşallah.:))

PERİLİM, canım benim canım. Sağol güzel dileklerin için. Ben de seni çok ama çok özledim. Denizle görüşmenize ne kadar sevindim. İnşallah benim için de sıkı sıkı sarılmışsınızdır birbirinize. Şu an o kadar çok istiyorum ki yanında olup sana sarılmayı.:))
Çok duygulu , güzel bir yazı olmuş.Maxiciğin doğumgününü yürekten kutlar,kendilerini kocaman öperim. Allah hayırlı,uzun ömürler versin.
Aslında Maxiciğe okutsanmı mektubu,d.gününde diyorum ?
Gamzeli dedi ki…
Amin canım :))
zeytin dalı dedi ki…
nici yıllara keşke bizimde anacığımız böle bi mektup yazsaydı
BÖĞÜRTLENCİMİN ANNESİ, canım çok sağol güzel dileklerine. Biz de seni öperiz canım. Topiki de öperiz.:)) Okuttuk kendisine. Ama, herhangi bir tepki vermedi kendisi henüz.:))

GAMZELİCİM, öpüyorum canım.:))

ZEYTİNCİM, merhabalar.:)) Canım bazıları duygularını çok fazla ifade etmez. Ama, senin annen de eminim senin için hemen hemen aynı duyguları besliyordur.:))
maxi nin doğum gününü kutluyor rabbimden uzun mutlu başarılı yıllar diliyorum..

reklamlara bayıldım :) fakat reklamcı gözüyle de bakmak lazım tabiiiii :))
GÖKHANCIM, teşekkür ederiz abisi. Amin tüm dileklerin için.:)
Reklamcı görüşlerine açığız da, bi tanesi de çıkıp görüş bildirmiyor ki. Var mı tanıdığın.:)))
hayalperisi dedi ki…
ya süper yazmissin yine insallah bir ömür hep beraber olur beraber yaslanirsiniz

bu arada haber cikmadi ne zaman gelelim miniyi istemeye:)
denizanasi dedi ki…
bir erkek annesi olarak içim bir cız etti okuyunca :) allah ona sağlıklı ve mutlu uzun yıllar versin. e tabii ki sana da tüm yaşadığı güzellikleri paylaşabilmen için :)
ümran dedi ki…
İncegül yaa dün OKS sonuçları açıklanmış merak ettim..Nereye yerleşti acep Maxi??
pamuk dedi ki…
doğum günü kutlu olsun maxinin
size nice mutlu sağlıklı yıllar diliyorum öpüyorum maxiyle miniyi :))))
Nereye yerleşti Maxi? Bende bunu sormaya geldim İncem gülüüüüm.:)
HAYALCİMPERİCİM, amin canım benim. Güzel dileklerin için sağol.:)) E istemeye ne gerek var. Ben geleyim alayım kızı hemencecik.:))

DENİZCİĞİNANNESİ, anaların yüreği biraz cızlamaya müsait değil mi? Sağol canım. Amin güzel dileklerine. Aynısı senin için de olsun inşallah.:))

LİMOCUM, elektronik okuyacak Allah izin verirse canım. Sağol sorduğun için.:))

PAMUKCUM, pamuk şekerim sağol. Onlar da seni öpsünler ablası kocaman.:))

YAĞMURUMCUM, sultanım sağol. Limon'a dediğim gibi, elektronik okuyacak inşallah.:))
MorKoyun dedi ki…
Guldurmeye alistirdiniz bizi aglaticaksiniz Incegul hanim, duygu seli yaratmissiniz mahvettiniz yani anasindan ayri gurbet eldeki kuzulari:) Maxi'ye upuzuun saglikli mutlu bir omur, nice guzel yaslar dilerim...
MORKOYUNCUM, kıyamam ben sana ve öteki gurbetteki ana kuzularına. Zaman gelecek biz de kuzularımızı göndereceğiz gülüm. Ne edelim. Elbet bir gün kavuşur analar kuzucuklarına.:)) Güzel dileklerin için sağol ablası.:))
Adsız dedi ki…
Ağlaya ağlaya okudum iyi ki doğmuşsun maxi kişisi :)
FATMAMZEHRAM, sağol ablası. Ağlama ama yaa.. kıyamam ben sana.:))
LUIZA dedi ki…
MUCH BEAULTIFUL YOUR BLOG I LIKE ALL YOU YES VERY SPECIAL FOR ME

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM