BAHARDAN MI YOKSA AŞKTAN MI


Bu sabah kalktım, her yer bahar kokuyordu. Daha bir neşeyle ovuşturdum gözlerimi. Daha bir hızlı fırladım yataktan. Güneş yatağıma doğmuştu. Odam bahar kokuyordu.

Daha bir sevgiyle sarıldım çocuklarıma, öptüm kokladım doya doya. Onlar da bahar kokuyordu. Evim, ocağım her yer daha bir güzeldi sanki. Açtım camları perdeleri. Karşı komşuya selam verdim penceremden. Gülümsüyordu. Dışarısı mis gibi bahar kokuyordu.

Kapıdan çıktım. Daha aydınlıktı sokaklar. İnsanların yüzleri daha aydınlıktı. Bakkal amcaya günaydın dedim. Gün daha aydınlıktı.

Şarkı söyledim içimden bağıra çağıra. Çığlıklar attım kimsenin duymadığı. Küçücük bir kız çocuğu vardı yüreğimin ucunda bu sefer. Papatyalardan taç yapmış annesine götürüyordu. Dünyanın karanlığından ürkmüş, ana kucağına sığınmış. Saçlarına taktım annemin sonra o tacı. Saçları bahar kokuyordu.

İlk kez bir baharda görüp aşık olduğum o gözler gibi yemyeşildi ortalık. Aşk gibi, umut gibi, hayat gibi yemyeşil. Yaşamak daha bir anlamlı geldi bana. Canım can ortağını bulmak ister gibi , pır pır uçan kuşun kanadı gibi çırpınmakta sanki. İki martı uçtu başımın üzerinden, beyaz bulutların arasına doğru. Denize doğru akıttım bütün karamsarlığımı. Umutla donattım tüm benliğimi.

Doğa en güzel cicilerini giymiş, takmış takıştırmış, en güzel kokularını sürmüş kucaklarken hepimizi, güneş tepeden göz kırparken sevimli sevimli, sanki mutlu olun artık, der gibi…

Şöyle bir baktım da, mutsuz olmak için bir sürü sebebim var. Ama, mutlu olmak için de bir dünya sebep bulabilirim.

Yorumlar

BALDAN TATLI dedi ki…
İnsanın bazen içi içine sığmaz. Böyle olur. Nedensiz yere mutlu olur.
anemon dedi ki…
içindeki bu enrji hiç bitmesin.ne güzel bu sabah ben o yorgunlardan hissetmiştim kendimi iyiki okudum .valla iyi geldieline ruhuna sağlık.bu arad ben hale yeni okudum seni ama bundan sonra hep ukuycam bu kesin
canım,baharın bana verdiği bütün sıkıntılara rağmen ona aşığım. hiçbir çiçeği,hiçbir böceği kaçırmam. bakarım çekerim gezerim.
sabah gözümü bir türlü açamamam bu dönemde tamamen ilaçtan.
ama özel olarak gezer her çiçeği keşfederim.
her ne kadar koparıp eve sokamasam da.
olsun o bahane ile çiçek yolmamış oluyorum,oda güzel.:)
Ohh sefan olsun, Allah yaz,kış,sonbahar , ilkbahar hiç farketmez en kötü günümüz böyle olsun...
Emre dedi ki…
Selam terapist kişisi, vala ne yalan diim seni okurken acayip keyif aldım çok güldüm, unuttum bazı şeyleri, iyiki sen varmısşın yahu iyiki, ne iyi etmişim bende blog yapmakla, yapmasaymışım eğer tanımayacakmışım seni. hadi öperim ayrıca da oooooooommmmmmmmmm. He unutmadan bu sabah kalktım giyindim ve her sabah yaptığım gibi açtım camı baktım dışarı ve çektim o mis gibi taze çiçek kokusunu içime, canlandım birden işte. Hadi öperim tekrar, mini ve maxsiyide öperim.
Gamzeli dedi ki…
Senin enerjin bizede geçti ayol..Ohhhh ne güzel. ohhhh ohhhhhhhh
LoLa dedi ki…
ben kışın doğmuşum ama yaz insanıyım güneşi gördümmü bende böyle mutlu mesut dolanırım :))
kurunane dedi ki…
kız fikriye maşşallah bu ne enrji... bahar seni şair yapmış arkadaşım. bende enerjik olurum bazan, içim içime sığmaz ama hiç böyle sözler edemem. valla bravo.
Bu yorum yazar tarafından silindi.
canım,benim sayfada bir soru sordum ,danışmak için bir bakarmısın?.:)

birde ayrıca:hakikaten kediyi istiyorsanız ay ben ulaştırmanın yolunu bulurum.
2. Maydanoz yetişiyor çünkü.
artık büyüdü sayıyor annesi,zaten yine hamile ya, bırakıyor gidiyor. Bu da ille benim yanımda yatıyor. ayıramıyorum.
kurtar beni.
acaipte tatlı. hiper oyuncu. maskara birşey.:)
Deniz dedi ki…
Ne güzel, sürsün günlerce bu halin :) her bün böyle olsa sıkıcı olabilir diye düşündüm. Ha bir de becerebiliyorsan geçir bakalım pozitif enerjini.. ihtiyaç fazlasına talep var :) yok okuyunca geçti zaten, eline sağlık!
sende 2 side güzel demişsin,renklerde.. zaten o aydınlık diye onu koyup,diğerini daha beğeniyordum.teşekkür ederim.

Altına bir de hadis ekledim.sen beğenirsin eminim.:)
çabuk yaz kedili postu.:)
renkler dedi ki…
Maşallah, bu mutluluğun hiç bitmesin. Mutsuz olmak için sebeplerimiz de olsa mutlu olmak için çabalayalım. Hayat çok kısa...
Adsız dedi ki…
bu pozitif enerjinin son kullanma tarihi nedir sayın incegül kişisi :) hayır yakında kampa girecemde kaç kilo alsam acep diyorum..gözünü sevdiğim dünya biz seni tükettikçe sen hala güzellik sacabiliyon ya helal sana :))

hee bu arada masamda feslegen var :)) hemde hediye :) bende mutluyum bugun..
baldan tatlı aslıcım, bazen de böyle sürüne sürüne kalkıyorsun ya.. o gün akşam olmak bilmiyor sanki..:)

civciv halecim, merhabalar.:) böyle bir katkım olmuşsa sana, ne mutlu bana.:) her zaman beklerim dükan sizin.:)

yağmurumdamlam, işte sen bu yüzden yağmursun.. alerjine rağmen, isyan etmeden.. güzellikleri sonuna kadar yaşayan ve seven, güzel kalpli arkadaşım benim.:) Yolma yine de boşver.. benim Maxi çimenlere basmazdı hiç küçükken.. onlar yavru üzerine basarsam anneleri üzülür, ağlar derdi.. çiçekleri de bu sebeple koparmazdı.. hala da öyle.:)
Ah gülüm, kedi konusu bize çok uzak olur.. evde kimse yok ki onunla ilgilensin.. anlatıcam haftasonu inşallah..:)

böğürlencimin annesi, amiiin.. hepimiz için, en kötü günümüz, bahar güzelliğinde ve bahar aydınlığında geçsin canım.:)

emrecim, ne güzel yapmışsın.. ne kadar güzel kokuyor değil mi ortalık.:) Sen de iyi ki blog açmışsın ve ben de seni iyi ki tanıdım, tatlı, candan ve neşeli kız..:) Ben de seni öpüyorum.:)

gamzeli kız, sen zaten o enerjiyle o kadar dolusun ki.. benden de geldiyse bomba olmuşsundur bitanem.. ohhh ne güzel.:)

lolalolacım, kış çocukları serinkanlı olur derler ama, ben hiç inanmıyorum. tanıdığım tüm kış bebeleri sıcacık.. al biri daha.:) mutlu mesut ol her zaman.. yaz kış.:)

kurunanem, yok be bacım.. yağdı yağmur, çaktı şimşek durumları işte.:) Bazen de iki kelimeyi bir edip, bir cümle yapamam biliyon mu.. böyle ebleh ebleh bakarım.:) Sen mi böyle sözler edemezsin.. ettiklerini biliyoz biz.:)

dnzim, hee bacım.. sıkıcı olur herhalde.. böyle laylaylom her dakika.. arada hüzünlenmek, ağlamak da lazım.. ama bugün böyle.:) bak saat akşamın 5'i olmuş iflahım kesilmiş ama, hala çok neşeliyim.. gel bacım gel, ihtiyacın yok ama.. en azından beraber neşelenip.. anasını ağlatalım İstanbul'un.:)

renklerim, amin canım hepimiz için.:) küçük mutluluklarımız, hayattan aldığımız tat.. sanırım bizim elimizde biraz da..:) Allah kötü durumlarla karşılaştırmasın tabii.:)
kıs çerkesim, aynı anda mı atmışız yorumu.. kalp kalbe karşı durumu.:) yok son kullanma tarihi bunun.. ne zaman gelip gideceği belli olmuyo bünyeye.. anlattıydım ya hani..:) Dünyanın verdiği bu güzelliklerin mümkün olduğunca tadını çıkarmak lazım.. malum yakında hiçbirini bulamayabiliriz.:) Sen şimdi niye kilo alıyon ki..:)
Adsız dedi ki…
pozitif enerjin buralara kadar geldi mutlu oldum teşekkürler canımm.. enerjin hiç bitmesin ;)
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
fikrimcim ne güzel söylemişsin üzülecek bir sürü sebep de var ama "BAHAR GELDİ...."çok doğru söylüyorsun güzel arkadaşım ,bende senin gibi düşünüyorum,silkelenmek lazım azıcık...
çünkü kısa bir süre sonra sıcaklar bastıracak ve pelteleşeceğiz....kolumuz bile kalkmayacak...
yakamozcum, sahi geldi mi.. ben de çok mutlu oldum şimdi.:) Hepimiz için diliyorum ki.. bitmesin.. mutluluğumuz da, huzurumuz da daim olsun canım.:)

perilim, nasıl bakarsan, öyle görüyorsun aslında.. mutluluk gelip seni bulmuyor.. o kadar şanslı değiliz.. ama, kendimize bir dilim almak ta bizim elimizde sanırım.:) Senin de böyle pozitif bakabildiğini biliyorum.. e hiçbirşey olmasa, güzel kızlarımız, yakışıklı delikanlılarımız yanımızda değil mi canım arkadaşım.:) Nasıl çalışılacak o sıcaklarda bilemiyorum..:)
cenebaz dedi ki…
Buralarda bahar bitti de yazın o miskinliği bilem geldi. Nasıl sıcak anlatamam. Bi de yağmur yağacak diyorlar, yapış yapış da bir nem eklendi üzerine. Valla, ne reiki ne de başka şey, beni yataktan kazıyamıyor.
belh dedi ki…
incegül ne güzel yazmışsın öyle, kıpır kıpır oldu içim. Ben de bu sabaha bazı sinir olmalarla uyandım. Ama senin gibi kalksak her sabaha ne güzel geçer kimbilir günümüz.
Adsız dedi ki…
Merhaba,
Yazınızı okudum,gercekten akıcı ve
güzel.Hayatımızdaki baharlar o kadar sayılı ve azken,niye bu savaşlar,ölümler,afrika'da açlıktan
ölen çocuklar,hırslar ve öfkeler...

Milliyet Gazetesi alıntılarınıda okudum,gerçekler..!

Sevgi ile kalın, Güler Atabak
Adsız dedi ki…
Günaydın,
Yazınızı çok beğendim,o güzel kelime ve sıfatları ne güzel
kullanabliyorsunuz,tebrikler.

T.İ.Hanımın tasarımındada çok anlamlı denklem kurmuştunuz:)
T.İ'nin son yazısındaki 'protesta'
ya da katıldığıızı ve blog arkadaşlarınızıda haberdar ettiğinizi tahmin ediyorum.

Milliyet gazetesi alınıtınız maalesef gerçeklerimiz.
Selamlar,Melis
milliyet gazetesi alıntısı nerde bacım,ben bulamadım.
Birde paticiklere bir bak,istersen minime gösterirsin.:(
Annelog Atölye dedi ki…
:))Çok güzel çok aydınlık yazmışsın, müthiş hoşuma gitti!!:))
Gamzeli dedi ki…
çok haklısın canım :))
Adsız dedi ki…
Selam,
Yazınız cok güzel,edebiyat konusunda profesyonelliğe gidiş
gibi.

T.İ.HANIMIN GİRİŞ SAYFASINDA
''TOPLU İĞNE '' WEB SAYFASINA
BAKMANIZI İSTİYORUM. GERİCİ-KARANLIK- ŞİZOFRENLER YİNE İŞ
BAŞINDA...MAALESEF BÜTÜN INTERNET
SAYFALARINDA...ÇOK UZUN YAZIYOR-
LAR.

Sen cesursun,bişiler yaparmısın??

AYDINLIK GÜNLERE HEP BİRLİKTE,

Sevgiler,Ayten Karadeniz
Adsız dedi ki…
Maşallah enerjine İncegülcüğüm :) Allah bozmasın :) Bende de rehavet var niyeyse :) Yine de çok seviyorum baharı.. Gerçi direkt yaza girdik ama olsun ;) Öptüm!!
Adsız dedi ki…
Bir de ne güzel yazmışsın.. Yakında köşe yazarlığı teklifi gelirse hiç şaşırmam.. Keşke gazetem olsaydı da ben yapsaydım teklifi :)
Gulos dedi ki…
Fikircim,
bende çok sevinçliyim.Baharla birlikte eşiminde gelişi bana düğün sevinci yaşattı :).
Minişi öpüyorum.
sevgilerimle.
çenebazım, bu gün buralar da öyle.. bacım..yağsam mı yağmasam mı.. acayip bir sıcak var.. hayırlısı inşallah.:)

belhcim, ah keşke.. her sabah böyle kalkabilsek.. e arada oluyo böyle işte.. ne güzel sen de neşelendiysen canım.:)

sevgili melis merhaba.:) öncelikle güzel sözlerin için teşekkür ederim..:) yukarıda da açıkladığım gibi sanırım yanlış bir anlaşılma var ya çıkar herhalde ortaya..

yağmurumcum, var bir yanlışlık herhalde..:) ben birazdan koltuğumu mini'ye devrediyorum.. o gelir ziyaretine mutlaka.:)

annelogcum, teşekkür ederim.:) umarım hep aydınlık günler paylaşırız.:)

gamzeli kız.. öpüyorum.:)

biluncum, ben sadece içimden geçenleri, cümlelere dönüştürmeye çalışıyorum be canım. sen ileride medya patronu olana kadar beklerim ben.. kimselere evet demem merak etme.:)

hacercim, yorumundan bile sevincin yansıyor canım.:) hep gül inşallah böyle.. Allah ayırmasın sizi bir daha.:)

sevgili gül, melis ve ayten arkadaşlarım.. merhabalar.:) güzel sözleriniz için teşekkür ederim.. çok naziksiniz.:) yalnız milliyet alıntıları konusunda, sanırım bir yanlış anlaşılma var. toplu iğne, çok severek okuduğumuz bir arkadaşımızdır. bir çok arkadaşımız da, onun yazısını okuyup, yüreğinden geçen tepkiyi vermiştir emin olun.:)
Adsız dedi ki…
Bahardan muzdarip biri olarak neredeyse yazınızı okuyunca baharı sevesim geldi :) Baharın kokusunu bi alabilsem bende seveceğim bu baharı :)) Size baharla birlikte mutluluklar diliyorum ;)
Sanem dedi ki…
Burda memleketi hissediyorum! Sayende...
Sevgiler Incegul.
ANDY dedi ki…
uç tabi uç :) Hem kendini daha ozgur, daha ele avuca sığmaz hissederseniz hem de uçmuşken bize de yaprak sarma getirirsin :)

Aman hep boyle neşeli ol. Sıkıntılarımızın, dertlerimizin arasından sıyrılabilmeyi becerebilenler için kocaman bir alkış ltf.
KUGUU dedi ki…
Eh ben oldukca gecikmeli(2gun) okuyabildim ama icim nese doldu INCEGULcgm.
hüzünbazcım, baharın kokusunu almanı ve baharları sevmeni dilerim ben de.. ve de tüm mevsimler mutlu olmanı.:)

sanemcim, şimdi senin oradan geldim.. bir baktım sen de burdaymışsın. kalp kalbe karşıymış demek.:) memleketimizde bayram bugün.. kutlu olsun sana da.:)

andycim, kuş olan sensin.. sen uç ta istediğin sarma olsun, ne demek.. anneciğime sardırıveririm bir tencere.:) evet o alkışı hepimize alalım lütfen.:)
kuğucum, yine aynı anda yolladık yorumu..:) olsun.. ben yine aynı moddayım.:) içindeki neşen hiç bitmesin.. eksilmesin dilerim.:)
Adsız dedi ki…
Aldım reikini :) yesinler senin reikini :) bahardan mı yoksa aşktan mı? Aşık olunca mevsim kış da olsa aynı neşeyi duyar heralde insan bahardandır bahardan :)
fatmamzehram, sen öyle diyorsan.. aşık olmak dedin de.. o neydi be.. hafıza bende zayıf ta.:) heh geldi mi reikirikikiki.. nasıl geçmiş yolculuğu. faydası olur umarım.:)
mayonez dedi ki…
İÇİM NEŞE DOLDU BANKADAKİ HERKESİ ÖPESİM VAR:)))
mayonezim, benim de seni öpesim var.. hoşgeldin canım.:)))

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM