BİR PAZAR GÜNÜYDÜ HATIRLAR MISIN....




Pazar günü anneler günüydü günlük. Güzel, güneşli, pırıl pırıl, keyifli bir gündü.

Sabah erkenden kalktım. Çocukların başına gittim. Mini yavrusun ateşi yüksekti biraz.. ama ben çok güldüm. Çocuğu ateşli olup ta gülen anneye ne denir.. gaddar, hain, acımasız, kötü kalpli, cadı anne mi? Yavru ateşlenince gülünmez… ılık bir duş aldırılır. Ben de öyle yapacaktım zaten. Soydum bunu. Zaten güldüğüm nokta burası idi.. bir de baktım, bizim Mini çiçek açmış. Göbüşünün altı, üstü.. sırtı, yüzü çiçek çiçek olmuş.

Sonunda o çok istediği suçiçeğine yakalandı. Haydi gözü aydın olsun. İlahi çocuk.

İki tane çok güzel toka almış bana. Sabırsız yavrum Cumartesi gününden vermişti elime. Öptü bi de kocaman ve ıslak. İşin garibi, bu çılgın yavru, saçlarımla oynamayı pek sevdiğinden, asla toka bırakmaz kafamda.

Maxi horul horul uyumakta. Akşam, babasıyla birlikte.. son Avrupa çıkarmamızı seyretmişler. Ben öyle onların odasında yerde uyuyakalmışım. Sallamışız şekerim.. ama, yıkamamışız. Kim bilir saat kaçta yattılar. Sabahın Yedi Otuzbeşinde kalkabilir mi hiç. Zaten çocuk deli mi.. Pazar sabahı o saatte niye kalksın demi.. onunki normal.. anormal olan bizimki herhalde.


Koca kişisini işe uğurladıktan sonra, biz de çiçek çiçek olmuş Minimle, saçımda da dünyanın en değerli tokaları, N.Sultan’a kahvaltıya gittik. Cümbür aile, hepimiz oradaydık. Hediyeler alındı, hediyeler verildi.. ağlaşıldı, gülündü. Velhasıl güzeldi.

Sonra hepimiz bir tarafa dağıldık. Annem, mevlüte gitti. Gmemuzin kişisiyle biz de hemen yan evde ikamet etmekte olan Sünger Bob’a, günün ikinci çayı için yollandık. Baş manken Boncukçu Fadime, defile provası için, kursa gitti. Pigmelerden manken olabildiğinin kanıtıdır kendisi. Hiç kompleks yapmayınız. Hepimiz bir gün manken olabiliriz yani. Emsal teşkil ediyor bize.

Neyse.. Maxi Paşa, bir zahmet uyanıp, çiçekleriyle birlikte N.Sultan’a gelince, hiçbirimizi bulamamış tabii doğal olarak. Bu küt arkadaş ta.. benim çiçeğimi, Mini yavrusunun eline tutuşturup göndermiş, anneannesininkini de oraya masanın üzerine bırakmış, eve gitmiş. Babasının biricik oğlusu.. klon da diyebiliriz.

Sonra suçiçeği geçirmekte olan yavrumu alıp yuvamıza döndük. Malum evde bekleyen, bilumum temizlik, çamaşır, ütü ve yemek işleri küser bana maazallah.

Hepsi halledilir çok şükür. Sonunda, iki satır anneler günü mesajı yazmak niyetiyle, oturulur bilgisayarın başına. İşler bitmiş, hızla geçip giden zamandan, sadece kendine ait olan küçücük bir dilim çalınmak istenmektedir. Fonda da romantik romantik cennet şarkısı çalmakta.

O ana kadar, salonda televizyon seyretmekte olan, hatta çizgi film mi, spor programı mı tartışmalarını henüz tatlıya bağlamış olan Mini ve Maxi kişileri odaya gelirler. Hatta annenin başında dikilirler.

Mini dürter.. “Anneee başka şarkı açiym mi sana?”
Anne dürtülmekten hoşlaşmaz.. “Çocuğum istemem, kalsın bu iyi.”
Maxi sarsar.. “Anneee, hadi bitmedi mi daha?”
Anne sarsılmaktan haz etmez.. “ Oğlum, yeni oturdum daha.. rahat versenize iki dakika.”
Mini kes yapıştır ödevi yapmaya başlamıştır bu arada.. elindeki tavşan resimlerini anneye uzatır.. “ Anneee, keser misin bunları, ben hastayım.”
Anne kesmekten nefret eder.. ama tavşanları bir bir keser, yapıştırması için yavrusuna uzatır.
Mini iltifat eder.. “ Anne sen çok yeteneklisin.. ne güzel kesmişsin bunları.. ben de böyle keserim dimi.”
Anne iltifata bayılır.. “Tabii yavrum, büyüyüp benim yaşıma geldiğinde, çok daha güzel kesersin eminim.”
Mini son darbeyi indirir.. “Ben senin yaşına geldiğimde, senin ellerin böyle böyle sallanacak ya.. (bu sırada o sallanma hareketini de yapmaktadır..) o zaman ben tabii senden daha güzel yaparım.” der ve gider.
Anne, Mini yavrusunun, onun ileride Parkinson olacağına emin olmasının şokunu atlatmaya çalışırken, bir yandan da mesajını yazmaya çalışmaktadır. Maxi gelir ve “Anne daha kalkmıyor musun?”şeklindeki sorusuyla, anneyi çileden çıkarmak konusunda, zamanla uzmanlaşılabildiğini kanıtlar.
Anne mesajını bitirebilir sonunda.. ve çığlıklar atarak olay mahallini terkeder.

İşte günlük kısa günün özeti böyle.. anne olmak zor, zevkli, heyecan verici, bünyeye sinir yapan, duygusal, eğlenceli, hüzünlü, çokça sabır isteyen.. karışık bir şey işte.

Görüşürüz yine… şimdi sessizce dağılalım.. çiçeklerim uyanmasın günlük.

Yorumlar

Boncukçu dedi ki…
:)
Aranızdaki sevgi hep böyle olsun.
Küçüğe de geçmişler olsun.
renkler dedi ki…
Parkinson kısmında koptum, yine güldürdün beni sabah sabah, sağol. Miniğe geçmiş olsun, başka birşey istese olacakmış hani.
cenebaz dedi ki…
Bizim evdeki oğluş da aynen senin Maxi gibi, odun kişisi. Babası söylemese belki de anneler günümü bile kutlamayacaktı.
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
ehh birşeyi kırk kere söylersen olur mini kişisi, sen kaşında gör nasılmış bu suçiçeği ,hele birde olmadık yerlerde çıkarsa ....
kolay gelsin incegülüm ,elinde solüsyon sür dur artık ,
hııı çok önemli bir soru soruyorum doktor kaç gün rapor ver di ?...(Ho hohoho..:)))))
Gamzeli dedi ki…
Çok geçmiş olsun Miniğe...umarım en yavaş şekilde atlatır...

Allah hiç ayırmasın birbirinizden...
uykucu dedi ki…
biz beklerken sizdemi açtı çiçekler geçmiş olsun çok istemişti ya. ne kadar erken çıkartsa iyi derler bizimki inatla çıkartmıyor babası gibi üniversitede çıkarıcak heralde:)ah annelik işte demek birde iş güç yaptın gününde ha ben hala eve elimi sürmüyorum aldı başını gidiyor. anneler günü ya ben biraz uzattım keyif çatıyorum berkayada şarkımı söyletip duruyorum ''annim anni düzel anni al koyyayına''
Deniz dedi ki…
amanin geçmiş olsun... öperiz Mini'yi :) seni 100 yaşında sanıyor herhalde, gözlerinde ne kadar büyüğüz değil mi :) zibidi Mini, seni de göreceğiz, dur hele
ANDY dedi ki…
FİG nr guzel anlatmıssın bir gününü ancak...Evet ancak koca kişisinin de katkısını anlatsaydın da birilerine örnek olsaydı ;)
LoLa dedi ki…
çok geçmiş olsun miniğe ne güzel eviniz çiçek açmış anneler gününde::)))
Annelog Atölye dedi ki…
:))Geç oldu ama Anneler Günün kutlu ve mutlu olsun. Çok tatlılar, biz de Pazar dahil en geç yedidekalkangillerden olduğumuz için garipsemedim, Maxicim uyusun ne güzel, Miniciğe geçmiş olsun.
Ah cancağızım kendini yalnız hissetme diye söylüyorum. Şu ateşli yavrucak karşısında gülme olayını bende yapıyorum.1-2 gece süren ateşin arkasından hapşurursa ,salya sümük burnu akarsa ben çok şükür diyerek rahatlıyorum.Tabiki ateş tehlikeli ve zor ama ateşin nedenini bilmek beni rahatlatıyor.
Neyse; yine güldürdü sevgili Minik beni,alem bunlar ya..
Öpüyorum Mini ve Maxi yi..
Emre dedi ki…
HA HA HA çok güzel yazıyorsunuz siz ya, çok güldüm okurken, yeni keşfettim blogunuzu iyikide keşfetmişim, bu arada geçmiş anneler gününüz kutlu olsun :)
Boncukçum, ben de öyle umuyorum.. ara ara çok daralsam da, onların sevgileri olmadan yaşayamam..:) Çok teşekkür ederim.:)

Renklerim, yaa ben de arkasından başka iltifat bekliyordum ama, adam ellerin titreyecek dedi.:) Sağol canım.. keşke başka bir şey isteseymiş.:)

Çenebazım, valla büyüdükçe daha da odun oluyorlar demek.. adam, daha ne yapayım.. çiçek yaptırdım size ne güzel diyor bir de.. iyi babası hatırlatıyor yine sizinkine..:)

Perilim, şimdi çok pişman zaten.. kaşınıyooo diye bağırıp duruyor.:) Dediğin gibi losyon elimde dolaştım dün akşam.. yazık teyzesi, bayağı sardı vücudunu..
1 Haftaaa.. yeter size dedi doktor.. hehe Çerkesin doktorunu aradık ama bulamadık.:)

Gamzelim, sağol canım.. görüntü ağır biraz ama, allahtan canı pektir.. öyle ayakta atlatıyor.:) Amin.. Rabbim sevenleri hiç ayırmasın birbirinden.:)

Figenim, evet küçük yaşta daha rahat atlatıyorlar.. yani bu hangi yaşta olursa olsun çıkan bir meret.. olduk çok şükür.:) Sanırım abisi de çıkarmadı.. hatırlayamıyorum şimdi.. yakında benim ev çiçeklerle dolacak gibi.:)
Ah canım, ben böyle arada boşluyorum temizlik işini.. çöp eve dönüşüveriyor hemen.. evde üç adam yaşıyor malum.:) Ay yerim onun ağzını.. söylesin şarkısını güzel güzel..:)
Dnzcim, aslında bu Mini yavrusu, bana sürekli iltifatlar eder.. çok güzelsin.. saçın şöyle.. gözün böyle..:) ateşten o teyzesi.. sayıklıyordu demek yavru:) Sağol canım o zıbıdı da seni öpsün böyle çiçekli çiçekli..:)

Andycim, mersii.. hangi katkısından bahsedeyim kardeş.. şimdi say say bitmez ki.. yeni bir post yapalım onu istersen.:)

Lolalolacım, sağol ablası.. evet güzel değil mi.. her yer çiçek, her yer çiçek...:)

Annelogcum, yalnız değiliz yani..:) Valla bana yat, uyu.. ne işin var sabahın körü ayakta diyorlar ama, ben seviyorum.. erken kalkan yol alır değil mi..:)Çok teşekkür ederiz teyzesi..:)

Böğürtlenciğin güzel annesi, yok aslında birbirimizden farkımız.. hepimiz az çok aynı şeyleri yaşayıp, hissediyoruz.:) Sebebini bilmediğimiz ateş, gerçekten korkutucu oluyor.. aman yeter ki nezle olsunlar.. biz de silelim onların şümücüklerini..:) Sağol canım, onlar da seni öperler.:)

Sevgili Emre merhabalar.:) Çok sevindim.. gülümsemene sebep olduysam ne güzel..:) Çok teşekkür ederim.. hem kutlaman, hem geçmiş olsun dileğin için..:) Ne zaman istersen beklerim.. dükan sizin.:)
KUGUU dedi ki…
Cok boooool cicekli bir anneler gunu olmus desene:)
Gecmisler olsun.
Adsız dedi ki…
hehehe bir günümü sizin evde şey edebilirmiyim inegül kişisi :P pek ekşıııınlı valla :)) ayrıca Miniye kızma..azmetti başardı..hepte kötü yönden bakıyon olmuyo yani kızıyom :P geçmiş olsun :)) mucuks
Adsız dedi ki…
bak yeni isim yaptım sana :) nasıl..inegül :) hahahaha hem Mini bana yazmayı da öğretir..sende Göktürk ile kes yapıştır yaparsın..zevkli olur cünkü henüz ellerin titreyecek vs demiyooo :))
ay sabah uykusu severim bacım yaa.:)
max'mede sitem etme.:( çocuk bana çekmiş.
kendi içinden gelerek bir şey alırsa onu çoook içten verir. benim gibi zorlama,ısmarlanmış günleri sevmiyor demek işte.:) Minimin çiçeklerini öperim.:)
ama attığım kahkaha oğlumu meraklandırdı,onu da demiş olayım.:)
Allah'ım hepimizi muhafaza etsin, başkasına muhtac olacak hastalıklardan.
amiiiiiiin.
Adsız dedi ki…
:) Ne tatlı yazıyorsun İncegülcüm sen ya :) Hayır, Mini sana Parkinson olacaksın diyeydi :)))) Ay güldürdünüz gene beni ailecek! Öptüm çok çok!!
Adsız dedi ki…
Bu arada Mini'me çok geçmiş olsun :)
kurunane dedi ki…
ay yerim onun tokalarını ben. geçmiş olsun, ama yinede adamım maksidir söyliim, tamamen gerçekçi :))
Kuğucum, öyle oldu valla.. çiçek çiçek açtık biz..:) Teşekkür ederiz ablası.:)

Çerkescim, olsun.. inekgül de diyebilirdin..:) Bak iyi yönünden baktım işte.. Gelin gülüm, ne zaman istersen.. Göktürk Paşam demez bana öyle demi.. ben onu mıncıklarken o da keser davşanları.:) Bizim doktur insaflı çıktı.. 1 haftayla yırttık.. seninkine kalsa, başladığı gibi bitirecekti çocuğun eğitim hayatını..:)

Yağmurumcum, valla amiiin.. Rabbim kimselere muhtaç etmesin.:) Daha şimdiden o günleri düşünüyor evlatlar..:) Maxi küçükkene şiirler yazardı bana.. hala saklarım onları.. Keyfi olduğunda sarılır, öper ama, canı istemezse de öyle uzak uzak durur.. İlk göz ağrım, yürek sızım o benim.. büyüyor ve çok hızlı büyüyor bunlar.:)Minişin de seni öpsün teyzesi.:)

Biluncum, Sağolasın canım.:) Hem o kendine baksın.. uyuz gibi kaşınıp duruyor şimdi.. artizlik yapmaya benzemiyor öyle.. hehe..:)

Kurunanecim, görsen bir de zevkli ki serseri.. mor böyle taşlı maşlı bişey almış.:) Hee.. gerçekçi diyon yani, düz demiyon.. neyse gene babasından iyi çıktı.. insan bi tektaş neyim alır demi bacım..:)
Ocean dedi ki…
f.i.gülü bir fikrim geldi ceza olarak koca kişisine döne döne tek taş reklamı seyrettir. sonra yetmez miniye rekalmdaki çocuğun bütün repliklerini öğrett ve reklamdan bıktıktan sonra bu sefer mini girsin sahneye :))))))
Adsız dedi ki…
İncegül kişisi diline sağlık be ya :D yine gülere yazıyorum yorumumu hem de o biçim :D sağolasın valla seviyorum ben seni bizim maxi kişisi(henüz mini yok ortada amma) o yaşageldiğinde acaba bi dene de ona mı alsak ki pc? yoksa olmayacak gibi böyle böyle :D
BALDAN TATLI dedi ki…
Yazıların çok hoşuma gidiyor. Akıcı bir yazım stilin var. Seviyorum bloğunu. Sevgiyle..
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
incegülüm kıyamam ben miniye ,suyla temas etmemeniz gerektiğini biliyorsunuz değil mi yoksa daha fazlalaşır ,birde bu suçiçeği kafadan başlayıp aşağılara doğru iner...aklımda bunlar kaldı suçiçeği ile ilgili ,pembe renkli solüsyonu sürmekten başka yapacak birşey yok ,birde şurubumuz vardı kaşıntıyı içten kesen...
oceancım, değil reklam seyrettirmek, televizyonu tüpüyle yuttursan kar etmez bacım.. hehe yine de iyi fikirmiş valla.. dur ben bunu deniyim akşam.:)

fzcim, o senin güzelliğinden öyle.. ben de seni seviyom bacım.:) he valla.. almak lazım bi pc daha.. sürekli taciz yane..:) geçen akşam odadan bile kovulduk, o kadar işte.:)

baldan tatlıcım, ne güzel baldan tatlı sözlerin için sağol.:) sevgiler benden de sana.:)

perilim, beyaz bir solüsyon verdiler.. bir de iğrenç bir şurup. kaşıntı için.:) su değdirmiyoruz canım. ama, çok kaşınıyor.. dün gece sabaha kadar kaşıttırdı sırtını yavrum.. kendisi tırnaklıyor çünkü, aldım koynuma okşaya okşaya kaşıdım ne edeyim...
Adsız dedi ki…
Hep takip ediyorum da yazmak bugüne kısmetmiş.. Çok keyifle okuyorum blogunu ne güzel anlatmışsın sevgiyi.. Negüzel tarif etmişsin sevgi adına kitaplar yazmaya gerek yok aslında bu küçük post herşeyi açıklıyor.. Daima sevgiyle
Unknown dedi ki…
sizi yeni keşfettim ve anladım ki aynı gündemi yaşıyoruz bilgisayarın başına oturunca benim oğlumda bana aynı işkenceyi yapıyor çünkü..........
Unknown dedi ki…
hayatım geçmiş anneler ve gelecek anneler günün kutlu olsun.gerçi ben kutladım ama se unutmuşun .sen anladın onu.birde şudeğerli arkadaşlarımızın yoğun tezahüratı(tek taş)dolyısı ile sana verdiğim hedileri anlatsanda yanlış anlaşılmasak.çift taş pırlanta maxi ve mini...........
pinelacım, merhabalar.:) çok teşekkür ederim güzel sözlerin için..:) İnan çok mutlu etti beni bu güzel yorumun.:) Sevgiyi paylaşalım o halde..:)

elçincim, merhabalar.:) annelerin gündemi aynı gibi çoğu zaman.. olsun onların canı sağolsun diyelim.. güzel oğluna da sevgiler.:)

güraycım, senin bana verdiğin hediyeler ve hayatıma kattığın güzellikler, değil tek taşa, dünyanın bütün hediyelerine değişilmez bitanem..:) şaka bunlar tabii.. e her şakada da bir gerçek payı vardır dimi.:) Öpüyorum.. gene gel.:)
BeYHaN dedi ki…
güzel bir anneler günü olmuş. çiçeklenmiş mininin durumu hariç. geçmiş olsun. o senin yaşına geldiğinde, sen 70ine yol alıyor olacaksın inşallah. e titresin be güzelim ellerin de azıcık. onca yıl sonra istemez misin mininin yavruları olmuş, senin torunların yani. onlarla kağıt kesiyor mini. bir anneler günü. sen de oturmuşsun köşede. güneş sırtına vurmuş pencereden. onları izliyorsun...
Beyhancım, istemem mi hiç.. hayatta en büyük duam, çocuklarımla, torunlarımla ve tabii canımın içi sevgili koca kişisiyle birlikte, sağlıkla, huzurla yaşlanabilmek.. hepimiz için duam bu..:) Şu çizdiğin tablo, bir an gözümün önüne geldi de.. ne büyük mutluluk bu.:) Ama yine de ellerim titremesin be.. yavrulara yardım ederdim, kes yapıştır.. malum.:)
Gulos dedi ki…
geçmiş olsun canımm,
benim bu aralar biraz yoğunluğum var.Sen maşallah döktürmüşsün yine :)).
Sevgilerimle.
Hacerim, sağolasın canım.:) Allah kolaylıklar versin... çabuk hallet işlerini.:)

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM