[ fiкяiмiи iиcє güℓü ]


YENİ BİR EBE SOBE OYUNUNDA DAHA, YİNE BİRLİKTEYİZ. BU SEFERKİ SOBEMİZ 3X3 OYUNU ADINI TAŞIMAKTA. KURALLAR BASİT AMA ZOR, SADE AMA KARIŞIK, SİYAH AMA ASLINDA BEYAZ.

(3X3) TOPLAMDA 9 SORUYA YANIT VERİYORUZ. 3 ADET YEMEK TARİFİ VERİP, HER YEMEK İÇİN 3 KİŞİ, TOPLAMDA 9 KİŞİYİ SOBELİYORUZ.

BİR DE 3 GÜN İÇİNDE CEVAPLAMAK GEREKİYORMUŞ Kİ.. BU GÜN BENİM SON GÜNÜM VE GECENİN BİR YARISI. TÜRK İŞİ YANİ. HER İŞİ SON GÜNE, HATTA SON DAKİKAYA BIRAKMAK. VALLA YOĞUNLUKTAN ARKADAŞLAR. İKİ ARADA BİR DEREDE YAPTIM BUNU DA…

BENİ SIRASIYLA SOBELEMEK SURETİYNEN BURADA BULUNMAMI SAĞLAYAN CANIM ARKADAŞLARIM GAMZELİ, ÇENEBAZ VE HACER’E HUZURUNUZDA TEŞEKKÜRLERİMİ SUNUYOR, VE BAŞLIYORUM. (LİNK VERMEYİ BECEREMEDİM Bİ TÜRLÜ AFFEDİN CANLARIM. COPY KURABİYE, YOK PASTAYDI GALİBA, HE İŞTE ONU DA YAPAMIYOM ZATİ. CEHALETİME VERİN)


1-1 BUGÜNE KADAR YAŞADIĞINIZ 3 ŞEHİR
KASTAMONU, DOĞDUĞUM TOPRAK. MEMLEKETİM. YEŞİLLİ, MAVİLİ, BURAM BURAM SICAKLIK KOKAN, İSTİKLAL MADALYALI KAHRAMAN ŞEHRİM.

İSTANBUL, 1 YAŞINDA BEBEYKEN GELDİĞİM. TAŞINI TOPRAĞINI, PİS SOKAKLARINI, ÇİLELİ TRAFİĞİNİ, KEŞMEKEŞİNİ, HIRLISINI, HIRSIZINI, İNSANINI, HAYVANINI, KİRLİ HAVASINI, BULANIK SUYUNU, KALABALIĞINI VE HER BİR YERİNİ AYRI AYRI SEVDİĞİM EFSANE ŞEHRİM.

ÜZGÜNÜM. GEZDİM, GÖRDÜM AMA ÜÇÜNCÜ BİR ŞEHİRDE HİÇ YAŞAMADIM.


1-2 TATİL İÇİN GİTTİĞİNİZ VE ÖNERECEĞİNİZ 3 ŞEHİR
YILLARDIR DOĞRU DÜRÜST TATİL YAPMADIM. GİTTİĞİM HİÇ BİR TATİLDEN DE ZEVK ALMADIM BU GÜNE KADAR. VALLA BAK. O YÜZDEN HİÇ ÖNERMİYORUM. ZATEN TATİL BİZE TERS. ÇALIŞMAK LAZIM. NASIL KALKINACAK BU GÜZEL VATAN.


1-3 YAŞAMAK İSTEDİĞİNİZ VEYA GÖRMEK İSTEDİĞİNİZ 3 ŞEHİR
SEVDİKLERİM YANIMDA OLSUN HİÇ FARK ETMEZ. ONLAR OLMAZSA, HİÇBİR YERDE YAŞAYAMAM BEN. AMA GÖRMEK DERSEN, İMKAN OLSA, YURDUMUN HER KARIŞ TOPRAĞINI GEZİP GÖRMEK İSTERDİM.


2-1 ŞU ANDAKİ MESLEĞİNİZ
ÖZEL BİR ŞİRKETTE AMELE OLARAK ÇALIŞIYORUM. (CANIM PATRONLARIM BUNU OKUYORSANIZ ŞUNU DA BİLİN Kİ.. İŞİMİ SEVİYORUM)

2-2 YENİDEN DÜNYAYA GELSENİZ HANGİ MESLEĞİ SEÇERSİNİZ.
YENİDEN DÜNYAYA GELEMEYECEĞİME GÖRE, ŞİMDİKİ HAYATIMLA İDARE EDİYORUM. İLLA İSTİYORSANIZ, REMAYÖZCÜ VEYA SON ÜTÜCÜ OLMAK İSTERDİM HERHALDE. ÇOK İLGİNÇ GELİR BANA KONFEKSİYON ATELYELERİ.

2-3 KESİNLİKLE YAPMAM DEDİĞİN MESLEK.
NE İŞ OLSA YAPARIM. YETER Kİ SİGORTASI OLSUN. HAREKETSİZ KALMAMI GEREKTİRECEK BİR İŞ YAPAMAZDIM MESELA. HİPERMANYAKIM YA BEN O BAKIMDAN...

3-1 YAŞAM FELSEFENİZİ OLUŞTURAN SÖZLERDEN BİRİ
FELSEFEM FİLAN YOK BENİM. YAŞIYORUM İŞTE. YA DA DUR VAR Bİ TANE “TEK RAKİBİM TÜRK HAVA YOLLARI”

3-2 ÇOK SEVDİĞİNİZ BİR KİTAPTAN ALINAN PARAGRAF VEYA BÖLÜM
VALLA ÖYLE PARAGRAF BULAMADIM. OKUDUĞUM KİTAPLARIN HER PARAGRAFINI SEVİYORUM BEN DİYORUM VE GÜZEL BİR MANEVRAYLA DİĞER SORUYA GEÇİYORUM.

3-3 SEVDİĞİNİZ ŞİİRDEN BİR PARÇA
O MAVİ GÖZLÜ BİR DEVDİ
MİNNACIK BİR KADIN SEVDİ…
KADININ HAYALİ MİNNACIK BİR EVDİ,
BAHÇESİNDE EBRULİ
HANIMELİ
AÇAN BİR EV.

GELELİM YEMEKLERE… MADEM SIRASI DA GELDİ, SİZE ÇOK PRATİK VE EKONOMİK TARİFLER VEREYİM. 4 KİŞİLİK AKŞAM MENÜSÜ. ARTIK TATLIYI, SALATAYI DA DİĞER ARKADAŞLARDAN ALIVERİN. (ANAM DOKUZAR DOKUZAR SOBELENİYOR YA.. BEN YAZANA KADAR, SOBELEDİĞİM ARKADAŞLARDAN DAHA ÖNCE SOBELENENLER OLDUYSA.... OLSUN ÇİFTER ÇİFTER OLSUN. NOLCEK.)

MERCİMEK ÇORBASI: Bilun, Nenoni, Çerkes Kızı. AFİYET OLSUN
BİR AVUÇ KADAR KIRMIZI MERCİMEK, 1 HAVUÇ, 1 PATATES VE BİR KURU SOĞANI ÇİĞDEN KOYUP HAŞLIYORUZ.
SONRA BLENDERDAN VEYA SÜZGEÇTEN GEÇİRİYORUZ.
BİR TAVADA YAĞI ISITIP 1 KAŞIK UN KAVURUYORUZ. İÇİNE İSTEĞE GÖRE NANE, PUL BİBER VE AZICIK KİMYON KOYUP, ÇORBAMIZA KATIP, KARIŞTIRARAK TEKRAR KAYNATIYORUZ. İŞTE BU KADAR.
TUZ KOYMAYI UNUTMAYIN BEN UNUTMUŞUM.

TAVUK PİRZOLA: Andy, Fz, Tolga, AFİYET OLSUN (Bakalım beylerden neler çıkıyor.)
YAYVAN BİR TENCERENİN DİBİNE 1 KAŞIK ZEYTİN YAĞI KOYUP, 1 ADET YARIMAY DOĞRANMIŞ KURU SOĞANI DÖŞÜYORUZ.
ÜZERİNE 4-5 AD.TAVUK PİRZOLAYI YERLEŞTİRİYORUZ.
ONUN ÜZERİNİ, YUVARLAK KESİLMİŞ DOMATES VE ENİNE KESİLMİŞ SİVRİ BİBERLE KAPATIYORUZ.
MİNİCİK KESİLMİŞ SARIMSAK, KEKİK, PUL BİBER, KARABİBER VE TUZUNU KOYUP 1 KAŞIK DAHA YAĞ GEZDİRİYORUZ. ARZUYA GÖRE YEŞİL ZEYTİN KOYABİLİRSİNİZ.
ÇOK KISIK ATEŞTE HİÇ SU KOYMADAN PİŞİRİYORUZ. (PİŞMESİNE YAKIN EĞER GEREKİRSE AZICIK KAYNAR SU KOYULABİLİR.)

PATATES KÖFTESİ: Dnz, Bembi, Sanem SİZE DE AFİYET OLSUN
HAŞLANMIŞ 3-4 ADET PATATESİ RENDELİYORUZ.
İÇİNE YEŞİL SOĞAN VE MAYDANOZU İNCECİK DOĞRUYORUZ.
KARABİBER VE TUZUNU İLAVE EDİYORUZ.
1 YUMURTA VE 3-4 KAŞIK UN KOYUP İYİCE KARIŞTIRIYORUZ.
ELİMİZLE ŞEKİL VERİP BOL YAĞDA KIZARTIYORUZ.


Bu da gereksiz bir not: Ben bu yazıyı niye büyük harf yazmışım anlayamadım ya neyse... öyle başladım ya kolayıma geldi zaar...
Etiketler: edit post
25 Responses
  1. hee hee gecenin bu satinde kim yazar ,sona kalan diğer sobeci...İNcegül varya gece gece tam 3 kez yeniden yazdım sobemi nasıl becerdiysem her seferinde silmeyi valla ,birde uzzuuun mu uzun,yav nerden çıktı bu kadar uzun bir sobe, bir de bakıyorum sen işin kolayına kaçıp resim filan eklemeden halletmişsin ohh.. yazlık kışlık işi de bitti galiba,hadi geçmiş olsun...


  2. perilim, yazık sana ya.. sinir oluyorum ben de öyle silinince. kız valla kolayına kaçtığımdan diil. beceremiyom diyom.:))) yazlık kışlık bitti de esas işin koyusu geride bacım. bize geçmiş lamaz daha.:))) hadi ben gidip sobeni okuycam.:)))


  3. dnz Says:

    patates mi? yarebbim patatesin her türlüsüne bayılırım.. nam nam nam.. eline saglik, nefissss...


  4. Gamzeli Says:

    Süpersin tek kelimeyle ayolll..Ne güze cevaplar bunlar böyle, teşekkür ederim :)


  5. gazel vakti Says:

    Fikriye kardeş yemekleri tam şeeedemedim resmini koyda iyice belliyim. :))))Ya bunlar anam babam usulü. Yokmuydu şöle frambuazlu bişeyler yada muffinler yada ne biliiim parfeler. He mercimek çorbasını aynısından yalunuz kimyon koymadan yapıyodum bi dahakine koycam bakalım.Güzel olmassa kargoynan sana yollarım.


  6. dnzim, afiyet şeker olsun bacım. ben de severim patatesi çok. bu köfteye de bayılırım. istediğim herşeyi koyabiliyorum içine. bazen peynir, bazen sarımsak. o günkü psikolojime bağlı.:)))

    gamzelim, ne demek sen sağol canım. ben de senin sobeni büyük bir keyifle okudum. çok tatlı ve doğalsın sen.:)))

    gazelim, bacım kalmamış evde framboyiz. yoksa her gün framboyizli parfeydi, muffindi, risottoydu.. olayım budur yani.. dur ben bi avokadoynan, ananasların arka tarafına bakiyim, belki oraya sıkışmıştır hınzır..:))) yalnız bacı, kimyon dediysek bi lokma koyacan.. beğenmezsen gönder valla. içerim ben de hazır pişmiş mis gibi çorba.:)))


  7. ANDY Says:

    Valla sayende bir yazdım bir yazdım...Kendimi aştım yani..Senin yemekleri deneyeceğiz ama beğenmezsek paramızı geri verecekmisin :)


  8. andycim, eve yeni geldim. bakıcam bakalım neler yazmışsın.. yemekler çok hesaplı bi kere.. bi de ben yapınca çok lezzetli oluyor.. beğenmezsen kargo yap ya da çağır beni gelip hepsini yiyeyim.:)))


  9. kurunane Says:

    he ya niye büyük harf yazdın. okurken nevrim döndü valla. kız inanki bende hep atölyede çalışmak isterdim. türk filmlerinde herkes kakara kikiri tikiş diker ya bende çok isterdim. son zamanlarda tikiş tikme arzum tavan yaptı zati. bi makine alcemde ne zaman bende bilmiyorum


  10. FZ Says:

    bişey anladıysam arap oluym anacım ben moladayım zati de ne şimdi bana tavuk pirzola mı ısmarlıyon yaşadığım 3 şehri mi soruyon yemek tarifi mi istiyon nedir yani????
    bi öpüyom ki şappur şuppur


  11. MypallS Says:

    ben geldim öncelikle... çok iyi yazmışsın yine hipermannak :D yaw ben tavuk pirzola yemesem et pirzola ysem olmazmı :P bak ağzımı toplayamıyorum :P hehehe mercimek çorbası mı? hergün içtiğim çorbadır :D artık bana mercimek çorbası demeyin ne derseniz deyin... :)) mesela tadına doyamadığım çocukluktan beri sevdiğim çorba YAYLA ÇORBASI dersen daha ii olacak :D yaw fazlamı yazdım acaba :)) k.i.b grş. :) HİPERMANNAĞIM benim :D


  12. parkeolog Says:

    İncegül'cüm, beni en sevdiğim çorbada sobelemişsin :) Çok sevindim.. :)
    Sevinmesine sevindim de maalesef benim sitem bu sobeyi yapacak, devam ettirecek bir formata sahip değil :( Bunun için de çok üzüldüm.. :(
    Ama sonra düşündüm ki, bu sobeyi yapacağım ve sana mail yoluyla ulaştıracağım; istersen sen yayınlarsın :)
    Çok sağol.. Öpüyorum seni..


  13. neee...nasıl yani yaa..ben şimdi yine mi sobe oldum..hangilerini soruyon ..
    "heee anladım" düğmem bozuk ..acıklayıcı dip not istiyom :P
    bu arada başka çorba olsa kabul etmezdim ammaaaa severim mercimeği :) mersi der hörmetlen eğilirim aplaa :D

    ?= kim cıkarmış bu sobeyi..valla pek labirentli yapmış kutlarım :)


  14. ciceklibahce Says:

    İyiki büyük harfle yazmışsın. Gecenin bir vakti okumadığım yazılarınıda okuycam bunuda okuycam diye feleğim şaşmıştı iyi oldu:)
    Patates köftesi yapmasını bilmiyodum yapayım benim patates delisi oğluşuma:)


  15. SaNeM Says:

    incegulum, soylencek az seyi olanlardanim ben de, bu sorulara versem versem senin gibi cevap verirdim, hele felsefe, siir ve kitap bolumune.. Hangisini secip alsam ki, oyle felsefi bir tip de degilim. Ama patates koftesi olayi baska,hic denemedim, muhakkak lezzetli olcagini dusunup, bir pazar kahvaltisina eklemek isterim.
    Cocuklari operim :)
    S.


  16. nimetpamuk Says:

    bende yazdım bu duble 3 ten;)) ama seninki daha eğlenceli olmuş:) biz ciddi ciddi cevap vermiştik:) fakat tarif varmıydı sorularda ya. bak ben tarif yazmamıştım:)

    nimet


  17. bembi Says:

    ellerine sağlık fikrimincim :)))


  18. kurunanem, valla çok zevkli geliyo bana da tikiş.. bi ara heveslenip, kendime tunik bilem tikmiştim de.. şimdi desen, bi düğmeyi zor iliştiriyom. kız sen başla, ben de gelecem peşine. ortak konfeksiyon atelyesi açarız belkim kimbilir..:)))

    fatmazehram, önce yimağı bi yap ye ki, algılar açılsın.. bacım hepücüğünü istiyom. anlamışsın sen onu.. hemi de özledim seni.. ortaya çık istedim.:)))

    tolgacım, ben sana yayla çorbası da yaparım ne dimek.. hastalanmazsın da kolay kolay, bol çorba içersen.. benim mini'nin de en sevdiği çorbadır yayla.. bazen gece yarısı canı çeker yapıveririm iki dakka...:)))

    bilunum, doğru diyon. bak ben onu düşünememiştim.. gönder sen ben hallederim bacım. çorbayı da afiyetlen iç.:)))

    çerkesim, valla çıkış noktasını bilmiyom ama, evet biraz daha alengirli diğerlerine göre.. sen altından kalkarsın bacım.. dipnot filan yok sana.. bak süren bitiyor.. dit dit dit dit...:)))

    çiçeklibahçem kız, hoşgeldin yahu.. özlemiştim çok seni.. canım zaten ben de dedim, kolaylık olsun bacıma, okuyuversin bir çırpıda.. o yüzden yazmışım demek ben onu öyle.:)))

    sanemim, afiyetlen ye bacım köfteleri.. sen ne söylersen kabulümdür. ben bilirim senin söyleyecek ne çok şeyin olduğunu.. söyle işte bir şeyler be.:)))

    nimetim, okudum bacım seninkini.. ciddi ama eğlenceliydi çok. yimakları atlamışsın evet. olsun biz dışarıdan bişeyler söylerik.:)))

    bembişim, afiyet şeker bal olsun, löp löp et olsun, pıt pıt yağ olsun bacım.:)))

    Öpüyorum çook hepinizi.:)))


  19. Gulos Says:

    incegülcüm,
    davetime icabet ettiğin için teşekkür ederim canım.Cevapların çok matraktı.Ama bu oyunun amacı hakkında biraz bilgi toplamaktı canım .Sen çok kıvırmışsın :P.
    Neyse olsun biz seni böyle kabul etttik .Sevgilerimle.


  20. cenebaz Says:

    Ben de patates köftesini not alıyom, yapıcam. Yok muydu şöyle Kastamonu'dan afilli bi tarifler:))


  21. hacerim, rica ederim ne demek, ben teşekkür ederim. zevkti benim için.:))) yok be kıvırmadım fazla.. ama zaten hakkımda bilinmeyen de pek bişey kalmadı ki...

    çenebazım, anneme gidecen o afilli tarifler için bacım.. akşamın bi darı gelip, en çabuk ne uydursam bu gün diye düşünen tipim ben.:)))


  22. SİZİN MEMLEKET GELİNİYMİŞİM BEN DE.. MEMNUN OLDUMMM


  23. Gerçekten ne kadar güzel. Ben de çok memnun oldum.. Hemşehriyiz yani..:)))


  24. cerkes kızı Says:

    tüh bak gördün mü sıram kaçtı :P nihohohoho


  25. yemezler güzelim... süreyi uzattım.. çerkeslere böyle, opsiyonlu..:)))