[ fiкяiмiи iиcє güℓü ]
Benim ormantik prensim, E.da Daşşşpınar kıvamında döndü eve. "Leyyyn sen de kimsin, ne ettin benim oğluma" dedim kendisine. Nerede benim pamuk şekeri yanaklı yavrum, nerede bu kara marsık? Hayır, ırkçı falan değilim elbette. Lakin Cuma Pazarı'nda "Aykşeeem bazarii, yetisen aliyööö" şeklinde çığırarak takı, saat falan satan Niceriyalı gençlere dönmüş bu bebe. Bi' tek mayonun kapattığı bölge bembeyaz kalmış. Maymun po.posu gibi!

"Tatilin nasıl geçti yavrum" dememizi bekliyormuş yavru, başladı anlatmaya:

Anneee... sabah kahvaltıda makarna vardı biliyon mu? Dingilizler kahvaltıda makarna yiyomuş.

Anneee... ben çok iyi yüzüyorum artık. Çocuk olimpiyatlarına katılcam.

Anneee... böyle merdivenleri çıkıyon, sağa dönüyon taam mı, bizim oda orası işte. Odamızın yanında da fışkiyeler var.

Anneee... Dingilizlerle kavga ettik biz he...

(Höööö! Ahan da yeni bir diplomatik kriz sebebi. E oğlum, baban düzelttiydi aramızı ne güzel, sen yine bozdun. Bu günlerde Dingiliz büyük elçiliği ve gizli servis kapımıza dayanırsa hiç şaşırmam.) Oğlum ne istediniz elin garibanlarından? Hem meşhur Türk konukseverliği nerde kaldı? Onlar ülkemizde misafirler çocuum. Sterlin bırakacaklar giderkene. Turizm gelişecek, ekonomi düzelecek...

Misafirlerse, misafirliklerini bilsinler anne! Bizim şezlonglardan havlularımızı, eşyalarımızı atıp kendileri oturmuşlar. (Yuhhh) Biz de sinirlendik haliyle. ( E haliyle) Kalkın dedik, kalkmadılar. Gidin başka tarafa oturun dediler. Biz de oturmadık, onları oturttuk. (Anladım)

Sonra ertesi gün, biz Ezo'yla kaydıraklarda oynarken, bunların çocukları gelip üzerimize sandalye fırlattılar.

(Oohaaa) Lan bu Dingiliz veletleri hani pek bi kibar, pek bi görgülü olmuyorlar mıydı? Hatta bizim sonradan görme zengin tayfası, kendi bebelerini bunların dadılarına teslim etmiyorlar mıydılar? Dünyanın en efendi, en soğuk kanlı milleti değil mi bu Dingiliz halkı? Biz mi yanlış öğretildik yıllardır yoksa?

Saraydan gelen asaletleri, çay fincanını iki barnağıyla, muhteşem bir zerafetle tutuşları... Hele o baş hatunlarının ülkemizi ziyareti esnasındaki baştan ayağa protokol havaları nerde kaldı len? Sandalye falan fırlatmaz oolum bunlar adama. Onlar size " yorulmuşsunuzdur, alın da oturun Türk dostlarımız" demek istemişlerdir. E yabancı diliniz yok ya, bunu vücut diliyle, bir şekil pandomim yaparak anlatmışlardır yavrum.

Yok anne ya... Bildiğin fırlattı işte salaklar. (Ne ayıp) Nerdeyse kafamıza geliyodu. (Bizim kafamız
kalındır be, bi'şeycik olmazdı kanımca)

Eeee siz ne yaptınız peki? (Cevabı duymaktan korkuyorum)

Ne yapıcaz anne? Ezo, kız olanın saçını çekti, ben de oğlana kodum tekmeyi, uçtu taaa nereye kadar. Bi daha da bize bulaşmadılar.
(Yok yok, Dingiliz gizli servisi, şu anda yana yana benim oğlanla, Ezo'yu arıyo. İltica mı etsek ki? Ezo, bizim gelin adayı bu arada. Bu kız da pek cevvalmiş yahu. Bu ikisi, dünyaya meydan okurlar alimallah)

Yavrum, evladım, şiddet kötü bi'şeydir. Hem Dingiltere ile aramızdaki köprüleri yıkmayaydınız yahu! Biraz alttan alaydınız ya! Sizin yüzünüzden AB'ye de giremiycez maazallah. Ne güzel de müzakere süreci başladıydı. Yüz, bilemedin iki yüz seneye kalmaz alırlardı bizi aralarına.
Ah çocuklar! Azıcık yalakalansaydınız, "biz ettik siz etmeyin, bak biz dost ülkeyiz, sizi de çok seviyoz, biz tarihi, yaşananları hepten unuttuk, siz de bizim bu küçük densizliğimizi unutun" deseydiniz, "bakın biz de sizden biri olduk, 'biz' aslında 'siz' olduk" diye şirinlik yapsaydınız ya!

Azıcık büyüklerinizden ders alsaydınız n'olurduuuu?
15 Responses
  1. Tabiat Ana Says:

    ben bu dingilizler kadar kendini beğenmiş, ukala, soğuk nevale başka millet görmedim kardeşiiiim.2,5 sene çalıştım kendileriyle yok hayatım iyi yapmışlar az bile yapmışlar seninkiler.Anacığım büyüklerin eğile eğile beli bıkını patladı bari çocuklar korusunlar kendilerini...
    haydi öptüm...


  2. İncegülüm,büyükleri zaten yapıyor yalakalıkları,bari çocuklar gerçek hissiyatlarıyla davransınlar dimi ama....Hem AB ye girmeye ne kaldı 100-200 yıl nedir ....Ha gayret....


  3. E SONUNDA KOYDUN TAŞI KIZ BAYILDIK GENE KOPTUK CADIYLA AHA AL SENİN OLSUN BU CADI EKSİK ZATEN TEK SENDE HEHE:)))
    KOCAN GENE ÇABALAR İLİŞKİLERİMİZİ ISITIR DİNGİLİZ VE URUSLARLA MERAK ETME SEN KUZUM,ÖLDÜRÜCEN BENİ SEN YAA


  4. PaNDoRa Says:
    Bu yorum yazar tarafından silindi.

  5. PaNDoRa Says:

    ayyy sana yazmışım yorum yanıtını yaaa, aman öyle bir yazıyorsunuz ki sanki ikinizde aynı kişisiniz yaaa :)) Görüşürüz canım...


  6. senin oğlan çok cevval bişey olcak büyüyünce he :D her kafası kızdığında böyle tozu dumana katarsa daha biz çoook bekleriz AB yi :) ama hiçde üzülmedim şahsen kavga şiddet kötü şeydir de şu durumlarda haketmişler galiba sanırsam :P


  7. KelebekGibi Says:

    Güzel bir yazi olmus:)
    Kelimeleri kendinize has kullanmanizda ayri bir mizah katmis.
    Blogun ismini gördüm birkac yerde ama ilk kez ziyaret etme firsatim oldu.
    Yine gelecegim insallah.


  8. Bırak İncegül çocuklar istedikleri gibi davransınlar, nasılsa büyüyünce istemedikleri gibi davranıcaklar.


  9. sufi Says:

    Sevgili İncegül blog dünyasında söylemek istediklerini senin kadar içten ve doğal söyleyen sanırım yok aramızda.Sufi saja ekibi: hepimiz seni tebrik ediyoruz ellerine sağlık.


  10. İncegül'üm senin gelinde tam sana göre ha, arasan böylesini bulamazsın pek cevval maşallah,
    İyi yapmış çocuklar kendini beğenmiş dingilizlere hadlerini bildirmişler.


  11. belkim kötü bir cvp olacak ama küçümen yavrunu tebrik ediyor yanaklarından öpüyorum elllerine sağlık :D

    ee haketmişler annesi yavrunun ve ezonun suçu yok helal olsun gelin adayına :):)


  12. Heheheheheh sen oğluşu gönder bana verdiğim gazla osmanlıdan bu yana süregelen yüzyılların intikamını da aldırıvereyim. Dingilizden dost most olmaz. Bak nasıl anlamış çocuk. Afferim ona :)))


  13. Romantik olduğu kadar da haşinmiş bizim prens ve kendine görede bir prenses bulmuş :)
    Dingilizlerde haketmiş tabi...


  14. Romantik olduğu kadar da haşinmiş bizim prens ve kendine görede bir prenses bulmuş :)
    Dingilizlerde haketmiş tabi...


  15. gamzegamze Says:

    Merhaba, sizin yazilarinizi okumaktan çok zevk alıyorum.Kitap gibisiniz :) Çocuklara gelince Afferin onlara, ne güzel de cevap vermişler Dingilizlere :)dingiller ne olacak :)