BU GÜN DE BÖYLE GEÇTİ


23.07.2007 Saat:10.30
Sevgili günlüküm,

Bu günlerde içim bir dar ki sorma gitsin. Ya da sor ne biliiim sen bilirsin. Gökyüzü karamsar, ben karamsar. Öyle bir sıkıntı durumları yani. Yaşam enerjim azaldı sanki. Sesim düştü, yüzüm düştü. Keyfim hiç yok anlıycaan.

Bu gün de dert üstü dert günü sanki. Benim canım kardeşim gmemuzin kişisi var ya hani. Şu bıcırık, tatlı cadım. Biricik bigbrotherimin biricik eşisi. Bir ameliyat geçiriyor bugün. Ama ben yine yanında değilim. Zor günlerinde yanında değilsen ne gereğin var ki değil mi günlük.

İşyerinden bir kardeşimizin de göğsünden kitle aldılar. Araştırıyorlar.. inşallah sonuçlar iyi çıkar. Daha o kadar genç ki. Az önce telefonla görüştüm. Ağlıyordu.

Bir de benim Mini’nin öğretmeni gelmemiş bugün. Çocukları eve yollamışlar. Anneannesi hastanede. Benim yavru nerede hiç bilmiyorum. Arıyorlar bir de eve yolladık diye. Sanırım boncukçu fadime’ye gitti. Onun da telinde bir sorun var herhalde, ulaşamadım. Sıyırmak üzereyim. Allahtan aile hep bir arada. Mahallede de Mini’yi tanımayan yoktur. Bu yavru herkesle arkadaştır. Yetmiş yaşında adamla oturup muhabbet eder, o kadar yani.

Böyle zamanlarda en zoru da ne biliyor musun? Zoraki gülümsemek, insanlara hiçbir şey yokmuş gibi şirinlik yapmak. Müşterilere, aslında içinden bin tane yakası açılmadık küfür sayarken, son derece nazik olmak. Yani aslında kırıp, döküp, parçalamak isterken, içinden bağırıp, çağırıp, küfretmek geçerken, hanımefendi sanatçı olmak.

Ahanda yağmur boşaldı sonunda. İstanbul’da gökler ağlıyor şimdi. Sanırım biraz yağmuru seyredip kendime gelmeliyim. Sonra da raporları hazırlamalıyım. Mini’m ne durumda acaba diye düşünüp kendimi yemeliyim. Sevkiyatları organize etmeliyim. Maxi’m okuldan dönünce nasılsa kardeşine sahip çıkar, delikanlı oğlum benim deyip teselli bulmalıyım. Dosyalarımı düzenlemeliyim. İç hesaplaşmalarımı bitirmeliyim. Malum yol uzun, yürümek lazım.

Hadi günlük üzdüm seni de affet. Toparlarım merak etme.


23.03.2007 Saat: 21.30
Sevgili Günlük,

Minicik, boncukçu yengesine gitmiş. Kuzeni, nazar boncuğuyla çok güzel bir gün geçirmiş. Yani ben o kadar telaşlanıp, tırlattığımla kalmış oldum.

Akşam iş çıkışı, gmemuzin kişisini ziyarete gittim. Bıcır bıcır ediyordu. Narkozun etkisi geçmiş, gayet iyiydi. Nazik totosundan geçirdiği operasyon gayet başarılı geçmiş. Hatta kalkıp dolaşmak istedi. Kızım nereyi dolaşıcan? Delirdin herhal. Ben gelirken baktım. Ne bir mağaza açmışlar, ne de şöyle güzel bi park yapmışlar hastaneye. Yat, zıbar işte yataanda ne güzel. Yoruldum deyip duruyordun.

Diğer kardeşimizin de inşallah güzel haberlerini alıp rahatlarız.

Evet günlükçüm. Eve gelindi. Çocuklarım yanımda diye, sağlığımız yerinde diye, sevdiklerim ve beni sevenler var diye ve daha bir çok şey için şükredildi. İşyerinde yine iyi işler başarıldı diye içten içe gururlanıldı. İç hesaplaşmalar askıya alındı. Biraz daha rahatlamış olarak yola devam etmek için ayağa kalkıldı.

Öpüyorum günlük. İyi ki varsın.

Yorumlar

esat dedi ki…
Bu kaç bininci satırdır sana yazdığım.Bazen neşeli,bazen buruk,bazen bir kahır edasıyla,bazen karmakarışık duygularla yazdığım bu satırlarla bütün dünyaya meydan okuyorum.Biliyormusun Sevin ,şuanda yağmur yağmaya başladı.Ben yağmurda gene masumiyeti, saflığı , bozulmamışlılığı buluyorum ve seni , koklayamadığım gülü hatırlıyorum.Acı yüklü bir sevinç ,değil mi?
Oysa bir güneş gibi doğmuştun üzerime.Seni düşündükçe tatlı tatlı ürperiyor,yüreğimdeki kıvılcımlar gözlerime aksediyordu.Benim için dünyanın en nadide çiçeği en cezp edici kokusu sendin.Gözüm ne beyaz gülü,nede başka bir çiçeği görüyordu.En önemlisi inanmıştım sana, hemde çatlarcasına.İnanmak;seni düşündükçe söylediğim bir şarkıydı dudaklarımda.İnanmak;gökyüzünün en karanlık zamanında bile görebileceğim bir yıldızdı…Dağlardan , denizlerden esen serin rüzgarlar gibi senden gelen bir şeydi inanmak.Kimi gün kalemdi parmaklarımda ,kimi gün kulağımda musiki,gözlerimde ışıktı.İçtiğim suda ,yediğim ekmekte,sana inanmanın tadını duymuştum.
Sonra yüreğimdeki umut erimeye başladı birden ,yüreğim hızla kıvranı verdi .Dualarım azalıp silindi gönlümden.İçimde bir sancı olmuştun sen,bir ızdıraptın artık.Artık çekim gücü,sürtünme kuvveti yoktu,aklımı başımdan alan koyu bir boşluktu bu, dipsiz ,sonsuz sandığım bir boşluk…Adın kalmıştı bir.
Ve şimdi..
Gelmişiyle ,geçmişiyle şu uyku sersemi mahmur gece,kah gündüzleri kah karanlıkların eteğine saklanan garibi,ben derkenarı insanlardan gizlerken susmak istiyorum ebediyen.Sen suskuyu paylaşmayı bilirmisin ?Sessizlikle kurşun gibi yere dökülen suskular vardır.Gözlerinin çok gerisinden bakıp sonra başını yere indirenlerin suskusudur bahsettiğim.Söylenmeyenler ,anlatılmayanlar…İşte asıl budur önemlisi.Ölüm gibi bir karanlık çöker insanın yüreğine.Nedendir bilmem gözlerim isyan ediyor.Gözyaşı torbalarım doldu patlayacak.Biliyormusun gözyaşı insanda en büyük nimet.
Ne zaman aklıma gelsen
Kırk ikindi yağmurları misali uzun
Bir sağnak boşalır gözlerimden.
Hüzünlere tutsak olmuş yüreğim,
Tam orta yerinden bıçaklanır gaddarca,
Sana giden yollarda başlar bir tipi ,
Başlar bir boran…

Göreceksin, bir gün heryerin su mektuplar, şu resimler gibi kül olup dağılacak.Bir tel bile kalmayacak saçlarından.Niceleri gibi sende göçüp gideceksin birgün.Önce gençliğin terk edecek seni ellerin buruşacak,belin bükülecek, ak pak olacak saçların.Boş bir çuvala döneceksin.Sonra ,aynaya bakınca bugün çok güvendiğin güzelliklerininde seni birer birer bıraktığını göreceksin.Gözlerinde o vahşi parıltı kalmayacak,bütün ateşi sönecek dudaklarının.
Ama ben o halinde bile seni terk etmeyeceğim.Çünkü benim içimde , hep lisedeki halinle kalacaksın.Taptaze , sımsıcak ve güzel!Yalnız benim gözlerimde bir manası olacak bakışlarının.Ben yok olduğum zamanda satırlarımda yaşayacaksın.Hiç ihtiyarlamadan ,hiç tükenmeden,hiç değişmeden.Adım adınla anılacak,adın satırlarınla…
Sözünü ettiğim o yaşlılık günlerinde beni ararsan ,sana söylediğim pek çok şeyle,hatıralarımızda,Ankara da Tunalı daki çay bahçesinde bulacaksın.Bazen hayata gözlerini kapamış,duygu dolu;bazen yaşama sevincinin doruğuna ulaşmış bir noktada…
Ve en önemlisi,hala o şairin çok sevdiğim mısralarını- hemde seni ilk gördüğüm günün erişilmez heyecanını taşıyarak-terennüm ederken bulacaksın beni.
‘Beni bunca sarsacak nevardı
‘Kanıma girecek
Gözbebeklerime oturacak
Bir senfoni gibi kulaklarımdan eksilmeyecek
Ne vardı
Hiç karşıma çıkmasaydın
Bu körolası gözler görmeseydi seni
Ne vardı güzelliğini hiç bilmeseydim
Bir dua gibi bellemeseydim adını
Ne vardı bütün gece
Gözlerimi tavana dikerek
Seni düşünmeseydim…’
13 aralık 1998 Filipinler Manila limanı
PERİLİ KÖŞK dedi ki…
hi hii yukardaki comment den sonra kaldım,acaip duygu yüklü dizeler,şimdi boğazım düğüm düğüm oldu yav...
kurunane dedi ki…
incegülcüm geçmiş olsun, inşallah arkadaşının sonuçlarıda iyi çıkar.
esat kardeş, bak şimdi, sen yanlış limandasın diyorum, anlamıyorsun. Yazık sana da...tamam Sevin'ine buradan yazmak istiyorsan yaz. Silmiycem commentini.

periliköşküm, ya aynen benim de.. sabah sabah.

kurunanem, çok teşekkür ederim. İnşallah.
ay canım benim ,sonunu ne güzel bağlamışsın.:)
ama okuldan çocukları bırakmak ne demek ya,ne sorumsuzluk?
2 sene öncemi idi,hani İstanbul'da kar yağıyor diye karneleri verip erken yolladılar da bir çocuk...
aay düşünmek bile istemiyorum.
Okul yakın mı eve?
herkesin ki yakın olmayabilir. evde komşuda kimse olmayabilir,
ay çok kızdım şimdi,geliyorum o okula!

Ben de geçen sefer seni Selin sanmıştım.:)
Hu Esat kardeş,yıl 2007...9 yıl olmuş. aşkın ömrü 3 yıl derler ama. geçmedi mi hala?
Aşık Veysel boşuna dememiş:
"kavuşamazsın aşk olur"
kavuşsaydın şimdiye çoktan "bıktım senden! git öteye" derdin.İnan bana.
yağmurum damlam, günaydın.
Okul çok yakın eve. Ama yine de yaptıkları çok yanlış. Dediğin gibi yakın olmayabilir. Allah muhafaza etsin herşey olabilir.
Pazartesi sorarız nasılsa hesabını.:)
Beni sandın he. Yok bacım. Ben bi koca kişisini sevdim ilk, onunla da evlendim zati. Öyle flört mlört hak getire. Erkek gibi kızdım ben. Kimse yanaşamazdı kolay kolay. Ama yazık ablası ya. Aynı fikirdeyim. Kavuşamadığı için böyle. Anam, Leyla ile Mecnun bile evlenseydi, görürdüm onların o efsane aşklarını ben.:)))
ANDY dedi ki…
Demek ne yapmak gerekirmiş? Bazen olayları akışına bakıp sonuçlarını beklemek en iyisi ;) Yoksa süreç içinde insanın kendisini yemekten ve içini sıkıntı basmaktan başka birşey olmuyor. Eskiden çok aceleci idim. Herşey hemen sonuçlansın isterdim ama zamanla beklemeyi ve sonunu görmenin en iyisi olduğunu öğrendim.

Diyeceksin ki; sen çocugunun nerde olduğunu bilmediğin gün bakalım böyle konusabilecek misin? Haklısın :)
andycim, günaydın. sen sonunu ne güzel bağlamışsın bak. bana diyecek bi şey bırakmamışsın.:)
ANDY dedi ki…
aramızda su an 2 saat fark var, o yuzden bana tünaydın :):):)

Ama yarından itibaren 1 saate inecek fark ;)

Hadi kalk kalk sofrayı hazırla, çayı demle :) hihihih :)

Bana küfür et :))
ümran dedi ki…
anam siz bu gmemuzin kişisiyle gelin-görümcesiniz demeekkk..Ben hiç bilmiyodum..Ne zamandır yazmıyodu,demek ki bundanmış..Çok geçmişler olsunn..
andycim, tünaydın o zaman. Aman aman afiyet şeker bal olsun, löp löp et, pıt pıt yağ olsun canlarıma. hadi için bakem çayınızı.:)

limoncum, sağol canım. döner o bir kaç güne aramıza, merak etme. iyi durumu şimdi. gelin görümceden çok, abla kardeş olduk kendisiynen. cadıdır o cadıııı.:)))
rabbim daha beterlerinden saklasın... umarım herşey yoluna girer...
1-He bacım,pazartesi oku canlarına.:)

2-He bacım,bütün masallar "onlarermişmuradına" diye bitiyor.Ermişte bir kaç yıl sonra neler olmuş diyen yok.:(

3-He bacım.:) o cılgın kızlar bana bebe ısmarlıyorlar.
Ben Cadı'ya "masal sobesi" yazısına bir yorum yazdım. konuyla ilgili olarak bir vakitler eşimden çocuk istediğim anlattım.:)

Buna atlayıp benim "sanal hediye" yazıma "hadi bebek bebek" diyivermişler. cevaplarını verdim bi gözzel.:)
öptüm seni ve mini'yi.
gökhancım, teşekkür ederim. Amin diyorum.:)

yağmurum damlam,
1-e yani haketmediler mi?
2-Bebek isteyenlere sanal bebek gönder şimdilik, yakındır gerçeğini yapar onlar.:)
3-Cadı'ya yazdığın yoruma bakıyorum şimdik.:)
mini ve ben de seni öpüyoruzzz...
CeRkeS KıZı dedi ki…
gelmiş geçmiş olsun arkadaşına..umarım diger arkadaşının da güzel haberlerine seviniriz yine buradan..için ne dolmuş gülüm yaa..ac pencereyi bas cıglıgı iyi gelir..bakanlara da el salla gir içeri..kaldırır senin deli kişiliğin bunu şey etme :))

cocuk olayına girmeyelim zira acemi anne modundayım henüz o dersi görmedim.. :)) hadi günlükçüm yarın erken vakit yollara düşecem sen uyurkene..kafamda agır derslerim var..halime bakta sevin.. :))
cenebaz dedi ki…
1) Gelininize geçmiş olsun
2) İnşallah arkadaşının iyi haberlerini alırısn.
3) Ne manyak okulmuş o öyle. Halini düşünebiliyorum. İnsan bin tane kötü şey getirir aklına. Allah korumuş.
4) Bankacılıktan bilirim. Boğazını sıkmak isteyeceğin bir sürü insana evet efm, sepet efem dersin.
5) Neyse ki pek çoğu iyi sonuçlanmış. Sana iyi tatiller, iyi dinlenmeler.
çerkes kızım, teşekkür ederim canım.:)Ana sen pazar pazar, sabahın bi körü yollara mı düşücen. Kıyamam ben sana, günlük te kıyamadı valla.:) Hadi uyu sen o zaman. Masal var, oku da uyu bari.:)))

çenebazım, çok teşekkür ederim. amiiin, inşallah iyi haber alacağız. öyle hissediyorum.:) Sinirim geçmeden okula gidebilseydim eğer çok kötü olacaktı ama, şimdi biraz daha sakinledim. az hırpalıycam. sana da iyi tatiller canım sağol.:)))
Ocean dedi ki…
Yahu bu esat kardeş neler döktürmüş böyle bir nefeste okudum :))) bu arada hastalar geçmişler olsun arkadaşın sonuçları iyi çıkacaktır iyiyi düşünmek herzaman iyidir...
Deniz dedi ki…
kardeşinin sonuçları çıktı mı? her ne kadar hiç birbirimizi tanımasak da, hele onu hiç tanımasam da, onun için endişeleniyor ve iyi sonuçları duymak için sabırsızlanıyorum. senin gibi çılgın ve pozitif (bana öyle yansıyor) ablası olduğu için bu dönemi de kolay atlatacaktıe diye düşünüyorum. çünkü her hastalığın ortak ilacı sevgi, güç ve geleceğe duyulan inançtır bence. onu gördüğünde "sana bütün blog arkadaşlarımın sevgisini ve gücünü getirdim" diyerek sarıl, olmaz mı?
oceancım, bu esat kardeş için dua edelim de bulsun sevdiğini. belli ki çok yanmış.:) Teşekkür ederim canım.

dnzciim çok teşekkür ederim. bütün güzel duyguların için. hep şöyle derim, kişi kendisi nasılsa karşısındakini de öyle görürmüş.:) Mutlaka ileticem canım. Eminim destek olacaktır bu güzel sözler ona.:)

Hepinizi öptüm.
dnzcim yazmamışım canım. Çıkmadı henüz sonuçlar canım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM