KADINLARIMIZ


Ve kadınlar bizim kadınlarımız:
korkunç ve mübarek elleri
ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle
anamız, avradımız, yarimiz
ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen
ve soframızdaki yeri
öküzümüzden sonra gelen


ABD'nin New York kentindeki Cotton tekstil fabrikasında çalışan işçi kadınlar, 1800'lü yılların ortalarından beri daha iyi çalışma koşulları, emeklerinin karşılığında hak ettikleri ücret ve daha iyi yaşam için mücadele vermektedir. Ama bunca yıllık mücadeleye karşın elde edebildikleri pek bir hak yoktur.

En sonunda, 8 Mart 1908 günü, haklarını alabilmek için son çare olarak greve giderler. Ancak patronlar bu greve zalim bir şekilde müdahale ederler. Greve giden kadınlar fabrika binasına kilitlenirler. Patronlar bu yolla grevin başka fabrikalara sıçramasını engellemek isterler. Ancak beklenmedik bir şey olur ve fabrika yanmaya başlar. Ne yazık ki yangından fabrikada bulunan kadın işçilerden çok azı kaçarak kurtulmayı başarır Yanan fabrikadan kaçmayı ve fabrikanın çevresine kurulmuş olan barikatları aşmayı başaramayan 129 kadın işçi yanarak ölür.

Hal böyleyken 8 Mart’ı Dünya Kadınlara Hediye alıp verme günü olarak kutlamak yerine, ezilen, hor görülen, dayak yiyen, tarlada, fabrikada, her yerde çalışan ama emeğinin karşılığını alamayan, dayak yiyen, yavrularından ayrı kalmak zorunda olan ya da sıkıntılar içinde çocuklarını büyütmeye çalışan, açlık çeken, sefalet çeken, çalışmak zorunda olup mesleği olmayan, evde çalışan, dışarıda çalışan, anne olan, anne olamayan kısaca kadın olmanın zorluklarını az ya da çok bir şekilde yaşayan tüm hemcinslerimiz için yüreği acıyan, kaygı taşıyan kadın erkek herkesin alnından öpüyorum.

Hayatın bize verdiği en güzel hediye kadın olmaktır..diyebileceğimiz günlerin umuduyla, KADINLAR GÜNÜNÜZ KUTLU OLSUN.

Birleşmeş Milletlerin yaptığı bir araştırmaya göre,
1. Dünyadaki işlerin %66’sı kadınlar tarafından görülüyor.
2. Buna karşın kadınlar dünyadaki toplam gelirin ancak %10’una sahipler.
3. Dünya’daki mal varlığının ise % 1’ine sahipler.4. Başka bir deyişle dünyadaki işlerin % 34’ü erkekler tarafından görülüyor ama erkekler dünyadaki toplam gelirin % 90’ına ve toplam mal varlığının % 99’una sahipler.

Türkiye’den Rakamlar ( Milliyet, 8 Mart 2001)
1. Şehirlerde evli kadınların % 18’i, köylerde de % 76’sı eşleri tarafından dövülüyor.
2. Kadınların % 57,7’si evliliklerinin ilk gününde şiddetle karşılaşıyor.
3. Aile içi suçların % 90’ını kadına karşı işlenen suçlar oluşturuyor.

Yorumlar

PERİLİ KÖŞK dedi ki…
Kadınlar günümüz kutlu olsun hepimizin,bilgiler ve istatikler için teşekkürler.bilgisayarımımın içi virüs kaynamış resmen,ama çözümlendi, artık rahatım,darısı sana...
ben bilmem beyim bilir:)))
ne de olsa hakkımızı savunmakta onlara kalıyor değilmi!!
ah ah!:))
kadınlar günün kutlu olsun. keşke ezilen taraf olmasaydık ta günümüzde olmasaydı.

nimet
Ayçiçeği dedi ki…
Bence de böyle bir gün olmasaymış, daha iyi olurmuş. Sürekli kutlanan günlere çok takılmadığım için (örn.; sevgililer günü buna dahil) neden kutlandığını bilmiyordum, sayende öğrendim. Bir acı gerçek daha :(

Yine de herkesin kadınlar günü kutlu olsun :)

İyi geceler :))
Periliköşkçüm, PC için sevindim. İnşallah benimkide düzelir. Rica ederim canım ne demek. Bir faydam dokunduysa ne mutlu bana.

Nimetçim, aynen öyle:))) Maalesef kadınlar kendi haklarına sahip çıkamıyorlar. Kadının kime oy vereceğine bile kocası karar veriyor bu ülkede.. Anadolu'ya gittiğinde özellikle ezilen kadın nasıl oluyormuş görüyorsun.

Ayçiçeğim, ben de öyle günlere çok takmam. Tüketimi desteklemek adına abartılmış günlerdir bence. Ancak her 8 Mart günü, o yanan kadınlar için gözyaşı dökerim. Biz de haklarımız için yanmayı göze alabilsek, dünya daha mı yaşanır olurdu ne?

Hepinizin kadınlar günü kutlu olsun arkadaşlar:)
oof bu tarihin asıl başlangıcı çokkorkunçmuşhakikaten ya.
yoksa bende ayçiceğim gibi özel gün hiç kutlamam. bilgiler çok güzeldi sağol.:)
ay hani beni utandırmışsın ya,:$benim orada..ama dayanamadım soracam.:)
sana verdiğim linkle çıkan yazılarımı okudun sadece?

paticikler.blogspot.com

diye bakınca en alttan itibaren bütün yazılar görünüyorda.:)

kendi sayfana girip
"settings-formatting" de
show yazısının karsısında 2 kutu var sayı olana 999 (post) yazarsan sayfanda bütün yazdıkların çıkıyormuş.
Oğlumdan öğrendim.İki sayfamda da en alttan yukarıya bütün yazılarım gözüküyor.:)
bakalım 999.ya ne zaman ulaşırız.:)
Yağmurum Damlam, olur mu ben bloguna girip bütün yazılarına baktım. Paticikler'e yani. Akşam eve gidince kalanlarına da bakıcam Allah nasip ederse. Hatta ben orayı çocuklarıma okutmayı düşünüyorum. Hayvan sevgisini, merhameti bilsinler ve kalbi çok güzel bir teyzelerini tanısınlar diye. Benim Mini maalesef hayvanlardan korkuyor. Maxi nin hayvanları olmuştu küçükken onunla ilgili problem yok çok şükür.
ANDY dedi ki…
bence hergun bayanlar gunu olmalı. Ama hakeden bayanlar için ;) Bizi buyuten, her turlu çilemizi çeken, onları ne kadar hor görsekte onlarsız yapamayan alsında bizleriz ama erkeklerin genlerinden mi gelir bilinmez bunu söyleyemezler. Aslında erkek bunu haykırdığı gün eşini, annesini, kızkerdeşini, teyzesini vs...koruduğu gündür.

Bir not: birde sevgipitircigi.blogspot.com a bakin :) O da bizim ilk oğlumuz ama şu an istanbul'da :(
andycim, senin gibi düşünen erkeklerin sayısı çoğalırsa, zaten böyle bi güne gerek kalmayacak. teşekkürler diyorum.
Akşam mutlaka bakıcam bloga.
bembi dedi ki…
Rakamlar çok korkunç.. 1908'den beri kadınların ve kadın işçilerin yaşam koşullarında ilerleme olmaması da korkunç.. :(
Sevgili bembi merhaba,
Bu gidişle bi değişiklik olması da zor görünüyor. Sence de öyle değil mi? Bir arpa boyu yol katedilebilseydi belki umudumuz olacaktı.

Bu blogdaki popüler yayınlar

SİGARASI YALDIZLI GELİYOR NAZLI NAZLI

BİR ÇİFT KUŞ KANADIDIR MUTLULUK

AYA BAKTIM SENİ GÖRDÜM SANA BAKTIM AYI GÖRDÜM