[ fiкяiмiи iиcє güℓü ]



Sevgili Günlük,

Güne günaydın dedik bu gün de yine. Ama aydınlık mı hepimiz için bilemiyorum. Yalancı bahara aldanıp açan erik çiçekleri soğuktan dondu biliyo musun. Ama yine yağmur yok. Yine kar yok. Soğuk havada ölmesi gereken börtü böcek ölmedi bu yıl. Ekili alanları yemeye devam edecek. Çamları yiyen bi çeşit böcek te kış olmadığı için ağaçları kemirmeye devam edecek. Ormanlık alan kalmayacak bu gidişle. Kuşlar mevsiminden önce göçtü. Gittikleri yerde yemeleri gereken tırtıllar yoktu. Çünkü onlar bahar aylarında kozalarından çıkacak. Kuşlar öldü. Tırtıllar kaldı. Ortalıkta abuk subuk bi sürü mikrop, virüs.

E peki ne yapıcaz. Biz tek başımıza neyi durdurabiliriz demeyelim arkadaşlar. Elektronik aletleri işi bitince stand by da bırakmayalım mesela, düğmesinden kapatalım. Suları boşa harcamayalım. Yemeğimizi kısık ateşte pişirelim. Araçlarımızı mümkün olduğunca, çok gerekmedikçe trafiğe çıkartmayalım. Meyve ve sebzeleri mevsiminde tüketelim. Kış günü domates, çilek yemeyiverelim. Kendi ellerimizle mahvettiğimiz dünyanın kurtuluşu için belki de küçük bi katkıda bulunup, yavrularımıza daha zor günler bırakmayalım miras olarak.

Güzel Yurdumun güzel insanları suni gündemlerle meşgul olup, milyon tane dizi senaryosunun içinde kendi hayatını unuturken, dünyamız çöl olma ve dolayısıyla yok olma tehlikesiyle karşı karşıya. Susuzluk, ve ısınma sonucu bir çok felaket bizi bekliyor. Salgın hastalıklar kapımızda. İklim değişikliğine karşı etkin bir mücadelenin maliyeti de oldukça yüksek. Devletler bu iş için milyon dolarlar harcamak zorunda kalacak. Sanayileşme uğruna yeşil alan bırakmadık. Su yataklarına köyler kurduk. Kıyıları doldurduk oteller moteller inşa ettik. Çarpık kentleşme, imarsız plansız yapılaşma. . Ormanlarımızı yok ettik Yok olan her ağacın geleceğimizden bir parça götürdüğünün bilincine varamadık. Tema'nın erozyon uyarılarını ciddiye alan olmadı. O esnada biz Seda ve Nihat'ın bilmemkaçıncı kez ayrılıp barışmasıyla uğraşıyorduk. Sel suları toprağın verimli kısmını önüne katıp götürdü. Ama olsundu. Feraye bebeğini doğurmuştu ya çok şükür. Şu anda vardığımız nokta sonun başlangıcı gibi görünüyor korkarım. Uyanır da birşeyler yapar mıyız. Ya da yapılabilecek birşey var mıdır...bilemiyorum.

Allah yardımcımız olsun.
2 Responses
  1. gmemuzin Says:

    bacım günaydın
    sevgili günlüğünle seni tebrik ediyom ama böyle sosyal konularla olmaz azıcık iç dünyandanda haberler ver zekaaaadaann
    g


  2. Adsız Says:

    yine ne güzel bir konuya değinmişsiniz...

    suzem